Ik wilde het toch eventjes met jullie delen zodat ik misschien ook tips kan krijgen.
Tibo mijn uitlaathond is 3 weken gaan logeren bij mensen, omdat deze in de buurt woonde heeft de eigenaresse van Tibo voor mij gevraagt aan die mensen of ze het goed vonden als ik zou bellen om te vragen of ik Tibo mocht uitlaten.
Dit was geen probleem en zelfs welkom en handig. Het is vanuit mij niet zo zeer dat ik geen 3 weken zonder Tibo kan maar wel dat ik
graag zie waar hij die 3 weken verblijft, en of alles goed met hem gaat en of hij goed te eten krijgt, zich op het gemak voelt ect...
aan het begin van de 3 weken toen Tibo naar de mensen was toegebracht heb ik gebeld: eerst mezelf netjes voorgesteld, en daarna
gevraagt of ik Tibo zou mogen uitlaten en wanneer dat dit uitkwam...de vrouw aan de telefoon zei tegen mij dat ze daarvoor in haar agenda moest kijken en ze zou mij bellen wanneer ik kon komen.
echter nu 3 weken later, eigenaresse van Tibo is weer terug, en Tibo heeft ze weer opgehaald.
gisteren ben ik Tibo voor de eerste keer na 3 weken eindelijk weer kunnen gaan uitlaten.
de vrouw die op Tibo moest letten heeft niks meer van zich laten horen naar mij toe,
wel had ze gezegt toen Tibo werdt opgehaald dat ze het toch maar niet had gedaan omdat ze de eindverantwoording had over Tibo.
Op zich kan ik dit wel begrijpen, maar ik denk dan bij mezelf: BEL dan eventjes en leg uit waarom ik Tibo niet mag uitlaten.
(of denk ik dan weer vreemde gedachten) ik ken Tibo al 2 jaar als het niet langer is, en het meeste aan opvoeding heb ik gedaan.
Nu ging ik Tibo gisteren uitlaten, en waar dat Tibo de laatste tijd aan een lang touw wat over de grond ging lekker naast mij liep, en goed luisterde als we bevoorbeeld de straat gingen oversteken.... niet meer tegen mensen aansprong, en naar veel trainen niet meer op andere honden reageerde die ongewenst gedrag vertonen. Ik kon Tibo gewoon aan dat lange touwtje naast me laten lopen en als er andere honden waren keek hij niet op, en ging al zeker niet op de stop en erheen willen trekken.
luisterde hij niet meer als ik zachtjes vroeg te gaan zitten, ik moest echt even streng worden voordat hij luisterde.
hij sprong opeens tegen mensen op, en vloog erop af, werdt helemaal druk toen het buurmeisje hem wilde aaien( denk aan blaffen en springen) hij trok aan de riem wanneer we een andere hond zagen...
hij is echt zo erg in zijn oude gedrag terug gevallen, dat is toch niet normaal..
Ik heb echt streng moeten zijn, en zijn gedrag steeds weer corigeren..
ook ging hij onderweg gewoon liggen, en leek alsof zijn uithoudingsvermogen/conditie heel erg was terug gelopen.
was nog geen 15 minuten aan het wandelen en hij wilde niet meer verder en ging liggen...normaal wandel ik toch een goed uur met hem.
de vrouw die op Tibo had geled heeft tegen de eigenaresse gezegt dat hij heel erg eigenwijs was geweest, en de andere kant op wilde en ging liggen onderweg.
Ik denk dan bij mezelf: Als je tegen die problemen aanloopt waarom bel je dan niet gewoon voor hulp, als iemand aangeeft graag met Tibo te wandelen en de eigenaresse heeft aangegeven dat ze mij altijd kan bellen voor Tibo uit te laten, dat ik dit al heel lang doe en dat ze me ook vertrouwd met Tibo.
nu is Tibo dus weer helemaal terug gevalen in zijn oude ongewenste gedrag, ik ga nu gewoon steeds dat gedrag corrigeren en hoop dan dat we binnen een paar weken de oude Tibo terughebben..