Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom niet de cane corso

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

René
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Waarom niet de cane corso

Ongelezen bericht door René »

Waarom word bijna overal de cane corso geweigerd :denken:
Hier een heel mooi filmpje van een mooie cc die ook nog eens heel goed luisterd :mrgreen:

Hier een bijzonder filpjee van een paar mechelaars kijk die aanloop :80: ... e=youtu.be
Afbeelding

Eens een Cane Corso je leven lang een Cane Corso
René
Vaste gebruiker

Re: Waarom niet de cane corso

haha was volgens mij met de mobiel gefilmt :mrgreen:
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik had het al in het andere topic getikt dus blijf niet aan het herhalen dus hier de kopie:

malinois schreef:
René schreef:Nou de cc is natuurlijk wel een erfbewaker net als de rotweiler dus als je het zo bekijkt is het wel een werkhond of zie ik dat verkeerd ?
Ik heb een topic geopend met een filmpje van een cc en van een mechelaar heel indruk wekkend als je het mij vraagd :mrgreen: in het buitenland word trouwens wel heel veel met de cc gewerkt op youtube vind je heel wat mooie filmpjes :E:
hij stond niet op de voormalige werkhondenlijst dus mocht geen IPO doen.
Dit zijn de rassen die er wel op stonden:

Kelpie
Belgische Herders
- Groenendaeler
- Laekense
- Mechelse
- Tervuerense
Duitse Herder
Beauceron
Briard
Picardische Herder
Pyrenese Herder
- à poil long
- à fase rase
Australian Cattle Dog
Bouvier des Ardennes
Bouvier des Flandres
Airedale Terrier
Dobermann
Riesenschnauzer zwart
Riesenschnauzer peper en zout
Boxer
Rottweiler
Anatolische Herdershond
Hovawart
In Nederland kan verder de Hollandse Herder aan examens en wedstrijden deelnemen als zijnde "werkhond".

Veel verenigingen zullen de CC niet accepteren, waarom niet? A. omdat ze resultaatgericht zijn en zo'n hond zal nooit zo hoog draaien als een Duitser of een mechelaar zal doen. Zullen dus nooit hoog in de wedstrijden draaien.
Dan kost een hond waar je oneerbiedig gezegd, toch niets mee kan, alleen maar heel veel kostbare tijd die je al nodig hebt bij alle honden die het misschien wel kunnen halen. Daarnaast hebben ze ook geen werkende rasvereniging waar ze eigen wedstrijden kunnen draaien dus ook daarin kunnen ze niet meedraaien.
B. omdat ze een aanslag zijn op de toch al schaarse pakwerkers bij een vereniging....

Waarom iets doen met een hond waar ze niet voor gefokt zijn?
Ik neem ook geen mechelaars om daar sledehondensport mee te doen. Of een husky om daar IPO mee te doen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
René
Vaste gebruiker

Had het al gelezen :E: al ben ik het er niet mee eens :mrgreen: boeiend dat ze wat minder snel zijn dan de mechelaar maken ze toch een extra categorie aan.En omdat ze geen wedstrijden kunnen winnen vind ik een voorbarig antwoord aangezien ze niet mee mogen doen kun je dus niet weten of ze niet kunnen winnen :wink: En waarom zou het voor een pakwerker erg zijn omdat ze een paar kilo meer wegen ? nou dat valt dus echt wel mee hoor
malinois schreef:ik had het al in het andere topic getikt dus blijf niet aan het herhalen dus hier de kopie:

malinois schreef:
René schreef:Nou de cc is natuurlijk wel een erfbewaker net als de rotweiler dus als je het zo bekijkt is het wel een werkhond of zie ik dat verkeerd ?
Ik heb een topic geopend met een filmpje van een cc en van een mechelaar heel indruk wekkend als je het mij vraagd :mrgreen: in het buitenland word trouwens wel heel veel met de cc gewerkt op youtube vind je heel wat mooie filmpjes :E:

