Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

muilkorf = vrijbrief?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Aantal honden: 2
Contacteer:

muilkorf = vrijbrief?

Ongelezen bericht door falkje »

Ik kom vandaag, voor de tweede keer deze week, een kniehoge met snuitje gemuilkorfde reu tegen in het losloopgebied. Ik zeg maar niet welk merk, lijkt me een kruising trouwens.
De eerste keer op een driesprong van paden, ik zie dat ie al fixerend, vastberaden met hoge staart en stijve poten op Falco afkomt, en zie tegelijkertijd dat ie een snuitje omheeft. Ik zal wel wat benauwd gekeken hebben toen ik mijn hond bij me riep, "Kom maar Falco, vóórruit" , want de blonde dame die erbij hoorde, riep meteen al op afstand naar mij :80: , Stel je niet aan, er gebeurt niks. Ik ben maar met ferme pas doorgelopen terwijl de reu Falco aan de kant probeerde te walsen, die hem netjes corrigeerde en heel vlug achter mij aanliep. Die houdt gelukkig niet van vechten.

Kom ik het stel vandaag alweer tegen. Ik zie de hond het pad inslaan waar wij lopen en haar al bellend erachteraan keutelen. Omdraaien of een ander pad inslaan was geen optie. Heel smal pad, maar het bos was daar een stukje vrij open, dus ik loop een stukje het bos in, F al wat verder, die zag het weer aankomen.
Ik vraag "wilt U uw hond bij U roepen?". Wat ze heel even probeert. Maar Blitz luisterd voor geen 5 centen en stevent vastberaden door op mijn hond af. Ze ziet dat het niet lukt, krijg ik weer "Stel je niet aan, er gebeurt niks, hij heeft een muilkorf"

En toen werd ik dus een beetje pissig, alsof het feit dat ie niet kan bijten, voorkomt dat ie zich agressief gedraagt. Nog even geprobeerd uit te leggen dat het niet om het bijten alleen gaat, maar dat ik dus niet wil dat ie dergelijk gedrag bij mijn hond uitlokt. Dat ik gewoon vraag of ze haar hond bij zich wil houden, en dat als ie niet luistert, je er het beste een lijntje aan kan knopen.

Krijg nog van alles naar m'n hoofd geslingerd, dat ik dom ben, dat ik me aanstel, dat ie juist gemuilkorfd is om te voorkomen dat ie bijt. Toen kon ik het niet laten om wat terug te roepen.... :tong: Met zo'n plaat voor d'r harses en zo asociaal maak ik ze hier zelden mee. :kotz:
Afbeelding
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Re: muilkorf = vrijbrief?

Ongelezen bericht door ArCee »

Ten eerste, dat een hond een muilkorf draagt hoeft per definitie niet te beteken dat hij agressief is. Ik kwam vanmiddag een uitlaat service waarbij er 2 een muilkorf droegen, tegen het stront vreten onderweg. Ja dat moet je wel even weten uiteraard, maar dat zou ik als eerste doen, vragen waarom hij/zij dat ding op de snuit heeft. Uberhaupt roept een Labrador met muilkorf om al vaak reacties op.

Ten tweede, de juiste hond kan nog aardig tekeer gaan met een muilkorf om. Ik heb al eens eerder opgeschreven, maar in zijn jonge jaren werd King elke keer gegrepen door een Kruising Amerikaanse Stafford met, ik denk een Hollandse herder erin. Met muilkorf en al, King had niks in te brengen tegen dat dier. Dus, klakkeloos aannemen dat je hond, met muilkorf niets doet, niets kan en compleet 'weerloos en tam is, dat is wat overdreven. Ja goed, bijten is over, das dan een feit waar je niet omheen kunt, dus de grootse dreiging op letsel is weg.'

Ten derde, ik zou mijn hond pas bij mij roepen, en vragen de ander hetzelfde te doen, ALS het al een keer fout gegaan was.
Nu is mij dat in jouw verhaal niet duidelijk of dat al eens gebeurd is? Klopt dat? :80:
Zo niet, dan geef ik de hond het voordeel van de twijfel, juist om die muilkorf, juist om het feit dat hij mijn hond niet echt serieus kan verwonden. Mocht dat fout gaan, dan weet ik een volgende keer beter, bij het tegen komen van die specifieke hond. Dan zou ik net zo handelen als wat jij deed. Dus, aanlijnen tijdens hjet passeren, daarna, op veilige afstand kunnen ze weer los.
Nu had de man met die hond die King greep daar net zoveel moeite mee, het lijkt wel een soort epidemie? :hmmm: Ja, pas toen hayleigh erbij kwam, omdat dit een Rottweiler was, pas toen hield hij zijn hond bij zich. oen kon het opeens wel, de snikkel. :piew:
Gaat het daarentegen goed, dan zijn er misschien wel meer mee geholpen als alleen jij, of jouw hond :W:
Dat lijkt mij voor iedereen een mooie uitslag?

