Hier een heel mooi filmpje van een mooie cc die ook nog eens heel goed luisterd

Hier een bijzonder filpjee van een paar mechelaars kijk die aanloop

Moderator: moderatorteam
malinois schreef:hij stond niet op de voormalige werkhondenlijst dus mocht geen IPO doen.René schreef:Nou de cc is natuurlijk wel een erfbewaker net als de rotweiler dus als je het zo bekijkt is het wel een werkhond of zie ik dat verkeerd ?
Ik heb een topic geopend met een filmpje van een cc en van een mechelaar heel indruk wekkend als je het mij vraagdin het buitenland word trouwens wel heel veel met de cc gewerkt op youtube vind je heel wat mooie filmpjes
Dit zijn de rassen die er wel op stonden:
Kelpie
Belgische Herders
- Groenendaeler
- Laekense
- Mechelse
- Tervuerense
Duitse Herder
Beauceron
Briard
Picardische Herder
Pyrenese Herder
- à poil long
- à fase rase
Australian Cattle Dog
Bouvier des Ardennes
Bouvier des Flandres
Airedale Terrier
Dobermann
Riesenschnauzer zwart
Riesenschnauzer peper en zout
Boxer
Rottweiler
Anatolische Herdershond
Hovawart
In Nederland kan verder de Hollandse Herder aan examens en wedstrijden deelnemen als zijnde "werkhond".
Veel verenigingen zullen de CC niet accepteren, waarom niet? A. omdat ze resultaatgericht zijn en zo'n hond zal nooit zo hoog draaien als een Duitser of een mechelaar zal doen. Zullen dus nooit hoog in de wedstrijden draaien.
Dan kost een hond waar je oneerbiedig gezegd, toch niets mee kan, alleen maar heel veel kostbare tijd die je al nodig hebt bij alle honden die het misschien wel kunnen halen. Daarnaast hebben ze ook geen werkende rasvereniging waar ze eigen wedstrijden kunnen draaien dus ook daarin kunnen ze niet meedraaien.
B. omdat ze een aanslag zijn op de toch al schaarse pakwerkers bij een vereniging....
Waarom iets doen met een hond waar ze niet voor gefokt zijn?
Ik neem ook geen mechelaars om daar sledehondensport mee te doen. Of een husky om daar IPO mee te doen...
malinois schreef:ik had het al in het andere topic getikt dus blijf niet aan het herhalen dus hier de kopie:
malinois schreef:hij stond niet op de voormalige werkhondenlijst dus mocht geen IPO doen.René schreef:Nou de cc is natuurlijk wel een erfbewaker net als de rotweiler dus als je het zo bekijkt is het wel een werkhond of zie ik dat verkeerd ?
Ik heb een topic geopend met een filmpje van een cc en van een mechelaar heel indruk wekkend als je het mij vraagdin het buitenland word trouwens wel heel veel met de cc gewerkt op youtube vind je heel wat mooie filmpjes
Kelpie
Belgische Herders
- Groenendaeler
- Laekense
- Mechelse
- Tervuerense
Duitse Herder
Beauceron
Briard
Picardische Herder
Pyrenese Herder
- à poil long
- à fase rase
Australian Cattle Dog
Bouvier des Ardennes
Bouvier des Flandres
Airedale Terrier
Dobermann
Riesenschnauzer zwart
Riesenschnauzer peper en zout
Boxer
Rottweiler
Anatolische Herdershond
Hovawart
In Nederland kan verder de Hollandse Herder aan examens en wedstrijden deelnemen als zijnde "werkhond".
Veel verenigingen zullen de CC niet accepteren, waarom niet? A. omdat ze resultaatgericht zijn en zo'n hond zal nooit zo hoog draaien als een Duitser of een mechelaar zal doen. Zullen dus nooit hoog in de wedstrijden draaien.
Dan kost een hond waar je oneerbiedig gezegd, toch niets mee kan, alleen maar heel veel kostbare tijd die je al nodig hebt bij alle honden die het misschien wel kunnen halen. Daarnaast hebben ze ook geen werkende rasvereniging waar ze eigen wedstrijden kunnen draaien dus ook daarin kunnen ze niet meedraaien.
