Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puch en de muis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Puch en de muis

Ongelezen bericht door Caro. »

Puchu is een echte muizenvanger en vooral in de polder kan hij zijn hobby beoefenen natuurlijk.
Ik zie ze nooit die razendsnelle muizen, maar Puchu dus wel... hij staat stil, loert en gaat dan met 4 poten de lucht in :mrgreen:
om vervolgens wel of niet een muis te hebben gevangen.

Zo ook gister; turen, concentratie en een sprong, mis! maar hij rook de muis, dus bleef zoeken op dat plekje en na een seconde
of 5 zag ik muis onder Puchu vandaan komen en tussen mijn benen doorlopen. Puchu was zo druk aan het snuffelen dat hij
deze actie van de muis niet in de gaten had :mrgreen:

Ik keek achterom of muislief al weg was, maar nee, die stond versteend achter mijn schoenen, kopje naar mij gericht en ja
hoor... 2 schattige kraaloogjes :jank:
Spontaan vond ik het muisje reuze schattig en zag een muizenkiller op zo'n 60 cm afstand druk snuffelen naar het hapje.

Hmmm :denken: wat te doen? Iedere beweging kon Puchu alert op mij en dus op de muis maken. Heel voorzichtig pakte ik
wat lekkers uit mijn jaszak, schoof mijn hand naar voren onder de neus van Puchu 'oooo lekker!' en zei 'hebbuh? zoeken dan'
en ik gooide het lekker een eind weg. Puchu er achteraan en missie geslaagd :mrgreen:

Of ik die 3 miljoen andere muizen weet te redden, dat betwijfel ik, maar schattig kraaloogje was in ieder geval aan
de dood ontsnapt... voor nu :engel:

Al verder wandelend, bedacht ik me hoe hypocriet het eigenlijk is: zie ik ze niet, dan geef ik er veel minder om (alhoewel
ik zeker niet sta te juichen bij het gekraak in de honden bek), maar nu ik muislief had gezien, kon ik het niet over mijn
hart verkrijgen om hem te laten opeten :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Pom
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dalmatiër, Terriër, Chihuahua
Aantal honden: 3

Re: Puch en de muis

Ongelezen bericht door Pom »

Haha herkenbaar! Gisteren waren de honden in de wei ook op muizenjacht, de honden maar snuffelen en graven (ze graven de holen uit, ze springen niet zo mooi als Puchu), en ik zie de muizen van het ene hol naar het andere hol rennen. Ik elke keer "hier, hier!" roepen, en de muizen aanwijzen, die toch steeds te snel waren. Totdat Izzy ineens sneller was en de muis te pakken had! Maar het was haar eerste muis dus ze had hem niet meteen dood, muisje maar gillen en naar lucht happen... Toen vond ik het ineens heel zielig. Gelukkig heeft ze hem toch dood gebeten en daarna is hij lekker opgegeten, en ben ik toch een beetje trots op het eerste gevangen muisje van mijn terrier haha! :mrgreen:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Haha Nap is ook zo'n muizenvanger, hij was laatst op tijd en liep parmantig rond en even dacht ik dat de jacht mislukt was tot ik die muizenstaart uit zijn bek zag hangen :schrik: muisje was al dood maar ik heb het toch afgepakt en een koekje in de plaats gegeven, ach ik ben ook een muts daarin ook hoor;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

:LOL: heerlijk verhaal

Luna is ook altijd opzoek naar muizen, graven tot je poot niet dieper kan is haar motto :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

O jullie honden graven ze echt op? Soms is Puchu ook aan het graven - ik dacht gewoon voor de lol of mollen, maar nu begrijp ik dat
het waarschijnlijk voor die muizenholen is - maar meestal pakt hij ze terwijl ze bovengronds zijn.
Soms heeft hij een week niks gevangen, maar hij heeft er ook weleens 3 te pakken tijdens één wandeling.
Aan parmantig rondlopen doet hij niet Cloris, het is meteen tussen de poten klemmen, kop eraf en opeten :schrik:
Als ik in de buurt ben, stop ik altijd mijn vingers in mijn oren, want dat gepiep en gekraak is toch niet helemaal aan mij besteed :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Oh ja hele nesten graaft hij op... om dan met een mond vol roze muisjes rond te lopen, vreselijk:( maar goed, als hij als een gek gaat graven doe ik meestal snel doorlopen en dan moet hij mee zodat hij minder tijd heeft om te graven.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

hele verhalen hier over KVV, BARF en hoeveel beter dat niet is dan brokken, maar als de hondjes er dan zelf voor gaan zorgen is t zielug....

