Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvang gezocht voor Niko

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Opvang gezocht voor Niko

Ongelezen bericht door DeDiana »

In samenwerking met een dierenarts in Valencia zoek ik opvang voor Niko.
Niko is een kleine kruising. Hij is 1,5 jaar en weegt ca. 8 kilo. Hij is terechtgekomen bij een dierenarts in Valencia nadat hij door zijn vorige bazen op straat is gezet. Nu wordt er dringend een plekje voor hem gezocht. Ik denk dat hij heel goed plaatsbaar is in Nederland en heb daarom mijn hulp aangeboden.
Ik heb mogelijkheden om hem 9 januari, eind januari en medio februari naar Nederland te vliegen. Ik ben dus op zoek naar iemand die hem zou willen opvangen.

Niko is gecastreerd, gevaccineerd en gechipt. Hij is vrolijk, aanhankelijk, lief en speels. Super sociaal met andere honden (reu en teef) en alle mensen, kan met kinderen en met katten. Hij is zindelijk, kan aan de riem lopen en kent wat basiscommando's. Hij is erg leergierig en gehoorzaam.

Afbeelding

Dit is een particulier initiatief. Niko wordt dus niet door een stichting naar Nederland gehaald. Ik zoek dan ook iemand die hem ook zelf van het vliegveld kan halen als hij aankomt in Nederland. Ik blijf aanspreekpunt voor problemen, evt. medische kosten, etc. en ik zal me ook bezig gaan houden met het zoeken naar een definitief plekje voor Niko. Ik ben zelf tot en met eind februari in Spanje, en kan dus alleen vanaf hier hulp en ondersteuning bieden.

Wie o wie kan helpen Niko een plekje in Nederland te geven?
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Re: Opvang gezocht voor Niko

Ongelezen bericht door flamme »

Ohh hij is zo leuk :I:
Waarom is Niko nu geen Nikaa. Een reutje erbij kan en wil ik niet :ugh:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik zal mijn moeder eens vragen.
Is het ideale opvanggezin, altijd iemand thuis, werkt ook aan huis (gastouder), kinderen aanwezig (eigen/pleeg/oppas), een andere hond, paar katten, lekker tuin waar hij in kan ravotten en heel veel aandacht, die hij uiteraard moet delen. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door moosje op 05 jan 2015 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

27 januari ben ik terug va vakantie. Daarna mag hij hier, hij zal zelden alleen zijn en ik kan alweer iets verder lopen dan anderhalf jaar geleden nu ik orthopediche schoenen heb. Hele lange wandelingen van een kilometer of zes kan ik niet maar een km of twee haal ik wel.
DeDiana
Zeer actief

Safari schreef:27 januari ben ik terug va vakantie. Daarna mag hij hier, hij zal zelden alleen zijn en ik kan alweer iets verder lopen dan anderhalf jaar geleden nu ik orthopediche schoenen heb. Hele lange wandelingen van een kilometer of zes kan ik niet maar een km of twee haal ik wel.
O, dat zou super zijn Safari! :ok:
Heel lange wandelingen zijn denk ik ook niet per se nodig. Het zou wel fijn zijn als hij op veilige plekken met soortgenootjes kan spelen. Hij moet natuurlijk ook wennen aan het leven in Nederland. Dus het is veel belangrijker dat hij veel ziet en met van alles in aanraking komt, dan dat hij dagelijks veel kilometers maakt.
Verder is hij volgens mij gewoon een heel makkelijk hondje dat erg graag in het gezelschap is van mensen.
Ik ga kijken welke vlucht na 27 januari aankomt. Zou jij hem dan ook zelf van het vliegveld kunnen halen? Ik weet nog niet welk vliegveld, want de vluchten hebben verschillende bestemmingen, dus het ligt aan de vliegdatum.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Is alleen opvang de bedoeling of is een directe plaatsing ook goed? Ik heb nog aardig wat reacties staan op een klein hondje wat wij in de herplaatsing hadden, ik kan natuurlijk een visje uitgooien.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

alm@ schreef:Is alleen opvang de bedoeling of is een directe plaatsing ook goed? Ik heb nog aardig wat reacties staan op een klein hondje wat wij in de herplaatsing hadden, ik kan natuurlijk een visje uitgooien.
Ja, dat zou natuurlijk helemaal prachtig zijn! :D

