Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prijsverhoging Carnibest

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Prijsverhoging Carnibest

Ongelezen bericht door maitestar »

Even voor alle Carnibest-gebruikers :wink:

Per 1-10-2012 gaat de adviesverkoopprijs € 0.25 per kilo omhoog, dit is incl. het hogere BTW-tarief van 21%.

Dus nog even gauw bestellen :ok:
Groetjes,
Wendy
Saba
Zeer actief

Re: Prijsverhoging Carnibest

Ongelezen bericht door Saba »

In een keer 25 cent is wel fiks, zeg.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Saba schreef:In een keer 25 cent is wel fiks, zeg.

inderdaad. de btw 2% omhoog en dan ineens een kwartje erbij. lekker pikken voor de prijs zouden ze hier zeggen :engel:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Prijsverhoging Carnibest

Ongelezen bericht door crutz »

massam schreef:

inderdaad. de btw 2% omhoog en dan ineens een kwartje erbij. lekker pikken voor de prijs zouden ze hier zeggen :engel:
Die 25 cent is wel inclusief die 2% BTW;-)

& t is de eerste stijging sinds 2010....
M@scha
Zeer actief

crutz schreef:
massam schreef:

Die 25 cent is wel inclusief die 2% BTW;-)

wat kost een kilo?

ik ken alleen de eend variant en daar betaalde ik jaren terug iets van 3.50 voor. dat zou nu 3.56 worden. dan blijven er nog 19 cent verhoging over is ongeveer 8% gewone verhoging buiten de btw.

al denk ik dat een normale kilo geen 3.50 kost. boven de 10% verhogen in 2 jaar en dan in 2 jaar zoals het nu gaat vind ik teveel.
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Icecold81 »

massam schreef:
crutz schreef:Die 25 cent is wel inclusief die 2% BTW;-)

wat kost een kilo?

ik ken alleen de eend variant en daar betaalde ik jaren terug iets van 3.50 voor. dat zou nu 3.56 worden. dan blijven er nog 19 cent verhoging over is ongeveer 8% gewone verhoging buiten de btw.

al denk ik dat een normale kilo geen 3.50 kost. boven de 10% verhogen in 2 jaar en dan in 2 jaar zoals het nu gaat vind ik teveel.
Wel ik betaalde voor de normale 3,50 :) vond ik al duur zat ;)
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
M@scha
Zeer actief

is ook erg duur voor een normale variant. voor de eend van sam snapte ik het maar ik blijf het enorm duur vinden. lola zal het ook nooit krijgen.

edit:

owww.. zat ik misschien fout?

Eend/rijst 1 kilo
Schrijf de eerste beoordeling van dit product

Beschikbaarheid: Op voorraad

€ 4,85

met sam zal nu zo'n 5 jaar terug zijn... geen idee dus of mijn 3.50 klopt als het nu al 4.85 kost :denken:

ik zie het 3.50 voor een pond hondenvlees natuur :ok:
Afbeelding
Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Waar ik het haal is een kilo Natuur 3,50, Lam/Kip is 4,05, de rest (oa Eend, Kalkoen, Bio) weer duurder al weet ik even niet hoeveel precies.

Nou ja, ze eten het graag hier en ik vind het erg goed voer, dus overstappen doe ik niet. Ik heb al wel eens lotgering en tinlo geprobeerd maar dat blieven ze dus echt niet.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Saba schreef:Waar ik het haal is een kilo Natuur 3,50, Lam/Kip is 4,05, de rest (oa Eend, Kalkoen, Bio) weer duurder al weet ik even niet hoeveel precies.

Nou ja, ze eten het graag hier en ik vind het erg goed voer, dus overstappen doe ik niet. Ik heb al wel eens lotgering en tinlo geprobeerd maar dat blieven ze dus echt niet.

ik hou hier in de shop gewoon de advies verkoopprijzen aan & dan is een kilo eend idd 4,85
de natuur/aktief/light 3,50 euro, natuurlijk wel bij kleine afname, bij grotere afname zit er korting op...
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Inderdaad is dit pas de eerste steiging sinds 2012. En toen zijn ze ook met 25 cent omhoog gegaan.
Als je kijkt naar hoeveel procent bv royal canin omhoog gaat, 2x per jaar, vind ik dit nog heel erg meevallen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik voer lotgering en herby. Een heeel stuk goedkoper dan Carnibest. Dan ben ik voor 4 honden ongeveer 3 rollen per dag kwijt = 7.50 euro per dag?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik hou het als prijsbewuste consument maar mooi op de Smuldier ;-) Die Carnibest vind ik veel te duur. Ja, leuk als je een wawa hebt maar niet met 4 honden, zoals ik.
Ze vinden het heerlijk en doen het er goed op, dus het zit mij wel gescheten. :ok:
heel prijs bewust ook andere merken geprobeerd, goedkoper & duurder (Lotgering, Naturis, Alaska), maar zeker de honden die echt volop in het werk zitten doen het toch het beste op de Carnibest (de honden die op het moment wat minder doen qua activiteit staan nu op Alaska, maar dat wisselt...)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Bedankt voor je berichtje :ok:
Heb meteen 100 kg besteld. Ik heb 1 hond die CB actief krijgt. De rest is tevree met goedkopere dingen :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Nanna schreef:
crutz schreef:
Nanna schreef:Ik hou het als prijsbewuste consument maar mooi op de Smuldier ;-) Die Carnibest vind ik veel te duur. Ja, leuk als je een wawa hebt maar niet met 4 honden, zoals ik.
Ze vinden het heerlijk en doen het er goed op, dus het zit mij wel gescheten. :ok:
heel prijs bewust ook andere merken geprobeerd, goedkoper & duurder (Lotgering, Naturis, Alaska), maar zeker de honden die echt volop in het werk zitten doen het toch het beste op de Carnibest (de honden die op het moment wat minder doen qua activiteit staan nu op Alaska, maar dat wisselt...)
Een kennis van me heeft eens Carnibest voor me meegenomen. Mijn honden keken er naar of het gíf was en mosten het niet.
Ze hebben denk ik net als ik een goedkope smaak. Ik mot ook geen kaviaar ;-)
Stom is dat, ik wilde mijn puppen afspenen op Carnibest puppy, omdat dit net wat fijner vermalen is dan Tinlo, wat ik normaal voer. Mijn puppen renden er voor weg en vraten het echt niet. Dus toen de grote stukken maar uit de Tinlo gevist en dat gevoerd.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Mijn hond eet alleen maar Carnibest, at hij maar eens wat anders. :mrgreen: Oja, en biefstuk, dat lust hij ook.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ja helaas gaan prijzen nu eenmaal eens in de zoveel tijd omhoog.
We hebben het er maar mee te doen.