Ik vertrouw honden eigenlijk net als mensen. Ik vertrouw iemand, hond of mens tot en met, tot het moment dat je zelf het vertrouwen om zeep helpt, of beschaamd. Dan is het klaar. Dan ben ik ook klaar met je, hond of mens en wil weinig meer met je te maken hebben.
Ik ga niet af op wat anderen zeggen of vinden, ik moet dat dan wel zelf ondervinden. Horen zeggen liegt graag namelijk :W:
Dus, zolang ik geen reden heb om je wantrouwen, dan wantrouw ik je ook niet.
Lijkt mij duidelijk?
Laatst gewijzigd door ArCee op 31 okt 2011 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik vind dat een beetje omgekeerde wereld.
Als die gemuilkorfde reu bij mijn hond komt patsen en vervelend doet, mag ik toch aannemen dat die korf niet is om te voorkomen dat hij stront vreet.
Dus ben ik voorzichtig met mijn hond.
Lijkt me m'n goed recht...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Daar kan ik mij dan ook wel iets bij voorstellen ja.
ik heb hayleigh echter ook een tijdje zo'n ding opgezet tegen vreten vabn straat af, maar dan alles. Brood, appel, poep, uit elkaar gevreten vuilniszakken, alles moest haar bek in, en overdag de bende eruit kotsen omdat het niet zo lekker viel. :oohja:
En wie mocht het opruimen? :W:
Maar.......haar gedrag veranderde wel hoor metr dat ding op. Misschien uit onzekerheid, of protest, wie zal het zeggen, maar voor andere honden was ze minder leuk en makkelijk met dat ding op haar snuit. Daarom hebben we het ook niet lang vol gehouden.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Nee, het is geen vrijbrief...jaren geleden werd mijn kleine pup aangevallen en de grond in gestampt door een hond met een muilkorf aan, het lieve vrouwtje :zweep: kon hem niet terug roepen zo gezellig was die hond bezig... :(
falkje
Zeer actief
Contacteer:

Ten eerste, dat een hond een muilkorf draagt hoeft per definitie niet te beteken dat hij agressief is. Ik kwam vanmiddag een uitlaat service waarbij er 2 een muilkorf droegen, tegen het strond vreten onderweg. Ja dat moet je even weten uiteraard, maar dat zou ik als eerste doen, vragen waarom hij/zij dat ding op de snuit heeft.
Dat weet ik. Maar die honden laten ook een ander gedrag zien. Hier was bij mij iig geen twijfel waarvoor de muilkorf was.
Voor vragen was geen tijd, hond zal al bijna bovenop de mijne, en vrouwtje was al aan het roepen (van een afstand "gaat wel goed"......... Al voor enige reactie van mijn kant of commando van mijn kant.

Ten tweede, de juiste hond kan nog aardig tekeer gaan met een muilkorf om. Ik heb al eens eerder opgeschreven, maar in zijn jonge jaren werd King elke keer gegrepen door een Kruising Amerikaanse Stafford met, ik denk een Hollandse herder erin.
Goh, alsof het dezelfde hond is, ook Brindle?
Met muilkorf en al, King had niks in te brengen tegen dat dier. Dus, klakkeloos aannemen dat je hond, met muilkorf niet doet, niets kan en compleet veilig is, dat is wat overdreven. jam, goed, bijten is over, das dan een feit waar je niet omheen kunt, dus de grootse dreiging op letsel is weg.'
Falco houdt niet van vechten, zal het zelf zeker niet opzoeken, maar is ook niet helemaal een watje. Als een andere hond op hem duikt, staat ie er wel. En dat wil ik dus graag voorkomen, zeker als dat simpel kan door elkaar even gecontroleerd voorbij te lopen. Ik schiet er ook niks mee op als de andere hond gaatjes oploopt.
Ten derde, ik zou mijn hond pas bij mij roepen, en vragen de ander hetzelfde te doen, ALS het al een keer fout gegaan was. Nu is mij dat in jouw verhaal niet duidelijk of dat al eens gebeurd is?
Zo niet, dan geef ik de hond het voordeel van de twijfel, juist om die muilkorf, juist om het feit dat hij mijn hond niet echt serieus kan verwonden. Mocht dat fout gaan, dan weet ik een volgende keer beter, bij het tegen komen van die specifieke hond.
Gaat het goed, dan zijn er misschien wel meer mee geholpen als alleen jij, of jouw hond
Het is maar wat je fout gaan noemt. Het kwam de eerste keer niet tot gaatjes, omdat de andere hond gemuilkorfd was, en de mijne niet van knokken houdt, alleen corrigeerde en toen doorliep omdat ik dat ook deed en hem weg riep. Maar de andere hond zocht hem actief op, en niet om even vriendelijk of zelfs maar aftastend, kennis te maken. Zo veel kan ik dan ook nog wel zien.

