Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tennessee Walking Horse

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Cos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer mix.
Aantal honden: 1

Tennessee Walking Horse

Ongelezen bericht door Cos »

* Bevat Schokkende beelden ..

Het is toch verschikkelijk dat iemand zo met dieren om gaat alleen maar om te winnen. Wat zal ik dat ventje graag even onder handen nemen

:(: :(:

'Anybody who doesn't know what soap tastes like, Never washed a dog.'
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Tennessee Walking Horse

Ongelezen bericht door meriam »

oo ik heb het filmpje snel weggeklikt vreselijk
Cos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer mix.

Ongelezen bericht door Cos »

Ik wist dat ze ver gaan in de paardensport maar dat ze Chemicaliën gebruiken en wat al wel niet meer zodat het zo ver door brand dat ze de hoeven wel opliften ... Nee dat wist ik echt niet....
'Anybody who doesn't know what soap tastes like, Never washed a dog.'
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Bons »

jezus!!!! @%$@@! :(
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Getver :kotz:
Normaal houd ik niet zo van dit soort filmpjes omdat ze nogal een beperkt en eenzijdig beeld geven. Heb eens even verder gezocht maar op shows horen die beesten zo te lopen :ugh:
Ik vind het verwerpelijk :kotz:
Afbeelding
Bons
Zeer actief

Mekkie schreef:Getver :kotz:
Normaal houd ik niet zo van dit soort filmpjes omdat ze nogal een beperkt en eenzijdig beeld geven. Heb eens even verder gezocht maar op shows horen die beesten zo te lopen :ugh:
Mishandeling is mishandeling, en dat is vaak eenzijdig. En ook al zou dit maar op 1 stal gebeuren, dan is dat er 1 te veel in mijn ogen.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Ach jezus... Arme beesten. Ik vond de eerste seconde al erg, t arme ding zo tegen de kop meppen. En dat durft zichzelf dan ook nog horse "trainer" te noemen... Ziekelijk, afschuwelijk dit!
Het doet me aan die dansende beren praktijken denken, ook al zo verwerpelijk!
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik zeg afschaffen die handel.
Dit kan toch niet, als je weet hoe ze dat doen.
Het is een onnatuurlijke beweging, je ziet het paard ook steeds werken met zijn hoofd en nek.
Om van de achterhand maar niet te spreken.
Vreselijk dat ze dit toelaten.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

omg....ik heb het filmpje niet eens helemaal kunnen bekijken...wat in en in triest en wat voor een volk gaat zo met dieren om?
:pop:
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Bons schreef:
Mekkie schreef:Getver :kotz:
Mishandeling is mishandeling, en dat is vaak eenzijdig. En ook al zou dit maar op 1 stal gebeuren, dan is dat er 1 te veel in mijn ogen.
Klopt, maar er word in dit soort filmpjes vaak wel een hele 'tak van sport' over 1 kam geschoren. Ik hou er niet van als een hele groep te schande gemaakt word omdat het in een beperkt groepje mis gaat.
Ik kan zo een filmpje met een tekstje en een muziekje maken waarin ik het beeld schep dat behendigheid een verschrikkelijke sport is, mensen die hun hond op hun flikker geven, honden in benches etc etc. Er zit altijd wel een rotte appel tussen, dat is erg, maar dat is niet altijd de tendens van een sport, dat bedoel ik met eenzijdigheid..
In dit geval dus wel :ugh:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Oh wat triest :(: En wat is het nut eigenlijk?
Eng gewoon, dat mensen zo ver gaan om een gewenst gangwerk te kunnen tonen bij hun paarden.
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Ik heb het maar weg geklikt. Vreselijk!. :S
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Vreselijk. Ik kan er slecht naar kijken.
Ik snap het ook gewoon echt niet. Hoe je toch zo op een levend wezen in kunt slaan.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Nanna schreef:
Cash schreef: Ik snap het ook gewoon echt niet. Hoe je toch zo op een levend wezen in kunt slaan.
Ik snap het effect daarvan ook niet. Gaat ie daar de pootjes hoger van optillen?
Dat zal vast wel anders deden ze het niet, toch?
Ze staan ook met meerderen toe te kijken hoe die gozer dat paard aan het slaan is. Ook zoiets. Dat je het dus met zn allen volkomen normaal vind. Dat er niet 1 van die lui zoiets heeft van 'goh jongens, beetje dimmen, dit kan niet'.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

en weer allemaal om een prijsje in de wacht te slepen welk het paard het meest beroerd loopt.
Dat kun je toch geen gangwerk meer noemen.
Groetjes Patries
Afbeelding
S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Ongelezen bericht door S@nne »

