Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Van kvv naar brok, misselijk?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Van kvv naar brok, misselijk?

Ongelezen bericht door Demi »

Cujo heeft bijna haar hele leven (10 jaar) kvv gegeten. Toen ze zo ziek was wilde ze niet meer eten en het kan wel minimaal 6 weken duren voordat ze weer normaal gaat eten begreep ik.
Dus nu steeds maar iets geven wat ze lekker vindt. Nu veranderd haar smaak zo ongeveer om de 2 dagen dus het wordt steeds lastiger iets te vinden wat ik haar kan geven. Ook omdat ze echt heel veel niet lekker vindt.
Uiteindelijk ben ik beland bij Royal Canin brokken voor de jonge hond. Ze vindt ze heerlijk. Alleen nu wordt ze elke keer meteen na het eten van die brokken misselijk.
Echt het begint acuut na het eten. Kwijlen, smakken, luchtzuigen en alles rommelt van binnen.
Ik baal hier vreselijk van, heb ik eindelijk iets wat ze wel lekker vindt, wordt ze er niet lekker van :(
Weet iemand of dat vaker voorkomt als een hond ineens van kvv naar brok gaat en daar ziek van wordt? Ik snap natuurlijk wel dat het verteren heel anders gaat, maar het is echt zo acuut dat het volgens mij amper in haar maag zit.

Iemand een idee?

Ze heeft ook heel erg last van maagzuur sinds ze brokken eet, dat had ze ook toen ze 2 dagen alleen maar koekjes at (en dat geef ik normaal niet, maar ze had een antibioticakuur en moest wat eten, desnoods koekjes zei de dierenarts)
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
lila660
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Van kvv naar brok, misselijk?

Ongelezen bericht door lila660 »

Wij hebbeb het ook met Piper gehad. Een aantal maanden voor zijn overlijden begon hij ook erg slecht te eten.
Wij hebben hem altijd KVV gegeven. Maar aangezien hij van 25 kilo al naar 20 was gegaan, dan ga je toch van alles proberen.
Ook hij werd misselijk van de brok en spuugde er soms zelfs van.
We moesten daardoor wel terug naar de KVV, gelukkig zijn er wel tig verschillende merken en smaken waarmee we het toch nog aantrekkelijk konden houden voor hem
Groetjes Linda
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Boutje schreef:Ik zou gewoon terug kvv geven. Misschien een andere smaak of zo? En dan in verschillende kleine porties.
Laïla wordt ook niet lekker van brokken, wel niet zo snel na het eten.

Ik heb geloof ik alle smaken kvv al geprobeerd, maar dat wil ze echt niet. Ze heeft een tijdje tortellini met ham, kip, boullion en frikandel :roll: gegeten maar ze heeft juist nu voer nodig waar ze wat meer van aansterkt.

Maar goed jouw Laila wordt dus ook niet lekker van brok. Hoor je bij haar ook van alles rommelen in haar lichaam? Bij Cujo is het soms zo hard dat ik denk dat er op de deur geklopt wordt :oeps:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

lila660 schreef:Wij hebbeb het ook met Piper gehad. Een aantal maanden voor zijn overlijden begon hij ook erg slecht te eten.
Wij hebben hem altijd KVV gegeven. Maar aangezien hij van 25 kilo al naar 20 was gegaan, dan ga je toch van alles proberen.
Ook hij werd misselijk van de brok en spuugde er soms zelfs van.
We moesten daardoor wel terug naar de KVV, gelukkig zijn er wel tig verschillende merken en smaken waarmee we het toch nog aantrekkelijk konden houden voor hem
Zit me nu te bedenken, Kenzo werd ziek nadat hij een tijd op brok stond. Daarna kvv gegeven, maar op aanraden van eric laarakker een brok zonder vlees geprobeerd (was het er wel niet mee eens maar ja is ook de hond van michael) en hij werd ook meteen ziek. Daarna weer kvv en het ging een stuk beter

Wat voor kvv gaf je piper toen hij niets meer wilde eten?
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Als ze geen KVV wilt, zou je ook nog kunnen proberen om bijvoorbeeld renske of naturediet te geven.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... naturediet
Afbeelding
lila660
Zeer actief

Ja de herrie in de buik komt ons erg bekend voor.
Ik weet niet welke KVV je al geprobeerd hebt?
Groetjes Linda
Demi
Zeer actief
Contacteer:

dancingdaydream schreef:Als ze geen KVV wilt, zou je ook nog kunnen proberen om bijvoorbeeld renske of naturediet te geven.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... naturediet
Dank je voor de link ga zo eens even kijken :ok:
lila660
Zeer actief

Ohja, wij hebben ook van alles geprobeerd, frikandel, leverworst, knakworsten enz enz maar dat werkt op een gegeven moment niet want ze hebben voedingsstoffen nodig.
Groetjes Linda
lila660
Zeer actief

De link van Zooplus was hier trouwens geen succes. Wij hebben vlees besteld bij Lupa diervoeding.
daar hebben ze veel soorten, smaken en merken.
Groetjes Linda
Demi
Zeer actief
Contacteer:

lila660 schreef:Ja de herrie in de buik komt ons erg bekend voor.
Rodi, lotgering, smuldier, duck, die rollen weet even de naam niet en nog een paar. Maar mevrouw blief geen rode kvv het moet groen zjn :roll:
Ook zelfs blikvoer geprobeerd, maar nee.
Ze probeert mij ook uit denk ik want de tortellini mix is natuurlijk veel lekkerder dan haar normale eten.
Haar niets geven kan niet ivm de antibiotica

Komt dit doordat ze altijd kvv gegeten heeft of zijn er honden die gewoon ziek worden van brok?