Ik vertrouw honden eigenlijk net als mensen. Ik vertrouw iemand, hond of mens tot en met, tot het moment dat je zelf het vertrouwen om zeep helpt, of beschaamd. Dan is het klaar. Dan ben ik ook klaar met je, hond of mens en wil weinig meer met je te maken hebben.
Ik ga niet af op wat anderen zeggen of vinden, ik moet dat dan wel zelf ondervinden. Horen zeggen liegt graag namelijk
Dus, zolang ik geen reden heb om je wantrouwen, dan wantrouw ik je ook niet.
Lijkt mij duidelijk?
Precies, dat doe ik ook. Maar als de bijbehorende mens al van een afstand begint te roepen dat ik me aanstel, dat het allemaal wel goed gaat omdat ie gemuilkorfd is, de eerste keer al, terwijl ik nog niks anders gezegd had als "Kom Falco, doorlopen". Dan heb je bij mij al wel wat krediet verspeeld. Ik zit niet op contact met haar hond/reu-agressieve reu te wachten en ik hoef al helemaal haar hond niet op te voeden terwijl zij al bellend door het bos slentert. Dan ga je maar lekker naar cursus of zo.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik loop met een hond die een muilkorf om heeft en die loopt ook los. omdat ik niet weet welke hond hij wel of niet aanvalt voorkom ik het liever door hem te muilkorven. door zijn muilkorf is hij een stuk onzekerder en zal niet zo snel meer op een andere hond aflopen om hem op te knappen. ik heb hem nu 2 weken en ben met hem aan het trainen dat hij naar mij m oet komen als hij een andere hond ziet. maar daar moet ik wel de kans voor krijgen en andere honden tegen komen. als iedereen dan met een boogje om mijn hond heen loopt kan ik het nog niet trainen.
er kan dus ook een ander verhaal aan zitten.
ellen
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Maar dan zoekt madam maar lekker iemand anders om bij op te voeden. Als ik niet wil dat een andere hond bij de mijne komt dan houdt ze hem maar lekker bij zich. Mijn honden zien niet dat haar patserige reu een snoetje om heeft dus zullen ze gewoon reageren op een vervelend patsende reu en dat hoef ik niet.
Ik had hem dus allang in zijn halsband gevat en opzouten, als mevrouw dat zelf niet doet dan doe ik dat wel voor haar. Ik maak trouwens zelf wel uit of ik me aanstel of niet. Ik ken haar hond niet, maar zij de mijne ook niet, dus gewoon op verzoek bij je houden.
Gr. Aniek

Afbeelding
falkje
Zeer actief
Contacteer:

Kennelijk is ze er wel mee bezig anders had hij die korf ook niet om.
Een hond komt nu eenmaal niet kant en klaar uit een ei. Daar moet je mee aan de slag en in de tussentijd heeft er even iemand last van je.

Jouw hond "corrigeerde netjes". En toen was het over? Wat is er dan aan de hand?
Wat er aan de hand is, is dat ze er juist niet mee bezig is. Er wordt niet getraind of opgelet. Hond heeft een muilkorf om en daarmee is het probleem opgelost. Vrouwtje loopt bellend door het bos, ik zie haar al van ver aankomen en zij ziet het pas als haar hond zo'n beetje bovenop de mijne staat. En als ik na de eerste keer, liever geen contact met haar hond heb omdat ik niet zie dat daar maar iets positiefs uit kan komen en dat netjes aangeef, ik "mezelf aanstel", want muilkorf, en dus geen gaatjes en dus geen probleem".

Ze weet niks van mij, niks van mijn hond. Ik ben ook bezig met trainen, mijn hond komt nl. ook niet kant en klaar uit een ei. Ik probeer hem te leren zulke patsende reuen te negeren en gewoon door te lopen, in ieder geval niet de confrontatie aan te gaan. Is erg gemakkelijk als je alle twee een beetje rekening met elkaar houdt, maar wordt erg moeilijk als de enige maatregel een snuitje is, en dan verder maar vrijheid blijheid.

