Toen Otto pup was, heeft hij tijdens rondjes een aantal malen op de stoep gepoept en ik ruimde dat gewoon zonder er wat van te zeggen op. Ik heb daar nooit een probleem van gemaakt. Hij mag van mij overal poepen en waar het moet daar ruim ik het wel op. Heel snel stopte hij met het poepen op de stoep [ik wilde serieus 'stoepen op de poep' schrijven
Hij heeft heel lang niet in het gras willen poepen, doet dat nu soms wel, en veegt het vervolgens fanatiek alle kanten op met zijn achterpootjes
Op een of andere manier zit hij altijd een beetje besmuikt te kijken als hij moet poepen, ook al is dat op een plek waar ik het niet hoef op te ruimen. Een tijdje geleden moest ik er van binnen ontzettend om lachen. We liepen langs een park waar veel treurwilgen staan. Een van die treurwilgen had de takken als een gordijntje tot op de grond hangen en hij ging achter dat 'gordijntje' zitten.
Het lijkt alsof hij zich er toch een beetje ongemakkelijk bij voelt, misschien zie ik dat erin, maar kan een hond iets als gêne voelen? Hoe hebben jullie honden dat? Ingewikkeld zoeken naar een verborgen plekje of schijt eraan en effe lekker 'zitten'?