Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oryn's showthread (Kerstshow Cuijk: BOB!!)

Moderator: moderatorteam

Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Oryn's showthread (Kerstshow Cuijk: BOB!!)

Ongelezen bericht door Eilfy »

Nog nooit honden gehad die naar een ras herleid konden worden dus eigenlijk nooit nagedacht over shows lopen. Nu wel een rashond en ik wilde het graag proberen... laat de club waar ik train nou net een clubmatch organiseren op 9 juni!

Heb Oryn ingeschreven in de babyklasse (hij is 5 maanden als de show is) en ben heel erg benieuwd! Niet alleen wat de keurmeester van hem vindt maar ook hoe ik het vind en of ik hem een beetje geshowd krijg. Ik ga nog ringtraining volgen, zou volgende week beginnen maar die stomme feestdagen ook altijd :roll:

Iemand ervaring met de babyklasse en hoe ze daar kijken? Ben met name benieuwd hoe streng ze dan al zijn dat een hond bijv. lang moet blijven staan.
Laatst gewijzigd door Eilfy op 22 dec 2013 21:29, 10 keer totaal gewijzigd.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Eerste show met Oryn (tips zijn welkom!)

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb altijd het idee dat de baby en puppy die het mooiste staan, winnen. Maar ze zijn echt. Niet streng hoor.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Ik ben ook niet zo'n showerd, maar denk bij Figo soms..waarom niet? Hij mag er zijn.
Gelukkig heb ik n vrijwilligster die wel wilt showen als ik me bedenk. Ik doe t niet.
La Vie
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door La Vie »

Mijn hond heeft afgelopen jaar meegedaan in de babyklasse.
Het was onze eerste ervaring en ik wist helemaal niets. Had zelf een paar keer geoefend met lopen, maar dan rechtsom :oohja:

Als er 1 baby meedoet dan kijken ze vooral hoe lief en schattig deze is, of het een vrolijk hondje is en naar de omgang hond / baas.
Als er meerdere baby's zijn, dan wordt er meer gekeken naar lopen en staan.
Op de clubmatch gaat het heel gemoedelijk, relaxt en zeker in deze klasse komt het niet zo precies.
Op de dag zelf zijn er ook meer dan genoeg mensen die je nog tips kunnen geven!
Foto volgt......
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

nathalie schreef:Ik heb altijd het idee dat de baby en puppy die het mooiste staan, winnen. Maar ze zijn echt. Niet streng hoor.
Ben benieuwd of ik hem uberhaupt zo lang kan laten staan maar we zullen zien :) Wel goede tip, al gaat het me niet zozeer om de winst. Wel om te laten zien hoe trots ik ben op mijn ventje (want ik vind hem natuurlijk de mooiste...)
La Vie schreef:Mijn hond heeft afgelopen jaar meegedaan in de babyklasse.
Het was onze eerste ervaring en ik wist helemaal niets. Had zelf een paar keer geoefend met lopen, maar dan rechtsom :oohja:

Als er 1 baby meedoet dan kijken ze vooral hoe lief en schattig deze is, of het een vrolijk hondje is en naar de omgang hond / baas.
Als er meerdere baby's zijn, dan wordt er meer gekeken naar lopen en staan.
Op de clubmatch gaat het heel gemoedelijk, relaxt en zeker in deze klasse komt het niet zo precies.
Op de dag zelf zijn er ook meer dan genoeg mensen die je nog tips kunnen geven!
Leuk! Ik ga met ongeveer even veel ervaring de ring in dus ben blij dat het niet heel precies komt!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door primera »

In die klasse doen ze nog niet zo moeilijk, gewoon plezier hebben met je hond en wat lekkers meenemen ;)
Staan blijven ze toch niet perfect als het lang duurt.
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Welke KM heb je?
Afbeelding
Iedere dag feest!
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

nathalie schreef:Ik heb altijd het idee dat de baby en puppy die het mooiste staan, winnen. Maar ze zijn echt. Niet streng hoor.
Ja en bij puppyklasse ook welke al het meest uitgezwaard is. Niet onterecht natuurlijk, die hondjes zijn ook het meest in balans en lopen over het algemeen beter (vaster).

Zeker voor baby en puppyklasse zeg ik: geniet er gewoon van :ok: Maak het een leuke ervaring voor jezelf en je hond, in de ring is het een feestje. Daar heb je alleen maar profijt van als je je hond vaker wil showen.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Magic schreef:Welke KM heb je?
Mw. Drs. A.M. Beenen-Sluiters
primera schreef:In die klasse doen ze nog niet zo moeilijk, gewoon plezier hebben met je hond en wat lekkers meenemen ;)
Staan blijven ze toch niet perfect als het lang duurt.
Gelukkig eet hij (bijna) alles dus dat lekkers gaat vast goed komen ;)
Maeve schreef:Ja en bij puppyklasse ook welke al het meest uitgezwaard is. Niet onterecht natuurlijk, die hondjes zijn ook het meest in balans en lopen over het algemeen beter (vaster).

