Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Saba schreef:In een keer 25 cent is wel fiks, zeg.
inderdaad. de btw 2% omhoog en dan ineens een kwartje erbij. lekker pikken voor de prijs zouden ze hier zeggen
Die 25 cent is wel inclusief die 2% BTW;-)
& t is de eerste stijging sinds 2010....
wat kost een kilo?
ik ken alleen de eend variant en daar betaalde ik jaren terug iets van 3.50 voor. dat zou nu 3.56 worden. dan blijven er nog 19 cent verhoging over is ongeveer 8% gewone verhoging buiten de btw.
al denk ik dat een normale kilo geen 3.50 kost. boven de 10% verhogen in 2 jaar en dan in 2 jaar zoals het nu gaat vind ik teveel.
crutz schreef:Die 25 cent is wel inclusief die 2% BTW;-)
& t is de eerste stijging sinds 2010....
wat kost een kilo?
ik ken alleen de eend variant en daar betaalde ik jaren terug iets van 3.50 voor. dat zou nu 3.56 worden. dan blijven er nog 19 cent verhoging over is ongeveer 8% gewone verhoging buiten de btw.
al denk ik dat een normale kilo geen 3.50 kost. boven de 10% verhogen in 2 jaar en dan in 2 jaar zoals het nu gaat vind ik teveel.
Wel ik betaalde voor de normale 3,50 vond ik al duur zat
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Waar ik het haal is een kilo Natuur 3,50, Lam/Kip is 4,05, de rest (oa Eend, Kalkoen, Bio) weer duurder al weet ik even niet hoeveel precies.
Nou ja, ze eten het graag hier en ik vind het erg goed voer, dus overstappen doe ik niet. Ik heb al wel eens lotgering en tinlo geprobeerd maar dat blieven ze dus echt niet.
Saba schreef:Waar ik het haal is een kilo Natuur 3,50, Lam/Kip is 4,05, de rest (oa Eend, Kalkoen, Bio) weer duurder al weet ik even niet hoeveel precies.
Nou ja, ze eten het graag hier en ik vind het erg goed voer, dus overstappen doe ik niet. Ik heb al wel eens lotgering en tinlo geprobeerd maar dat blieven ze dus echt niet.
ik hou hier in de shop gewoon de advies verkoopprijzen aan & dan is een kilo eend idd 4,85
de natuur/aktief/light 3,50 euro, natuurlijk wel bij kleine afname, bij grotere afname zit er korting op...
Inderdaad is dit pas de eerste steiging sinds 2012. En toen zijn ze ook met 25 cent omhoog gegaan.
Als je kijkt naar hoeveel procent bv royal canin omhoog gaat, 2x per jaar, vind ik dit nog heel erg meevallen.
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15 True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10 Candy, voor altijd in mijn gedachten http://www.greyblessings.nl
Nanna schreef:Ik hou het als prijsbewuste consument maar mooi op de Smuldier Die Carnibest vind ik veel te duur. Ja, leuk als je een wawa hebt maar niet met 4 honden, zoals ik.
Ze vinden het heerlijk en doen het er goed op, dus het zit mij wel gescheten.
heel prijs bewust ook andere merken geprobeerd, goedkoper & duurder (Lotgering, Naturis, Alaska), maar zeker de honden die echt volop in het werk zitten doen het toch het beste op de Carnibest (de honden die op het moment wat minder doen qua activiteit staan nu op Alaska, maar dat wisselt...)
Nanna schreef:Ik hou het als prijsbewuste consument maar mooi op de Smuldier Die Carnibest vind ik veel te duur. Ja, leuk als je een wawa hebt maar niet met 4 honden, zoals ik.
heel prijs bewust ook andere merken geprobeerd, goedkoper & duurder (Lotgering, Naturis, Alaska), maar zeker de honden die echt volop in het werk zitten doen het toch het beste op de Carnibest (de honden die op het moment wat minder doen qua activiteit staan nu op Alaska, maar dat wisselt...)
Een kennis van me heeft eens Carnibest voor me meegenomen. Mijn honden keken er naar of het gíf was en mosten het niet.
Ze hebben denk ik net als ik een goedkope smaak. Ik mot ook geen kaviaar
Stom is dat, ik wilde mijn puppen afspenen op Carnibest puppy, omdat dit net wat fijner vermalen is dan Tinlo, wat ik normaal voer. Mijn puppen renden er voor weg en vraten het echt niet. Dus toen de grote stukken maar uit de Tinlo gevist en dat gevoerd.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Ja helaas gaan prijzen nu eenmaal eens in de zoveel tijd omhoog.
We hebben het er maar mee te doen.
Het liefst voer ik alleen maar biologisch en wild, en ik vind All-animal ook een super kvv, maar de prijzen...
Ik kan dat echt allemaal niet meer betalen al zou ik dat wel heel graag willen.
Tegenwoordig neem ik steeds vaker wat Smuldier mee (meteen een hele doos), en ik neem ook mixen van goedkopere merken die niet compleet zijn, die ik dan zelf compleet maak door een groentemixje en wat vis en andere toevoegingen (eitje, geitenkaas enz)
Smuldier gaat ook opslaan
Dat geloof ik onmiddellijk. Alles gaat in prijs omhoog.
Maar de prijzen die Carnibest hanteert, dat geef ik nog niet eens voor mijn eigen vlees uit
Nou ehm een kilo kipfilet voor 3,50 sloeg ik direct massaal in anders en ik eet niet eens vlees
Maar voor hondenvoer vind ik Carnibest idd ook prijzig.. Alhoewel ik hem in de toekomst er toch wel weer op ga zetten. (mits ze niet nog meer stijgen)
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Smuldier gaat ook opslaan
En best pittig ook. Vlees compleet kost nu ineens 79 cent per 400 grams pakje. Dat is 20 cent per pakje verhoging.
Zo dat is nogal wat!
En ik voerde juist af en toe wat Smuldier bij om de prijs te drukken... hmmm... langzaamaan heeft dat dus ook al niet erg veel nut meer.
Dan kan ik straks beter gewoon volledig barf en Degomeat (enkelvoudige) mixen voeren.
Mojuan schreef:Zo dat is nogal wat!
En ik voerde juist af en toe wat Smuldier bij om de prijs te drukken... hmmm... langzaamaan heeft dat dus ook al niet erg veel nut meer.
Dan kan ik straks beter gewoon volledig barf en Degomeat (enkelvoudige) mixen voeren.
Lotgering komt als het goed is niks bij, die hanteren de lage btw (6%)
dat geeft ook de kwaliteit van het gebruikte vlees aan......het is nl geen "keuze" om de lage BTW te hanteren, dat is afhankelijk van het soort vlees....
dat geeft ook de kwaliteit van het gebruikte vlees aan......het is nl geen "keuze" om de lage BTW te hanteren, dat is afhankelijk van het soort vlees....
Ik leerde in een ander topic dat de btw ligt aan of er een premix gebruikt is. Enkel vlees = eigenlijk ook voor de mens dus 6%.
Wat ik begrepen heb inmiddels komt dat door eventuele toevoegingen. Aangezien deze er niet in zitten blijven ze in het lagere tarief. Er zitten geen premixen of andere toevoegingen in. Die zitten wel in Smuldier bijvoorbeeld.
Dat heeft mi weinig met kwaliteit te maken.