Gewoon ´voor de weet´
Hanneke
Moderator: moderatorteam
Ik weet dat chi's soms moeite kunnen hebben bij de bevalling. Misschien sterven relatief veel pups door te laat ingrijpen, wat het gemiddelde naar beneden trekt?Roxywoezel schreef:Chihuahua maar 7 jaar??????
De rest vind ik wel geloofwaardig. Puur als ik naar mijn omgeving kijk.

Ken ik ook hoor. En ons vullisbakkie van vroeger is ook dik 14 geworden. En toch ben ik heel erg blij met de manier waarop Saar is gestorven, Saarwaardig. Helemaal nog niet oud, maar in de bloei van haar leven. Alleen een stom tumortje op een nare plek voor haar.kooi schreef:Golden van mij van vroeger is 15 geworden!
en toch een gedenkwaardige leeftijd vind ik.Marion. schreef:Ken ik ook hoor. En ons vullisbakkie van vroeger is ook dik 14 geworden. En toch ben ik heel erg blij met de manier waarop Saar is gestorven, Saarwaardig. Helemaal nog niet oud, maar in de bloei van haar leven. Alleen een stom tumortje op een nare plek voor haar.kooi schreef:Golden van mij van vroeger is 15 geworden!
Helemaal niet oud? Ik teken er voor dat mijn honden die leeftijd bereikenMarion. schreef:Ken ik ook hoor. En ons vullisbakkie van vroeger is ook dik 14 geworden. En toch ben ik heel erg blij met de manier waarop Saar is gestorven, Saarwaardig. Helemaal nog niet oud, maar in de bloei van haar leven. Alleen een stom tumortje op een nare plek voor haar.kooi schreef:Golden van mij van vroeger is 15 geworden!
Misschien omdat jonge honden nogal eens vreemde voorwerpen opeten en aan de gevolgen daarvan overlijden?kooi schreef:Er zijn geen berners in Engeland!![]()
![]()
wel vreemd dat bij honden tot drie jaar vaak gastro-intestinal'' - aandoeningen de doodsoorzaak zijn!
De ziekte waar mijn berner vanaf ongeveer haar 7e jaar last van heeft.
De teacup chihuahua´s worden doorgaans maar een paar jaar oud. Als die populair zijn in Engeland, trekken die waarschijnlijk het gemiddelde flink naar beneden.Paisley schreef:Ik weet dat chi's soms moeite kunnen hebben bij de bevalling. Misschien sterven relatief veel pups door te laat ingrijpen, wat het gemiddelde naar beneden trekt?Roxywoezel schreef:Chihuahua maar 7 jaar??????
De rest vind ik wel geloofwaardig. Puur als ik naar mijn omgeving kijk.
Hmm, wat moet ik daar nu op antwoorden?kooi schreef:en toch een gedenkwaardige leeftijd vind ik.Marion. schreef:Ken ik ook hoor. En ons vullisbakkie van vroeger is ook dik 14 geworden. En toch ben ik heel erg blij met de manier waarop Saar is gestorven, Saarwaardig. Helemaal nog niet oud, maar in de bloei van haar leven. Alleen een stom tumortje op een nare plek voor haar.kooi schreef:Golden van mij van vroeger is 15 geworden!![]()
je mist haar nog erg hè?
Ik niet. We hebben afspraken dat ze minstens 15 moeten worden, he Basil? Miep heeft zich daar maar gewoon aan te houdenMaeve schreef:Helemaal niet oud? Ik teken er voor dat mijn honden die leeftijd bereikenMarion. schreef:Ken ik ook hoor. En ons vullisbakkie van vroeger is ook dik 14 geworden. En toch ben ik heel erg blij met de manier waarop Saar is gestorven, Saarwaardig. Helemaal nog niet oud, maar in de bloei van haar leven. Alleen een stom tumortje op een nare plek voor haar.kooi schreef:Golden van mij van vroeger is 15 geworden!