En oh wee, als je tegen je hond zegt, kom jongen, doorlopen. Foei foei, dan stel je je áán. Haar lieve schatje moet gewoon contact kunnen maken, en dat kan best, want muilkorf. En als je dat liever niet hebt ben je niet normaal, en dat wordt ook luidkeels verkondigt. Geloof me, de eerste keer stond ik met mijn kin in de kruipkelder. Soort zoekt soort, blijkbaar. Ik mag niet hopen dat ze een keer een andere reu tegenkomt met een wat korter lontje, want dan zijn de gevolgen niet te overzien. En dan zal die andere hond het wel gedaan hebben.
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ArCee schreef:
Ten derde, ik zou mijn hond pas bij mij roepen, en vragen de ander hetzelfde te doen, ALS het al een keer fout gegaan was.

Nu is mij dat in jouw verhaal niet duidelijk of dat al eens gebeurd is? Klopt dat? :80:
Zo niet, dan geef ik de hond het voordeel van de twijfel, juist om die muilkorf, juist om het feit dat hij mijn hond niet echt serieus kan verwonden. Mocht dat fout gaan, dan weet ik een volgende keer beter, bij het tegen komen van die specifieke hond. Dan zou ik net zo handelen als wat jij deed. Dus, aanlijnen tijdens hjet passeren, daarna, op veilige afstand kunnen ze weer los.
Nu had de man met die hond die King greep daar net zoveel moeite mee, het lijkt wel een soort epidemie? :hmmm: Ja, pas toen hayleigh erbij kwam, omdat dit een Rottweiler was, pas toen hield hij zijn hond bij zich. oen kon het opeens wel, de snikkel. :piew:
Gaat het daarentegen goed, dan zijn er misschien wel meer mee geholpen als alleen jij, of jouw hond :W:
ik wilde toch hierop reageren en vooral op het dikgedrukte
Prima dat jij dat doet, maar ik niet, ik vertrouw niet elke hond totdat het een x goed is gegaan, sommige hebben een houding waarvan ik denk ja dat gaat goed.
Als een hond al patserig richting mijn hond dendert, of juist enorm enthousiast, is de eerste die hij tegenkomt ikzelf en niet mijn hond.
Ik koop niets voor hij doet niets om vervolgens bij de DA te zitten of een overstuur baasje met het ge-eikte dat doettie nooit! En ik heb genoeg ervaring om in te schatten of een hond goed gaat of niet, wat niet weghaalt dat ik het soms ook verkeerd inschat. Daarbij komt dat ik helemaal geen trek heb in allemaal buurtende honden. Als ik met meerdere honden wil wandelen spreek ik wel af. Ik bepaal nog steeds met welke hond mijn hond speelt en met welke niet. Ze kan namelijk prima sociaal zijn maar ze spreekt (of wilt het niet) sommige talen niet. Ze heeft niet zoveel behoefte aan nieuwe contacten denk ik
Ik blijf erbij dat als iemand zijn hond bij zich roept dat deze daar een reden voor heeft en dat je niet steevast dan maar je hond (gemuilkoft of niet, vriendelijk of niet) op af moet laten gaan.

Het vreemde is wel, dat wanneer ik in een geheel ander gebied ben er totaal geen problemen zijn en er ook veel beter opgevoede honden rondlopen (Mastbos is daar 1 van) maar hier in de randstad lijkt het soms een hutjemutje van huisje boompje beestje mensen maar ook hier zijn gelukkig ook wel 'veel' mensen die zich niet zo bizar druk maken en/of de taal begrijpen (en het niet direct op het gillen zetten bij een grauw, of 'ze zoeken het maar uit' )
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ArCee schreef:

No way dat ik wacht tot het fout gaat, ik kap contact liever een keer te veel af dan een keer te weinig.
Overigens kijk ik daarbij niet naar de korf, maar naar de hele houding van de hond en naar Bo zn houding.
Die hond kan Bo mss niet verwonden, dat kan andersom natuurlijk wel als die hond er toch besluit in te vliegen, Bo laat zich echt niet de les lezen.
Zondag nog op Parnassia, er liep een husky reu aardig te provoceren, niet alleen bij Bo hoor, je merkt gewoon dat het gaat irriteren, dan kap ik het liever af, hou Bo bij me en zorg dat ik tussen hem en de hond in sta om de ander weg te kunnen houden.
Bo negeerde de hond al vanaf het begin, juist de ander kwam meerdere keren bij Bo staan patsen met zn hele rug overeind.
En de baas maar een beetje lacherig met zn biertje in zn hand(om 11 uur 's ochtends) over het strand slenteren
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Budkes schreef:Maar dan zoekt madam maar lekker iemand anders om bij op te voeden. Als ik niet wil dat een andere hond bij de mijne komt dan houdt ze hem maar lekker bij zich. Mijn honden zien niet dat haar patserige reu een snoetje om heeft dus zullen ze gewoon reageren op een vervelend patsende reu en dat hoef ik niet.
Ik had hem dus allang in zijn halsband gevat en opzouten, als mevrouw dat zelf niet doet dan doe ik dat wel voor haar. Ik maak trouwens zelf wel uit of ik me aanstel of niet. Ik ken haar hond niet, maar zij de mijne ook niet, dus gewoon op verzoek bij je houden.

