Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oorlog tussen onze 2 reuen , wat te doen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

el toro blanco
nieuw lid

Ongelezen bericht door el toro blanco »

Hallo, de reden dat ik mij heb aangesloten tot het forum , heeft bijna alles met dit huidig probleem te maken , daar ik niet meer weet wat te doen . Ik verklaar me nader. Zoals reeds aangehaald in mijn voorstelling , woon ik in het noorden van Thailand en hebben wij 3 honden. De oudste hond (Pho Kauw ) is 2 jaar oud . Deze is een kruising tussen een Bangkaew hond en een thaise straathond. Verder hebben we nog een reu ( Phajoe , welke iets meer dan anderhalf jaar is ) en dan nog een teefje ( Sailom , ook iets meer dan anderhalf jaar oud ). Tot voor 2 maand , waren er geen problemen. De oudste was de baas en liet het ook merken ( durfde af en toe zonder reden de jongere reu bijten ). De laatste keer heeft hij hem verwond aan zijn achterpoot en toen had ik de indruk dat het voor het slachtoffer Phajoe , nu de maat wel vol was. Dus een dikke 2 maand geleden , ga ik in de vroege ochtend wandelen met Pho Kauw, de andere twee lagen op het het terras. We kwamen terug en zonder reden begint de oudste Pho Kauw te grollen op de jongere reu Phajoe en wil hem bijten, deze laatste laat hem niet meer doen en beide vliegen als bezetenen in elkaar . Het heeft ons moeite gekost om beide uit elkaar te halen, dit was dus ook de periode dat het teefje loops werd. Sindsdien kunnen beide reuen elkaar niet meer zien , het gaat niet om gewoon vechten , het is eerder elkaar afmaken. We moeten dus nu om de 4 uur , de reuen scheiden ( een buiten op het gazon en de andere in het hok ). Ook daar vliegen ze constant op elkaar , echter wel gescheiden door het tralies. Ondertussen is het teefje drachtig van Phajoe . Beide reuen willen de baas zijn. Ik wil geen van beide reuen wegdoen , maar de huidige situatie is ook niet vol te houden. Mijn echtgenote heeft met de kennel gebeld waar we Phajoe en Sailom hebben gekocht en heeft het probleem uitgelegd , daar werd gezegd van beide reuen te castreren, maar of ze elkaar gaan dulden is een andere vraag. Dus hier mijn vraag, wat kan ik hieraan doen , ik wil mijn twee reuen echt niet kwijt. Hoe ze te keer gaan, kan je zien op dit filmpje http://youtu.be/c3SgwQ8wb88
Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Oorlog tussen onze 2 reuen , wat te doen

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je wilt geen van de 2 wegdoen, begrijpelijk.
Maar dit gaat niet meer goed komen , je hebt een onbalans van 2 reuen 1 teef en die gaan tot de dood erop volgd.
Scheiden dus voor de rest van hun leven.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

eens met Bouvierpoedel. Mijn zus heeft hetzelfde met twee teven. Deze worden dus altijd gescheiden gehouden, al jaren. Als ze de kans krijgen, pakken ze elkaar en als ze ze niet uit elkaar krijgen, gaat het door tot een het loodje legt.

Als je een wat grote tuin hebt, kan je een erf afscheiding maken tussen twee gedeelten. Zo doet mijn zus het ook, hoef je niet een op te sluiten in een hok, gewoon de tuin in tweeën delen met een stevig hek.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Aileen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Buddy (labrador), helaas van ons heen gegaan *1994-2009+ We missen je lieve Kanjer!!

Lucky (tibetaanse terrier) 16-07-1998

Digger (engelse cocker spaniel) 24-06-2010
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Ik ben er ook bang voor dat het niet meer goed zal komen.
Ik had eerst ook 2 reuen in huis. De oudste was toen 12 toen er een pup bij kwam.
Toen de jongste in de pubertijd kwam was het elke uur weer raak tussen die 2. De hele dag door grommen en happen. Vlogen elkaar gelukkig niet steeds in het haar. Dat was 1x per dag en stopte ook vanzelf. Alleen ze gromden en blaften de hele dag tegen elkaar. Er zijn zelfs gedragstherapeuten hier geweest maar het heeft helaas niet mogen baten wat de gedragstherapeuten al hadden voorspeld.
Dus de oudste is terug gegaan naar mijn moeder waar hij lekker oud heeft mogen worden.
Je honden gaan heftiger aan toe dan de mijne toendertijd.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:Je wilt geen van de 2 wegdoen, begrijpelijk.
Maar dit gaat niet meer goed komen , je hebt een onbalans van 2 reuen 1 teef en die gaan tot de dood erop volgd.
Scheiden dus voor de rest van hun leven.