Kelpie
Belgische Herders
- Groenendaeler
- Laekense
- Mechelse
- Tervuerense
Duitse Herder
Beauceron
Briard
Picardische Herder
Pyrenese Herder
- à poil long
- à fase rase
Australian Cattle Dog
Bouvier des Ardennes
Bouvier des Flandres
Airedale Terrier
Dobermann
Riesenschnauzer zwart
Riesenschnauzer peper en zout
Boxer
Rottweiler
Anatolische Herdershond
Hovawart
In Nederland kan verder de Hollandse Herder aan examens en wedstrijden deelnemen als zijnde "werkhond".

Veel verenigingen zullen de CC niet accepteren, waarom niet? A. omdat ze resultaatgericht zijn en zo'n hond zal nooit zo hoog draaien als een Duitser of een mechelaar zal doen. Zullen dus nooit hoog in de wedstrijden draaien.
Dan kost een hond waar je oneerbiedig gezegd, toch niets mee kan, alleen maar heel veel kostbare tijd die je al nodig hebt bij alle honden die het misschien wel kunnen halen. Daarnaast hebben ze ook geen werkende rasvereniging waar ze eigen wedstrijden kunnen draaien dus ook daarin kunnen ze niet meedraaien.
B. omdat ze een aanslag zijn op de toch al schaarse pakwerkers bij een vereniging....

Waarom iets doen met een hond waar ze niet voor gefokt zijn?
Ik neem ook geen mechelaars om daar sledehondensport mee te doen. Of een husky om daar IPO mee te doen...
Afbeelding

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wat weegt een CC reu?
René
Vaste gebruiker

dat ligt er aan ik heb een mislukte van 86 kilo maar gemiddeld zon 48 50 kilo je heb ze ook van 55 verschilt een beetje maar waarom een reu ik bedoel met een teef kan je ook pakwerken hoor mijn overleden cc teef woog 43 kilo en deed het ook goed met pakwerken een mechelaar zit ook rond de 40 kilo toch
Afbeelding

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

René schreef:dat ligt er aan ik heb een mislukte van 86 kilo maar gemiddeld zon 48 50 kilo je heb ze ook van 55 verschilt een beetje maar waarom een reu ik bedoel met een teef kan je ook pakwerken hoor mijn overleden cc teef woog 43 kilo en deed het ook goed met pakwerken een mechelaar zit ook rond de 40 kilo toch
Ik vind dat je die 2 honden niet kan vergelijken. Een CC is zwaarder, mar vooral logger denk ik.
Als ze zo geschikt waren voor IPO dan stonden ze vroeger toch wel op het werkhondenlijstje?
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Fenella ik zal het nog maar een keer herhalen: er is geen werkhondenlijst meer, al jaren niet!. je moet toestemming hebben van de ras vereniging. De meesten hebben dit al gegeven, maar bij een enkele moet je dit per geval aanvragen. Of je bij een club met een CC wordt aangenomen is punt 2
Jan
Afbeelding
René
Vaste gebruiker

Ja vroeger was alles anders vroeger kan je niet vergelijken met nu ik zie niet in waarom het niet zou kunnen het gaat tenslotte om plezier voor baas en hond prijzen zijn mooi meegenomen .Ik hoop dat het ooit nog word toegestaan :E:
Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ze worden wel toegelaten, heb je een briefje van de rasvereniging voor nodig.
Vanwege die lijst, waar ze dus niet opstaan.
Maar het kan dus wel.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Maar bedankt voor de filmpjes.
Indrukwekkende honden en erg goed getraind.
Ik had graag nog een shot gezien van dezelfde honden, terug gefloten halverwege de aanval.
Vind dat altijd wel een goede demonstratie van de contole die een trainer heeft over z'n hond.
Dat die er zin in hadden, was wel duidelijk.
Wiel
Machie
Zeer actief