Mijn vorige honden kregen altijd brok en hadden nooit ergens last van :19:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Eenzijdig is eenzijdig is eenzijdig.
Als je er dan van afwijkt krijg je even gedonder.
Daar moet je juist doorheen baggeren. Om de eenzijdigheid te doorbreken.
Ga lekker van alles wat voeren. Dan heb je dat gelul niet.

Mijn honden vreten alles. Barf, kvv, brok, kaaspannekoek en hutspot.
Nooit gezuer.
Dus gewoon blijven geven? Het is inderdaad wel slimmer om af en toe te wisselen anders krijg je dus dit gedonder blijkbaar.

Oh enne pannekoeken vreet ze wel, maar alleen met kip en brie erop :engel:
lila660
Zeer actief

Demi schreef:
lila660 schreef:Ja de herrie in de buik komt ons erg bekend voor.
Rodi, lotgering, smuldier, duck, die rollen weet even de naam niet en nog een paar. Maar mevrouw blief geen rode kvv het moet groen zjn :roll:
Ook zelfs blikvoer geprobeerd, maar nee.
Ze probeert mij ook uit denk ik want de tortellini mix is natuurlijk veel lekkerder dan haar normale eten.
Haar niets geven kan niet ivm de antibiotica

Komt dit doordat ze altijd kvv gegeten heeft of zijn er honden die gewoon ziek worden van brok?

Mijn vorige honden kregen altijd brok en hadden nooit ergens last van :19:
Je moet niet vergeten dat ze een ziek lijf heeft en daardoor ook meer moeite met de verandering van voeding.
in 9 van de 10 gevallen gaat het bij gezonde honden gewoon goed, maar nu is de situatie anders.

Ik zou eens kijken naar lupa diervoeding die hebben tig merken, en groene KVV?? Misschien is Darf eco een idee, die is niet echt rood. Maar de gemiddelde KVV natuurlijk wel.
En ik ken het trekken van grenzen, spelletje, uitproberen hoe je het ook noemen wilt. Maar soms ben je niet in de positie om je hond dan maar niets te eten te geven, zoals jullie nu.
Enkele merken die wij hebben gegeven, energique, carnibest, carnivoer, Darf, Bandit, all animal, alaska enz enz
Met daarmee afwisselen qua merk en smaak hebben we het best redelijk kunnen redden.
Groetjes Linda
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

lila660 schreef:De link van Zooplus was hier trouwens geen succes. Wij hebben vlees besteld bij Lupa diervoeding.
verschilt ook per hond he. Hier heb ik het in huis voor als ik vergeet vlees uit te leggen, gaat altijd goed, en ze zijn er gek op :)
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Gizmo had ik de laatste maanden op rijst en kip en bouillon, iets anders verdroeg hij niet meer. Wanneer mijn honden last van hun buik hebben zet ik ze altijd een paar dagen op dit dieet.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Boutje schreef:Hangt ook wel van de hond af hoor, ik kan de meesten hier ook alles geven (en dat doe ik ook) alleen Laïla en brokken gaat fout. Gerommel, gehijg, misselijk en dan ofwel braken ofwel diarhee of als het er in blijft dagen nadien jeuk en op voorpoten bijten.

Heb je een kippenvleugeltje of zo al geprobeerd?
Stom dat ze "moet" eten ivm die antibiotica, Laïla kon ook zo miepen met alles en niks lusten, maar die liet ik nu en dan eens gwoon niet eten (wel geven, maar na 10 minuten niet op weg halen), soms at ze een dag of 4 niks maar de laatste tijd gaat het heel goed moet ik zeggen, ze heeft het precies eindelijk door dat er niks te onderhandelen valt...
Dat doe ik ook altijd als er een niet wilde eten, behalve bij Kenzo dan, maar deze antibiotica mag ik niet op een nuchtere maag geven, omdat Cujo vrij snel last heeft van haar maag. Ik haal haar bak soms wel weg als ze niet wil eten om aan te geven wil je niet eten, dan krijg je niets, maar dan gaat mevrouw gewoon naar haar mand :19: Dus dan gooi ik er maar weer een keer brokken in haar bak, en ja die wil ze wel.

Viel mij trouwens op dat Izzy en Amy ook erg rommelende buiken hadden vanochtend. (ik had ze ook een keer brokken gegeven om te kijken hoe zij erop reageerde)

Kippenvleugels lust ze niet, ze lust niets wat rauw is, ook voordat ze ziek werd niet.
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Ik zat ook te denken aan overgieten met kokend water en warm geven de KVV en anders misschien geen RC brok maar iets anders?

Gevriesdroogde voeding bijvoorbeeld?
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

De brokken weken kan ook wel eens helpen.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

Waar Mickey, toen ze vroeger weleens moeilijker at, altijd een moord voor deed is diner, zij krijgt 's ochtends RC mobility brokken met kvv erdoor en 's avonds diner compleet (dat wordt met warm water gemengd, lijkt een beetje soeperig) met kvv erdoor al hoeft dat laatste i.p. niet erbij omdat het compleet voer is. Zij krijgt het nog steeds en dit is iets wat ze nog nooit heeft geweigerd.
Afbeelding
Zeer actief

dancingdaydream schreef:
lila660 schreef:De link van Zooplus was hier trouwens geen succes. Wij hebben vlees besteld bij Lupa diervoeding.
verschilt ook per hond he. Hier heb ik het in huis voor als ik vergeet vlees uit te leggen, gaat altijd goed, en ze zijn er gek op :)
Tuurlijk verschilt dat per hond, ik zeg alleen dat het hier geen succes was.
Groetjes Linda
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”