Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pijnstillers carprodyl 50 mg houdbaarheid

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Pijnstillers carprodyl 50 mg houdbaarheid

Ongelezen bericht door blondie »

Blijft carprodyl onbeperkt houdbaar? Ik heb hier een pakje uit april 2007 en vroeg me dat af.

Niet zonder reden overigens want ik zit te twijfelen om het Bluf te geven. Vanmorgen toen ik heb gelopen niets aan de hand. En vanmiddag bij thuiskomst liep ze wat raar met haar rechterachterpoot. Ze liep er wel op maar maakte af een toe een soort huppel. Ik heb uiteraard geen balletjes gegooid en haar rustig laten lopen aangelijnd. Thuis de voetzolen gecheckt en de nagels nagekeken maar daar zit niets in en geen wond.
Daarna ging ze onder de tafel liggen. Ligt ze vaak. Na een uurtje eten voor beiden neergezet en ze kwam direct onder die tafel vandaan maar belastte de achterpoot niet meer. Wel aangevallen op het eten. Vervolgens haar op de bank gezet om nog eens goed alles te kijken en wat aan de tenen drukken maar daar gaf ze niets aan. Heb een koudecompres op het kniegewricht en lager gehouden en daarna met arniflor vallen en stoten ingemasseerd.
Muts wilde wel Finn uitdagen voor een stoeispelletje, maar daar heb ik toch een paar keer een stokje voor gestoken.
Nu ligt ze beledigd in de gang omdat ze niet mocht spelen :pffff:
Ik vrees dat het een bezoekje da gaat worden morgen om het na te laten kijken want een beetje manken ok, maar dit is wel erg extreem. Denk er ook over om nu niet meer te gaan lopen maar haar in de tuin te laten plassen en dan rust op bed :19:
Zouden jullie pijnstilling geven of even wachten hoe het er morgen uit ziet en afwachten wat de da zegt. (ik weet dat da graag de honden nuchter te zien krijgt als er wat mankeert, dus ook zonder pijnstilling.)
Zucht ik baal er van, arm beest zo kleinzerig is ze niet en ook ben ik juist vandaag weer gaan werken na 2 weken vakantie. Zul je altijd zien :jank:
Laatst gewijzigd door blondie op 04 sep 2011 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Pijnstillers carprodyl 50 mg houdbaarheid en geven ja of

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik zou persoonlijk geen pijnstilling geven maar dat is meer zodat het voor de da het beeld iig niet vertroebeld. En ik vind uit 2007 toch wel oud, zou dat niet meer doen denk ik.

Edit, en beterschap natuurlijk :ok:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Maar paracetamol voor mensen ligt hier bij mij ook behoorlijk lang in de medicijnkast. Dat blijft toch ook lang goed is dat anders met pijnstillers voor honden dan?
Vanmorgen liep ze wel weer op de poot, wel aangelijnt gehouden. Dus even met rust aankijken, vanmiddag liep ze ook min of meer gewoon aangelijnt, af en toe op ongelijk terrein leek ze erdoorheen te zakken. Ik hoop niet dat het de kruisbanden zijn. Wederom in huis spel wel weer af moeten kappen. Als je pijn hebt ga je toch geen andere hond uitdagen om te spelen denk ik dan :roll:
Reden dat ik niet naar de da ben gegaan is omdat ze vanmorgen en vanmiddag gewoon de poot gebruikt met lopen. En ik houd haar aangelijnt en rustig in huis. Heb ook nog geen pijnstiller gegeven. En ik zie ook geen verdikkingen.
Morgen nog maar even aankijken of het met rust hersteld.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

De werkzaamheid van de stoffen kan wat verminderd zijn, je zult je hond niet per abuis vergiftigen.
AfbeeldingAfbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik weet dat bij metacam de werkzaamheid wat verminderd maar je kan het wel gewoon geven. Zou het ff navragen bij je dierenarts anders.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
laura&seven
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): x fila
rh. Ridgeback
x stafford
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door laura&seven »

een houdbaarheidsdatum is een datum vooral voor de verkoop.
Veel middelen en voer is nog goed te gebruiken na de houdbaarheidsdatum. Als de verpakking niet is geopend kan het vaak nog tot een jaar erna gegeven worden.