Marjoleine schreef:Ze worden wel toegelaten, heb je een briefje van de rasvereniging voor nodig.
Vanwege die lijst, waar ze dus niet opstaan.
Maar het kan dus wel.
Dus in theorie zou ik met die viltbaal ook ipo kunnen doen?
René
Vaste gebruiker

Biet schreef:Maar bedankt voor de filmpjes.
Indrukwekkende honden en erg goed getraind.
Ik had graag nog een shot gezien van dezelfde honden, terug gefloten halverwege de aanval.
Vind dat altijd wel een goede demonstratie van de contole die een trainer heeft over z'n hond.
Dat die er zin in hadden, was wel duidelijk.
Youtube staan heel veel filmpes ik zou zeggen zoekse :LOL: als ik wat tegen kom zal ik ht plaatsen voor je :E:
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

René schreef:dat ligt er aan ik heb een mislukte van 86 kilo maar gemiddeld zon 48 50 kilo je heb ze ook van 55 verschilt een beetje maar waarom een reu ik bedoel met een teef kan je ook pakwerken hoor mijn overleden cc teef woog 43 kilo en deed het ook goed met pakwerken een mechelaar zit ook rond de 40 kilo toch

mijn mechelaars komen geen van allen over de 30 kg heen hoor... de zwaarste is zo'n 27 kg hier. De lichtste 24. En dat zijn dan reuen.

En ja dat is een aanslag op je pakwerkers zulke zware honden inderdaad... zeker met 15 tot 20 honden op een avond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

janinca2002 schreef:Fenella ik zal het nog maar een keer herhalen: er is geen werkhondenlijst meer, al jaren niet!. je moet toestemming hebben van de ras vereniging. De meesten hebben dit al gegeven, maar bij een enkele moet je dit per geval aanvragen. Of je bij een club met een CC wordt aangenomen is punt 2
Jan, als je goed leest heb ik dat ook geschreven ik ben niet achterlijk hoor... VOORMALIG staat er... en ik schreef in de verleden tijd zoals je kunt lezen.
Afbeelding
René
Vaste gebruiker

malinois schreef:

mijn mechelaars komen geen van allen over de 30 kg heen hoor... de zwaarste is zo'n 27 kg hier. De lichtste 24. En dat zijn dan reuen.

En ja dat is een aanslag op je pakwerkers zulke zware honden inderdaad... zeker met 15 tot 20 honden op een avond.
Ow sorry dan ik dacht dat die zon 40 ongeveer wogen :flower:
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

René schreef:
malinois schreef:

Ow sorry dan ik dacht dat die zon 40 ongeveer wogen :flower:
ze zijn er best zwaarder, maar ik ken er maar heel weinig zwaarder dan 35 kg hoor... en dat zijn echt grote forse honden.
Afbeelding
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

malinois schreef:
janinca2002 schreef:Fenella ik zal het nog maar een keer herhalen: er is geen werkhondenlijst meer, al jaren niet!. je moet toestemming hebben van de ras vereniging. De meesten hebben dit al gegeven, maar bij een enkele moet je dit per geval aanvragen. Of je bij een club met een CC wordt aangenomen is punt 2
Jan, als je goed leest heb ik dat ook geschreven ik ben niet achterlijk hoor... VOORMALIG staat er... en ik schreef in de verleden tijd zoals je kunt lezen.
zo als gewoonlijk weer stront eigenwijs en het laatste woord voor Fenella
Jan
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Jaja :LOL:

Nouja, hoe dan ook: de CC club geeft toestemming, ik heb dat ooit ook gedaan toen ik daar ver ging.
Neem niet aan dat het veranderd is.
Of de trainingsclub je aanneemt is vers 2, maar daar kan de rasclub niets aan doen.

