Jaap* schreef:Honden kauwen niet, die scheuren, "knippen" of kneuzen voedsel en slikken dat in grote gedeelte's door.
Daar is niks raars mee hoor
Als er slecht verteerbare gedeelten bij zitten wordt de hele kliek opgebraakt en laat de hond de delen die hem dwars hebben gezeten meestal liggen, de rest wordt dan opnieuw opgegeten. Heel handig

Zoals toen ze de eerste keer smuldier pens compleet op had. In één beweging kwam letterlijk de hele bult er weer uit maar ik was slim genoeg om niks op te ruimen
Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken over het slok-gedrag.
Hoefjes, gedroogde pensstaafjes heb ik ook al gelezen dat goed zou zijn voor de tandjes. Ik heb geen dierenwinkel in de buurt, wel een boerenbond (welkoop) maar die hebben niet zo erg veel vind ik.
Lamsribjes van de Aldi uit de diepvries en dan ontdooid natuurlijk, is dat wat? Of moet ik daarvoor inderdaad op zoek naar een islamitische slager? Ik heb begrepen dat een hond die nog geen botten gewend is nog geen lamsbot aan kan? En runderbot, wat voor soort dan, want het mag niet van dragende delen zijn, maar hoe omschrijf ik dat dan bij de slager?
Penslappen schijnt toch echt erg goed te zijn maar ik zie daar tegen op. Moet je dat als maaltijd rekenen en is 1 x per week dan genoeg en stinken ze dan niet over heel hun lijf met dat gesmijt, en gegooi en getrek aan die lap? Na een pensmaaltijd smuldier ruiken ze alleen uit hun bekje maar da's niet hinderlijk. Ik heb me laten vertellen dat ze na een penslap ruiken alsof ze zelf een penslap zijn...?
Fransje ligt nu trouwens te kauwen op een stuk haaien-kraakbeen, maar daar vind de berner pup niet zo veel aan.
Ik wil toch wel graag op brok blijven, ze hebben nu dog lovers gold. Met af en toe kvv van smuldier of ahv met pens.