Veel medicatie die over datum is gaat naar opvangcentra's. Zo gaat het voer en pillen van ons naar het asiel hier in de buurt en naar indonesië (alleen medicatie). Het is nog goed te gebruiken maar wij mogen het niet meer verkopen.

2007 is vrij ver terug en de werkzame stof zal flink zijn afgenomen. of het slecht is voor de hond om het te geven? nee, maar verwacht niet hetzelfde resultaat als in 2007.

Vaak is het manklopen de volgende dag over zoals je zelf hebt ondervonden. Soms is er een spiertje verrekt en dan lopen ze er even niet op. met een lading rust en liefde gaat het vaak over. :)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou toch niet zomaar van alle medicijnen die er zijn zeggen dat ze altijd ook al zijn ze over de datum, zomaar aan je hond te geven? En dan ook nog zonder overleg met je DA. Nee, lijkt me niet verstandig.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

In de officiele verpakking is het 3 jaar houdbaar volgens de bijsluiter.
Kun je het nu nog geven? Ja hoor, hooguit is de werking iets minder (als dat al zo is nu), overdoseren is inderdaad minder makkelijk nu :wink:

Sterkte daar!
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Ik vind 5 jaar wel gewoon te veel hoor, ook als het om een vrij lang houdbaar medicijn gaat. Er zijn overigens wel medicijnen die gewoon giftig worden na verloop van tijd (een antibioticum, weet even niet meer welke). Ik eet gerust een eitje van over de datum en een glas melk lust ik ook nog maar 5 jaar? Nee.....

Kees
Selene
Zeer actief

Casey schreef:Ik vind 5 jaar wel gewoon te veel hoor, ook als het om een vrij lang houdbaar medicijn gaat. Er zijn overigens wel medicijnen die gewoon giftig worden na verloop van tijd (een antibioticum, weet even niet meer welke). Ik eet gerust een eitje van over de datum en een glas melk lust ik ook nog maar 5 jaar? Nee.....

Kees
Ik weet dat bepaalde medicatie inderdaad wel gevaarlijk kan worden maar bij pijnstillers is dat niet zo over het algemeen. Als ik moet kiezen tussen veel pijn of een over de datum pijnstiller weet ik het wel......... Maar ben wel zo dat ik de volgende dag ergens medicatie ga halen die nog wel "goed" is.

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
blondie
Zeer actief

Bedankt voor de antwoorden en reacties. Ik heb ze niet gegeven. Ook omdat ze niet echt pijn aangeeft. Ze belast de poot verder wel, wil eigenlijk lomp met Finn spelen maar dat laat ik nog steeds niet toe. Nog steeds aan de lijn, en op ongelijke ondergrond lijkt ze te zwikken. Ik doe korte wandelrondes en verder rust. Het is niet overdreven zorgwekkend, maar echt lekker zit het me ook niet, kijk het nog 1 dag aan. Traplopen kan ze weer wel en gebruikt ze gewoon alle vier de poten. (Ik moet een trapje op om in huis te komen, anders had dat uiteraard ook niet gemogen.)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Casey schreef:Ik vind 5 jaar wel gewoon te veel hoor, ook als het om een vrij lang houdbaar medicijn gaat. Er zijn overigens wel medicijnen die gewoon giftig worden na verloop van tijd (een antibioticum, weet even niet meer welke). Ik eet gerust een eitje van over de datum en een glas melk lust ik ook nog maar 5 jaar? Nee.....

