Het is toch verschikkelijk dat iemand zo met dieren om gaat alleen maar om te winnen. Wat zal ik dat ventje graag even onder handen nemen

Moderator: moderatorteam
Mishandeling is mishandeling, en dat is vaak eenzijdig. En ook al zou dit maar op 1 stal gebeuren, dan is dat er 1 te veel in mijn ogen.Mekkie schreef:Getver![]()
Normaal houd ik niet zo van dit soort filmpjes omdat ze nogal een beperkt en eenzijdig beeld geven. Heb eens even verder gezocht maar op shows horen die beesten zo te lopen![]()
Ik vind het verwerpelijk
Klopt, maar er word in dit soort filmpjes vaak wel een hele 'tak van sport' over 1 kam geschoren. Ik hou er niet van als een hele groep te schande gemaakt word omdat het in een beperkt groepje mis gaat.Bons schreef:Mishandeling is mishandeling, en dat is vaak eenzijdig. En ook al zou dit maar op 1 stal gebeuren, dan is dat er 1 te veel in mijn ogen.Mekkie schreef:Getver![]()
Normaal houd ik niet zo van dit soort filmpjes omdat ze nogal een beperkt en eenzijdig beeld geven. Heb eens even verder gezocht maar op shows horen die beesten zo te lopen![]()
Ik vind het verwerpelijk
Dat zal vast wel anders deden ze het niet, toch?Nanna schreef:Ik snap het effect daarvan ook niet. Gaat ie daar de pootjes hoger van optillen?Cash schreef: Ik snap het ook gewoon echt niet. Hoe je toch zo op een levend wezen in kunt slaan.
Cleva schreef:Nanna schreef:Ik snap het effect daarvan ook niet. Gaat ie daar de pootjes hoger van optillen?Cash schreef: Ik snap het ook gewoon echt niet. Hoe je toch zo op een levend wezen in kunt slaan.
Nee, daar gaat íe lekker wild van kijken. Als je hem eerst de mond beurs slaat en dan aan de touwtjes trekt gaat het kopje omhoog en dat vinden ze zo mooi.
Kijk nou toch eens wat een idylle van elegantie en samenwerking.
Voor dat soort mensen heeft onze lieve heer het nekschot uitgevonden.
Worden ze rustig van en dat vind ik zo leuk.
Ach dat werd in de jaren zestig al verteld over gewone hollandse tuigers. Die loodkettingkjes voor om de hoeven om ze te leren om vlot op te tillen ken ik trouwens ook, net zoals extra zware ijzers omleggen en die vlak voor show vervangen door dunne lichtgewicht ijzers. Niet dat het daarom niet erg is: maar NIEUW is het niet.Cos schreef:Ik wist dat ze ver gaan in de paardensport maar dat ze Chemicaliën gebruiken en wat al wel niet meer zodat het zo ver door brand dat ze de hoeven wel opliften ... Nee dat wist ik echt niet....
Yep, niets nieuws onder de zon.pKruimel53 schreef:Yep. En hoe je spiritus gebruikt?
Ik ben het zooooo ontzettend met jou eens....en dat nekschot wil ik wel even geven hoor!!!Cleva schreef:Nanna schreef:Ik snap het effect daarvan ook niet. Gaat ie daar de pootjes hoger van optillen?Cash schreef: Ik snap het ook gewoon echt niet. Hoe je toch zo op een levend wezen in kunt slaan.
Nee, daar gaat íe lekker wild van kijken. Als je hem eerst de mond beurs slaat en dan aan de touwtjes trekt gaat het kopje omhoog en dat vinden ze zo mooi.
Kijk nou toch eens wat een idylle van elegantie en samenwerking.
Voor dat soort mensen heeft onze lieve heer het nekschot uitgevonden.
Worden ze rustig van en dat vind ik zo leuk.
Helaas maakt dat ze echt helemaal niet uit, kopen ze toch gewoon een nieuwe. Het gebeurd het in de race paarden sport niet anders. Daar worden paarden ook niet echt leuk behandeld. Vriendin van mij heeft er jaren in gewerkt en momenteel probeert ze paarden uit de rensport een goede dag te geven. Met een jaar of 4, 5 zijn ze uitgelopen en zijn ze rijp voor de slacht. Bij western wordt er om de slidestops te kunnen maken ook wel eens te kleine ijzers onder gezet.LongFields schreef:Ik vind het walgelijk en misselijkmakend wat er met deze paarden wordt uitgehaald om ze zo te laten lopen dat het blijkbaar voor het publiek prachtig is. Mijn maag draait er van om, een paard wat zó onnatuurlijk beweegt dat de achterbenen als een soort elastieken pootjes zwalken, het lichaam in een niet dierwaardige positie gebracht wordt door de enorme klossen om de voorhoeven en 2 voorbenen die dusdanig extreem worden opgetild, dat zo'n paard, ook al zou hij niet worden "behandeld" met de martelwerktuigen en chemicaliën die op het filmpje te zien zijn, geen lang leven beschoren is. Zo'n dier slijt in razend rap tempo lijkt mij.
Echt walgelijk dit, bah!