Je leert daar allerlei oefeningen om door leuke spelletjes met je hond een betere 'kom hier/recall' te krijgen.
De dag zelf was voor Max erg vermoeiend, maar ik wist hoe ik thuis kon gaan oefenen dus dat was niet zo erg.
Max is dol op de spelletjes waarbij hij gek mag doen met mij. Als ik gekke geluidjes maak, stoei, knuffel, samen rennen etc.
Dat is echt feest!
(Nu ga ik keihard trainen om zijn aandacht sneller te kunnen krijgen / beter vast te kunnen houden als er meer prikkels om hem heen zijn
Maar omdat ik die spelletjes dagelijks met Max oefen wilde Bo ook wel meedoen. Nou hartstikke prima natuurlijk, gezellig!
Alleen jezusmina... soms vergeet je even het verschil tussen die twee. Dus ik weer als een blij ei gek doen, springen, vrolijke geluidjes.
Nou ik had binnen 10 seconden een kopstoot te pakken door een hond die zo hoog stuitert dat ze me dus een kopstoot gaf terwijl ik stond
En omdat ik 'au' riep was ze hartstikke geschrokken en ging ze alles uit de kast halen om ervoor te zorgen dat ik haar weer lief zou vinden.
Wat een braaf, lief, enthousiast, baasgericht ding is het toch ook.
Ik zou er soms een moord voor doen als Max zo goed zijn aandacht bij mij zou blijven, die wil nog weleens gewoon rustig tegen een boom gaan piesen terwijl ik me daar sta uit te sloven
Maar.. ik heb mijn lesje wel weer geleerd. Trainen met die twee draken vergt een heeeeeeeeel andere houding van mij.
Waar ik bij Max alles uit de kast moet trekken om het leuk te maken moet ik er bij Bo voor zorgen dat het feestje klein blijft zodat het stuitergehalte binnen de perken blijft