Nou, ik was eigenlijk van plan om een keertje een clubmatch te lopen. Gewoon om te kijken... helaas had niemand me gewaarschuwd dat het ergens stiekem wel een beetje leuk is, dat showen van honden. Dus heb de smaak te pakken!
Gisteren gelopen bij de KC Culemborg, erg leuke, goed georganiseerde show! Wat jammer van de kleine ringen, gelukkig was die voor Oryn nog groot genoeg om zijn gangwerk goed te showen. Was ik heel blij mee want daar hadden we juist zo op geoefend: op netjes meelopen. Hij deed dat echt fantastisch! Blijven staan is nog wel iets om aan te gaan werken maar daar hebben we nog even voor. Het keurverslag was wederom erg mooi:
6 maanden oude pup. Volop in ontwikkeling. Mooi rasbeeld. Goed gevormd hoofd met al behoorlijk brede schedel. Prima gedragen tippende oren, lijken nu nog wel een tikkie hoog aangezet. Goed geplaatste ogen, kleur bij de vacht passend. Bij de vacht passend pigment. Correct gebit. Voor leeftijd prima ontwikkeld lichaam met goede hoeking voor en achter. Goede vacht en kleur. Gaat vlot met goede stuwing maar nog jeugdig los. Prima gepresenteerd.
Beste pup
In de eindkeuring tegen 14 andere pups zaten we heel dicht bij de laatste 5 maar helaas werd dat hem net niet. De keurmeester twijfelde wel, maar koos uiteindelijk voor een ruwhaar teckeltje die ook qua bouw wat mooier in verhouding was dan mijn 6 maanden oude puberende border reu. Wat ik belangrijker vond: het meelopen ging wederom erg goed, zelfs tussen veel andere honden vol aandacht met mij mee. Dus dan maakt de rest ook niet meer uit!
Volgende show die gepland staat is de clubmatch bij KC Uden op 10 augustus. Ik ga waarschijnlijk ook nog inschrijven bij de clubmatch van de KC 's Hertogenbosch op 15 september om hem een keer in een hal te showen. En daarna... nou ik zit hard te denken om 2 & 3 november mijn en Oryn's eerste echte show in Bleiswijk te lopen.
Dus: het gaat lekker, ik ben trots op hem en als mensen nog tips hebben, die zijn altijd welkom!