Ja als het gaat over wat ik liever heb dan kan ik wensen tot ik de pijp uit ga , want dat gaat niet gebeuren.laeken schreef:Niet eens BP. Wordt ie 5 dan sterft hij meestal rot en na pijn met een fris hoofd en wil tot leven. Ik merk dat ik veel meer vrede heb met de dood van een oude hond dan een zieke jonge hond. Ik neem dus geen ras dat voorgeprogrammeerd snel ziek wordt en dood gaat voor ze goed en wel een mooie, aangepaste volwassen hond zijn. Die fase heb ik ook veel liever lang dan de pup en jonge hondentijd.

hoort er gewoon bij, net zoals honden met dusdanige gedrags problemen die ingeslapen worden.ranetje schreef:Wat weinig rassen worden er opgenoemd.
De leeftijd van de chi verbaast me wel een beetje, had ik niet verwacht.
En eigenlijk vind ik dat je ongelukken niet kunt meerekenen bij de berekening van de gemiddelde leeftijd van een hond.
Nanna schreef:Je hebt er geen grip op maar je kunt het geluk natuurlijk wel een beetje afdwingen.bouvierpoedel schreef: Ik weet niet wanneer een hond of mens de pijp uit gaat en hoe ,dus dan gebeurt het maar en jank ik effe en heb verdriet .Voor de rest kun je er toch geen ruk aan doen.Het gaat er ook iet om dat je meer vrede heb met een oude of jonge ,gaat erom dat je geen grip hebt op de dood.
Als je twee pups neemt, een Berner Sennenhond en een Dwergpoedel dan kun je er haast vergif op innemen dat die dwergpoedel de Berner met twee vingers in de neus jaren gaat overleven.
Dus als je graag een hond wilt die erg oud wordt moet je een sterk kruisinkje nemen of het zoeken in de hoek rashonden waar hoge leeftijden helemaal geen uitzondering zijn.
Of je neemt je verlies en je gaat gewoon voor die Bordeaux Dog die de 5 waarschijnlijk niet gaat halen. Maar dan heb je wel het ras van je dromen.
Denk je oh das wel lekker om over 5 jaar een andere leuke hond te kunnen nemenNanna schreef:Je hebt er geen grip op maar je kunt het geluk natuurlijk wel een beetje afdwingen.bouvierpoedel schreef: Ik weet niet wanneer een hond of mens de pijp uit gaat en hoe ,dus dan gebeurt het maar en jank ik effe en heb verdriet .Voor de rest kun je er toch geen ruk aan doen.Het gaat er ook iet om dat je meer vrede heb met een oude of jonge ,gaat erom dat je geen grip hebt op de dood.
Als je twee pups neemt, een Berner Sennenhond en een Dwergpoedel dan kun je er haast vergif op innemen dat die dwergpoedel de Berner met twee vingers in de neus jaren gaat overleven.
Dus als je graag een hond wilt die erg oud wordt moet je een sterk kruisinkje nemen of het zoeken in de hoek rashonden waar hoge leeftijden helemaal geen uitzondering zijn.
Of je neemt je verlies en je gaat gewoon voor die Bordeaux Dog die de 5 waarschijnlijk niet gaat halen. Maar dan heb je wel het ras van je dromen.

Gedragsproblemen kunnen voor een deel nog wel eens terug te voeren zijn op een bepaald ras.Marco88 schreef:hoort er gewoon bij, net zoals honden met dusdanige gedrags problemen die ingeslapen worden.ranetje schreef:Wat weinig rassen worden er opgenoemd.
En eigenlijk vind ik dat je ongelukken niet kunt meerekenen bij de berekening van de gemiddelde leeftijd van een hond.
Lang niet iedereen zit te wachten op jarenlange (of zelfs levenslange) begeleiding van een hond.
Een Chihuahua is natuurlijk kwetsbaarder dan een labrador. Een ongeluk is voor zo'n klein hondje sneller dodelijk dan voor een grote hond.ranetje schreef:Gedragsproblemen kunnen voor een deel nog wel eens terug te voeren zijn op een bepaald ras.Marco88 schreef:hoort er gewoon bij, net zoals honden met dusdanige gedrags problemen die ingeslapen worden.ranetje schreef:Wat weinig rassen worden er opgenoemd.
Lang niet iedereen zit te wachten op jarenlange (of zelfs levenslange) begeleiding van een hond.
Bij overreden worden door een bus heeft het ras in ieder geval geen enkele invloed.
Aangezien de leeftijd per ras wordt aangegeven horen dergelijke ongelukken er volgens mij niet bij.
Er zullen misschien meer labjes dan epagneuls onder een bus komen, gewoon omdat er veel meer labjes zijn.
Maar dat is dan ook de enige mogelijke relatie die gelegd kan worden met het ras.
En dat heeft niets met gezondheid te maken geestelijkof lichamelijk.

Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ongelukken kunnen wel degelijk min of meer bij een ras horen.ranetje schreef:Bij overreden worden door een bus heeft het ras in ieder geval geen enkele invloed.
Aangezien de leeftijd per ras wordt aangegeven horen dergelijke ongelukken er volgens mij niet bij.