Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup eet drumstick in 1 minuut

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Prul
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
Aantal honden: 2

pup eet drumstick in 1 minuut

Ongelezen bericht door Prul »

Ik heb hier gelezen dat rauwe mergpijpjes helemaal niet goed zijn voor hondentanden, dat kregen ze bij mij normaal 1 x per week. Nou las ik ook dat kippennekjes beter zijn maar die hebben ze niet in de supermarkt. Dus gaf ik de honden vandaag een kippendrumstick. De labrador kauwt erop, het fransje haalt haar neus er voor op en de berner pup van 14 weken grist hem uit mijn handen, bijt 3 of 4 keer en slikt hem weg! :eek:
Behalve dat het zo niks voor haar tanden doet lijkt het me niet gezond en zelfs gevaarlijk! Ze heeft nou de hik, ik hoop niet dat ze dat ding zometeen uit gaat kotsen want stel dat ie dan overdwars komt! Ik vind het een beetje eng en dit doe ik dus nooit meer.

Gaat dat met kippennekjes ook zo? Ik wil graag iets dat de tanden goed schoonhoudt, ben niet zo gecharmeerd van penslappen, mergpijpjes was ik erg tevreden over omdat ze er nog vaak aan kauwen ook als ze al helemaal schoon gevreten zijn maar ja, blijkt dus de tanden te laten slijten. Wat dan?

Ik ben een beetje bezorgd dat ze die drumstick zo snel naar binnen slokte, kan dat kwaad? Gatsie, ik ben zwaar onder de indruk. :jank:
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: pup eet drumstick in 1 minuut

Ongelezen bericht door Jaap* »

Honden kauwen niet, die scheuren, "knippen" of kneuzen voedsel en slikken dat in grote gedeelte's door.
Daar is niks raars mee hoor :wink:
Als er slecht verteerbare gedeelten bij zitten wordt de hele kliek opgebraakt en laat de hond de delen die hem dwars hebben gezeten meestal liggen, de rest wordt dan opnieuw opgegeten. Heel handig :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Bedoel je grote mergpijpen of die kleintjes voor in de soep? Want die laatste vind ik weer doodeng, wel eens foto's gezien waar zo'n pijp tussen gehemelte en bek kwam te zitten en ook een tong die vast zat door dat gat :schrik:
Kippendrumsticks heb ik nooit gegeven, wel kippenbouten die zijn weer wat groter.
En zoals Jaap zegt ze kraken en kneuzen de botten met de kiezen. Dat doen ze hier ook met de eendennekken.
Mijn ene hond slikt grotere stukken weg dan de ander overigens. Zij is dan ook een behoorlijke schrokop. Haar geef ik zeker geen boutjes wat ik vrees dat ze dan niet maalt maar hap slik weg doet :roll:
Sandra 1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder

Ongelezen bericht door Sandra 1970 »

Even een vraag :blont: halen jullie die kip bij de supermarkt? En geven dat dan rauw aan de honden dat snap ik.
Sandra
Groetjes van Sandra
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Kippennekjes gaan voor de tanden niks doen, en kleine botjes ook niet echt. Kippennek is gewoon een paar werveltjes in vlees, vandaar dat die ook veilig beginnersbot ;)

En de rawhide dingen van farmfood? Of bijvoorbeeld een gedroogde luchtpijp of runderstrot, echt iets waar ze veel meer op moeten kauwen/knagen, zal veel beter werken :)
Afbeelding
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Sandra 1970 schreef:Even een vraag :blont: halen jullie die kip bij de supermarkt? En geven dat dan rauw aan de honden dat snap ik.
Sandra
Verschilt, sommige dingen gewoon van de supermarkt, anderen weer van iets zoals Lupa of een andere versvoer "winkel". Of bij de turkse slager
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

dancingdaydream schreef:
Sandra 1970 schreef:Even een vraag :blont: halen jullie die kip bij de supermarkt? En geven dat dan rauw aan de honden dat snap ik.
Sandra
Verschilt, sommige dingen gewoon van de supermarkt, anderen weer van iets zoals Lupa of een andere versvoer "winkel". Of bij de turkse slager
Yep hier ook.
Soms supermarkt, de islamitische slagerij of de markt.

Bij de slagerij moeten ze altijd lachen om mij. Ze vinden dat mijn honden ook islamitisch zijn omdat ze geen varkensvlees eten. :LOL:
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het doet niet zozeer wat voor de tanden, brokken doen verkeerde dingen voor de tanden. Zoals er zetmeel aan laten kleven en zo. Zetmeel zit niet in vlees en doet dat dus niet.
Vlees is geen brok, en beter dan brok voor de tanden.

Als het je om het tandenpoetsen gaat is die penslap toch het handigste. Gewoon buiten geven, dan is het ook geen ramp als het er een keer uitkomt ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Prul
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.

Ongelezen bericht door Prul »

Jaap* schreef:Honden kauwen niet, die scheuren, "knippen" of kneuzen voedsel en slikken dat in grote gedeelte's door.
Daar is niks raars mee hoor :wink:
Als er slecht verteerbare gedeelten bij zitten wordt de hele kliek opgebraakt en laat de hond de delen die hem dwars hebben gezeten meestal liggen, de rest wordt dan opnieuw opgegeten. Heel handig :mrgreen:
Zoals toen ze de eerste keer smuldier pens compleet op had. In één beweging kwam letterlijk de hele bult er weer uit maar ik was slim genoeg om niks op te ruimen :E:

Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken over het slok-gedrag.

Hoefjes, gedroogde pensstaafjes heb ik ook al gelezen dat goed zou zijn voor de tandjes. Ik heb geen dierenwinkel in de buurt, wel een boerenbond (welkoop) maar die hebben niet zo erg veel vind ik.