Het liefst voer ik alleen maar biologisch en wild, en ik vind All-animal ook een super kvv, maar de prijzen...
Ik kan dat echt allemaal niet meer betalen al zou ik dat wel heel graag willen.
Tegenwoordig neem ik steeds vaker wat Smuldier mee (meteen een hele doos), en ik neem ook mixen van goedkopere merken die niet compleet zijn, die ik dan zelf compleet maak door een groentemixje en wat vis en andere toevoegingen (eitje, geitenkaas enz)
:zweep:
Chris*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders

Ongelezen bericht door Chris* »

Smuldier gaat ook opslaan :hmmm:
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Nanna schreef:
Chris* schreef:
Dat geloof ik onmiddellijk. Alles gaat in prijs omhoog.
Maar de prijzen die Carnibest hanteert, dat geef ik nog niet eens voor mijn eigen vlees uit :19:
Nou ehm een kilo kipfilet voor 3,50 sloeg ik direct massaal in anders en ik eet niet eens vlees ;)

Maar voor hondenvoer vind ik Carnibest idd ook prijzig.. Alhoewel ik hem in de toekomst er toch wel weer op ga zetten. (mits ze niet nog meer stijgen)
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Misschien samen bestellen? Een grote gezamelijke bestelling eruit gooien voor die tijd?
Afbeelding
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

Ik ga ook nog maar snel 100kg bestellen dan! Pff wordt echt duur...
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Chris* schreef:
En best pittig ook. Vlees compleet kost nu ineens 79 cent per 400 grams pakje. Dat is 20 cent per pakje verhoging.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Zo dat is nogal wat!
En ik voerde juist af en toe wat Smuldier bij om de prijs te drukken... hmmm... langzaamaan heeft dat dus ook al niet erg veel nut meer.
Dan kan ik straks beter gewoon volledig barf en Degomeat (enkelvoudige) mixen voeren.
:zweep:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mojuan schreef:Zo dat is nogal wat!
En ik voerde juist af en toe wat Smuldier bij om de prijs te drukken... hmmm... langzaamaan heeft dat dus ook al niet erg veel nut meer.
Dan kan ik straks beter gewoon volledig barf en Degomeat (enkelvoudige) mixen voeren.
Lotgering komt als het goed is niks bij, die hanteren de lage btw (6%)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:

dat geeft ook de kwaliteit van het gebruikte vlees aan......het is nl geen "keuze" om de lage BTW te hanteren, dat is afhankelijk van het soort vlees....
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

crutz schreef:
malinois schreef:

dat geeft ook de kwaliteit van het gebruikte vlees aan......het is nl geen "keuze" om de lage BTW te hanteren, dat is afhankelijk van het soort vlees....
Ik leerde in een ander topic dat de btw ligt aan of er een premix gebruikt is. Enkel vlees = eigenlijk ook voor de mens dus 6%.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
malinois schreef:

Wat ik begrepen heb inmiddels komt dat door eventuele toevoegingen. Aangezien deze er niet in zitten blijven ze in het lagere tarief. Er zitten geen premixen of andere toevoegingen in. Die zitten wel in Smuldier bijvoorbeeld.
Dat heeft mi weinig met kwaliteit te maken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Dat klopt ook inderdaad.

Tinlo is om die reden ook 6%.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Tinlo is toch gewoon goed voer of mis ik het hier nu even?

Asta kan niet tegen carnibest, krijgt ze gelijk weer jeukklachten van en dan zijn ze wel aardig omhoog gegaan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Asta schreef:Tinlo is toch gewoon goed voer of mis ik het hier nu even?

Asta kan niet tegen carnibest, krijgt ze gelijk weer jeukklachten van en dan zijn ze wel aardig omhoog gegaan
goed voer is waar je hond het goed op doet :ok: Waarom zou het niet goed zijn eigenlijk??
Afbeelding
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

malinois schreef:
Asta schreef:Tinlo is toch gewoon goed voer of mis ik het hier nu even?

goed voer is waar je hond het goed op doet :ok: Waarom zou het niet goed zijn eigenlijk??
Oh geen idee, en ja asta doet het al jaren goed op tinlo, prijstechnisch gezien 1x wat anders geprobeerd en dat was geen succes.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”