Daar geloof ik niet zo in. Het zijn twee reuen van hetzelfde kaliber en ze schelen amper in leeftijd.
Dat is vragen om problemen, met of zonder teef.
De reu die op de tweede plaats staat castreren zou kunnen helpen. Maar of het veel kans heeft nu het al zo uit de hand is gelopen?
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Nee die zullen niet meer stoppen als ik zo naar het filmpje kijk. Ik zou mijn tuin ook scheiden, ik denk dat ze elkaar ook beter niet kunnen zien. Rot zeg, zeker nu je ook nog pups verwacht. Ook daar zou ik de reuen niet bij laten overigens.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Als ik naar het filmpje kijk, zou ik dat niet willen.
De honden worden alleen maar gefrustreerd.
Als je ze echt samen wilt houden, dan zou ik ervoor zorgen dat ze geen contact meer met elkaar
kunnen maken; maar ook geen oogcontact meer. Eerst rust in de 2 reuen los van elkaar.

Heel veel sterkte en succes!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zie het echt veel minder zwart in dan mijn voorgangers. Je honden hebben flink geknokt. Reden is niet hun karakters maar het feit dat ze een teef hebben samen. Zelfs dat ging prima tot het moment dat de teef loops werd. Volkomen normaal. Er zitten twee opgefokte reuen in 1 roedel bij een teef die ze willen dekken. Straks is de teef bevallen.

Wat nu echter een probleem is is deze hekken. Honden achter een hekwerk gaan altijd zo los op elkaar als er spanningen zijn. Ik heb een klein schattig totaal niet agressief hondje. Maar als mijn buurthond aan de hek komt snuffelen gaan ze dus minstens zo tekeer. Echt, minstens zo erg. Ik zou jouw honden vooral heel erg dreigen en blaffen. Wat ze doen is bekvechten. Mijn hondje probeert de buurthond ook echt te grijpen door de hek. Dus van je filmpje schrik ik niet zo. Wel schrik ik van het feit dat je dacht dat je dit zo kon doen. De rashonden een nestje samen en de dominante bastaard handmatig buiten sluiten.

Ik denk dat als straks de rust is wedergekeerd en je zorgt dat deze honden weer rustig zijn ze best weer samen kunnen. Inderdaad. Misschien castreren of anders teefje even buiten hun omgang houden. Reuen kunnen best maatjes zijn maar jij hebt het veel te scherp gespeeld. Natuurlijke honden zo in disbalans brengen door de jongste te laten dekken en sowieso door er een loopse teef vrij bij te laten lopen. Daar krijgen alle reuen mot om. Nu geef je steeds een reu deze teef als partner zo loopt de spanning met de dag op.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

laeken schreef:Ik zie het echt veel minder zwart in dan mijn voorgangers. Je honden hebben flink geknokt. Reden is niet hun karakters maar het feit dat ze een teef hebben samen. Zelfs dat ging prima tot het moment dat de teef loops werd. Volkomen normaal.
Dat denk ik ook eerlijk gezegd.
Wat nu echter een probleem is is deze hekken. Honden achter een hekwerk gaan altijd zo los op elkaar als er spanningen zijn.
En dit denk ik ook.
Ik heb heel aardige honden maar van achter het hek gaan ze net zo tekeer en als een hond terugreageert is het even heftig als wat ik hier zie.
Reuen kunnen best maatjes zijn maar jij hebt het veel te scherp gespeeld. Natuurlijke honden zo in disbalans brengen door de jongste te laten dekken en sowieso door er een loopse teef vrij bij te laten lopen. Daar krijgen alle reuen mot om. Nu geef je steeds een reu deze teef als partner zo loopt de spanning met de dag op.
En hier ben ik het ook mee eens.
Ik heb geen idee of het zou helpen een van de twee te castreren maar dat is wat ik zou overwegen. Niet allebei, dan blijft de disbalans namelijk net zo hard.
Zijn castratiechips bij jullie verkrijgbaar? Dan zou je dat uit kunnen proberen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Bij mijn zus is ook alles geprobeerd, zijn ze al twee jaar mee bezig. Maar uiteindelijk gaat het toch mis. Nou moet ik wel zeggen, dat dat teven zijn. De jongste NF wil gewoon hogerop in rang. De oude hond (10 NF) geeft zich nog lang niet over.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Bij mijn zus is ook alles geprobeerd, zijn ze al twee jaar mee bezig. Maar uiteindelijk gaat het toch mis. Nou moet ik wel zeggen, dat dat teven zijn. De jongste NF wil gewoon hogerop in rang. De oude hond (10 NF) geeft zich nog lang niet over.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

