Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kunnen honden gêne voelen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Kunnen honden gêne voelen?

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Als het moet poepen.
Toen Otto pup was, heeft hij tijdens rondjes een aantal malen op de stoep gepoept en ik ruimde dat gewoon zonder er wat van te zeggen op. Ik heb daar nooit een probleem van gemaakt. Hij mag van mij overal poepen en waar het moet daar ruim ik het wel op. Heel snel stopte hij met het poepen op de stoep [ik wilde serieus 'stoepen op de poep' schrijven :LOL: ] en ging het richting struikjes. In de puppytijd heeft hij twee, drie ongelukjes in huis gehad en toen blafte hij tegen zijn eigen drolletje.
Hij heeft heel lang niet in het gras willen poepen, doet dat nu soms wel, en veegt het vervolgens fanatiek alle kanten op met zijn achterpootjes :blauwoog:
Op een of andere manier zit hij altijd een beetje besmuikt te kijken als hij moet poepen, ook al is dat op een plek waar ik het niet hoef op te ruimen. Een tijdje geleden moest ik er van binnen ontzettend om lachen. We liepen langs een park waar veel treurwilgen staan. Een van die treurwilgen had de takken als een gordijntje tot op de grond hangen en hij ging achter dat 'gordijntje' zitten.

Het lijkt alsof hij zich er toch een beetje ongemakkelijk bij voelt, misschien zie ik dat erin, maar kan een hond iets als gêne voelen? Hoe hebben jullie honden dat? Ingewikkeld zoeken naar een verborgen plekje of schijt eraan en effe lekker 'zitten'?
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Re: Kunnen honden gêne voelen?

Ongelezen bericht door sTefaniA »

:LOL:

Diesel kijkt altijd heel bescheten, alsof hij wil zeggen don't look at meeee

Volgens mij trekt hij gewoon zo'n kop omdat ie hard aan het duwen is. Het moet wel in het gras en er moeten eerst een paar rondjes gedraaid worden. Soms draait hij dan zichzelf vast in de lijn en dan moet ik snel zijn of hij schijt de lijn onder.
Afbeelding
Char7
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Char7 »

Haha dat herken ik wel ja!
Vooral onze cavalier die poepte dus écht niet, als je naar haar stond te kijken.
Ze ging alleen door als je je omdraaide en de andere kant op keek. :LOL:

En dat deden we dan ook natuurlijk netjes :engel:
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Bailey kan zo haar drol intrekken als er iemand langsloopt terwijl ze bezig is en dan kijkt ze inderdaad echt zo van "ik ga toch niet poepen met onbekenden erbij!". Ons vroegere oppas poedeltje had precies hetzelfde. De Golden waar we ook op pasten ging met de rug naar ons toe poepen, zo van als ik hen niet zie, zien ze mij ook niet. :LOL:
Laatst gewijzigd door BAILEYSBAASJE op 12 aug 2011 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yaika »

diesel poept overal..

Boy draait eerst twintig rondjes.. voordat hij met zijn rug naar me toe in de bosjes gaat poepen.. Ben ook wel benieuwd..
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ollie heeft natuurlijk nergens last van die gaat zitten á la minute.
Lillith....ik ben zo blij als ze eindelijk poept ze kan het vreselijk ophouden, moet ver wegzitten.
Dat heeft me al een bekeuring gekost liet ik haar even los.
Op het ogenblik moet Ollie ook uit de weg zijn, ze waren laatst los en toen heeft ze bijna op zijn kop gepoept.
Hij begint aan haar te snuffen, ze heeft ook al over zijn kop gepiest.
Ze moet nu nog verder weg en apart zitten of het gene is?? Ze vindt het wel shit!!
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

shiva doet niks als je kijkt,als ik me omdraait dan wel,zo raar.
En wimpie schiet al lopend zijn drollen eruit.maakt niet uit waar haha
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

We hebben Rhodin geleerd om in de bosjes te poepen door hem te belonen als hij dat deed. Tegenwoordig gaat hij overduidelijk richting de bosjes, draait daar tig rondjes en houdt ons goed in de gaten of we hem wel zien poepen! :LOL:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

haha :LOL:
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

:LOL:

Ollie kijkt inderdaad ook zo 'bescheten' (mooie woordkeus :') ) maar das volgens mij idd meer omdat ie gewoon zit te persen ofzo _O- poepen doet ie op minimaal een meter afstand (als ie aan de lijn zit) en als ie los is doet ie het gewoon ergens langs de kant van het pad ofzo. Gaat er niet persé ver weg voor zitten :P Hij poept overigens bij voorkeur niet op de stoep. Heeft ie misschien 2 keer gedaan sinds we 'm hebben, en voor de rest het liefst op gras. Aarde kan ook, als er écht geen gras in de buurt is, maar toch bij voorkeur gras :roll:

Overigens trekt ie dezelfde smoel als ie staat te pissen, misschien is het meer een misverstand en is het eigenlijk een "oh wat lucht dát op" blik :lol1:
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Nou inderdaad, Bo kijkt me ook altijd heel bescheten aan. En ze moet ook altijd even haar draai vinden, hihi.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

eeber niet hoor!
die gaat pal voor m'n neus zitten kakken en kijkt me dan aan met een blik van 'zie je me zitten kikker' :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Mieska kon ook nooit gewoon op een grasveldje poepen, die ging altijd de struiken in of ergens achter (containers ofzo). Waarom ze het deed weet ik niet, maar het was echt een gewoonte van haar dat verschuilen.

