Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden en katten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Honden en katten

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Vraag voor mensen met honden en katten die in harmonie in 1 huis samen leven.

Wat voorn soort kat(ten) heb je en wat voor soort hond(en) heb je
En hoeveel heb je er totaal van samen in 1 huis ?

Klein onderzoekje.
Hoop op veel leuke reacties :E:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Honden en katten

Ongelezen bericht door Branka »

Vroeger 2 Goldens en 1 htk-kat met een zeer groot ego die buiten kwam.
Tegenwoordig 2 htk-katten die niet buiten komen en 1 Golden die heilig ontzag heeft als hij er is. Toen mijn moeder 2,5 week bij mij was hadden mijn katten het voor het zeggen. Dat wisten ze en in bepaalde situaties maakten ze daar goed gebruik van.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: eigenlijk mag ik maar half antwoord geven, Pluis en de katten zijn nog steeds gescheiden.
Al zie ik dat nog steeds wel veranderen.

Charlie is dus een kruising stafford en de katers 1 abessijn, een brit en 3/4e brit.
zhuyang
Zeer actief
Mijn ras(sen): De sharpei

Ongelezen bericht door zhuyang »

Ik heb 3 sharpeis en 2 HTK katten.
De katten waren er eerder en hebben elke sharpei bij binnenkomst de regels uitgelegd. :lees:
Vandaar de harmonie waarschijnlijk :oeps:
Tamara

Afbeelding
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

1 Duitse Herder
1 Klein mixje
1 Middengroot mixje
1 Galgo mix
1 HTK en 2 Noorse Boskatten. Katten en honden leven in goede harmonie en vrede samen. Katten zijn wel de baas, dat wel natuurlijk :pffff: Soms weleens even een gekkenhuis, want 1 van mijn Noren denkt dat hij een hond zit en gaat de honden achterna rennen om te ze te bijten :roll: Maar gelukkig nooit ruzies of zo.
wenmart20
Zeer actief

hahahaha dat vraagt om een filmpje doggielover
Afbeelding
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

wenmart20 schreef:hahahaha dat vraagt om een filmpje doggielover
Heb ik helaas niet, maar het is wel een leuk gezicht. Vooral mijn Galgo mix is dan (nog) als de dood voor hem en komt bij mij om steun zoeken :mrgreen: En dan ploft de kat languit op de grond midden in de kamer om ff te laten zien dat het huis wèl van hem is :pffff: Maar hij kroelt ook ontzettend met de honden en slaapt bij ze, is ook erg lief om te zien :lol1: Ik heb geboft met het stel :ok:
wenmart20
Zeer actief

Super leuk :D
Hoe honden en katten met elkaar om kunnen gaan kan ik zo van genieten
Afbeelding
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door IngeK »

3 HTK katten en 2 Duitse Herders en gaat vanaf het begin goed. 1 DH wil wel eens loeren naar 1 van de katten maar nog nooit iets gebeurd. Kippen lopen ook los in de tuin en dat gaat ook goed .. ook al was dat je vraag niet :)
Afbeelding
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

2 HTK katten en 4 volwassen Chinese Cresteds (nou ja, 1 kruising). Heeft nu ook een nest van 5 puppen naast gelopen waarvan er 1
zal blijven en dan komt er binnenkort misschien nog een Poedel pup bij. Alles leeft in harmonie samen hier!
De katten kwamen toen wij 2 honden hadden (waarvan 1 toen ook nog erg jong was) en eigenlijk ging dat al heel snel goed!
Sora was als pup bang voor ze en nu speelt hij heel graag met de jongste kat! (Die schelen maar een maand trouwens.)
Beide katten gaan ontzettend goed om met honden, ongeacht formaat en of ze bekend zijn ja of nee, en ook met de puppen zijn ze
echt super! Viel me niks tegen!
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

hier 2 honden, 1 htk kat en 3 noorse boskatten en bij tijd en wijlen kittens.

de honden gaan super met de katten en andersom. vooral romy is echt helemaal weg van remy, die liggen heel vaak samen in 1 mand, romy mag mee kauwen op het bot van remy, uit zn bak eten als ze wilt en ze wast hem regelmatig :I:

kiki de htk is meer op solo gericht, continu kopjes geven en met zn 2tjes spelen echt heel leuk om te zien

julius en lily vinden beide honden leuk en zoeken ze regelmatig op....