laeken schreef:Wat nu echter een probleem is is deze hekken. Honden achter een hekwerk gaan altijd zo los op elkaar als er spanningen zijn.
ik heb spok en micron in het begin ook wel eens gescheiden op een soortgelijke manier ( namelijk met een glazen schuifdeur ) met soortgelijke taferelen tot gevolg.

Onwijs als je het mij nu vraagt. Het enige wat je doet is spanning opbouwen.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

als dit niet meer goedkomt, is het wel heel erg egoistisch om ze allebij te houden.
24/7 gaan scheiden en met stress leven is niet leuk.
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Als je gaat castreren zou ik er ook maar één doen,en dan de minst dominante.
Dat is nu moeilijk te zien, maar ik denk dat dat degene is die in de ren zit.
bandolero
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bandolero »

Dominante reu komt toe en ruikt een loopse teef die in het gezelschap is van een andere reu. Wat denk je dan, dat die daar blij mee zou zijn?
Tot overmaat van ramp heeft die jongste reu de teef dan nog mogen dekken ook, voelt die zich lekker goed natuurlijk...
En dan nog erger, je steekt 1 van beide in de kennel, terwijl de andere + de teef lekker los lopen. Vrije reu voelt zich goed natuurlijk in het gezelschap van de teef.

Ik zou dus 1 van beide reuen castreren (ik zou gokken op de jongste maar moeilijk te zeggen) + de teef ook steriel maken.
Idealiter had de teef al steriel moeten zijn, vooraleer er loopsheden en miserie van kwam.
En dan maar hopen dat het nog goed komt, als blijft dat onzeker.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Wij hebben het ook gehad met 2 reuen. Laten castreren allebei maar dat hielp niks, ze bleven vechten op leven en dood. Dus toen hebben we ze nooit meer bij elkaar gelaten. Gelukkig hebben we een zeer ruim terrein waar dat prima mogelijk was. Maar ik ben blij dat mijn huidige 3 honden geen problemen met elkaar hebben. Er is echt niks aan als je een paar honden hebt die elkaars bloed wel kunnen drinken.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Yara schreef:Wij hebben het ook gehad met 2 reuen. Laten castreren allebei maar dat hielp niks, ze bleven vechten op leven en dood. Dus toen hebben we ze nooit meer bij elkaar gelaten. Gelukkig hebben we een zeer ruim terrein waar dat prima mogelijk was. Maar ik ben blij dat mijn huidige 3 honden geen problemen met elkaar hebben. Er is echt niks aan als je een paar honden hebt die elkaars bloed wel kunnen drinken.

Dat heeft ook geen enkel nut. Je wilt het verschil tussen beide reuen vergroten.
gyanty
Zeer actief

Ongelezen bericht door gyanty »

De twee reuen komen bij dezelfe fokker vandaan? Heeft die zelf ook meerdere reuen van bijna dezelfde leeftijd? Wat zegt die over het feit dat het gekomen is op moment dat teef loops is geworden?

Ik wil proberen een beeld te vormen, want ik ken je niet en dat maakt inschatting maken ook moeilijk. Dus wat meer achtergrond informatie met jou met betrekking op deze honden is wel handig denk ik.

Heb je alle honden nou van pups af aan? Waarom zo dicht op elkaar en waarom dit type hond? En waarom ook nog pups? Was dit eerste keer dat teef loops was? Meteen eerste keer gedekt? Was dat het plan?

Hoe is het leven met honden in Tailand? Ik zie dat je wel wandelt met ze (altijd al apart?). Hoeveel en hoe vaak wandel je met deze honden per dag?

