Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aantonen dat een hond niet blaft

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Hoe doe je dat? Behalve buren een krabbel laten zetten?

Gisteren weer een boa aan de deur. Niet dat ze dagelijks komen, dit is de 2e keer.

Of we een hond hebben die op een wolf lijkt. Ehmm ja, heb ik.
Viel ook geen ontkennen aan want Taran stond op de stoel voor de vensterbank met zijn neus tegen de raam geplakt om te kijken wie er bij de deur stond :F:

Of hij vaak blafte.

Ik schoot in de lach en heb alleen de buurman, die op de oprit bezig was geroepen en dit gevraagd.
De buurman keek hoogst verbaasd en zei:" ik hoor hem nooit".
Klopt, Taran blaft hoogst zelden. In het verleden huilde hij nog wel eens in de nacht en rammelde hij aan de poort van de kennel. Daarop heb ik hem binnen gehaald in de nachten en sinds die tijd is dat afgelopen.

Ik vertelde de boa dat ik wel begreep dat ze bij me aan de deur kwamen maar dat de ene wolfachtige hond de andere niet was en dat ze een straat achter ons moesten gaan informeren.

Daar wonen mensen met een herplaats Tsjechoslowaakse wolfhond. Ik weet niet of die hond zo blaft of hun andere hond maar in ieder geval blaft 1 van die honden uren als de baasjes niet thuis zijn.
Nu vraag ik me af wat ik zou kunnen doen stel dat ik een boa tref die me niet geloofd. Ik begrijp ook niet goed waarom ze geen adres hebben. Want dan zouden ze zeker weten dat ze wel of juist niet bij mij moesten zijn. Ik denk dus dat er geen "vaste" buren geklaagd hebben want die geven dan ook een adres door.

Ik heb dit gelukkig niet eerder bij de hand gehad behalve afgelopen maanden dus ik ken de regels niet. Iemand van jullie een idee?
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Aantonen dat een hond niet blaft

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Opnemen?

Ik heb gisteren een gratis appje op mn ipad gezet, zodat ik kan opnemen wat layla doet qua geluid als ik weg ben.
Afbeelding
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

In een vergelijkbare situatie hier, kreeg ik het advies van de politie om telkens wanneer een andere hond in de buurt blafte, hen te bellen. Ze zouden dan langs komen om te komen luisteren en zo vast te s stellen dat het niet mijn honden waren :piew: .
Ik heb geweigerd dit te doen, ik zag niet in waarom ik iemand anders moest 'verklikken', trouwens, mij stoorde het geblaf niet zo erg. was de oude demente waakhond van de overbuur die wel eens blafte 's nachts. Dan stond ik even op en dirigeerde haar naar haar slaaphok, en ze was weer rustig.
Uiteindelijk is er wel af en toe een patrouille langs gereden, die toen hebben aangegeven dat ze allesbehalve konden opmaken dat wij (toen) 7 honden hadden. Klagende buurman was wel al bekend/berucht.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Je bent in dit land onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Dat betekent dat zij moeten bewijzen dat hij wel blaft.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Heavy schreef:
Jeannettebo schreef:Opnemen?

Ik heb gisteren een gratis appje op mn ipad gezet, zodat ik kan opnemen wat layla doet qua geluid als ik weg ben.
Hoe heet die app?
Audiomemos, maar er zijn er genoeg, zoeken op audiorecorder
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

[Sandra] schreef:Je bent in dit land onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Dat betekent dat zij moeten bewijzen dat hij wel blaft.
Dit dus. Je hoeft niks aan te tonen, zij moeten aantonen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Toen ik in een flat woonde kregen we ook de wijkagent aan de deur vanwege onze hond die erg zou blaffen. Aangezien er altijd iemand thuis was blafte hij echter zelden. Onze buren hadden wél een hond die veel blafte maar die zagen anderen zelden omdat hij nooit uit kwam. Klachten bleven aanhouden en om te bewijzen dat het niet onze hond was hebben we hem in samenspraak met de wijkagent een paar dagen in pension gedaan. Helaas voor de klagers bleven ze hem echter horen en hadden ze wat onze hond betrof geen poot om op te staan. Het was echt onze buurhond die het deed maar wat daarmee gedaan is weet ik niet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