Zeker voor baby en puppyklasse zeg ik: geniet er gewoon van :ok: Maak het een leuke ervaring voor jezelf en je hond, in de ring is het een feestje. Daar heb je alleen maar profijt van als je je hond vaker wil showen.
Ga er zeker proberen iets leuks van te maken! Maar dat ga ik al proberen bij de ringtraining die ik ook nog een paar keer ga volgen. Mocht hij bij een paar clubmatches Belovend of Veelbelovend als kwalificatie krijgen, dan wil ik wel proberen om hem ook een keer in te schrijven op een grotere show.
Magic
Zeer actief

In de babyklasse zijn ze echt niet zo streng hoor, het is allang goed als je hondje lekker sociaal en open is, en een leuk rondje kan lopen. Mijn hond huppelde blij door de ring in de babyklasse, dat vond de keurmeester geweldig ;). Mijn andere hondje mocht op een andere show lekker even met de KM knuffelen (zelfde KM trouwens), was elke keer een heel leuke ervaring.
Grote kans dat je de enige BC bent in de babyklasse trouwens ;).
Afbeelding
Iedere dag feest!
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

Toen ik de eerste show met Jitsu liep (babyklasse) was ik enorm nerveus. Iedereen zei tegen mij dat de babyklasse echt niets voorstelt.
Jitsu stond erg netjes stil en liep ook best goed, dus wat dat betreft zat het al goed, maar de keurmeester was ook heel makkelijk. Die zag ook wel dat ik nerveus was en was ook gewoon een praatje aan het maken. De babyklasse stelt namelijk ook niets voor. Je kan niets winnen en enkel ervaring op doen. Daar is de babyklasse ook voor ;)
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Mw. Beenen-Sluyters is een van mijn favourite keurmeesters, erg leuk mens en gaat heel respectvol met de honden om :ok:
Belangrijkste is dat je zelf niet nerveus wordt, dat scheelt al de helft. Is moeilijk maar echt heel belangrijk, je brengt dat over op je hond en kan dan gaan springen omdat hij niet snapt wat er met jou aan de hand is.

Bedenk gewoon, al wordt ie geen eerste, mijn nummer één blijft ie wel! Je hebt niets te verliezen, maak lol en plezier zodat je hond het een leuke ervaring vindt.

Succes!
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik hoop dat je de kans krijgt er van te genieten. Zo niet, is t stom :pffff:
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Melanie 74 schreef:Mw. Beenen-Sluyters is een van mijn favourite keurmeesters, erg leuk mens en gaat heel respectvol met de honden om :ok:
Belangrijkste is dat je zelf niet nerveus wordt, dat scheelt al de helft. Is moeilijk maar echt heel belangrijk, je brengt dat over op je hond en kan dan gaan springen omdat hij niet snapt wat er met jou aan de hand is.

Bedenk gewoon, al wordt ie geen eerste, mijn nummer één blijft ie wel! Je hebt niets te verliezen, maak lol en plezier zodat je hond het een leuke ervaring vindt.

Succes!
Ik ga ook totaal niet voor de winst, weet ook niet of er iets te winnen is (vast niet dus dat maakt het alleen maar makkelijker). Dus hopelijk ga ik ook voor het eerst niet nerveus zijn, met wedstrijden en examens ben ik dat altijd wel :schrik:
Dee schreef:Ik hoop dat je de kans krijgt er van te genieten. Zo niet, is t stom :pffff:
Samenvatting van de eeuw :E:
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Nou, de eerste show zit erop! Ik vond het eigenlijk best leuk om te doen. Er hing een ontspannen sfeer, dat hielp wel mee. Oryn deed het erg goed, in het begin nog wel afgeleid door alle leuke mensen (die hij dus persé moest knuffelen...) maar bij het tweede rondje liep hij alweer keuring mee. Alleen tandjes kijken heeft de keurmeester niet gedaan, omdat hij dit nog heel erg vervelend vindt. Dit wist ik, was er ook al hard mee aan de slag gegaan.

