er loopt op FB een hele discussie over deze heupen en ik ben benieuwd of jullie allemaal hetzelfde zien als dat zij zien (ik zie alleen dat rechts (op de foto) "slechter" is als links

Moderator: moderatorteam

Ik heb er geen verstand van, ik geloof de dierenarts als hij zegt dat het goed isvania schreef:Iemand een idee wat deze hond zou krijgen? (of gehad heeft?)
er loopt op FB een hele discussie over deze heupen en ik ben benieuwd of jullie allemaal hetzelfde zien als dat zij zien (ik zie alleen dat rechts (op de foto) "slechter" is als links

Jaduitse herder schreef: Inge, jij bent zeker in Budel geweest?

Ik weet van pumi fokkers uit Finland dat ze daar inderdaad erg streng zijn geworden. Wat voorheen A of B kreeg, kan nu ook zomaar een graad slchter verwachten. Heb je nu wat ondiepere kommen is het bijna altijd direct een C. Je ziet dus ook steeds minder pumi's met een A in Finland. Al zijn dat dan dus wel hele mooi heupenvania schreef:de hond is in Finland geröntgend en iedereen op FB ging ervan uit dat zij A heupen zou krijgen, tenzij ze haar zouden "afrekenen" rechterheup (vanaf de foto gezien) dan zou ze misschien een A/B of een B/B krijgen
de hond kreeg echter een C/C, volgens vele op FB is Finland enorm streng met beoordelingen omtrent HD foto's, maar blijkbaar gaan er hier ook wel meer uit van B/C dan van de A op FB