Kuda boeit het geen reet en kijkt altijd naar ons (ze is bang dat we weglopen denk ik)
Afbeelding
Afbeelding
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Antwoord is simpel, NEE, honden voelen geen gene.
Er zijn mensen die beweren dat honden helemaal geen emoties hebben of voelen, maar dat spreek ik tegen.
Honden hebben wel degelijk emoties, alleen meer de basis emoties denk ik zoals: angst, woede, onderdanigheid, onzekerheid, genegenheid dominantie. Allemaal basis emoties komende vanuit het instinct om te overleven en een plek in een roedel af te dwingen.
Voor bepaalde emoties heb je denkvermogen nodig die bij ontbreekt in voldoende mate.
Gene, je ergens voor schamen is niet een werkelijke emotie, meer een vorm van gedrag, of zelfs aangemeten gedrag.
Net als oneerlijkheid, dat is geen emotie, meer aangeleerd gedrag waarbij ook verstandelijke vermogens om de hoek komen kijken. Je moet tenslotte nadenken over de leugen die je gaat vertellen of de truc die je gaat uithalen om een ander iets afhandig te maken.
Honden hebben dus alleen de basis emoties, zijn daarom recht door zee en in veel gevallen veel betrouwbaarder, eerlijk en open naar mensen en soortgenoten toe.
Honden spelen niet iets, verzinnen niet iets, zij laten hun staat van emotie van dat moment zien zonder iets erbij te denken.
Een hond kan niet heel blij naar je toekomen om je vervolgens in de donder te bijten omdat hij je niet mag.
In hun geval is het veel meer, je krijgt wat je ziet.
Daarom houden wij zo van ze!! :E:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

ArCee schreef:Antwoord is simpel, NEE, honden voelen geen gene.
Er zijn mensen die beweren dat honden helemaal geen emoties hebben of voelen, maar dat spreek ik tegen.
Honden hebben wel degelijk emoties, alleen meer de basis emoties denk ik zoals: angst, woede, onderdanigheid, onzekerheid, genegenheid dominantie. Allemaal basis emoties komende vanuit het instinct om te overleven en een plek in een roedel af te dwingen.
Voor bepaalde emoties heb je denkvermogen nodig die bij ontbreekt in voldoende mate.
Gene, je ergens voor schamen is niet een werkelijke emotie, meer een vorm van gedrag, of zelfs aangemeten gedrag.
Net als oneerlijkheid, dat is geen emotie, meer aangeleerd gedrag waarbij ook verstandelijke vermogens om de hoek komen kijken. Je moet tenslotte nadenken over de leugen die je gaat vertellen of de truc die je gaat uithalen om een ander iets afhandig te maken.
Honden hebben dus alleen de basis emoties, zijn daarom recht door zee en in veel gevallen veel betrouwbaarder, eerlijk en open naar mensen en soortgenoten toe.
Honden spelen niet iets, verzinnen niet iets, zij laten hun staat van emotie van dat moment zien zonder iets erbij te denken.
Een hond kan niet heel blij naar je toekomen om je vervolgens in de donder te bijten omdat hij je niet mag.
In hun geval is het veel meer, je krijgt wat je ziet.
Daarom houden wij zo van ze!! :E:

Nou ik heb toevallig vandaag enkele experimenten gezien die het tegendeel bewijzen :wink: Zoals dat een hond rechtvaardigheidsgevoel heeft, en dat ze wel degelijk inlevingsvermogen bezitten. Honden zijn zelfs in staat om complexe verbanden te leggen. Dus waarom zou er niet ergens een soort van gene in ze zitten? Emoties zijn niet enkel voorbehouden voor ons goddelijke mensen hoor, al betwijfel ik dat Diesel zich echt beschaamd voelt omdat ie zit te kakken :mrgreen:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Jamaar hoe verklaar je dan het gedrag van de honden die kennelijk hun poepen als iets intiems zien? :engel: Diep in de bosjes zitten, achter het 'gordijntje' van de treurwilg gaan zitten, of zelfs d'r drolletje weer intrekken als er een vreemde langsloopt? :denken:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Dat is per hond verschillend. Onze King had dat gedrag ook, terwijl Hayleigh zowat in staat was om op je schoenen te schijten, dus er is verschil. Bij King was het aangeleerd gedrag, door mijzelf aangeleerd.
Hayleigh daarentegen kreeg bij haar vroegere baas slechts 1 uitlaat rondje per dag van pak m beet, 5 minuten dus scheet zodra ze gras zag. Dat is aangeleerd gedrag door een vroegere ervaring. Nogmaals, het is gedrag.
Dan heb je dus 2 honden in 1 huishouden met een compleet ander gedrag.
Honden kunnen namelijk wel eigen voorkeuren hebben, eigen aangeleerd gedrag of gedrag copieren van anderen. Ze leren wel door wat ze zien.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Hier kruipen ze ook liefst zo ver mogelijk weg, als het kan zelfs in een slootje :eek:
Ik bergijp dan ook nooit dat er vaak van die enorme drollen midden op een wandelpad liggen.
Maar een hond voelt geen gêne!
Dat hij ietwat ongemakkelijk kan kijken komt omdat een poepende hond kwetsbaar is en zich ook zo voelt.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als hij op dat vlak gene voelt dan zou hij zich ook op andere vlakken moeten schamen wanneer hij zichzelf ongegeneert aan zijn pik/vagina of kont zou zitten likken.
Of lekker vrij waar iedereen bijstaat zich laten dekken of willen dekken.
Dus als dat zo zou zijn hadden ze allemaal wel een onderbroek aangetrokken.
Niet teveel menselijke gevoelens op je schijtende hond loslaten dus. :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