Oryn was de enige in zijn klasse van de border collies, werd dus automatisch 'beste baby' van de border collies! In de eindkeuring liep ik tegen een aantal zeer ervaren showlopers dus dat was vrij kansloos. Wel leuk om het een keer mee te maken! En ben ook erg blij met het keurrapport.
Leuke, enthousiaste jonge reu, 5 maanden. Attente uitstraling in hoofd dat goed gevormd is. Oogkleur conform vacht. Evenredig gehoekt voor en achter. Voor leeftijd al voldoende ontwikkeld lichaam, goede bone, goed gesloten voeten. Mooie rechte ruglijn. Goede jeugdvacht. Acceptabele witte aftekening. Loopt zeer attent en netjes naast begeleider. Moet nog uitzwaren en tikje meer lengte in lichaam krijgen.
Ga hem inschrijven voor de clubmatch van KC Culemborg op 13 juli (als ik nog reactie krijg...). Hij is dan 6 maanden dus dan in de puppyklasse. Tot die tijd lekker ringtraining volgen en hard aan het werk met die tanden. Wie weet ga ik showen zelfs nog leuk vinden... :pffff:
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Eerste show Oryn (mooi resultaat!)

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat leuk dat het zo goed bevallen is :ok:
Dat is een prima keurverslag toch?
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Gefeliciteerd! Wat een mooi en leuk verslag, daar kun je trots op zijn.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Dank jullie wel!

Ja ben erg trots op en blij met het keurverslag, vind het zelf een prima beoordeling!
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re: Oryn's showthread (we hebben de smaak te pakken!)

Nou, ik was eigenlijk van plan om een keertje een clubmatch te lopen. Gewoon om te kijken... helaas had niemand me gewaarschuwd dat het ergens stiekem wel een beetje leuk is, dat showen van honden. Dus heb de smaak te pakken!

Gisteren gelopen bij de KC Culemborg, erg leuke, goed georganiseerde show! Wat jammer van de kleine ringen, gelukkig was die voor Oryn nog groot genoeg om zijn gangwerk goed te showen. Was ik heel blij mee want daar hadden we juist zo op geoefend: op netjes meelopen. Hij deed dat echt fantastisch! Blijven staan is nog wel iets om aan te gaan werken maar daar hebben we nog even voor. Het keurverslag was wederom erg mooi:
6 maanden oude pup. Volop in ontwikkeling. Mooi rasbeeld. Goed gevormd hoofd met al behoorlijk brede schedel. Prima gedragen tippende oren, lijken nu nog wel een tikkie hoog aangezet. Goed geplaatste ogen, kleur bij de vacht passend. Bij de vacht passend pigment. Correct gebit. Voor leeftijd prima ontwikkeld lichaam met goede hoeking voor en achter. Goede vacht en kleur. Gaat vlot met goede stuwing maar nog jeugdig los. Prima gepresenteerd.

Beste pup
In de eindkeuring tegen 14 andere pups zaten we heel dicht bij de laatste 5 maar helaas werd dat hem net niet. De keurmeester twijfelde wel, maar koos uiteindelijk voor een ruwhaar teckeltje die ook qua bouw wat mooier in verhouding was dan mijn 6 maanden oude puberende border reu. Wat ik belangrijker vond: het meelopen ging wederom erg goed, zelfs tussen veel andere honden vol aandacht met mij mee. Dus dan maakt de rest ook niet meer uit!

Volgende show die gepland staat is de clubmatch bij KC Uden op 10 augustus. Ik ga waarschijnlijk ook nog inschrijven bij de clubmatch van de KC 's Hertogenbosch op 15 september om hem een keer in een hal te showen. En daarna... nou ik zit hard te denken om 2 & 3 november mijn en Oryn's eerste echte show in Bleiswijk te lopen.

Dus: het gaat lekker, ik ben trots op hem en als mensen nog tips hebben, die zijn altijd welkom!

Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

:mrgreen: Ik wist het, zo ging dat met mij ook. de fokker vertelde nog. Als je deze neemt is hij niet show geschikt dan moet je zijn broertje nemen. Ik stoer zeggen showen is niets voor mij. En toen ik het toch eens deed vond ik het erg leuk. Alleen geen hond die er echt geschikt voor was.

Mijn wens is het dus altijd nog om een hondje te hebben wat wel show geschikt is.

Wel leuk dat jou pup het zo goed doet op show. Ook ik ben ooit 1x bob geweest met Spikey op de clubmatch en dat was echt gaaf!!!

Wel vind ik de grote shows heel erg anders dan de kleine clubmatches ik vond de clubmatches veel leuker.
Afbeelding
gevni havanezers
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

wij zijn ook in Uden, Pom is dan ook in de puppyklasse (8 maanden is ze dan). Ik ben in mei voor het eerst geweest. Vond het wel leuk maar denk niet dat het mijn hobby gaat worden. Dat gesjok door zo'n ring haha, ik bne ook zo elegant als een bak modder dus dat schiet niet erg op hahaha.. Maar vind het wel leuk om te horen wat ze van Pom vinden, dus daarom wil ik wel af en toe gaan :) misschien nog een keertje in de jeugdklasse hierna, en dan houd ik het even voor gezien tot het buitenseizoen weer begint.. in zo'n hal vidn ik vreselijk :D
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Grappig...dan heb ik jullie nog gezien daar :mrgreen:
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

