Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zorgen om Boyke - lever

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Zorgen om Boyke - lever

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik ben al een tijdje niet zo op het forum geweest, maar nu zit ik in over Boyke. Hij is inmiddels bijna 12 jaar en wordt echt een ouwetje. Al ongeveer een jaar krijgt hij Thyroxal voor zijn schildklier, die wat te traag was. De afgelopen weken werd hij weer slomer en afweziger, dus op naar de DA om te checken hoe de schildklier er voor staat. meteen een uitgebreider bloedbeeld bepaald voor de zekerheid.
Nu blijkt dat de schildklier inderdaad weer wat traag is, dus zou je de medicatie wat moeten verhogen, maar zijn leverwaarden zijn ook niet goed.

Ik ben in de consternatie vergeten te vragen welke leverwaarde we het over hebben, maar hij moet onder de 20 zijn en is 22,5. Niet echt schokkend misschien, maar genoeg voor de DA om voor te stellen een echo met zo nodig punctie te laten doen. Hiervoor moeten we worden doorverwezen naar Emmeloord, Amsterdam of Utrecht (maar dat laatste duurt langer). Ik ga nu eerst overleggen met ex, die co-ouder is van Boyke. Wat mij betreft komt die echo er natuurlijk, ik wil weten wat er eventueel mis is. We kunnen wel vast beginnen met leverdieet om de lever te ontlasten.

Heeft iemand ervaring met leverdieet en kan dit ook met vers vlees?
Slaat er iemand aan op de lever uitslagen hierboven ;-)?
Heeft iemand ervaring met de kliniek in Emmeloord voor de hond? Wij komen er met ons paard en zijn daar iig erg tevreden over.
En natuurlijk de grote nu nog weggestopte angstige vraag: kan dit op een tumor duiden??

Morgen heb ik verder overleg met de DA, maar een beetje ervaringen van jullie kant zou voor nu al heel fijn zijn.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Zorgen om Boyke - lever

Ongelezen bericht door DeDiana »

Flevo Bordertje schreef:Ik ben al een tijdje niet zo op het forum geweest, maar nu zit ik in over Boyke. Hij is inmiddels bijna 12 jaar en wordt echt een ouwetje. Al ongeveer een jaar krijgt hij Thyroxal voor zijn schildklier, die wat te traag was. De afgelopen weken werd hij weer slomer en afweziger, dus op naar de DA om te checken hoe de schildklier er voor staat. meteen een uitgebreider bloedbeeld bepaald voor de zekerheid.
Nu blijkt dat de schildklier inderdaad weer wat traag is, dus zou je de medicatie wat moeten verhogen, maar zijn leverwaarden zijn ook niet goed.

Ik ben in de consternatie vergeten te vragen welke leverwaarde we het over hebben, maar hij moet onder de 20 zijn en is 22,5. Niet echt schokkend misschien, maar genoeg voor de DA om voor te stellen een echo met zo nodig punctie te laten doen. Hiervoor moeten we worden doorverwezen naar Emmeloord, Amsterdam of Utrecht (maar dat laatste duurt langer). Ik ga nu eerst overleggen met ex, die co-ouder is van Boyke. Wat mij betreft komt die echo er natuurlijk, ik wil weten wat er eventueel mis is. We kunnen wel vast beginnen met leverdieet om de lever te ontlasten.

Heeft iemand ervaring met leverdieet en kan dit ook met vers vlees?
Slaat er iemand aan op de lever uitslagen hierboven ;-)?
Heeft iemand ervaring met de kliniek in Emmeloord voor de hond? Wij komen er met ons paard en zijn daar iig erg tevreden over.
En natuurlijk de grote nu nog weggestopte angstige vraag: kan dit op een tumor duiden??

Morgen heb ik verder overleg met de DA, maar een beetje ervaringen van jullie kant zou voor nu al heel fijn zijn.
Hopelijk weet je snel meer en is het niets ernstigs!

