Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verschil in hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

verschil in hond

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Vorige week zondag heb ik met Max de dagworkshop 'recallers' gedaan.
Je leert daar allerlei oefeningen om door leuke spelletjes met je hond een betere 'kom hier/recall' te krijgen.
De dag zelf was voor Max erg vermoeiend, maar ik wist hoe ik thuis kon gaan oefenen dus dat was niet zo erg.

Max is dol op de spelletjes waarbij hij gek mag doen met mij. Als ik gekke geluidjes maak, stoei, knuffel, samen rennen etc.
Dat is echt feest! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
(Nu ga ik keihard trainen om zijn aandacht sneller te kunnen krijgen / beter vast te kunnen houden als er meer prikkels om hem heen zijn :lol1: )

Maar omdat ik die spelletjes dagelijks met Max oefen wilde Bo ook wel meedoen. Nou hartstikke prima natuurlijk, gezellig!
:E:

Alleen jezusmina... soms vergeet je even het verschil tussen die twee. Dus ik weer als een blij ei gek doen, springen, vrolijke geluidjes. :blont:
Nou ik had binnen 10 seconden een kopstoot te pakken door een hond die zo hoog stuitert dat ze me dus een kopstoot gaf terwijl ik stond :O: :ugh: :blauwoog:
En omdat ik 'au' riep was ze hartstikke geschrokken en ging ze alles uit de kast halen om ervoor te zorgen dat ik haar weer lief zou vinden.
Wat een braaf, lief, enthousiast, baasgericht ding is het toch ook. :I:
Ik zou er soms een moord voor doen als Max zo goed zijn aandacht bij mij zou blijven, die wil nog weleens gewoon rustig tegen een boom gaan piesen terwijl ik me daar sta uit te sloven :oohja:

Maar.. ik heb mijn lesje wel weer geleerd. Trainen met die twee draken vergt een heeeeeeeeel andere houding van mij.
Waar ik bij Max alles uit de kast moet trekken om het leuk te maken moet ik er bij Bo voor zorgen dat het feestje klein blijft zodat het stuitergehalte binnen de perken blijft :F:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: verschil in hond

Ongelezen bericht door blondie »

Grappig is dat hè. Jol is hier ook niet zo snel zot te krijgen om iets te doen, maar die kleine daarentegen, daar moet je echt bij oppassen dat je het niet te dol maakt. En dat is al snel.
Maar ook op behendigheid vroeger moest ik opletten. Ik ging toen trainen met een 4-jarige hond. De trainster vond dat ik veel uitbundiger moest zijn om hem te belonen. Goed, het was mijn allereerste hond, en zo'n trainster zou het wel weten :idea: .
Dat heb ik toen wel geweten ook. Bont en blauw gehapt uit enthousiasme werd ik :roll:, de week erop kwam ik met een bijtrol op de training aan, dat leek me voor de hond en voor mij een veel betere beloning :tongue:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dat moet ik bij Lotje ook. Rustig, alles rustig anders kan ik het helemaal vergeten. Behendigheid zou ze goed kunnen, maar na een paar hindernissen doordraaien en keihard rondjes gaan rennen.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Haha mooi om te zien is dat hè? Hier ook wat dat betreft twee verschillende honden.
Maar waar heb je die workshop recall gedaan? Is misschien ook wel wat voor Freek en mij.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Heel leuk maar vaak gevaarlijk dat enthousiastme, hier springen ze allemaal boven m'n hoofd uit als ik een beetje gek doe :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Evertje schreef:Haha mooi om te zien is dat hè? Hier ook wat dat betreft twee verschillende honden.
Maar waar heb je die workshop recall gedaan? Is misschien ook wel wat voor Freek en mij.

Bij hondenschool de jolige groentjes. Workshopdag was in Brunssum en over paar weken hebben we de tweede dag. Zeker een aanrader!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”