Het is niet eens een natuurlijke manier van lopen voor zo'n paard, je ziet de stress van die dieren je hoeft ze maar in de ogen te kijken daar hoef ik de rest van het filmpje niet voor te zien (heb het wel helemaal uitgekeken). In en in triest en het maakt me woedend bij het zien van de beelden... bah wat een walgelijk dier kan de homo sapiens toch zijn.
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

:ugh: wat een idioten.....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Barbara1972
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Barbara1972 »

ooooooooo chips..wou dat ik het niet had gezicht..misselijk ben ik ervan..arme dieren...hoop dat ie vent eens een goede klap krijgt van een paard en dat ie goed flink lijd..en dat ie niks meer zou kunnen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cleva schreef:
Nanna schreef:
Cash schreef: Ik snap het ook gewoon echt niet. Hoe je toch zo op een levend wezen in kunt slaan.
Ik snap het effect daarvan ook niet. Gaat ie daar de pootjes hoger van optillen?

Nee, daar gaat íe lekker wild van kijken. Als je hem eerst de mond beurs slaat en dan aan de touwtjes trekt gaat het kopje omhoog en dat vinden ze zo mooi.

Kijk nou toch eens wat een idylle van elegantie en samenwerking.

Afbeelding

Voor dat soort mensen heeft onze lieve heer het nekschot uitgevonden.
Worden ze rustig van en dat vind ik zo leuk.
:ok: ik wil die meneer van het filmpje wel even onder handen nemen hoor, ben op dat moment best goed met zo'n stok en wat chemische middeltjes :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Ik zou zn kop in willen slaan met een flinke hakbijl. Laat mij maar wegrotten in de cel voor moord Prima! Heb ik het voor over
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Bons
Zeer actief

Iemand op FB schreef dat het slaan is om ze te leren stil te staan terwijl je zijn voeten insmeert met bijtende middelen :(
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!

Ongelezen bericht door Ennath »

Cos schreef:Ik wist dat ze ver gaan in de paardensport maar dat ze Chemicaliën gebruiken en wat al wel niet meer zodat het zo ver door brand dat ze de hoeven wel opliften ... Nee dat wist ik echt niet....
Ach dat werd in de jaren zestig al verteld over gewone hollandse tuigers. Die loodkettingkjes voor om de hoeven om ze te leren om vlot op te tillen ken ik trouwens ook, net zoals extra zware ijzers omleggen en die vlak voor show vervangen door dunne lichtgewicht ijzers. Niet dat het daarom niet erg is: maar NIEUW is het niet.
Weet je trouwens wat " gemberen" is?
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!

Ongelezen bericht door Ennath »

Kruimel53 schreef:Yep. En hoe je spiritus gebruikt?
Yep, niets nieuws onder de zon.p
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind het walgelijk en misselijkmakend wat er met deze paarden wordt uitgehaald om ze zo te laten lopen dat het blijkbaar voor het publiek prachtig is. Mijn maag draait er van om, een paard wat zó onnatuurlijk beweegt dat de achterbenen als een soort elastieken pootjes zwalken, het lichaam in een niet dierwaardige positie gebracht wordt door de enorme klossen om de voorhoeven en 2 voorbenen die dusdanig extreem worden opgetild, dat zo'n paard, ook al zou hij niet worden "behandeld" met de martelwerktuigen en chemicaliën die op het filmpje te zien zijn, geen lang leven beschoren is. Zo'n dier slijt in razend rap tempo lijkt mij.

Echt walgelijk dit, bah! :kotz:
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Walgelijk!
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
melizzy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising york-malthezer

Ongelezen bericht door melizzy »

Cleva schreef:
Nanna schreef:

Nee, daar gaat íe lekker wild van kijken. Als je hem eerst de mond beurs slaat en dan aan de touwtjes trekt gaat het kopje omhoog en dat vinden ze zo mooi.

Kijk nou toch eens wat een idylle van elegantie en samenwerking.