En machie, ja, ik neem aan dat het met een puli ook zou kunnen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

janinca2002 schreef:
malinois schreef:
zo als gewoonlijk weer stront eigenwijs en het laatste woord voor Fenella
Oh ja Jan? Als je mij de les niet kunt lezen ben ik stront eigenwijs? Ik heb het over een voormalige lijst... wat nog voortkomt uit een ander topic waar dat uitgebreid uitgelegd is. En dan wil jij mij maar wat graag voor schut zetten door "Fenella ik zal het nog maar een keer herhalen... bladibla" kom op zeg, ik ben toch geen idioot... dat staat er toch VOORMALIG... en wat voormalig is, is er niet meer....

ter uwer info:
de werkhondenlijst bestaat niet meer, toch zullen er weinig verenigingen zijn die een CC zullen toelaten.
viewtopic.php?f=12&t=237997

:roll:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Met de vader, van Van Gils", werd ook al jaren IPO getraind, en dat is een heule flinke CC :80: , en nog wel redelijk fanatiek ook als ik het goed begrepen heb.
maar lang niet iedere club neem ze aan, en van mij persoonlijk hoeft het ook niet :roll:
René
Vaste gebruiker

S@ndr@ schreef:Met de vader, van Van Gils", werd ook al jaren IPO getraind, en dat is een heule flinke CC :80: , en nog wel redelijk fanatiek ook als ik het goed begrepen heb.
maar lang niet iedere club neem ze aan, en van mij persoonlijk hoeft het ook niet :roll:
Hey sandra jij ook hier :mrgreen:
Afbeelding

wanneske
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse bulldog, chinese naakthond en shih- tzu

Ongelezen bericht door wanneske »

maar hebben cc niet een veel hardere bijt kracht dan een mechelse herder of herder algemeen.

Zijn hun kaken niet veel sterker.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Voor een pakwerker is het toch wel pittig die "paar" kilo meer. Wij hebben een héle flinke Duitser op de club, maar ik begrijp van de jongens dat het vrij pittig is om die hond te hebben. (60 kilo) Ik wil het niet vanaf 80 meter op me af hebben, naar je arm springende en dan nog eens blijven hangen... Heftig. Nou ja, hangen, hij hoeft alleen maar zijn kop op te tillen....
René
Vaste gebruiker

wanneske schreef:maar hebben cc niet een veel hardere bijt kracht dan een mechelse herder of herder algemeen.

ze bijten wel harder maar gaan niet door het mouwtje heen hoor :LOL:
Afbeelding

Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

ik weet niet of ik het nu wel zo knap vind met teletac, prikken band en gewone ketting om de nek van de Cane Corso

Volgens mij zijn ze ooit bedoeld voor de schaapskuddes en bewaking erf en niet voor speuren, appel en manwerk. .
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Naar mijn weten zijn de enige 2 rassen die specifiek gefokt zijn voor het stellen van een mens, de Doberman en de Bull Mastiff.
Wiel
René
Vaste gebruiker

Dianavdberkt schreef:ik weet niet of ik het nu wel zo knap vind met teletac, prikken band en gewone ketting om de nek van de Cane Corso

Volgens mij zijn ze ooit bedoeld voor de schaapskuddes en bewaking erf en niet voor speuren, appel en manwerk. .
De prikband heeft hij idd om maar als hij aan het werk is zit er geen lijn aan en word de prikband niet gebruikt :wink: En bij de herder word heel vaak prikband gebruikt .Ik ben tegen de prikband trouwens :E:
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

wanneske schreef:maar hebben cc niet een veel hardere bijt kracht dan een mechelse herder of herder algemeen.

maar wat is het voordeel dan voor het IPO als ik vragen mag? IPO bestaat uit meer dan pakwerk alleen....
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Daisy@ schreef:Voor een pakwerker is het toch wel pittig die "paar" kilo meer. Wij hebben een héle flinke Duitser op de club, maar ik begrijp van de jongens dat het vrij pittig is om die hond te hebben. (60 kilo) Ik wil het niet vanaf 80 meter op me af hebben, naar je arm springende en dan nog eens blijven hangen... Heftig. Nou ja, hangen, hij hoeft alleen maar zijn kop op te tillen....
nou dat zou ik dus ook niet hoeven, :schrik: , blijf dan maar eens overeind staan :Q:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”