B. omdat ze een aanslag zijn op de toch al schaarse pakwerkers bij een vereniging....
Waarom iets doen met een hond waar ze niet voor gefokt zijn?
Ik neem ook geen mechelaars om daar sledehondensport mee te doen. Of een husky om daar IPO mee te doen...
Ik vind dat je die 2 honden niet kan vergelijken. Een CC is zwaarder, mar vooral logger denk ik.René schreef:dat ligt er aan ik heb een mislukte van 86 kilo maar gemiddeld zon 48 50 kilo je heb ze ook van 55 verschilt een beetje maar waarom een reu ik bedoel met een teef kan je ook pakwerken hoor mijn overleden cc teef woog 43 kilo en deed het ook goed met pakwerken een mechelaar zit ook rond de 40 kilo toch
Dus in theorie zou ik met die viltbaal ook ipo kunnen doen?Marjoleine schreef:Ze worden wel toegelaten, heb je een briefje van de rasvereniging voor nodig.
Vanwege die lijst, waar ze dus niet opstaan.
Maar het kan dus wel.
Youtube staan heel veel filmpes ik zou zeggen zoekseBiet schreef:Maar bedankt voor de filmpjes.
Indrukwekkende honden en erg goed getraind.
Ik had graag nog een shot gezien van dezelfde honden, terug gefloten halverwege de aanval.
Vind dat altijd wel een goede demonstratie van de contole die een trainer heeft over z'n hond.
Dat die er zin in hadden, was wel duidelijk.
René schreef:dat ligt er aan ik heb een mislukte van 86 kilo maar gemiddeld zon 48 50 kilo je heb ze ook van 55 verschilt een beetje maar waarom een reu ik bedoel met een teef kan je ook pakwerken hoor mijn overleden cc teef woog 43 kilo en deed het ook goed met pakwerken een mechelaar zit ook rond de 40 kilo toch
Jan, als je goed leest heb ik dat ook geschreven ik ben niet achterlijk hoor... VOORMALIG staat er... en ik schreef in de verleden tijd zoals je kunt lezen.janinca2002 schreef:Fenella ik zal het nog maar een keer herhalen: er is geen werkhondenlijst meer, al jaren niet!. je moet toestemming hebben van de ras vereniging. De meesten hebben dit al gegeven, maar bij een enkele moet je dit per geval aanvragen. Of je bij een club met een CC wordt aangenomen is punt 2
hij stond niet op de voormalige werkhondenlijst dus mocht geen IPO doen.
Ow sorry dan ik dacht dat die zon 40 ongeveer wogenmalinois schreef:René schreef:dat ligt er aan ik heb een mislukte van 86 kilo maar gemiddeld zon 48 50 kilo je heb ze ook van 55 verschilt een beetje maar waarom een reu ik bedoel met een teef kan je ook pakwerken hoor mijn overleden cc teef woog 43 kilo en deed het ook goed met pakwerken een mechelaar zit ook rond de 40 kilo toch
mijn mechelaars komen geen van allen over de 30 kg heen hoor... de zwaarste is zo'n 27 kg hier. De lichtste 24. En dat zijn dan reuen.
En ja dat is een aanslag op je pakwerkers zulke zware honden inderdaad... zeker met 15 tot 20 honden op een avond.
ze zijn er best zwaarder, maar ik ken er maar heel weinig zwaarder dan 35 kg hoor... en dat zijn echt grote forse honden.René schreef:Ow sorry dan ik dacht dat die zon 40 ongeveer wogenmalinois schreef:René schreef:dat ligt er aan ik heb een mislukte van 86 kilo maar gemiddeld zon 48 50 kilo je heb ze ook van 55 verschilt een beetje maar waarom een reu ik bedoel met een teef kan je ook pakwerken hoor mijn overleden cc teef woog 43 kilo en deed het ook goed met pakwerken een mechelaar zit ook rond de 40 kilo toch
mijn mechelaars komen geen van allen over de 30 kg heen hoor... de zwaarste is zo'n 27 kg hier. De lichtste 24. En dat zijn dan reuen.