Afbeelding

Voor dat soort mensen heeft onze lieve heer het nekschot uitgevonden.
Worden ze rustig van en dat vind ik zo leuk.
Ik ben het zooooo ontzettend met jou eens....en dat nekschot wil ik wel even geven hoor!!!
Wat een tuig zeg!!!
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb na een seconde het filmpje al uitgezet, heb vandaag niet zo'n goede dag (fysiek) en zit zo met hoofdpijn te kijken als ik niet op pas. Zoiets wekt te veel emotie op bij mij.
Als zo iets onder mijn neus gebeurde, dan ging ik werkelijk keihard in de aanval.

Je ziet vaak in de paardenwereld dat mensen met paarden werken zonder ook maar iets van gevoel voor de dieren te hebben. Ook in de racesport las ik laatst een artikel dat renpaarden die niet geschikt zijn voor races onder de doping steeplechases mee moeten lopen en daar massaal verongelukken. Hoe kun je een paard trainen en hem zoiets aan doen??????

Ik heb mijn paarden altijd met liefde en zorg behandeld. Ze vertrouwen mij. Hoe zou ik ze dan ooit zoveel leed kunnen berokkenen????

Verder vind ik die "dressuur" van die gangenpaarden erg vreemd. Die dieren moeten allemaal hun rug juist WEGdrukken i.p.v. deze gebruiken. En als een paard de rug goed gebruikt, gaat hij alleen maar mooier bewegen, en wordt hij fysiek ook mooier omdat de spieren op de juiste plaatsen zich ontwikkelen.
Een paard dat pijn heeft, of het nu in de rug is of in de mond, gebruikt NOOIT of te nimmer zijn rug en beweegt voor geen meter.
Hier in de dresuursport wordt een ruiter erop afgerekend als een paard met open mond loopt (wat uiting is van pijn) of met tong eruit. Wat zijn dat voor juries die dat goedkeuren daar in Amerika???????
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Cpp
Actief
Mijn ras(sen): Middenslagpoedel

Ongelezen bericht door Cpp »

Wat kun je hier nou op zeggen.... :boos:
Ik heb het filmpje overigens ook niet af kunnen kijken, misselijkmakend :jank:
Je maakt jezelf niet wit door een ander zwart te maken.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Na al deze reactie's heb ik besloten het filmpje niet te bekijken,....
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

LongFields schreef:Ik vind het walgelijk en misselijkmakend wat er met deze paarden wordt uitgehaald om ze zo te laten lopen dat het blijkbaar voor het publiek prachtig is. Mijn maag draait er van om, een paard wat zó onnatuurlijk beweegt dat de achterbenen als een soort elastieken pootjes zwalken, het lichaam in een niet dierwaardige positie gebracht wordt door de enorme klossen om de voorhoeven en 2 voorbenen die dusdanig extreem worden opgetild, dat zo'n paard, ook al zou hij niet worden "behandeld" met de martelwerktuigen en chemicaliën die op het filmpje te zien zijn, geen lang leven beschoren is. Zo'n dier slijt in razend rap tempo lijkt mij.
Echt walgelijk dit, bah! :kotz:
Helaas maakt dat ze echt helemaal niet uit, kopen ze toch gewoon een nieuwe. Het gebeurd het in de race paarden sport niet anders. Daar worden paarden ook niet echt leuk behandeld. Vriendin van mij heeft er jaren in gewerkt en momenteel probeert ze paarden uit de rensport een goede dag te geven. Met een jaar of 4, 5 zijn ze uitgelopen en zijn ze rijp voor de slacht. Bij western wordt er om de slidestops te kunnen maken ook wel eens te kleine ijzers onder gezet.
Het slaan van het paard kan ook het breken van een paard zijn. Ze gaan er goed van luisteren simpelweg omdat ze doods bang zijn.
Dressuur en springen wordt natuurlijk ook niet altijd goed gehandeld. En waarom, omdat mensen dat zo willen zien.
Net als inderdaad gember in de kont van een paard bij de tuigers! Gaat ie zijn staart mooi van dragen en mooi van lopen.
Zo lang er mensen zijn die dit als ideaal plaatje zien zal het blijven bestaan.
Overtuigd mij meer en meer dat ik gewoon elke dag plezier met mijn merrie wil hebben en wil genieten van haar.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”