Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zo vreemd allemaal..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

silvericathy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): alles wat lief is :)

zo vreemd allemaal..

Ongelezen bericht door silvericathy »

Hallo,

Ik wilde het toch eventjes met jullie delen zodat ik misschien ook tips kan krijgen.

Tibo mijn uitlaathond is 3 weken gaan logeren bij mensen, omdat deze in de buurt woonde heeft de eigenaresse van Tibo voor mij gevraagt aan die mensen of ze het goed vonden als ik zou bellen om te vragen of ik Tibo mocht uitlaten.
Dit was geen probleem en zelfs welkom en handig. Het is vanuit mij niet zo zeer dat ik geen 3 weken zonder Tibo kan maar wel dat ik
graag zie waar hij die 3 weken verblijft, en of alles goed met hem gaat en of hij goed te eten krijgt, zich op het gemak voelt ect...

aan het begin van de 3 weken toen Tibo naar de mensen was toegebracht heb ik gebeld: eerst mezelf netjes voorgesteld, en daarna
gevraagt of ik Tibo zou mogen uitlaten en wanneer dat dit uitkwam...de vrouw aan de telefoon zei tegen mij dat ze daarvoor in haar agenda moest kijken en ze zou mij bellen wanneer ik kon komen.

echter nu 3 weken later, eigenaresse van Tibo is weer terug, en Tibo heeft ze weer opgehaald.
gisteren ben ik Tibo voor de eerste keer na 3 weken eindelijk weer kunnen gaan uitlaten.
de vrouw die op Tibo moest letten heeft niks meer van zich laten horen naar mij toe,
wel had ze gezegt toen Tibo werdt opgehaald dat ze het toch maar niet had gedaan omdat ze de eindverantwoording had over Tibo.

Op zich kan ik dit wel begrijpen, maar ik denk dan bij mezelf: BEL dan eventjes en leg uit waarom ik Tibo niet mag uitlaten.
(of denk ik dan weer vreemde gedachten) ik ken Tibo al 2 jaar als het niet langer is, en het meeste aan opvoeding heb ik gedaan.

Nu ging ik Tibo gisteren uitlaten, en waar dat Tibo de laatste tijd aan een lang touw wat over de grond ging lekker naast mij liep, en goed luisterde als we bevoorbeeld de straat gingen oversteken.... niet meer tegen mensen aansprong, en naar veel trainen niet meer op andere honden reageerde die ongewenst gedrag vertonen. Ik kon Tibo gewoon aan dat lange touwtje naast me laten lopen en als er andere honden waren keek hij niet op, en ging al zeker niet op de stop en erheen willen trekken.

luisterde hij niet meer als ik zachtjes vroeg te gaan zitten, ik moest echt even streng worden voordat hij luisterde.
hij sprong opeens tegen mensen op, en vloog erop af, werdt helemaal druk toen het buurmeisje hem wilde aaien( denk aan blaffen en springen) hij trok aan de riem wanneer we een andere hond zagen...
hij is echt zo erg in zijn oude gedrag terug gevallen, dat is toch niet normaal.. :ugh:

Ik heb echt streng moeten zijn, en zijn gedrag steeds weer corigeren..
ook ging hij onderweg gewoon liggen, en leek alsof zijn uithoudingsvermogen/conditie heel erg was terug gelopen.
was nog geen 15 minuten aan het wandelen en hij wilde niet meer verder en ging liggen...normaal wandel ik toch een goed uur met hem.

de vrouw die op Tibo had geled heeft tegen de eigenaresse gezegt dat hij heel erg eigenwijs was geweest, en de andere kant op wilde en ging liggen onderweg.
Ik denk dan bij mezelf: Als je tegen die problemen aanloopt waarom bel je dan niet gewoon voor hulp, als iemand aangeeft graag met Tibo te wandelen en de eigenaresse heeft aangegeven dat ze mij altijd kan bellen voor Tibo uit te laten, dat ik dit al heel lang doe en dat ze me ook vertrouwd met Tibo.

nu is Tibo dus weer helemaal terug gevalen in zijn oude ongewenste gedrag, ik ga nu gewoon steeds dat gedrag corrigeren en hoop dan dat we binnen een paar weken de oude Tibo terughebben..
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: zo vreemd allemaal..