:E:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Jeannettebo schreef: No way dat ik wacht tot het fout gaat, ik kap contact liever een keer te veel af dan een keer te weinig.
Overigens kijk ik daarbij niet naar de korf, maar naar de hele houding van de hond en naar Bo zn houding.
Die hond kan Bo mss niet verwonden, dat kan andersom natuurlijk wel als die hond er toch besluit in te vliegen, Bo laat zich echt niet de les lezen.
Zondag nog op Parnassia, er liep een husky reu aardig te provoceren, niet alleen bij Bo hoor, je merkt gewoon dat het gaat irriteren, dan kap ik het liever af, hou Bo bij me en zorg dat ik tussen hem en de hond in sta om de ander weg te kunnen houden.
Bo negeerde de hond al vanaf het begin, juist de ander kwam meerdere keren bij Bo staan patsen met zn hele rug overeind.
En de baas maar een beetje lacherig met zn biertje in zn hand(om 11 uur 's ochtends) over het strand slenteren
Dit :ok:
Maand of 2 geleden was ik met Diem wat aan het klooien aan de slootkant :D Pad lag een stuk hoger waarop een flinke duitse herder reu langskwam. Onze positie was natuurlijk niet zo slim van mij, een stuk lager. We konden ook niet zo goed weg. Hond stond te fixeren en te borstelen en Diem wilde uiteraard ook omhoog. Ik zag geen baasjes maar Diem (aan lange lijn) toch maar omhoog laten gaan. Hij ging netjes in ruim bocht omhoog, dus niet recht op de andere hond af. Maar de herder blokte hem gelijk en ging flink grommen, stram lopen, fixeren etc. Daar reageerde Diem op met terug fixeren dus ik neem hem korter aan de lijn en draai hem weg, mezelf tussen de honden parkerend. Ik zag baasjes aankomen en ging er vanuit dat ze de andere hond zouden laten doorlopen. Duurde wel heel lang, dus ik kijk om staan ze (moeder en dochter) alleen beetje te kijken. Herder ging steeds harder grommen en bleef stram lopend ons omcirkelen.
Ik toch maar eens vragen of ze door wilde lopen en hun hond mee nemen. Vragen ze waarom :gvd: Nou, geloof niet dat de 2 reuen vriendjes gingen worden. Dat was dus mijn schuld, omdat mijn hond aan de riem zat. Op mijn opmerking dat ik hem kort had genomen omdat hun hond niet al te vriendelijk aankwam zeiden ze dat hij nog maar een 10 maanden oude pup was die nooit iets zou doen :oohja:

Heb het maar opgegeven. Mensen (willen) echt niet snappen dat niet alle bazen het een goed idee vinden dat hun hond het even lekker zelf met aan andere hond uitzoekt.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Budkes schreef:Maar dan zoekt madam maar lekker iemand anders om bij op te voeden. Als ik niet wil dat een andere hond bij de mijne komt dan houdt ze hem maar lekker bij zich. Mijn honden zien niet dat haar patserige reu een snoetje om heeft dus zullen ze gewoon reageren op een vervelend patsende reu en dat hoef ik niet.
Dit! Ik steek er een hoop tijd en moeite in om mijn honden normaal langs andere honden te laten lopen (Kita is als jonge hond keer op keer door 2 honden van een k*twijf platgewalst, enige commentaar was: "als ik ze aanlijn, zijn ze nog veel agressiever" :blah:)
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