[Sandra] schreef:Je bent in dit land onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Dat betekent dat zij moeten bewijzen dat hij wel blaft.
Dat in ieder geval.
Er zijn natuurlijk wel kwaadwillenden die hun best dan gaan doen om je hond aan het blaffen te krijgen :wink:

Dus opname zou kunnen.
Of zoals nu in jouw (=flamme) geval het geluk hebben dat de buurman net op de oprit is en een goeie duit in het zakje doet :ok:

Sinds wanneer is dat trouwens het werk van een BOA? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Lekker dan, krijg jij de schuld terwijl het jouw hond niet eens is.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Het leek me vooral makkelijk dat ik bij een eventueel volgende keer ze gewoon wat onder de neus kan schuiven. Gewoon vooral voor het gemak dus.

Bewijsmateriaal mogen anderen verzorgen als er daadwerkelijk klachten zijn over mijn blaffende hond en niet de hond achter ons :wink:
Klagen gaat lastig worden aangezien Taran daadwerkelijk hoogst zelden blaft. (Sinds hij bij ons woont nu denk ik 5 x ofzo). Daarbij is er bijna altijd iemand thuis. Daar maak ik me totaal geen zorgen om.

Meer iets "voor de aanpak" voor als ze aan de deur kwamen dus maar inderdaad, eigenlijk ben ik gek dat ik me daar mee bezig houd.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

ranetje schreef:
Dat in ieder geval.
Er zijn natuurlijk wel kwaadwillenden die hun best dan gaan doen om je hond aan het blaffen te krijgen :wink:

Dus opname zou kunnen.
Of zoals nu in jouw (=flamme) geval het geluk hebben dat de buurman net op de oprit is en een goeie duit in het zakje doet :ok:

Sinds wanneer is dat trouwens het werk van een BOA? :denken:

Misschien omdat hier geen wijkagent is? Ofzo :denken: geen idee eigenlijk.

Ja zelfs de buren aan ons vast, en die hebben niks met de honden, geven aan ze zelden te horen. In ieder geval niet storend. Daar doe ik nog wel eens navraag omdat ik zelf op, de hoogte wil zijn van eventuele herrie door piepen ofzo.
ranetje
Zeer actief

Oh, geen wijkagent ......
Nou ja, zij moeten bewijzen.
Niet jij :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

[quote="[Sandra]"]Je bent in dit land onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Dat betekent dat zij moeten bewijzen dat hij wel blaft.

Denk dat je er al goed op hebt gereageerd. Zou het verder maar loslaten. Wel vervelend dat Taran als 'verdachte' word gezien. Fijn dat je directe buren jouw verhaal steunen. Als ze nog eens voor hetzelfde aan de deur komen, kun je ze misschien het advies geven dat de mensen die geklaagd hebben gerust zelf bij jou mogen aanbellen , dat je ze heus niet zult opeten ofzo. Dan kunnen ze zelf zien dat Taran weinig blaft (en als je honden hun charmes even in de strijd gooien, zijn ze vast zo versierd). Vind het al knap van Taran dat hij niet blaft als er iemand aan de deur is. Lotje had denk ik even door het verhaal van de Boa's heen geblaft :cool2: Dat was in dit geval niet zo handig geweest :schrik: (is wat waaks, gelukkig is ze best geliefd bij de buren en is het een tolerant buurtje).
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Als er eentje blaft zal het Kian zijn haha. Maar dat probeer ik hem wel af te leren. (Ik heb namelijk een hekel aan blaffende honden :oeps: ) niet dat Kian wel veel blaft overigens maar daar komt wel vaker geluid uit.

Ik heb niks meer gehoord in ieder geval. Zal verder dus wel goed zijn. De andere honden hierachter hoor ik ook stukken minder dus misschien zijn ze daar ook wel geweest.
ranetje
Zeer actief

Hopelijk "probleem" dus opgelost :ok:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

flamme schreef:Als er eentje blaft zal het Kian zijn haha. Maar dat probeer ik hem wel af te leren. (Ik heb namelijk een hekel aan blaffende honden :oeps: ) niet dat Kian wel veel blaft overigens maar daar komt wel vaker geluid uit.

Ik heb niks meer gehoord in ieder geval. Zal verder dus wel goed zijn. De andere honden hierachter hoor ik ook stukken minder dus misschien zijn ze daar ook wel geweest.
Dat zou mooi zijn :ok:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”