maar nu moet ik wel zeggen dat ik Noorse Boskatten kwa karakter net honden vind :wink:

een foto van remy en romy ongeveer een jaar geleden
Afbeelding
groetjes Tamara
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Hier 4 honden (3 collies en 1 kruisinkje) en nog maar 1 kat, helaas, een htk. De katten zijn altijd de baas geweest over de honden en dat heb ik ook altijd aangemoedigd. Mijn collies en katten konden in het verleden altijd prima met elkaar overweg. Tot Cody kwam. Die doet niet altijd even leuk met de katten, hoewel hij er mee opgegroeid is. De katten die ik heb/had timmerden hem rustig in elkaar waardoor het nooit is geëscaleerd maar ik zal nu, als Isis er ook niet meer is, geen kat er meer bij halen tot hij er niet meer is. Ik durf het echt niet aan om een kitten bij Cody te plaatsen.
Afbeelding
CarolineS
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door CarolineS »

Ik heb een Border Collie, een Australian Cattle Dog en zes Bengalen.
Border Collie Niamh heeft niet zo heel veel met de katten. Ze leven een beetje langs elkaar heen en zo af en toe "helpt" Niamh me door een klierige kat te "corrigeren" (soms wel handig, want na twee keer de tv op de grond gooien, had ik daar toch echt wel genoeg van :mrgreen: ). Een heel enkele keer besluit Niamh dat ze met één van de poezen wil spelen en dan maakt ze een spelboog en daagt uit. De poezen reageren daar een beetje verstoord op want "dat doet ze anders nooit!"
ACD Spice is heel erg hecht met de poezen. Vijf van de zes poezen zijn hier geboren en Spice was altijd een soort surrogaatmoeder voor alle kittens. De zesde was ook deels door honden grootgebracht (hij komt van Panna) en na een paar dagen aftasten was het al snel dik aan tussen die twee. Spice speelt geregeld met de poezen en ze deelt haar kussen vaak met één of meer katten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

"Poppenmoedertje" Spice met "haar" kittens:
Afbeelding

Van Niamh met de poezen heb ik geen foto's, die leven echt grotendeels in gescheiden werelden. Van mijn inmiddels overleden ACD Teun heb ik wel wat foto's samen met de poezen.

Afbeelding
groeten,
Caroline

Afbeelding
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Hier kwam Bonny bij Beertje en ze lagen een enkele keer tegen elkaar aan, maar meer ook niet.
Nu Beertje met Kira, die rennen achter elkaar, omdat Kira met Beertje wil spelen.
Als ik die foto's zie van honden en katten die bij elkaar liggen, word ik toch wel lichtelijk jaloers.
Lijkt me zo lief om te zien.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Hier 2 berner sennen honden en 2 huis tuin en keuken katten. De oudste kat negeert de honden, maar Tessa jaagt er af en toe achteraan. Nu hebben we sinds kort een kitten erbij en die kitten die ''drinkt'' bij Tessa, hij ligt soms echt 20 minuten te sabbelen... Max is heel goed met de katten. Hij heeft er nog nooit achteraan gejaagd en bij Tessa is het vaak het geval dat ze er echt obsessief achteraan zit te jagen, maar gelukkig word dat steeds minder.
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Hier 3honden en drie poezen, gaat heel erg goed samen.
De poezen kruipen vaak tegen de honden aan en de honden krijgen als eerste koppies als de poezen in huis komen.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Hier is de samenstelling als volgt:

1 Bordeauxdog
1 Chihuahua
2 HTK
1 Kruising Maine Coon X Pers

Gaat op zich altijd prima, de katten komen niet buiten, op 1 htk na. En Yolah en de kruising MC X Pers zijn de dikste vriendjes. Toen die kat als kitten bij ons kwam, was Yolah net loops geweest. Dankzij die kat werd ze schijnzwanger... :roll: Maar ze zijn echt 2 handen op 1 buik.
Verder een htk die denkt dat ie een hond is, want apporteert en gaat op commando zn muis zoeken.
Maar nu Bennie (de Chi) er is, is de rust een beetje verstoord. Hij is geen katten gewend, dus dat is nu een beetje wennen allemaal. De MC X Pers vindt hem ook doodeng en heeft de eerste 2 dagen alleen maar op de logeerkamer bovenop een kast gezeten.