Buiten alles om zou ik met meeste adviezen meegaan. Hond die minst dominants is (dit kan overigens wel de felste in het gedrag zijn: onzekerheid kan juist meer agressie oproepen) castreren. Een teef ook. Een reu castreren maakt hem minder zeker. Een teef maakt het soms zekerder, maar de loopsheids is duidelijk voor de reuen een reden om mot over te gaan maken en op deze manier is het niet een leuk huishouden en niet wat je voor ogen had.
Afbeelding
Yara
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Yara schreef:Wij hebben het ook gehad met 2 reuen. Laten castreren allebei maar dat hielp niks, ze bleven vechten op leven en dood. Dus toen hebben we ze nooit meer bij elkaar gelaten. Gelukkig hebben we een zeer ruim terrein waar dat prima mogelijk was. Maar ik ben blij dat mijn huidige 3 honden geen problemen met elkaar hebben. Er is echt niks aan als je een paar honden hebt die elkaars bloed wel kunnen drinken.

Dat heeft ook geen enkel nut. Je wilt het verschil tussen beide reuen vergroten.

Ze waren ook niet tegelijktijdig gecastreerd, eerste de meest dominante al zat daar weinig verschil in gezien ze erg aan elkaar gewaagd waren. Maar dat hielp niks. De andere is later ook gecastereerd ivm de aanwezigheid van 2 teefjes. Wij hebben de honden de rest van hun leven apart gehouden. Waren overigens mixen en afdankers van andere mensen. Uiteindelijk 16 en 17 jaar geworden en wel 10 jaar gescheiden gehouden.

Ik denk zelf niet dat dit nog goed gaat komen. Als je de honden beide wilt houden kun je ze beter uit elkaar houden en het liefst ook zoveel mogelijk uit het zicht van elkaar. Ideaal is het niet.
Laatst gewijzigd door Yara op 19 okt 2014 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ik vind het ontzettend dreigend voor de hond in de (kleine) kennel. De andere honden hebben alle tuin tot beschikking en deze hond zit opgesloten en dan komen ze ook nog met z'n tweeën hem ff duidelijk maken dat hij ongewenst is. Of iig de reu dan en de teef doet mee, want hey blaffen...
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Inge O schreef:
Yara schreef: Ze waren ook niet tegelijktijdig gecastreerd, eerste de meest dominante
je moet juist niét de dominante castreren maar de ranglaagste - de reu die gecastreerd wordt zal immers door het wegvallen van de testosteron minder macho worden : doe je dat bij de hoogste dan eindig je met twee reuen die qua temperament/rang juist dichter bij elkaar komen te liggen - doe je het met de ranglaagste dan wordt het verschil tussen beiden groter en dat wil je.
:ok:
Afbeelding
Yara
Zeer actief

Dat zal best maar in dit geval het had ook niets uitgemaakt. Ze waren allebei al totaal verknipt toen ze hier kwamen, zijn een heel eind bij getrokken maar ze konden allebei niet met reuen overweg domintant of niet. Met teefjes ging het prima. Dus we hebben ze de rest van hun leven uit elkaar gehouden. Soms gaat het gewoon echt niet en dan kun je beter zorgen dat ze elkaar niets aan kunnen doen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik denk dat dit twee prima sociale reuen zijn en dat de teef met haar loopsheid roet in het eten heeft gegooid. Je zou zelfs kunnen proberen de heren samen uit logeren te doen om ze zo op elkaar aan te wijzen. Geen teef, geen baas dus gedwongen samen. Denk zelf dat er dan geen vuiltje meer aan de lucht is. Denk ik. Want ze zijn inmiddels wel al even bezig met elkaar opnaaien door de hekken en ook zijn hun ego's gekrenkt door eerdere voorvallen en dit gedreig door de hek.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Mooie honden trouwens.
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Om te beginnen stoppen dit soort filmpjes te maken (en ze elkaar dus op te laten zoeken terwijl er 1 opgesloten zit) :schrik:

Of het ooit goed komt ligt ook heel erg aan het "ras" en jouw ras ken ik niet dus kan er geen zinnig woord over zeggen.
Waren dit 2 pitjes zou ik zeggen herplaats er maar 1, waren het 2 hussen zou ik zeggen met de juiste begeleiding komt het goed mja jouw ras zegt me niets (vind ze wel errug mooi :I: )

