De eerste keer op een driesprong van paden, ik zie dat ie al fixerend, vastberaden met hoge staart en stijve poten op Falco afkomt, en zie tegelijkertijd dat ie een snuitje omheeft. Ik zal wel wat benauwd gekeken hebben toen ik mijn hond bij me riep, "Kom maar Falco, vóórruit" , want de blonde dame die erbij hoorde, riep meteen al op afstand naar mij

Kom ik het stel vandaag alweer tegen. Ik zie de hond het pad inslaan waar wij lopen en haar al bellend erachteraan keutelen. Omdraaien of een ander pad inslaan was geen optie. Heel smal pad, maar het bos was daar een stukje vrij open, dus ik loop een stukje het bos in, F al wat verder, die zag het weer aankomen.
Ik vraag "wilt U uw hond bij U roepen?". Wat ze heel even probeert. Maar Blitz luisterd voor geen 5 centen en stevent vastberaden door op mijn hond af. Ze ziet dat het niet lukt, krijg ik weer "Stel je niet aan, er gebeurt niks, hij heeft een muilkorf"
En toen werd ik dus een beetje pissig, alsof het feit dat ie niet kan bijten, voorkomt dat ie zich agressief gedraagt. Nog even geprobeerd uit te leggen dat het niet om het bijten alleen gaat, maar dat ik dus niet wil dat ie dergelijk gedrag bij mijn hond uitlokt. Dat ik gewoon vraag of ze haar hond bij zich wil houden, en dat als ie niet luistert, je er het beste een lijntje aan kan knopen.
Krijg nog van alles naar m'n hoofd geslingerd, dat ik dom ben, dat ik me aanstel, dat ie juist gemuilkorfd is om te voorkomen dat ie bijt. Toen kon ik het niet laten om wat terug te roepen....