:F:

(ff tussendoor heel blij dat die van mij t niet doet..arme muisjes :jank: )
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

hier nog zo'n muts....Nina is ook gek op muisjes en doet niets anders dan gaten graven, of in de houtopslag rond rennen op zoek naar muisjes....hier lopen van die ontzettend slome veldmuisjes, die echt niet vooruit te branden zijn :ugh: Vaak vang ik ze en zet ze een stuk verder weer op het weiland neer.
Ik vind het altijd triest als ze ze vangt; leven en laten leven is mijn motto :pffff:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Pom is er ook zo een, alles wat klein is moet gevangen en opgegeten worden.
Vorige keer lag er een dood baby konijntje op de wei, ik weet niet of zij dat gedaan heeft hoor, maar ik vond dat wel erg naar om te zien.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:Oh ja hele nesten graaft hij op... om dan met een mond vol roze muisjes rond te lopen, vreselijk:( maar goed, als hij als een gek gaat graven doe ik meestal snel doorlopen en dan moet hij mee zodat hij minder tijd heeft om te graven.
Agos ook nog van die roze baby muisjes :jank:
Ik zou dat ook proberen te voorkomen hoor, maar verder mag hij van mij op zich wel muizen vangen in de polder, zolang
ik ze maar niet in de kraaloogjes heb gekeken :engel:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:Pom is er ook zo een, alles wat klein is moet gevangen en opgegeten worden.
Vorige keer lag er een dood baby konijntje op de wei, ik weet niet of zij dat gedaan heeft hoor, maar ik vond dat wel erg naar om te zien.
Oei, ja daar zou ik ook moeite mee hebben. Ook hypocriet natuurlijk, snap dat allemaal best, maar ondertussen zou ik wel
flink moeten slikken als ik zo'n dood baby konijntje zou zien liggen :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Baco graaft graag naar muisjes, maar als hij ze vindt brengt hij ze naar me toe levend en wel :I: :I: nou gebeurt dat niet dagelijks hoor maar opeten doet hij niet :wink:
Of hij vindt ze niet te vreten dat kan ook :mrgreen:
Afbeelding
deesjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox/jack russels

Ongelezen bericht door deesjuh »

Hier graven ze ook naar muizen of naar mollen en dan heerlijk opeten.
Afbeelding Afbeelding
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Ah, gelukkig, is mijn hond niet de enige ........ Dit jaar was er door de zachte winter volgens mij een muizenoverschot. Lotje heeft het er maar druk mee. Ze heeft de taak heel serieus op zich genomen om het ecosysteem in balans te houden. Een beetje laf is ze wel, ze komt regelmatig met een mond vol roze babymuisjes aanzetten (minstens 5 in een hap). Kleine piepjes snuitjes staartjes en pootjes. En dat dan trots laten zien zo van kijk een s wat ik heb..... :eek: Lot, dat is toch geen kunst :neenee:
Afbeelding
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco

Ongelezen bericht door Melody »

Hier nog zo 1. Spongen die 'ie maakt! Prachtig. Soms ook graven. En sinds kort vindt hij ze ook heel eetbaar. :schrik:
Maar ik vind het wel hypocriet van mezelf... Hij mag niet achter andere dieren aan (om 1001 redenen: omdat het gewoon van de wet niet mag, het gevaarlijk en zielig is) etc., maar op z'n favoriete stek muizen zoeken mag hij wel....
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”