Niet leuk, succes ermee, wellicht een GT iets voor je ? al heb ik geen idee of je die in thailand hebt ?
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Wij hebben hier drie reuen, twee Cane Corso's en een Friese Stabij. De dominante CC en de Stabij zijn intakt, de niet dominante CC gecastreerd zodra dat mogelijk was en dit gaat prima. De Stabij weet dat hij fysiek duidelijk de mindere is en haalt het niet in zijn hoofd om de anderen uit te dagen. De gecastreerde CC is absoluut onderdanig en erkent de intakte reu als meerdere. Soms wat kleine schermutselingen, maar dat lossen ze onderling prima op. Ook als er een loopse teef is, is er geen enkel probleem. De gecastreerde reu toont sowieso geen interesse en de Stabij kijkt wel link uit. Het kan dus wel.
Zou ik nu de Stabij 'voortrekken' door hem privileges te geven of zelfs te laten dekken, zou ik wel een probleem krijgen, vermoed ik. Ik snap ook eigenlijk niet zo goed dat je dat gedaan hebt.
AfbeeldingAfbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

De dominantie theorie is achterhaald (http://www.hondenwijzer.com/dominantie" onclick="window.open(this.href);return false;)
Wat ik zie is dat er veel spanning tussen de honden ligt, en ik denk dat dit grotendeels met de hormonen te maken heeft.
2 volle reuen en 1 intakte teef, de kans is groot dat dit inderdaad voor veel spanning leidt.
Ze willen er allebei op.
Misschien zou je kunnen kijken met een chemische chip, die zorgt er voor dat de mannelijke hormoon niet actief is in het lichaam. Dit zou mogenlijk het gedrag kunnen veranderen.
Er is geen rust nu tussen de 3 honden, en dit zorgt eigenlijk voor veel meer spanning tot het echt een keer goed mis gaat.
Één hond opsluiten is eigenlijk oneerlijk en doordat ze elkaar nog steeds zien brengt het ook veel stress.
Ik advizeer castratie niet snel, maar in deze situatie zou het een mogenlijkheid kunnen zijn.
Zo niet dan toch 1 van de honden herplaatsen, want de honden worden niet gelukkiger van de situatie die nu is!
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Inge O schreef:
semmyboy schreef:De dominantie theorie is achterhaald (http://www.hondenwijzer.com/dominantie" onclick="window.open(this.href);return false;)
zonde dat die honden dat nog niet weten.
Nee, joh. Alleen die domme (belgische) honden van jou weten dat nog niet :pffff: . Snap dat dan :oohja: .
gyanty
Zeer actief

Ongelezen bericht door gyanty »

De theorie die toen bedacht was is idd achterhaald. Maar het is zoiets als de klok horen luiden maar geen idee hebben waar de klepel hangt. Termen die in de dominantietheorie gebruikt worden zijn nog steeds gewoon vast staande feiten. Dé dominante hond bestaat niet. En dé dominante hond dwingt zijn gedrag nou in de regel niet bepaald af door anderen te onderdrukken.
Maar daarom kan een hond nog wel dominant zijn. Dominant heeft overigens niks met agressie te maken. Vaker is agressie juist voortgekomen uit onzekerheid (over die dominantie)

En als je niet belachelijk wil overkomen: hondenwijzer is nog erger dan Wikipedia....

Voor zo ver even afwijkend van dit onderwerp :schrik:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

gyanty schreef:De theorie die toen bedacht was is idd achterhaald. Maar het is zoiets als de klok horen luiden maar geen idee hebben waar de klepel hangt. Termen die in de dominantietheorie gebruikt worden zijn nog steeds gewoon vast staande feiten. Dé dominante hond bestaat niet. En dé dominante hond dwingt zijn gedrag nou in de regel niet bepaald af door anderen te onderdrukken.
Maar daarom kan een hond nog wel dominant zijn. Dominant heeft overigens niks met agressie te maken. Vaker is agressie juist voortgekomen uit onzekerheid (over die dominantie)

En als je niet belachelijk wil overkomen: hondenwijzer is nog erger dan Wikipedia....

Voor zo ver even afwijkend van dit onderwerp :schrik:
Eens..
Dominantie maakt samenleven en samenwerken mogelijk
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”