Mila had een tijd geleden ook één slechte leverwaarde (ALT/GPT was 998, moet zijn <120). De andere leverwaardes waren allemaal prima, dus het was vreemd dat deze ene waarde zo slecht was.
Zij krijgt ook kvv en ik heb haar toen ook op een leverdieet gezet. Ca. de helft van het kvv heb ik vervangen door koolhydraten (havermout, sweet potatoes, rijst), dan een kwart kvv (kip, kalkoen of witte vis) en het andere kwart een groentenprutje en hüttenkäse. Na drie weken was haar leverwaarde weer helemaal in orde. Twee weken daarna hebben we ter controle nog een keer bloed geprikt en de leverwaarden waren nog steeds helemaal in orde; toen ben ik het leverdieet weer af gaan bouwen. De dierenarts denkt dat de afwijkende hoge waarde het gevolg was van een virale infectie (bijvoorbeeld HCC).
Op barfplaats staat ook veel informatie over leverdieet en waar je op moet letten.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik dacht dat kiki78 voor Daan een leverdieet had.
kiki78 schreef: Daan heeft ook verhoogde leverwaardes, hij zit op een leverondersteunend dieet en krijgt naast zijn barf gekookte havermout, mariadistel en rozemarijn.
De mariadistel geef ik als tinctuur, de rozemarijn de ene keer als tinctuur en de andere keer gewoon direct vanaf de plant. De havermout zorgt ervoor dat er genoeg glucose naar zijn hersentjes kan aangezien zijn lever de eiwitten minder goed kan omzetten in glucose. Verder krijgt hij voornamelijk wit vlees en zo mijn mogelijk orgaanvlees.
Daan was sloom, niet alert ed na 2 dagen op dit dieet was hij weer alert en minder sloom. Nu is hij weer minder alert maar ook alweer 2 jaar ouder en als je 15 bent mag je ook wat minder alert zijn vind ik.
Dit was een bericht uit mei 2013
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Evertje »

Geen tips maar wil je wel veel sterkte wensen met Boyke!
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Bedankt voor jullie reacties en tips! Ik ga het maandag ook met de DA bespreken wat betreft het kvv leverdieet. Maar goed om vast te weten dat het wel kan :ok: Het onderwerp van zorg ligt nu lekker naast me op de bank te pitten. Gelukkig is hij niet echt ziek zo op het oog, maar ik wil wel graag snel weten wat hem mankeert.
DeDiana
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:Bedankt voor jullie reacties en tips! Ik ga het maandag ook met de DA bespreken wat betreft het kvv leverdieet. Maar goed om vast te weten dat het wel kan :ok: Het onderwerp van zorg ligt nu lekker naast me op de bank te pitten. Gelukkig is hij niet echt ziek zo op het oog, maar ik wil wel graag snel weten wat hem mankeert.
Hopelijk heb je geen anti-vers DA ;-) Die van mij dacht gelukkig goed mee en probeerde me geen brokken aan te smeren of zo.
Het kan dus ook prima met kvv. Ik heb destijds allemaal porties voor een dag gemaakt en die ingevroren.
Veel sterkte met je ventje, hopelijk is voor hem een dieet (en misschien nog mariadistel ter ondersteuning) ook voldoende :ok:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

ranetje schreef:Ik dacht dat kiki78 voor Daan een leverdieet had.
kiki78 schreef: Daan heeft ook verhoogde leverwaardes, hij zit op een leverondersteunend dieet en krijgt naast zijn barf gekookte havermout, mariadistel en rozemarijn.
De mariadistel geef ik als tinctuur, de rozemarijn de ene keer als tinctuur en de andere keer gewoon direct vanaf de plant. De havermout zorgt ervoor dat er genoeg glucose naar zijn hersentjes kan aangezien zijn lever de eiwitten minder goed kan omzetten in glucose. Verder krijgt hij voornamelijk wit vlees en zo mijn mogelijk orgaanvlees.
Daan was sloom, niet alert ed na 2 dagen op dit dieet was hij weer alert en minder sloom. Nu is hij weer minder alert maar ook alweer 2 jaar ouder en als je 15 bent mag je ook wat minder alert zijn vind ik.
Ja, daar staat hij nog steeds op. Ondertussen zijn zijn waardes boven de 900 maar hij heeft al minimaal 4 jaar leverproblemen.
Als je vragen hebt over het dieet dan roep maar. Daan krijgt tegenwoordig voornamelijk kvv ipv barf aangezien hij met zijn anderhalve tand en 5 verdwaalde kiezen barf niet meer goed weg krijgt. (mag als je 16,5 bent)
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief

DeDiana schreef:
Flevo Bordertje schreef:Bedankt voor jullie reacties en tips! Ik ga het maandag ook met de DA bespreken wat betreft het kvv leverdieet. Maar goed om vast te weten dat het wel kan :ok: Het onderwerp van zorg ligt nu lekker naast me op de bank te pitten. Gelukkig is hij niet echt ziek zo op het oog, maar ik wil wel graag snel weten wat hem mankeert.
Hopelijk heb je geen anti-vers DA ;-) Die van mij dacht gelukkig goed mee en probeerde me geen brokken aan te smeren of zo.
Het kan dus ook prima met kvv. Ik heb destijds allemaal porties voor een dag gemaakt en die ingevroren.
Veel sterkte met je ventje, hopelijk is voor hem een dieet (en misschien nog mariadistel ter ondersteuning) ook voldoende :ok:
Bedankt! Het lijkt mij ook handig om porties te maken en in te vriezen, dat doe ik nu met barf ook. Daarnaast krijgt hij Smuldier, maar dat is dan finito. De DA staat op zich wel open voor mijn "vreemde" ideeën en zo niet dan is dat jammer voor hem, daar kan ik niet echt mee zitten :wink:
Flevo Bordertje
Zeer actief

kiki78 schreef:
ranetje schreef:Ik dacht dat kiki78 voor Daan een leverdieet had.
Ja, daar staat hij nog steeds op. Ondertussen zijn zijn waardes boven de 900 maar hij heeft al minimaal 4 jaar leverproblemen.
Als je vragen hebt over het dieet dan roep maar. Daan krijgt tegenwoordig voornamelijk kvv ipv barf aangezien hij met zijn anderhalve tand en 5 verdwaalde kiezen barf niet meer goed weg krijgt. (mag als je 16,5 bent)
Wat goed dat Daan het al zolang goed doet op het dieet! Heeft hij er dan ook medicatie bij? Ik zou heel graag je "recept" van zijn voeding krijgen als dat mag, dan kom ik goed beslagen ten ijs bij de DA maandag.
Dat ze uiteindelijk toch achteruit gaan, is natuurlijk onvermijdelijk. Maar 15 jaar is natuurlijk prachtig :D Barf gaat bij Boyke ook niet goed meer. Hij slikt zo een rib door en neemt de moeite niet meer te kauwen. Zijn tanden heeft jij bijna allemaal nog, maar ze zijn bot en afgesleten. Hij eet nu voornamelijk Smuldier en als de andere honden bevleesd bot krijgen, krijgt hij bijvoorbeeld wat kipfilet of wat kleine kippenekjes. Ook eet hij soms als het handiger is Farmfood brok. Hij eet alles graag, dus dat zal het probleem niet zijn :wink:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Geen tips voor je maar wil je wel even sterkte wensen met Boyke en hopen dat hij het heel lang gaat doen op een dieet.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
jeanine
Actief

Ongelezen bericht door jeanine »