En ja dat is een aanslag op je pakwerkers zulke zware honden inderdaad... zeker met 15 tot 20 honden op een avond.
zo als gewoonlijk weer stront eigenwijs en het laatste woord voor Fenellamalinois schreef:Jan, als je goed leest heb ik dat ook geschreven ik ben niet achterlijk hoor... VOORMALIG staat er... en ik schreef in de verleden tijd zoals je kunt lezen.janinca2002 schreef:Fenella ik zal het nog maar een keer herhalen: er is geen werkhondenlijst meer, al jaren niet!. je moet toestemming hebben van de ras vereniging. De meesten hebben dit al gegeven, maar bij een enkele moet je dit per geval aanvragen. Of je bij een club met een CC wordt aangenomen is punt 2
Oh ja Jan? Als je mij de les niet kunt lezen ben ik stront eigenwijs? Ik heb het over een voormalige lijst... wat nog voortkomt uit een ander topic waar dat uitgebreid uitgelegd is. En dan wil jij mij maar wat graag voor schut zetten door "Fenella ik zal het nog maar een keer herhalen... bladibla" kom op zeg, ik ben toch geen idioot... dat staat er toch VOORMALIG... en wat voormalig is, is er niet meer....janinca2002 schreef:zo als gewoonlijk weer stront eigenwijs en het laatste woord voor Fenellamalinois schreef:Jan, als je goed leest heb ik dat ook geschreven ik ben niet achterlijk hoor... VOORMALIG staat er... en ik schreef in de verleden tijd zoals je kunt lezen.janinca2002 schreef:Fenella ik zal het nog maar een keer herhalen: er is geen werkhondenlijst meer, al jaren niet!. je moet toestemming hebben van de ras vereniging. De meesten hebben dit al gegeven, maar bij een enkele moet je dit per geval aanvragen. Of je bij een club met een CC wordt aangenomen is punt 2
viewtopic.php?f=12&t=237997de werkhondenlijst bestaat niet meer, toch zullen er weinig verenigingen zijn die een CC zullen toelaten.
Hey sandra jij ook hierS@ndr@ schreef:Met de vader, van Van Gils", werd ook al jaren IPO getraind, en dat is een heule flinke CC, en nog wel redelijk fanatiek ook als ik het goed begrepen heb.
maar lang niet iedere club neem ze aan, en van mij persoonlijk hoeft het ook niet
ze bijten wel harder maar gaan niet door het mouwtje heen hoorwanneske schreef:maar hebben cc niet een veel hardere bijt kracht dan een mechelse herder of herder algemeen.
Zijn hun kaken niet veel sterker.
De prikband heeft hij idd om maar als hij aan het werk is zit er geen lijn aan en word de prikband niet gebruiktDianavdberkt schreef:ik weet niet of ik het nu wel zo knap vind met teletac, prikken band en gewone ketting om de nek van de Cane Corso
Volgens mij zijn ze ooit bedoeld voor de schaapskuddes en bewaking erf en niet voor speuren, appel en manwerk. .
maar wat is het voordeel dan voor het IPO als ik vragen mag? IPO bestaat uit meer dan pakwerk alleen....wanneske schreef:maar hebben cc niet een veel hardere bijt kracht dan een mechelse herder of herder algemeen.
Zijn hun kaken niet veel sterker.
nou dat zou ik dus ook niet hoeven,Daisy@ schreef:Voor een pakwerker is het toch wel pittig die "paar" kilo meer. Wij hebben een héle flinke Duitser op de club, maar ik begrijp van de jongens dat het vrij pittig is om die hond te hebben. (60 kilo) Ik wil het niet vanaf 80 meter op me af hebben, naar je arm springende en dan nog eens blijven hangen... Heftig. Nou ja, hangen, hij hoeft alleen maar zijn kop op te tillen....