Ongelezen bericht door Kristina »

Heel jammer dat de oppas niet eerlijk is geweest naar jou. Maar ik kan mij wel ergens voorstellen dat die mensen liever de hond in eigen beheer hielden ivm hun verantwoordelijkheidsgevoel. Maar dat hadden ze je ook direct kunnen zeggen.

Enige tip die ik je kan geven mbt zijn gedrag is gewoon weer doorgaan hoe jij het altijd deed.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Turrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Turrie »

-
Laatst gewijzigd door Turrie op 22 sep 2014 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tara schreef:Het is volgens mij vrij eenvoudig: Tibo is niet jouw hond, en je hebt er dan ook niets over te zeggen.
Dat is even heel bot, maar het is zo.
Het is vanuit mij niet zo zeer dat ik geen 3 weken zonder Tibo kan maar wel dat ik
graag zie waar hij die 3 weken verblijft, en of alles goed met hem gaat en of hij goed te eten krijgt, zich op het gemak voelt ect...
ik ken Tibo al 2 jaar als het niet langer is, en het meeste aan opvoeding heb ik gedaan.
Ik snap dat je het allemaal goed bedoelt, maar je komt een klein beetje claimerig over, en dat is niet helemaal gepast denk ik.
Het is niet jouw zaak waar andermans hond logeert tijdens de vakantie van de eigenaar
Die mensen bij wie Tibo heeft gelogeerd waren daar wel eindverantwoordelijk, en ik snap dan ook best dat ze het liever niet uit handen wilden geven, of ze dat niet even tegen je hadden kunnen zeggen is natuurlijk een tweede.

Persoonlijk vind ik het een beetje raar dat iemand die wel eens de hond van een ander uitlaat, claimt het meeste aan de opvoeding van de hond te hebben gedaan.
Ik denk dat je jezelf in al je goedheid wat belangrijker maakt dan je in werkelijkheid bent.
Het is niet jouw hond, en ik snap je betrokkenheid wel, maar ik denk toch dat je er een beetje afstand van moet houden.
Niet omdat je het niet goed zou doen, maar meer uit bescherming voor jouzelf. :wink:
:E: :E:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
silvericathy
Vaste gebruiker

Persoonlijk vind ik het een beetje raar dat iemand die wel eens de hond van een ander uitlaat, claimt het meeste aan de opvoeding van de hond te hebben gedaan.
Als het vakantie is laat ik bijna elke dag Tibo uit, zovaak als maar kan..
altijd als ik tijd heb bel ik op of ik hem mag uitlaten..
toen ik begon met Tibo kende hij de commando's: zit, lig en een beetje kom hier.
hij trok aan de riem en liep helemaal vooruit, wist niet hoe om te gaan met andere honden, sprong tegen mensen op, kon zomaar opeens uit het niets ergens naar toe willen rennen, gevolg hij trok je mee over de straat, als je een bal gooide of alleen al de riem even liet vallen ging hij ervandoor

aan al die dingen ben ik gaan werken nu: loopt hij naast je terwijl het touw over de grond glijd, kan hij spelen met andere honden en weet hij wanneer hij wel mag spelen en wanneer niet, trekt niet meer wanneer we een andere hond tegenkomen maar blijft dan gewoon netjes naast lopen, rent ook niet zomaar opeens ergens naartoe zonder je mee te sleuren.. en trekt je ook niet meer over de straat heen..
ik kan nu een bal weggooien en hij komt terug of gaat braaf liggen wachten, maar rent niet meer weg.

dus ja, ik vind dat ik ook een belangrijke rol heb gespeeld in het opvoeden van Tibo
dat jij daar anders over denkt is jouw mening..
maar krijg vaak genoeg te horen dat de eigenaresse blij met me is, laatst zei ze zelfs dat Tibo ook een beetje mijn hond is omdat hij mede dankzij mij nu zo braaf is.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Feit blijft dat het niet jouw hond is en je er dus ook geen beslissingsrecht over hebt.
Voor mijn gevoel claim je ook te veel.
Ik kan me de manier van handelen van de oppas ook voorstellen. In principe geeft ze de hond dan aan een voor haar volstrekt onbekend persoon mee. Zou ik ook niet zomaar doen als ik de verantwoordlijkheid had over een hond.
Je laat hem ook niet in een vast ritme uit en hebt er niet de verzorging van.

