Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Je eigen hond te logeren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Je eigen hond te logeren

Ongelezen bericht door veertje »

Omdat ik deze week vrij had ivm met de tentamens volgende week, heb ik Joris bij mn ouders opgehaald voor een weekje. En wat is het toch heerlijk!
Iedere ochtend wakker worden met een kwispelend hondje aan het eind van je bed, dat dan bij de eerste woorden nog harder begint te kwispelen en even zn goedemorgen knuffeltje komt halen. Dan snel even ontbijten en op pad om vervolgens koud thuis te komen en op de bank te kruipen met je boeken, een kopje koffie en een lekker warm zwart kruikje naast je. Buiten op straat is het heerlijk wandelen, overal kan hij los (dat is het voordeel van een nieuwbouwwijk aan de rand van het dorp, weinig verkeer en leuke wandelplekken) en ik heb alle tijd om hem nog wat bij te brengen. Het in een hysterische blafbui uitbarsten bij het zien van een andere hond is al verminderd naar het geven van een enkel blafje om vervolgens weer op mij te letten :cheer: Het kost bij hem ook geen moeite, maar met af en toe een weekendje thuis zijn bereik je niet zoveel als in een paar dagen continu oefenen. Nu mijn ouders nog even instructies geven :wink:
Ook mijn huisgenoten zijn fan van hem, omdat hij zo bescheiden is. Hij houdt er niet van als de aandacht op hem ligt, dan komt hij bij mij, maar als iedereen rusig zit en hem negeert of rustig tegen hem praat, komt hij vanzelf even kijken en om aandacht vragen. Ben ik even weg dan zit hij wel bij anderen op schoot, maar zodra ik terug ben is die liefde over :LOL:

Kortom het is geweldig! :cheer: Hopelijk helpen dit soort logeerpartijtjes ook om het hem straks wat makkelijker te maken mocht Biry er niet meer zijn en hij in z'n eentje achter blijft. Dat duurt nog heel lang hoop ik, maar Biry heeft ook niet het eeuwige leven en Joris is nooit alleen geweest (domme fout van ons).

Jullie kunnen hier niks mee, maar ik wilde het even kwijt
Nu weer snel aan de studie :oeps:

Spelen? :mann:
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Je eigen hond te logeren

Ongelezen bericht door kooi »

Ik kan me voorstellen dat je ervan geniet.
en als de hond er niet van in de war raakt, waarom niet?
Veel plezier!
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Fijn dat dit zo wil, en natuurlijk geniet jij van de aanwezigheid van je hond.

Mijn dochter haalt haar hond ook regelmatig op voor een logeerpartij. Mowgli geniet, zolang dit zo is moet het kunnen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Spirit
Actief

Ongelezen bericht door Spirit »

Ik ken het! Mijn hond woont ook niet bij mij, ik kom ook heel vaak bij 'hem' logeren, zoals vanacht ;-)

Matrasje bij mijn ouders in de huiskamer en heerlijk bij hond logeren, komt ie echt tegen mijn matras aangelegen, maakt je sochtends wakker. Zo lief :D Lekker van genieten toch!
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Spirit schreef:Ik ken het! Mijn hond woont ook niet bij mij, ik kom ook heel vaak bij 'hem' logeren, zoals vanacht ;-)

Matrasje bij mijn ouders in de huiskamer en heerlijk bij hond logeren, komt ie echt tegen mijn matras aangelegen, maakt je sochtends wakker. Zo lief :D Lekker van genieten toch!

Als ik bij mijn ouders ben dan slaapt Joris op mn kamer. Weet hij precies, want normaal mag dat nooit :mrgreen:

@Kooi: Nee in de war is hij niet gelukkig. Zolang hij maar mee mag is het allemaal goed. Ook in de trein gaat hij liggen slapen onder de stoel. Het is echt een ideaal hondje! Het blaffen is wel een minpuntje, maar het kan niet allemaal perfect zijn he :tongue:
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Joris is een toppertje.....

P.s. Nina moet haar oren weer eens gewassen ;-p ofwel wandelen binnenkort :-) ...app maar als je in het zuiden bent
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”