mijn oude parson teefje van 15 1/2 was niet helemaal fit en wilde af en toe niet eten. compleet bloedbeeld laten doen. uitslag was zo slecht lever deed helemaal niks meer. dierenarts dacht dat het snel het einde was. was toen een paar dagen op texel, echo van de lever laten maken en die was ok. behandeld als lever onsteking en op rauw lever dieet gezet. helemaal opgeknapt. ze is nu echt super fit, loopt goed, eet goed, poept goed.
veel sterkte met je hondje
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Inge O schreef:dat lijkt me wel héél erg drastisch voor zo'n minieme stijging - leverwaarden kunnen soms echt de pan uitswingen als er iets fout zit en na verdwijnen van het problemen weer net zo snel normaal worden dus ik zou toch eerst eens navragen om welke waarde het gaat voor je een biopsie laat uitvoeren.
Inderdaad, ik had eroverheen gelezen. De stijging van Mila's GPT was enorm en dat vond de dierenarts toch geen reden om direct een biopsie te doen (ook omdat de andere waardes wel goed waren; er is dus wel een aanvullend bloedonderzoek op de lever gedaan). Ze wilde eerst kijken of het met een dieet op te lossen was. Maar misschien is het verschil dat Mila een gezonde, jonge hond is en Boyke al wat ouder is en al schildklierproblemen heeft?
kiki78
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef: Wat goed dat Daan het al zolang goed doet op het dieet! Heeft hij er dan ook medicatie bij? Ik zou heel graag je "recept" van zijn voeding krijgen als dat mag, dan kom ik goed beslagen ten ijs bij de DA maandag.
Dat ze uiteindelijk toch achteruit gaan, is natuurlijk onvermijdelijk. Maar 15 jaar is natuurlijk prachtig :D Barf gaat bij Boyke ook niet goed meer. Hij slikt zo een rib door en neemt de moeite niet meer te kauwen. Zijn tanden heeft jij bijna allemaal nog, maar ze zijn bot en afgesleten. Hij eet nu voornamelijk Smuldier en als de andere honden bevleesd bot krijgen, krijgt hij bijvoorbeeld wat kipfilet of wat kleine kippenekjes. Ook eet hij soms als het handiger is Farmfood brok. Hij eet alles graag, dus dat zal het probleem niet zijn :wink:
Daan weegt ongeveer 10 kilo en krijgt ongeveer 200 gram vlees per dag verdeeld over 2 maaltijden.
Hij krijgt de volgende diersoorten: kip, kalkoen, konijn, eend (minimaal), kwartel, wijting, vitvis, zalm, lamspens en runderpens en soms ook wat rund, paard ed (dit mag hij eigenlijk niet). Hij krijgt nu redelijk veel pens aangezien wij het vermoeden hebben dat zijn lever nu zo vergroot is dat zijn darmen af en toe wat in de knel komen en door de pens gaat zijn ontlasting iets makkelijker er doorheen. Hij krijgt bijna geen orgaanvlees, dit zit wel in de kvv die hij krijgt maar hij krijgt een combi van kvv en BARF en van BARF dus geen organen.
Ik gebruik voor de havermout een glazen yoghurtfles met plasticdop. Ik gebruik alleen maar biologisch havermout. Ik doe een laag havermout in de fles en giet daar kokend water op, dan de dop erop en ik zet de fles weg. Het kookproces gaat daardoor nog even door en tegen de tijd dat ik ga voeren is de havermout klaar. (ik had het talent dat als ik havermout in een pan kookte om het altijd over te laten koken en dat is niet grappig). Ik kan zo 2 a 3 dagen met de gekookte havermout doen, als het een paar uur heeft gestaan en afgekoeld is zet ik het in de koelkast en zo blijft het een paar dagen goed.
Hij krijgt elke maaltijd een aantal druppels mariadisteltinctuur over zijn voer en een aantal druppels rozemarijntinctuur (je kunt ook gedroogde rozemarijn gebruiken die je zelf ook gebruikt met koken)
Daan krijgt sinds een maand of 3 elke ochtend een half pilletje phen-pred, hij had af en toe buikkrampen en was dan echt slecht. De phen-pred krijgt hij preventief, hij voelt zich er beter door. Als hij niet lekker is dan geef ik hem een heel pilletje of hij krijgt 2 keer een half pilletje op een dag. We weten niet of dit probleem van zijn lever af komt maar we gaan geen onderzoeken meer doen. Hij leeft in reservetijd en zolang hij happy is blijft hij lekker mee scharrelen. Hij heeft nu gewoon pret op pred.

In november kreeg hij last van reflux, misschien door zijn slechte gebit of door iets anders. Hiervoor heeft hij een tijd over elke maaltijd een halve capsule lithothamnium voor gehad. Op het moment heeft hij dat niet meer nodig.
Hij krijgt nu regelmatig een half pilletje okugest en ik weet niet of het daar door komt maar hij heeft minder last van zijn darmen.

En verder snackt hij de hele dag door (tenminste hij vind dat hij de hele dag mag snacken en aangezien hij toch niet meer te redden of verpeste is krijgt hij vaak iets) Hij krijgt voornamelijk zelf gedroogde long en andere kleine snackjes.

In eerste instantie viel hij af op het leverdieet, hij kreeg toen minder vlees en dat had ik vervangen door de gekookte havermout. Nu krijgt hij weer zijn oude hoeveelheden met daarbij de havermout. Ik weet niet hoeveel havermout ik hem precies geef, gewoon een flinke scheut uit de fles.