tollerlover schreef:ik loop met een hond die een muilkorf om heeft en die loopt ook los. omdat ik niet weet welke hond hij wel of niet aanvalt voorkom ik het liever door hem te muilkorven. door zijn muilkorf is hij een stuk onzekerder en zal niet zo snel meer op een andere hond aflopen om hem op te knappen. ik heb hem nu 2 weken en ben met hem aan het trainen dat hij naar mij m oet komen als hij een andere hond ziet. maar daar moet ik wel de kans voor krijgen en andere honden tegen komen. als iedereen dan met een boogje om mijn hond heen loopt kan ik het nog niet trainen.
ellen
Ik vind dat je het dan aan mensen moet vragen of je mag trainen met je hond samen met hun honden. Dan hebben ze tenminste een keuze. Als ik een hond tegen kom die op mijn honden klapt met of zonder muilkorf die heeft een probleem met mij. En of dat dan zo goed is voor de hond met muilkorf betwijfel ik, want ik maak zelf uit of mijn honden oefenmateriaal zijn of niet.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Cashel Vale schreef:
tollerlover schreef:ik loop met een hond die een muilkorf om heeft en die loopt ook los. omdat ik niet weet welke hond hij wel of niet aanvalt voorkom ik het liever door hem te muilkorven. door zijn muilkorf is hij een stuk onzekerder en zal niet zo snel meer op een andere hond aflopen om hem op te knappen. ik heb hem nu 2 weken en ben met hem aan het trainen dat hij naar mij m oet komen als hij een andere hond ziet. maar daar moet ik wel de kans voor krijgen en andere honden tegen komen. als iedereen dan met een boogje om mijn hond heen loopt kan ik het nog niet trainen.
ellen
Ik vind dat je het dan aan mensen moet vragen of je mag trainen met je hond samen met hun honden. Dan hebben ze tenminste een keuze. Als ik een hond tegen kom die op mijn honden klapt met of zonder muilkorf die heeft een probleem met mij. En of dat dan zo goed is voor de hond met muilkorf betwijfel ik, want ik maak zelf uit of mijn honden oefenmateriaal zijn of niet.
Precies. Als mijn hond word aangevlogen, gaat het mij niet om of hij wel of geen verwondingen heeft. Hij schrikt zich te pletter en dat is niet nodig als de eigenaar het voorkomt. Doet die dat niet omdat de hond toch een muilkorf om heeft, doe ik dat :19: Leuk hoor, de agressie uit één hond trainen en daarbij andere honden wellicht nare ervaringen geven zodat die eigenaren daar ook mee aan de slag kunnen :scratch:
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Maeve schreef:
Cashel Vale schreef:
ellen
Precies. Als mijn hond word aangevlogen, gaat het mij niet om of hij wel of geen verwondingen heeft. Hij schrikt zich te pletter en dat is niet nodig als de eigenaar het voorkomt. Doet die dat niet omdat de hond toch een muilkorf om heeft, doe ik dat :19: Leuk hoor, de agressie uit één hond trainen en daarbij andere honden wellicht nare ervaringen geven zodat die eigenaren daar ook mee aan de slag kunnen :scratch:
eens, maar dan ook ivm wat ik al eerder zei, jou hond kan met muilkorf nog steeds op een hond klappen, mijn hond pikt dat echt.
Afbeelding
NelBowie
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder

Ongelezen bericht door NelBowie »

Cleva schreef:
Cashel Vale schreef: Ik vind dat je het dan aan mensen moet vragen of je mag trainen met je hond samen met hun honden.

eeeeeen stóp allemaal maar even!....

Cashel zegt dat je aan mensen moet vragen of je met hun honden mag trainen.

Dáár wil ik het wel even over hebben.

Wie doet dat soort dingen in godsnaam?
Er is aan mij nog nooit gevraagd terwijl ik de honden uilaat: "Meneer. Als het u niet ontrieft, blijf even een kwartier staan terwijl ik met mijn hond op u train."
Schei toch uit. Dat vind ik van die internetnonsens.

Je komt als je een beetje pit met je honden hebt vanze;f zat situaties tegen aan de hand waarvan je ze echt alles kunt leren. Daar hoef je geen committee op te zetten, hoor.
Nou...kzou 't wel te gek vinden (in positieve zin) als dat een keer zou kunnen! :E: Toen ik met Nelson op cursus zat werd dat gezegd..."ga maar thuis oefenen met andere honden..." Ja!! En waar haal ik die vandaan dan??? :U: Toen kende ik nog helemaal niemand met een hond...blijft er toch weinig anders over dan een wildvreemde aanklampen en gewoon vragen of je es mag oefenen samen met zijn/haar blaffer?? Ik durfde dat niet (stom hé :oops: ) heb Nel toch wel redelijk opgevoed gekregen, maar zou dat helemaal niet verkeerd vinden :pffff:
Afbeelding
Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als ik een losllopend gemuilkorft knokkertje tegen zou komen zou mijjn hond aan de riem gaan.
Die korf roept heus geen bijtrem op bij mijnn hond als dat beest begint.
Moet mijn hond dat beest maar aan gort trekken omdat baasje lief hem gekorft vrij laat lopen.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ellen en de birmanen
Zeer actief