Het voordeel van hem eerst in de opvang doen, is dat we dan wat meer kunnen zien over zijn karakter en hoe zich dat ontwikkelt als hij in Nederland is. Maar aangezien hij nu ook in huis leeft en dus een ongecompliceerd en makkelijk hondje is, verwacht ik niet dat er ineens heel veel rare dingen boven komen drijven.
Laatst gewijzigd door DeDiana op 05 jan 2015 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Mijn moeder gaat even overleggen met mijn zusje, en ik hoor vanavond of morgen of ze het evt. ziet zitten.
Ze wil ook opvangen totdat Niko naar Safari kan, zodat hij vast in NL kan wennen. Als dat niet teveel voor hem is natuurlijk, een keertje extra verhuizen.
Afbeelding

Safari

Schiphol is voor mij het beste te doen, ik heb geen rijbewijs en ben overdag afhankelijk van OV, ik stap hier zo op de trein naar Schiphol. Contact met andere honden zal geen probleem zijn, er wonen hier in de buurt genoeg en het park is vlakbij. River komt af en toe buurten dus kan ik ook zien hoe hij in huis is met een andere hond. Ik mag vast wel meerijden als zij ergens gaat wandelen met een roedeltje :wink: Kinderboerderij ook vlakbij en een kudde kinderen kan ook voor gezorgd worden. Mijn dochtere heeft drie lellen van Main Coons :engel: de kater kon wel eens groter zijn dan Niko. Zal ook een grote rommelmarkt op het programma zetten zodat ik kan kijken hoe hij zich houdt in drukke menigten. De markt hier is verboden voor honden.
alm@
moderator

DeDiana schreef:
alm@ schreef:Is alleen opvang de bedoeling of is een directe plaatsing ook goed? Ik heb nog aardig wat reacties staan op een klein hondje wat wij in de herplaatsing hadden, ik kan natuurlijk een visje uitgooien.

Het voordeel van hem eerst in de opvang doen, is dat we dan wat meer kunnen zien over zijn karakter en hoe zich dat ontwikkelt als hij in Nederland is. Maar aangezien hij nu ook in huis leeft en dus een ongecompliceerd en makkelijk hondje is, verwacht ik niet dat er ineens heel veel rare dingen boven komen drijven.
Ik heb 2 reacties in elk geval waarvan ik zeker denk dat ze hier belangstelling voor hebben. Hij komt rond eind van de maand begrijp ik? Maar geef jij maar aan wat je liever hebt. Vanuit opvang kennismaken of direct plaatsen.
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Dat zou helemaal super zijn natuurlijk, als hij meteen een definitief plekje heeft!
Afbeelding

DeDiana
Zeer actief

alm@ schreef:
DeDiana schreef:

Ik heb 2 reacties in elk geval waarvan ik zeker denk dat ze hier belangstelling voor hebben. Hij komt rond eind van de maand begrijp ik? Maar geef jij maar aan wat je liever hebt. Vanuit opvang kennismaken of direct plaatsen.
Voor mij persoonlijk maakt dat laatste niet uit. Het gaat erom of mensen hem ongezien willen adopteren, of dat ze hem liever eerst in een gastgezin ontmoeten. Als zij met dat eerste geen probleem hebben, heb ik dat ook niet. ;-)
Ik heb verschillende mogelijkheden voor vluchtbegeleiding. De eerste is al heel snel: 9 januari. Daarna eind januari (exacte datum moet ik nog navragen) en 11 februari. Ik weet ook nog niet waar alle vluchten aankomen in Nederland, dus dat ga ik ook navragen.
Safari

Een permanent huis is natuurlijk geweldig maar ik pas met liefde op als men eerst wil kennismaken. Het aanbod staat en laat het mij verder maar weten, voor 20 januari graag want daarna ben ik even een weekje niet te bereiken.

Edit:De 19e dus, hoor net van de touroperator dat we op hun kosten een dagje eerder mogen :cheer: :cheer:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat een schatje. Ik ben nu erg blij dat wij hem niet genomen hebben. Hij was hier zeker nooit meer weg gegaan en ik lees dat er animo genoeg is voor dit leuke hondje. Super!
Afbeelding
alm@
moderator

Ik ga voor je informeren. Morgen of overmorgen kan ik wel antwoord geven hoop ik.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Bedankt alma! Ik zet even alles op een rijtje, ook qua vluchtdata, en dan komt het vast wel goed!
En Safari en Moosje, ik houd jullie op de hoogte. Dank allemaal voor het aanbod en het meedenken! :ok:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Wat een leukerd!
Genoeg opties al zo te lezen. :ok:
DeDiana
Zeer actief

Ik ben bezig met wat puzzelstukjes in elkaar te passen, want er zijn meerdere honden die naar Nederland gaan. Waar Niko straks ook precies naartoe gaat, hij gaat in ieder geval vliegen op 6 februari. Hij komt dan 's avonds rond 11 uur aan in Amsterdam.
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”