sbientje schreef:wij zijn ook in Uden, Pom is dan ook in de puppyklasse (8 maanden is ze dan). Ik ben in mei voor het eerst geweest. Vond het wel leuk maar denk niet dat het mijn hobby gaat worden. Dat gesjok door zo'n ring haha, ik bne ook zo elegant als een bak modder dus dat schiet niet erg op hahaha.. Maar vind het wel leuk om te horen wat ze van Pom vinden, dus daarom wil ik wel af en toe gaan :) misschien nog een keertje in de jeugdklasse hierna, en dan houd ik het even voor gezien tot het buitenseizoen weer begint.. in zo'n hal vidn ik vreselijk :D
Leuk! Dan staan ze misschien tegenover elkaar in de eindkeuring als ze beide beste puppy van het ras worden. Ik vind Pom zo'n schatje :I:

Showen zal ook nooit het belangrijkste worden met Oryn, vind ik ook niet kunnen met een werkras als de border (geldt wel voor meer rassen). Maar zo om erbij te doen en zeker in het eerste jaar is het erg leuk. Daarbij went hij meteen aan menigtes, spanning en alle andere dingen die we hopelijk nog een keer bij wedstrijden tegen gaan komen.
blacky schreef: Wel vind ik de grote shows heel erg anders dan de kleine clubmatches ik vond de clubmatches veel leuker.
Ik ben wel benieuwd wat voor jou het verschil was, hoe je dat ervaren hebt!
_Inge_ schreef:Grappig...dan heb ik jullie nog gezien daar :mrgreen:
Waar stond jij dan? Ik ben zo slecht in mensen spotten op evenementen heh.... :blont:
_Jules_
Zeer actief

Ik had 2 Weimaraners mee..volwassen en een pup van 12 weken. Ring 5 en in de erering bij Veteranen en de rasgroep.
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

_Inge_ schreef:Ik had 2 Weimaraners mee..volwassen en een pup van 12 weken. Ring 5 en in de erering bij Veteranen en de rasgroep.
Whahahaha dan heb ik je wel gezien, volgens mij stonden jullie naast onze auto en ik heb je zien lopen in de ring. Bijna een nekverrekking overgehouden om naar dat ontzettend schattige pupje te kijken :I:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

dat zou leuk zijn ja :) Ik denk niet dat er heel veel pups zullen zijn ingeschreven, maar we wachten af :) Misschien dat ik de erering helemaal moet overslaan, heb die avond een bbq ook nog.. nou ja, dat zien we dan wel :D
_Jules_
Zeer actief

:F: Die volwassen hond is mijn leenhond om mee te oefenen :LOL: Ivy moet nog even wachten tot ze oud genoeg is. Maar is na de keuringen wel even de ring in geweest en aan keurmeester gevraagd om als oefening even te betasten..kreeg gelijk een heel keurverslag haha..hij vond haar geweldig. :I:
Afbeelding
Magic
Zeer actief

Wat leuk dat je de smaak te pakken hebt :ok: ben erg benieuwd wat je van de grote shows gaat vinden, die zijn echt anders dan clubmatches. Een heel ander publiek daar, veel mensen die gaan voor de punten en titels. En kijk niet raar op als jouw hondje snel de ring weer moet verlaten, ze zijn op grote shows vaak niet zo happig op andere kleurtjes dan zwart-wit. Maar wie weet is jouw ervaring straks wel heel anders ;).
Afbeelding
Iedere dag feest!
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Magic schreef:Wat leuk dat je de smaak te pakken hebt :ok: ben erg benieuwd wat je van de grote shows gaat vinden, die zijn echt anders dan clubmatches. Een heel ander publiek daar, veel mensen die gaan voor de punten en titels. En kijk niet raar op als jouw hondje snel de ring weer moet verlaten, ze zijn op grote shows vaak niet zo happig op andere kleurtjes dan zwart-wit. Maar wie weet is jouw ervaring straks wel heel anders ;).
Ik kijk nergens echt raar van op... enige wat raar zou zijn is als ze hem zonder te keuren al de ring weer uit zouden sturen aangezien hij geen diskwalificerende fouten heeft :) Verder had ik al wel gezien dat je met een bruine border weinig kans maakt + hij is wel anders gebouwd dan de types die meestal de shows winnen. Ach, ik zie het wel. Is het niet leuk, houd ik het lekker bij een clubmatch af en toe :)
Magic
Zeer actief

Mijn reu heeft eens een "goed" gehad, en werd de ring uitgestuurd met de mededeling dat het vast een leuk werkhondje was :P.
Shows zijn verder wel heel leuk hoor ;).
Volg je ook ringtraining?
Afbeelding
Iedere dag feest!
Plaats reactie

Terug naar “Show”