ik zie snel aan zijn houding wat hij van plan is en aangezien meneer ook aan een lange lijn zit komt er niks terecht van een knokpartij want dat is iets wat ik niet accepteer. ik accepteer van hem al geen dominante houding want dan roep ik hem algelijk tot de orde. dus wees maar niet bang dat deze hond op jullie hond zal klappen want daar krijgt hij niet de kans voor.
ellen
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

tollerlover schreef:ik zie snel aan zijn houding wat hij van plan is en aangezien meneer ook aan een lange lijn zit komt er niks terecht van een knokpartij want dat is iets wat ik niet accepteer. ik accepteer van hem al geen dominante houding want dan roep ik hem algelijk tot de orde. dus wees maar niet bang dat deze hond op jullie hond zal klappen want daar krijgt hij niet de kans voor.
ellen
Ik reageerdde ook niet op jou ,maar op het geval van TS. :wink:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ellen
ik kies er gewoon voor hem niet los te laten lopen waar andere honden kunnen lopen.
hij krijgt een muilkof om als ik de situatie niet vertrouw als ik dus in de verte loslopende honden zie waar de baas niet oplet.

want ik snap best dat je wilt trainen met je hond terug roepen, maar stel dat ie een keer niet terug komt en wel naar de hond in kwestie gaat en die hond is ook een etterbak dan heeft die van jou dus een muilkorf om en de ander niet.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik heb het ook eens gehad. Was ook een blonde vrouw bij trouwens :hmmm:
(en een bruine labrador). Dit was bij de Gravenbol.
Wij staan daar nietsvermoedend, die vrouw laat haar honden uit de auto, en de gemuilkorfde hond vliegt in één streep grauwend op Skadi af om er op te klappen.
Hond eraf getrokken en weggebruld.

Op mijn charmante "Houd godverdomme je kutjoekel bij je" moest ik me niet zo aanstellen.
Er kon niks gebeuren met die muilkorf en 'ze moeten het toch zelf uitzoeken'.
Vreemd genoeg hoor je dit soort uitspraken noooooit van mensen met kleine honden. Hoe zou dát nou komen? :denken:

Enfin, ik ga een héél end verderop staan en word aangesproken door een man wiens hond ook al eens aangevallen was door het rotjoekel. We staan daar even, komt ze er gewoon aanlopen en probeert die hond er wéér op te vliegen.
Dit keer zagen we hem aankomen, en we blokten de hond gezamelijk. Wégwezen jij!
(Waarop uiteraard onze honden zich breedmakend achter ons stonden met een bek van 'mot je wat? Kom maar op hoor!' :tongue: )

Toen ben ik maar weggegaan.
Na nog een charmante uitwisseling van vriendelijkheden.
Mán, wat was ik kwaad, zeg :devil:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik ben al zo blij dat er mensen zijn die hun bijtende honden muilkorven, dat ik verder eigenlijk niet zeur. Ja het is mij ook wel eens opgevallen dat het voor een aantal mensen een vrijbrief is om het maar te laten gaan. Maar daar red ik me dan wel mee.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

tollerlover schreef:ik loop met een hond die een muilkorf om heeft en die loopt ook los. omdat ik niet weet welke hond hij wel of niet aanvalt voorkom ik het liever door hem te muilkorven.
tollerlover schreef:ik zie snel aan zijn houding wat hij van plan is en aangezien meneer ook aan een lange lijn zit komt er niks terecht van een knokpartij want dat is iets wat ik niet accepteer. ik accepteer van hem al geen dominante houding want dan roep ik hem algelijk tot de orde. dus wees maar niet bang dat deze hond op jullie hond zal klappen want daar krijgt hij niet de kans voor.
ellen
Heb je hem nou los, of aan de lange lijn? Ik begrijp je niet vrees ik. Eerst zeg je te voorkomen dat hij een andere hond aanvalt omdat hij onzeker is door z'n muilkorf en wel los loopt. Je kunt in die post schijnbaar ook niet zien welke hond hij grijpen wil. Vervolgens krijg je kritiek en loopt hij aan de lange lijn en zie jij snel aan zijn houding of hij iets van plan is. Als je hem aan een lange lijn hebt én dat snel genoeg kunt zien, dan is die muilkorf toch overbodig? :19:
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief

sjaak-k schreef:
tollerlover schreef:ik loop met een hond die een muilkorf om heeft en die loopt ook los. omdat ik niet weet welke hond hij wel of niet aanvalt voorkom ik het liever door hem te muilkorven.
ellen
Heb je hem nou los, of aan de lange lijn? Ik begrijp je niet vrees ik. Eerst zeg je te voorkomen dat hij een andere hond aanvalt omdat hij onzeker is door z'n muilkorf en wel los loopt. Je kunt in die post schijnbaar ook niet zien welke hond hij grijpen wil. Vervolgens krijg je kritiek en loopt hij aan de lange lijn en zie jij snel aan zijn houding of hij iets van plan is. Als je hem aan een lange lijn hebt én dat snel genoeg kunt zien, dan is die muilkorf toch overbodig? :19:
ik zal je het in jip en janneke taal uitleggen. in de ochtend loop ik met mijn honden op het veld aan het eind van de straat wat speciaal voor honden is. daar loopt hij los met muilkorf zonder lange lijn, zodat hij zijn energie ook kwijt kan. dat zijn honden die hij nu kent en niks doet, doordat het omheid is kan hij ook niet weg. loop ik ergens anders balijbos, dobbeplas dan gaat hij aan de lange lijn met een muilkorf om. snap je het nu :wink:
als ik zie wat ik al met deze hond bereikt heb in 2 weken tijd ben ik erg tevreden ondanks alle bezwaren van velen. alleen de hond-agressie die er in 3 jaar tijd in is gekomen kan je er niet in 2 weken eruit krijgen en dat vergeten de meeste mensen wel eens.
ellen
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

tollerlover schreef:
sjaak-k schreef:
ellen
ik zal je het in jip en janneke taal uitleggen. in de ochtend loop ik met mijn honden op het veld aan het eind van de straat wat speciaal voor honden is. daar loopt hij los met muilkorf zonder lange lijn, zodat hij zijn energie ook kwijt kan. dat zijn honden die hij nu kent en niks doet, doordat het omheid is kan hij ook niet weg. loop ik ergens anders balijbos, dobbeplas dan gaat hij aan de lange lijn met een muilkorf om. snap je het nu :wink:
als ik zie wat ik al met deze hond bereikt heb in 2 weken tijd ben ik erg tevreden ondanks alle bezwaren van velen. alleen de hond-agressie die er in 3 jaar tijd in is gekomen kan je er niet in 2 weken eruit krijgen en dat vergeten de meeste mensen wel eens.
ellen
Hoor dat wel eens vaker maar zitten Jip en Janneke nu hier ook op het forum dan.?? :80: :denken: :LOL: :LOL:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

tollerlover schreef: ik zal je het in jip en janneke taal uitleggen. in de ochtend loop ik met mijn honden op het veld aan het eind van de straat wat speciaal voor honden is. daar loopt hij los met muilkorf zonder lange lijn, zodat hij zijn energie ook kwijt kan. dat zijn honden die hij nu kent en niks doet, doordat het omheid is kan hij ook niet weg. loop ik ergens anders balijbos, dobbeplas dan gaat hij aan de lange lijn met een muilkorf om. snap je het nu :wink:
ellen
En op het tollerforum, waar je geen kritiek krijgt, schrijf je:
het ging goed in het balij, hij bleef keurig netjes bij me. ik heb hem eerst aan de lange lijn gedaan en later los. kwam als ik hem riep, heeft gezwommen dat ging allemaal goed.
Het zal ongetwijfelt aan mij liggen, maar volgens mij spreek je jezelf nogal tegen. :U:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

sjaak-k schreef:
tollerlover schreef: ik zal je het in jip en janneke taal uitleggen. in de ochtend loop ik met mijn honden op het veld aan het eind van de straat wat speciaal voor honden is. daar loopt hij los met muilkorf zonder lange lijn, zodat hij zijn energie ook kwijt kan. dat zijn honden die hij nu kent en niks doet, doordat het omheid is kan hij ook niet weg. loop ik ergens anders balijbos, dobbeplas dan gaat hij aan de lange lijn met een muilkorf om. snap je het nu :wink:
ellen
En op het tollerforum, waar je geen kritiek krijgt, schrijf je:
het ging goed in het balij, hij bleef keurig netjes bij me. ik heb hem eerst aan de lange lijn gedaan en later los. kwam als ik hem riep, heeft gezwommen dat ging allemaal goed.
Het zal ongetwijfelt aan mij liggen, maar volgens mij spreek je jezelf nogal tegen. :U:
Wat kinderachtig om berichten van een ander forum hier te plaatsen om je gelijk te halen.
Klikspaan. :tongue: :neenee:
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Ik dacht altijd dat Jip en Janneke taal betekend dat je het in eenvoudige taal uitlegt, niet dat je er een ander verhaal van maakt :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”