Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

HD foto

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

HD foto

Ongelezen bericht door vania »

Iemand een idee wat deze hond zou krijgen? (of gehad heeft?)
er loopt op FB een hele discussie over deze heupen en ik ben benieuwd of jullie allemaal hetzelfde zien als dat zij zien (ik zie alleen dat rechts (op de foto) "slechter" is als links
Afbeelding
Afbeelding
Topline
Actief
Mijn ras(sen): Boxers
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: HD foto

Ongelezen bericht door Topline »

Ja, ik zie het ook zo.
het lijken me niet dramatisch slechte heupen, maar rechts (op foto) is slechter dan links
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

vania schreef:Iemand een idee wat deze hond zou krijgen? (of gehad heeft?)
er loopt op FB een hele discussie over deze heupen en ik ben benieuwd of jullie allemaal hetzelfde zien als dat zij zien (ik zie alleen dat rechts (op de foto) "slechter" is als links
Afbeelding
Ik heb er geen verstand van, ik geloof de dierenarts als hij zegt dat het goed is :19:
Hieronder de foto's van Biène en Numa, van beide honden heb ik te horen gekregen dat de heupen prima in orde zijn. Biène was bijna 2 jaar toen de foto genomen is, Numa 8 maanden (ik zie trouwens wel dat de L op de foto van Numa een R had moeten zijn).
Dat ze goed zijn baseerde deze dierenarts op de foto en op de Ortalani-test.
Het komt er op neer dat je bij een hond onder narcose kunt beoordelen hoe strak de heupkop in de heupkom zit. Met gebogen knie probeer je de heupkop uit de kom te tillen. Bij honden met “losse”heupen til je zo de kop op de rand van de kom en voel je hem er terug in schieten en dit geeft dan een typische “klikbeweging”. Het spreekt voor zich dat honden met losse gewrichten eerder kans hebben om problemen te ontwikkelen dan andere. De moraal van dit verhaal is dat honden op jonge leeftijd met een mooie foto en losse heupen waarschijnlijk eerder last gaan krijgen dan honden met een iets mindere foto, maar strakke heupen.
Hij deed dus geen uitspraak over de norbergwaarde oid.

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Zijn volgens mij geen slechte heupen. Zou in België een B zijn vermoedelijk. De heupkoppen zouden wat dieper in de kommen mogen liggen, ook onvoldoende aansluiting vermoed ik. Maar ik zie niet direct een probleem of afwijking.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Linkerheup gok ik een C, de rechter een B of A. Uitslag een C vermoed ik.

Inge, jij bent zeker in Budel geweest? :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Dat kan nooit n c zijn , die van Kenji zien er slechter uit ( ok die is nooit opgestuurd maar zou dat wel gedaan zijn had t wel c/d geworden )

Heb er niet zo heel veel verstand van , maar zie op die foto van ts niet echt schokkende dingen.
Moet wel heel raar lopen wil die n slechte beoordeling krijgen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

duitse herder schreef: Inge, jij bent zeker in Budel geweest? :mrgreen:
Ja
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

de hond is in Finland geröntgend en iedereen op FB ging ervan uit dat zij A heupen zou krijgen, tenzij ze haar zouden "afrekenen" rechterheup (vanaf de foto gezien) dan zou ze misschien een A/B of een B/B krijgen
de hond kreeg echter een C/C, volgens vele op FB is Finland enorm streng met beoordelingen omtrent HD foto's, maar blijkbaar gaan er hier ook wel meer uit van B/C dan van de A op FB :denken:
Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

vania schreef:de hond is in Finland geröntgend en iedereen op FB ging ervan uit dat zij A heupen zou krijgen, tenzij ze haar zouden "afrekenen" rechterheup (vanaf de foto gezien) dan zou ze misschien een A/B of een B/B krijgen
de hond kreeg echter een C/C, volgens vele op FB is Finland enorm streng met beoordelingen omtrent HD foto's, maar blijkbaar gaan er hier ook wel meer uit van B/C dan van de A op FB :denken:
Ik weet van pumi fokkers uit Finland dat ze daar inderdaad erg streng zijn geworden. Wat voorheen A of B kreeg, kan nu ook zomaar een graad slchter verwachten. Heb je nu wat ondiepere kommen is het bijna altijd direct een C. Je ziet dus ook steeds minder pumi's met een A in Finland. Al zijn dat dan dus wel hele mooi heupen :ok:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”