Dus in het kort 2 keer per dag:
100 gram vlees
flinke scheut havermout
mariadistel
rozemarijn
en een paar keer per week wat yoghurt of kefir erbij

Als je vragen hebt dan pb maar.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik zou eerst die schildklierwaardes weer normaal willen zien en dan pas verder kijken voor die leverwaarde, t zou zomaar aan elkaar vast kunnen hangen. dus even pas op de plaats tot dat weer o.k is ( maar goed, dat zou ik doen)
kiki78
Zeer actief

Ohja, bij Daan hebben we nooit onderzocht waar de verhogingen vandaan kwamen. Op oudere leeftijd kunnen de leverwaarde verhoogt zijn.
Daan heeft de eerste 7 jaar van zijn leven bij de vorige eigenaar bonbonnetjes gedeeld en hij kreeg elke avond kokindjes (dropjes) voor het slapen gaan want dat vond hij zo lekker.
Ik zou dus eerst kijken hoe hij reageert op het dieet en je afvragen in hoeverre je hem zou willen laten behandelen als er iets uit het biopt komt. Het kost je klauwe met geld, belastend voor de hond en het is dan maar de vraag of je de hond gelukkig maakt met allerlei behandelingen.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Inge O schreef:
DeDiana schreef:Maar misschien is het verschil dat Mila een gezonde, jonge hond is en Boyke al wat ouder is en al schildklierproblemen heeft?
ik zou qua leeftijd eerder het tegenovergestelde zeggen want een oudere hond heeft nu eenmaal veel makkelijker een kleine afwijking hier en daar, gewoon veroorzaakt door slijtage en niet door een specifieke erge kwaal.
Ja, dat is natuurlijk ook wel weer zo. :idea:
Hoe dan ook, ik zag met dat leverdieet met de week een duidelijke verbetering, en nu is er niets meer aan de hand. Dus ik ben ook blij dat we dat eerst hebben geprobeerd en niet meteen belastende onderzoeken hebben gedaan.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

mag ik vragen wat de symptomen waren bij jullie honden?
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Ik heb ook geen tips, maar wil je wel sterkte wensen met Boyke.
DeDiana
Zeer actief

krullie schreef:mag ik vragen wat de symptomen waren bij jullie honden?
Bij Mila echt maar heel kleine dingen (ondanks haar enorm verhoogde GPT). Ik vond haar wat matter. Ze at gewoon goed en was gewoon actief als altijd, had ook nog steeds altijd zin om samen iets te doen, maar het ging allemaal net een tandje minder fanatiek en vrolijk als normaal. Ze speelde minder uit zichzelf en was niet zo uitgelaten als ze normaal kan zijn. Ook vond ik haar gedrag naar andere honden toe iets veranderd; ze leek wat onzekerder.
Ik ben niet meteen naar de DA gegaan omdat dit 1,5 maand na haar loopsheid speelde, en ik dus dacht aan schijnzwangerschap. Maar een BMO ging ook door mijn hoofd en daarom na ruim een week toch maar naar de DA gegaan. Die vond geen symptomen van een BMO, maar heeft wel bloed geprikt, en zo kwamen we erachter.
kiki78
Zeer actief

krullie schreef:mag ik vragen wat de symptomen waren bij jullie honden?
Daan werd steeds wat slomer, minder alert, wat opgezette buik. Ik dacht eerst dat het zijn leeftijd was maar had wel een onderbuik gevoel dat er iets niet klopte. Andere in mijn omgeving zagen ook wel dat Daan trager werd maar zeiden allemaal dat het door zijn leeftijd kwam. En ja een hond van bijna 13 wordt wat trager en slomer.
Op het moment dat Dieber Daan ging grijpen in huis wist ik zeker dat er iets aan de hand was. De dierenarts vond de symptomen niet heel duidelijk maar ging mee met mijn voorstel om de lever en nier waardes te onderzoeken. Hieruit bleek dat het zijn lever was.
Bij Daan merkte ik binnen 2 dagen verschil, hij werd weer veel alerter en Dieber had veel minder de neiging om Daan naar een andere wereld te helpen.