Kees
Ik dacht aan insuline, maar dat is helemaal een geval apart.
Selene
Zeer actief

blondie schreef:Bedankt voor de antwoorden en reacties. Ik heb ze niet gegeven. Ook omdat ze niet echt pijn aangeeft. Ze belast de poot verder wel, wil eigenlijk lomp met Finn spelen maar dat laat ik nog steeds niet toe. Nog steeds aan de lijn, en op ongelijke ondergrond lijkt ze te zwikken. Ik doe korte wandelrondes en verder rust. Het is niet overdreven zorgwekkend, maar echt lekker zit het me ook niet, kijk het nog 1 dag aan. Traplopen kan ze weer wel en gebruikt ze gewoon alle vier de poten. (Ik moet een trapje op om in huis te komen, anders had dat uiteraard ook niet gemogen.)
Is het vandaag al iets beter?

Afbeelding

blondie
Zeer actief

Selene schreef:
blondie schreef:Bedankt voor de antwoorden en reacties. Ik heb ze niet gegeven. Ook omdat ze niet echt pijn aangeeft. Ze belast de poot verder wel, wil eigenlijk lomp met Finn spelen maar dat laat ik nog steeds niet toe. Nog steeds aan de lijn, en op ongelijke ondergrond lijkt ze te zwikken. Ik doe korte wandelrondes en verder rust. Het is niet overdreven zorgwekkend, maar echt lekker zit het me ook niet, kijk het nog 1 dag aan. Traplopen kan ze weer wel en gebruikt ze gewoon alle vier de poten. (Ik moet een trapje op om in huis te komen, anders had dat uiteraard ook niet gemogen.)
Ja ietsjes, vanmorgen los laten lopen op een lang stuk zonder ballen te gooien of gek te doen en ze liep al beter. Vanmiddag op het veld ook los op het veld met de gekregen kapotte voetbal van de buurvrouw :engel: ze ging niet meer zo door de poten heen, maar uiteraard kon ze ook weer niet rustig blijven. Ze ging zelf weer rennen en Finn in de zij beuken. Ook dit leek ok te gaan. Maar helemaal soepel gaat het niet dus rap weer tot rust gemaand. In huis bijvoorbeeld is ze wel wat stijf met die poot.
Maar dat telkens met elkaar willen stoeien word ik ook niet goed van. Loopsheid zal er wel weer aankomen ook :ugh:
Lastig hoor. Ze geeft geen pijn aan bijvoorbeeld, ook geen gilletje als ze misstapt of zo.
Selene
Zeer actief

blondie schreef:
Selene schreef:
Ja ietsjes, vanmorgen los laten lopen op een lang stuk zonder ballen te gooien of gek te doen en ze liep al beter. Vanmiddag op het veld ook los op het veld met de gekregen kapotte voetbal van de buurvrouw :engel: ze ging niet meer zo door de poten heen, maar uiteraard kon ze ook weer niet rustig blijven. Ze ging zelf weer rennen en Finn in de zij beuken. Ook dit leek ok te gaan. Maar helemaal soepel gaat het niet dus rap weer tot rust gemaand. In huis bijvoorbeeld is ze wel wat stijf met die poot.
Maar dat telkens met elkaar willen stoeien word ik ook niet goed van. Loopsheid zal er wel weer aankomen ook :ugh:
Lastig hoor. Ze geeft geen pijn aan bijvoorbeeld, ook geen gilletje als ze misstapt of zo.
Lastig als ze niet duidelijk pijn aangeeft. Ga je er nog wel naar laten kijken door de DA?
Omdat je zegt dat ze wel stijf blijft.

Afbeelding

blondie
Zeer actief

Selene schreef:
blondie schreef:
Selene schreef:
Lastig als ze niet duidelijk pijn aangeeft. Ga je er nog wel naar laten kijken door de DA?
Omdat je zegt dat ze wel stijf blijft.
Ik wilde vrijdag gaan, maar buiten liep ze weer normaal en binnen liep ze ook veel minder te trekken. Dus ik ben niet gegaan.
Nu loopt ze weer gewoon. Ik doe nog wel rustig aan, ze mag wel rennen maar ballen gooien doe ik niet overdreven en als ik gooi dan moet ze wachten en stuur ik haar als de bal stil ligt. Het lijkt dus een verrekking te zijn geweest die met lijnrust en rustig aandoen over is gegaan gelukkig.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”