bouvierpoedel schreef:Als hij op dat vlak gene voelt dan zou hij zich ook op andere vlakken moeten schamen wanneer hij zichzelf ongegeneert aan zijn pik/vagina of kont zou zitten likken.

:goeie: :LOL: Dit dus :E:

Overigens wat het is, is het, maarre Nell knijpt ook direct af als ze "bekeken" wordt :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief

smoekie schreef:
bouvierpoedel schreef:Als hij op dat vlak gene voelt dan zou hij zich ook op andere vlakken moeten schamen wanneer hij zichzelf ongegeneert aan zijn pik/vagina of kont zou zitten likken.

Overigens wat het is, is het, maarre Nell knijpt ook direct af als ze "bekeken" wordt :LOL:
Maar natuurlijk zijn er ook honden die als ze loops zijn een leuk sexy lingerie setje aantrekken om uit te dagen . :cool2:
bouvierpoedel
Zeer actief

smoekie schreef:

Dan zul je er wel een keer met haar muil door de pies of stront hebben geduwd met het zindelijk maken. :pffff: :oeps:
thianda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooiker

Ongelezen bericht door thianda »

Sjappie doet alsof hij plast, gaat tegen een boom met zijn poot omhoog staan te poepen :goeie:
Afbeelding
Made by: Adjani & Tyson
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

bouvierpoedel schreef:Dan zul je er wel een keer met haar muil door de pies of stront hebben geduwd met het zindelijk maken. :pffff: :oeps:
:eek: Zou dat het echt kunnen zijn :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

ArCee schreef:Dat is per hond verschillend. Onze King had dat gedrag ook, terwijl Hayleigh zowat in staat was om op je schoenen te schijten, dus er is verschil. Bij King was het aangeleerd gedrag, door mijzelf aangeleerd.
Hayleigh daarentegen kreeg bij haar vroegere baas slechts 1 uitlaat rondje per dag van pak m beet, 5 minuten dus scheet zodra ze gras zag. Dat is aangeleerd gedrag door een vroegere ervaring. Nogmaals, het is gedrag.
Dan heb je dus 2 honden in 1 huishouden met een compleet ander gedrag.
Honden kunnen namelijk wel eigen voorkeuren hebben, eigen aangeleerd gedrag of gedrag copieren van anderen. Ze leren wel door wat ze zien.
Meer kan ik er ook niet van maken.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Dan zijn die van mij tokkies , want ze schijten , pissen , n**ken en likken hun edele delen waar ik bij sta. Dus nee, die van mij kennen totaal geen gène.

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
bouvierpoedel
Zeer actief

MonaToetje schreef:Dan zijn die van mij tokkies , want ze schijten , pissen , n**ken en likken hun edele delen waar ik bij sta. Dus nee, die van mij kennen totaal geen gène.

Linda
Had je ze wat meer zedelijke moraal moeten leren. :pffff:
Maar ja kijk je naar de hondd dan zie je de baas . :19: :LOL: :LOL:
-laura-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer
Jack-Hussell
Labijna
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door -laura- »

Als ik Dino uitlaat en hij gaat plassen of poepen dan kijkt hij naar mij om met zo'n koppie van.. Je mag straks wel weer naar me kijken maar niet als ik mijn "boodschapje" achterlaat, haha..

Dus ik denk wel dat honden gêne kunnen voelen, ja.
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

[Sandra] schreef:
Jamaar hoe verklaar je dan het gedrag van de honden die kennelijk hun poepen als iets intiems zien? :engel: Diep in de bosjes zitten, achter het 'gordijntje' van de treurwilg gaan zitten, of zelfs d'r drolletje weer intrekken als er een vreemde langsloopt? :denken:
Dit dus. Ik zou echt niet weten hoe je zoiets aan een hond zou kunnen leren:
"Fikkie, doe drol terug! Doe drol terug! Braaf zo, hier heb je een snoepje." :LOL: :goeie:
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Ze kunnen wel "vies zijn" van hun eigen stront of pies toch?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”