Lamsribjes van de Aldi uit de diepvries en dan ontdooid natuurlijk, is dat wat? Of moet ik daarvoor inderdaad op zoek naar een islamitische slager? Ik heb begrepen dat een hond die nog geen botten gewend is nog geen lamsbot aan kan? En runderbot, wat voor soort dan, want het mag niet van dragende delen zijn, maar hoe omschrijf ik dat dan bij de slager?

Penslappen schijnt toch echt erg goed te zijn maar ik zie daar tegen op. Moet je dat als maaltijd rekenen en is 1 x per week dan genoeg en stinken ze dan niet over heel hun lijf met dat gesmijt, en gegooi en getrek aan die lap? Na een pensmaaltijd smuldier ruiken ze alleen uit hun bekje maar da's niet hinderlijk. Ik heb me laten vertellen dat ze na een penslap ruiken alsof ze zelf een penslap zijn...? :U:

Fransje ligt nu trouwens te kauwen op een stuk haaien-kraakbeen, maar daar vind de berner pup niet zo veel aan.

Ik wil toch wel graag op brok blijven, ze hebben nu dog lovers gold. Met af en toe kvv van smuldier of ahv met pens.
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Lamsribben kan wel, maar misschien moet je eerst het bottendocument eens doorspitten?

http://hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?f=14&t=20512
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
blondie
Zeer actief

Prul schreef:Penslappen schijnt toch echt erg goed te zijn maar ik zie daar tegen op. Moet je dat als maaltijd rekenen en is 1 x per week dan genoeg en stinken ze dan niet over heel hun lijf met dat gesmijt, en gegooi en getrek aan die lap? Na een pensmaaltijd smuldier ruiken ze alleen uit hun bekje maar da's niet hinderlijk. Ik heb me laten vertellen dat ze na een penslap ruiken alsof ze zelf een penslap zijn...? :U: Fransje ligt nu trouwens te kauwen op een stuk haaien-kraakbeen, maar daar vind de berner pup niet zo veel aan.

Ik wil toch wel graag op brok blijven, ze hebben nu dog lovers gold. Met af en toe kvv van smuldier of ahv met pens.
Als ze erin gaan rollen wel ja met die penslappen, en Finn heeft vaak de neiging om na het eten naar me toe te komen. Dan zeg ik vaak "lekker gegeten knul!" En die boer die die dan in mijn gezicht laat ter bevestiging :kotz: maar verder heb ik weinig last van die penslappen en de geur, ze krijgen het buiten en genieten er zichtbaar van.

Kippenbouten koop ik vaak bij de Lidl.
En verder allerlei producten via lotgering.
Maar ik ben ook nog niet helemaal over op vers, voer bijvoorbeeld nog wel Barca brok al merk ik dat ik steeds vaker vers geef.
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

dancingdaydream schreef:
En de rawhide dingen van farmfood? Of bijvoorbeeld een gedroogde luchtpijp of runderstrot, echt iets waar ze veel meer op moeten kauwen/knagen, zal veel beter werken :)
Die krijgen ze hier dus never nooit meer.. heb nou al een paar keer gehad dat als ze bijna op het eind zijn die dingen heel proberen in te slikken, maar omdat ze wat week zijn geworden krijgen ze het slecht weg en stikken de dievenmoord erin.. heb nou al 2x dat ding uit hun strot kennen vissen... dus hier krijgen ze die niet meer ondanks ze ze heel lekker vinden... gewoon gevaarlijk vind ik ze.
blondie
Zeer actief

snuffel11 schreef:
dancingdaydream schreef:
Die krijgen ze hier dus never nooit meer.. heb nou al een paar keer gehad dat als ze bijna op het eind zijn die dingen heel proberen in te slikken, maar omdat ze wat week zijn geworden krijgen ze het slecht weg en stikken de dievenmoord erin.. heb nou al 2x dat ding uit hun strot kennen vissen... dus hier krijgen ze die niet meer ondanks ze ze heel lekker vinden... gewoon gevaarlijk vind ik ze.
Hier idem, die gedroogde luchtpijp krijgen ze hier ook niet, 1 x gegeven en zelfde verhaal als jou, dat ding kreeg hij niet doorgeslikt en hij kwam gelukkig naar me toe van "help" :roos: ook met een vinger die strot uit zijn strot moeten halen.
Komt er hier niet meer in dat spul.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Kippendrumstick is niet het beste om te geven voor ene beginnende barf/nrv/rauw etende hond. Maar geen zorgen dat verteerd wel hoor, kaiyou heeft met 11 weken eens zo'n hele kippenbout ingeslikt. (er werd wel op gekauwt maar niet in stukken gescheurt). Dat is allemaal goed verteerd en nu nog slikt hij eendennekken zo door.

Ik geef hem dan ook het liefst vleesbot dat zo groot is dat hij het niet in een keer door kan slikken.
De hik komt trouwens omdat hij wat te gulzig heeft gegeten in dit geval (Hik komt vaak voor bij pups)
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Wat ook helpt is even een doe erover en een paar keer met de hamer op de bout/kippenek e.d. meppen.
Dan is het zachte bot al gekneusd.
Hier ook zo'n schrokop hoor.

De runderstrot (en alle andere botten) mik ik gewoon weg als het op zijn end loopt (als ze zich erin kunnen verslikken)
En de groeten van de mannen :zwaai
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

maar in de runderstrot zit geen bot,je gooit dat witte toch niet weg??

dat is kraakbeen en zit werkelijk vol met natuurlijke glucosamine... :)

en hier krijgen pups al vrij snel kipvleugeltjes en drumsticks,zeker als de pups wat ouder zijn is dat echt weinig werk,beetje kauwen en doorslikken..
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”