Uiteindelijk bleek dat er meer speelde tussen Daan en Dieber. Dieber werd volwassen, was schijnzwanger en vond duidelijk dat Daan maar op moest rotten. Ze voelde natuurlijk aan dat dit haar kans was om Daan van zijn troon te stoten maar was daar iets te radicaal in. Nu zijn het geen dikke vrienden maar ze horen wel bij elkaar en Dieber neemt Daan in bescherming tegenover andere honden.
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

dank jullie wel.
mika vertoonde en vertoont nog geen enkele tekenen (gelukkig).
en werd ziek van het leverdieet.
het gaat nu goed met zijn voer maar het blijft toch dat je scherp op hem let.
want zoals ik lees kunnen het dus subtiele symptomen zijn.
Flevo Bordertje
Zeer actief

Heel erg bedankt voor alle reacties!! Ik denk er inderdaad toch sterk aan eerst het dieet te proberen en dan na een paar weken weer bloed te laten prikken. Als ik lees dat verschillende honden al opknapten van het dieet is het wel heel drastisch om meteen een echo en eventueel biopt te laten doen.
Kiki, bedankt voor het dieet! Ik ga het morgen meteen starten met Boyke :E: Hij eet nu ook 200 gram per dag verdeeld in twee keer, dus ik kan het integraal overnemen :wink:
Flevo Bordertje
Zeer actief

kiki78 schreef:Ohja, bij Daan hebben we nooit onderzocht waar de verhogingen vandaan kwamen. Op oudere leeftijd kunnen de leverwaarde verhoogt zijn.
Daan heeft de eerste 7 jaar van zijn leven bij de vorige eigenaar bonbonnetjes gedeeld en hij kreeg elke avond kokindjes (dropjes) voor het slapen gaan want dat vond hij zo lekker.
Ik zou dus eerst kijken hoe hij reageert op het dieet en je afvragen in hoeverre je hem zou willen laten behandelen als er iets uit het biopt komt. Het kost je klauwe met geld, belastend voor de hond en het is dan maar de vraag of je de hond gelukkig maakt met allerlei behandelingen.
Dat is inderdaad mijn gedachtengang nu. Boyke is nog niet stokoud, maar hij is vrolijk, eet goed en heeft geen pijn. Hij is alleen wat trager en soms afwezig, wat de aanleiding was voor het bloedonderzoek. Ik kan voor mezelf wel verantwoorden hem eerst het dieet te geven en dan met een paar weken weer te testen. Best een opluchting ook, want een echo en vooral punctie vind ik best heel wat voor het mannetje :(:
We gaan het proberen en houden jullie op de hoogte. Bedankt voor het delen :ok: :cheer:
DeDiana
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:Dat is inderdaad mijn gedachtengang nu. Boyke is nog niet stokoud, maar hij is vrolijk, eet goed en heeft geen pijn. Hij is alleen wat trager en soms afwezig, wat de aanleiding was voor het bloedonderzoek. Ik kan voor mezelf wel verantwoorden hem eerst het dieet te geven en dan met een paar weken weer te testen. Best een opluchting ook, want een echo en vooral punctie vind ik best heel wat voor het mannetje
Lijkt me een prima besluit, veel succes! :ok:
Flevo Bordertje
Zeer actief

Dank je wel :ok:
Flevo Bordertje
Zeer actief

Vandaag langs de assistente van de DS geweest om af te spreken dat we eerst het leverdieet gaan volgen en na vier weken opnieuw bloed prikken. Ik heb ook de leverdieet brokken besteld, omdat mijn ex (waar Boyke de helft van de tijd is) liever brok geeft. Hij wil wel afwisselen met vers. Boyke eet alles, dus dat zal geen probleem zijn. We gaan dus aan de slag en hopen maar dat de leverwaarde weer goed wordt! Het ging trouwens om de "bile acids" - als ik dat even vrij vertaal zijn dat galzuren, die gemaakt worden in de lever.
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

Ik zou toch ook overwegen om Mariadistel te geven (zie http://www.plantaardigheden.nl/plant/be ... distel.htm ).
DeDiana
Zeer actief

Hoe gaat het nu? Merk je al iets van verschil door het leverdieet?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”