Het is niet jou hond uiteindelijk.
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Waarom was de hond tijdens de vakantie niet bij jou als je er toch al zo veel mee doet?
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
silvericathy
Vaste gebruiker

Ik kan me de manier van handelen van de oppas ook voorstellen. In principe geeft ze de hond dan aan een voor haar volstrekt onbekend persoon mee. Zou ik ook niet zomaar doen als ik de verantwoordlijkheid had over een hond.
Maar zou je dan ook eerst zeggen dat het fijn en welkom is als iemand de hond wil uitlaten waarvan de eigenaresse zegt dat ze diegene vertrouwt met de hond. en dan wanneer die gene belt om zich voor te stellen zeggen: dan moet ik even in mijn agenda kijken wanneer dat het kan en dan bel ik je als het kan.

om dan vervolgens helemaal niks meer van je te laten horen, en dan op het einde zeggen ja ik heb het toch maar niet gedaan..?

ik vind dat niet netjes, ik kan het begrijpen als ze me dan had teruggebeld met dat ze het liever niet had gehad. Dan had ik ook iets geweten ivp 3 weken niks horen.
de eigenaresse vond het trouwens ook maar vreemd dat ze dat zei, en ook niet netjes naar mij toe.

@Tulp: Als het aan mij lag was ie 3 weken naar hier gekomen, maar ik woon nog altijd thuis en dan hebben mijn ouders het voor het zeggen, ze vinden Tibo een hele lieve leuke hond maar ze willen hem niet in huis hebben.
ik heb zelfs vanalles voorgesteld om ze over te halen maar dat werkte niet.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik had misschien ook wel een smoes verzonnen als ik een hond te logeren had en een wildvreemde belt mij op om te vragen of ze de hond mocht uitlaten :19:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

silvericathy schreef: de eigenaresse vond het trouwens ook maar vreemd dat ze dat zei, en ook niet netjes naar mij toe.
sociaal gewenst antwoord.
net zoiets als 'ik bel je gauw' en dan nooit meer bellen :wink:
welkom in de grotemensenwereld :flower:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Tara, ik had het niet beter kunnen verwoorden!

Suzanne
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Ik kan me heel goed voorstellen hoe TS zich voelt. Je hebt natuurlijk uitlaathonden en uitlaathonden, ik ken het hele gebeuren er omheen niet. Ik heb ook wel eens een hondje van kennissen af en toe uitgelaten, gewoon, voor de leuk.
Maar toen er een straat verderop nogal aso-kennissen kwamen wonen met hun jack russel van 8 jaar die:
-niet zindelijk was en dus hele dagen in de bench zat omdat ie anders t huis onderpiste
-alleen 3x per dag in de tuin (nog geen 20 vierkante meter) zijn behoefte moest doen en zich daar vermaken
-compleet doordraaide in die bench (duh) en onophoudelijk kefte
-uiteindelijk zowat uit zn vel sprong als die bench open ging...
Die heb ik toen ook aangeboden of ik m aub eens mocht uitlaten, plus hun er op gewezen dat dat voor hem heel wat beter is dan hele dagen in de bench.
Kijk in zo'n geval kan ik me heel goed voorstellen dat je nogal 'claimend' reageert, ik heb me ook de pokkepleuris geergerd toen die mensen naar een flat gingen verhuizen. Want IK liet dat beestje uit (nouja, maakte lange wandelingen met m en deed wat gehoorzaamheids-oefeningetjes) en dankzij mij was ie in huis tenminste weer handelbaar. Maar inmiddels hoor ik dat ie weer compleet gestoord is omdat ze zelf dus niet van hun luie reet afkomen om hem eens uit te laten.

*frustratie kwam er even weer uit, sorry :oeps: *
Maar goed, in een soortgelijk geval snap ik wel dat TS ook wat claimend kan zijn, als het dus idd zo is dat de eigenaren er zelf vrijwel niks mee doen enz.
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Nou ik begrijp TS best wel.. Er staat duidelijk dat de eigenaar het blijkbaar allemaal prima vind en zelfs heeft verteld aan de oppas dat ze gewoon de hond mag uitlaten. Kijk dat die oppas daar geen zin in had kan natuurlijk. Maar ik had dat dan als oppas gewoon wel eerlijk gezegd. Zou het zelf dan ook wel rot vinden hoor. Het is toch een beetje ook haar hondje, omdat ze er zoveel mee doet.

Ach zo had ik eens iets. Hondjes van een goeie kennis gingen uit logeren, en omdat het de vorige keer bij andere slecht bevallen was qua vachtverzorging, had ze aan deze nieuwe oppasmensen gevraagd of ze de hondjes 2x naar mij wilden brengen, zodat ze zeker was dat ze niet vervilt zouden raken. Ze zijn 1x geweest. Daarna belden de oppas mensen op.. "We doen het wel zelf, want we vinden het toch ook wel een beetje zielig, dat in de trimsalon, en dat borstelen en dan nog wassen" Toen ergerde ik mij ook wel een beetje. 1 van de hondjes heb ik notabene zelf gefokt, en is dol op mij, en verder kennen ze het harstikke goed hier. Gelukkig konden de oppas mensen dus we zelf goed borstelen, dus uiteindelijk was het niet erg. Ach ja...eigenaar vond het later ook raar dat ze het zielig vonden bij mij in de trimsalon...
Afbeelding
abmiS
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door abmiS »

Ik zou me er eerlijk gezegd niet verder druk over maken en je energie in de hond stoppen :D
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
silvericathy
Vaste gebruiker

de eigenaresse geeft wel veel om Tibo hoor, en heeft ook puppy cursus enzo gevolgt maar had toenertijd gewoon geen controle wanneer Tibo andere honden zag... ook trok Tibo giga aan de lijn wanneer hij ergens heen wilde...ect

en naar mij luisterde Tibo wel gewoon...dus toen ben ik hem gaan trainen zodat zij ook fijn met Tibo kon gaan wandelen, en dat gaat nu goed soms valt Tibo beetje terug maar hij is wel stukken rustiger en loopt braaf naast ipv trekkend vooruit.

Tibo is ook altijd mega happy om mij te zien, wanneer ik langsfiets als ze is aan het uitlaten gaat Tibo het liefste nog mij achterna. en wanneer ik de deur openmaak bij Tibo thuis dan wordt hij helemaal vrolijk doet lekker gek gaat blaffen van blijheid en kan niet wachten tot we iets gaan doen.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Maar waarom heb je zelf niet even na 2 dagen gebeld om te vragen naar het hoe en wat. Je duwt je zelf wel heel makkelijk in de slachtoffer rol en stelt je erg afhankelijk van anderen op. Als iemand mij niet terugbelt, bel ik zelf even (dat zeg ik nu wel zo makkelijk, ondanks dat ik dat lang niet altijd makkelijk vind)

En waarom was Tibo niet bij jou tijdens de vakantie dan?

Ik vind je stijl erg schattig en doet me beetje denken aan de pennyboekjes waar jonge meisje de meeste fanatastische avonturen en reddingen met paarden doen. Ik zou niet zo op je eigen belangrijkheid gaan zitten en wat je die hond allemaal geleerd hebt, ik zou gewoon eens gaan genieten van een hond van een ander die je mag uitlaten. En tja ondanks dat mijn hond mee gaat op vakantie, is hij daarna ook uit zijn ritme en valt dan ook ietwat terug in gedrag. Tja zou zijn honden nou eenmaal en lijkt mij niet abnormaal. Wees er de volgende keer op bedacht na een vakantie, dat de hond weer even anders reageren kan. Dat hoeft echt niet zo te zijn dat de oppas nou zo slecht voor hem geweest is, eerder dat jij de touwtjes heb laten vieren op een moment dat het even niet kan. Ga gewoon genieten van het wandelen en vraag geen dingen waar de hond geen antwoord op kan geven of wat niet in zijn aard zit misschien wel.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”