Maar ik ga er vanuit dat dat ook wel went, ze kunnen nu al allemaal in dezelfde kamer zijn zonder gemopper en paniek. :E:
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

Hier twee huistuin en keuken katten, 1 mislukte britse korthaar en 5 wolfhonden die samen leven.
Alleen de jongste hond vind het af en toe nog wat rare wezens die katten maar leert al snel dat zij toch de baas zijn in huis hahaha. Bij te druk gedrag wil dit nog wel eens bijna een haal op haar neus opleveren maar gelukkig zijn de katten redelijk geduldig met haar.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Hier 1 hond en 3 HTK-katten, waarvan 1 doof. Dat heeft voor wat communicatieproblemen gezorgd, maar ze heeft hem ook van meet af aan duidelijk gemaakt dat zij de baas is in huis - bijvoorbeeld door uit zijn bak met puppyvoer te eten:

Afbeelding

De katten zijn overdag veel boven. Daar gaat hij regelmatig lekker bij liggen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Hier 5 honden en 9 katten.. de teckels en de katten zijn allerbeste kameraden en liggen altijd bij elkaar.. Bel , mijn grote hond, heeft niet zoveel met de katten en haar laten ze ook met rust. OOk zijn de poezen hier nooit onder de indruk van de logeerhonden die hier komen.. en gaat dat ook altijd goed.
Afbeelding
luna,die komt hier elke vrijdag ,w as geen poezen gewend..
Afbeelding nu beste maatjes met Bink
Afbeelding tosti liggen..
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

bij mij in huis lopen 6 honden (2 bastaard maltezers, 1 llhasa apso en 3 tollers) en 8 katten (3 maine coons, 1 htkkat en 3 birmanen) en af een toe een nestje kittens, 2 konijnen en 1 grijze roodstaart papegaai in huis. alles gaat goed samen.
1 van de birmanen, aila, is gek op onze jongste toller kaylee. die 2 spelen altijd met elkaar, zoeken elkaar ook altijd op.
ellen
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Op dit moment 1 hond( xamerikaanse bulldog/old english bulldog) en 5 katten ( 4x eur.korth en 1 xoosterse krth)
In ons vorige huis 2 honden (ook nog labje erbij) en 6 katten( nog 1 europ.korth erbij)
Dat ik nog bij mijn moeder woonde; 1hond( xstafford/labrador) en 9 katten !xoosterse korth. en de rest europ.korth.)
en dan word het huis altijd nog gedeeld met onder andere vogels, vissen, hamster, cavia, konijn ( niet allemaal tegelijk)
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Ik had 2 HTK katten samen met Ragyo, een Roemeens straathondje. De katten waren met een Jack Russel opgegroeid (niet bij mij), hond is er als pup bij gezet. Ging altijd prima, kat lag vaak half bovenop Ragyo te slapen.
Kiba de kruising herder heb ik nog met 1 kat samen gehad, dit heb ik in het begin wel moeten begeleiden ivm grommen als kat op de bank erbij sprong, maar ging al snel prima.
Nu heb ik geen katten meer maar Ragyo zit wel regelmatig bij mijn vriend in huis met zijn 2 HTK katten. Die katten zijn ca 10-11 jaar en waren geen hond gewend, maar ook dit gaat prima. 1 kat is soms nog wat schuw en de ander totaal niet. Ragyo besteedt geen aandacht aan ze, gaat ze eerder uit de weg dan dat hij ze opzoekt. Moet hem alleen in de gaten houden als hij aan het eten is, hij gaat dan wel grommen als er een kat richting zijn voerbak loopt. Snap ik ook wel want mijn laatste kat was een enorme snaaierd die probeerde het voer voor zijn neus uit zijn bak te grissen, als ze de kans kreeg.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

wij hebben 2 katten half pers half britse korthaar , en 1 Hondje Chihuahua maar die gedraagd zich wel soms als kat past zich aan hun aan. Gaat Prima samen .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Hier 3 HTK-katten en 1 Flatcoated die geen katten gewend was toen ze bij ons kwam wonen.

Ginger (hond) kan het erg goed met Mahra (kat) vinden, maar Mahra heeft haar ook erg snel duidelijk gemaakt welk gedrag wel en welk gedrag niet wenselijk was. Tsja, dat kost je als hond dan bloedende neus maar je leert er wel van. :wink:

De andere 2 katten ben ik nog steeds wat voorzichtig mee, Solo vertoont sowieso gedrag wat Ginger niet snapt en Tiki laat zich niet even besnuffelen.

Als we weg zijn worden ze ook altijd gescheiden, maar als we thuis zijn gaat alles gewoon zijn gangetje.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Hier 1 hond (kruising) en 1 kat (neppe noorse boskat, geen stamboom wel uit noorwegen :mrgreen: )
Met de vorige htk kat (overleden in 2007) ging het een stuk gemoedelijker, die vond alles best...
Afbeelding

Afbeelding

Met de huidige poes gaat het ook goed. Maar meer omdat zoro erg makkelijk is. De poes is gek op honden, maar altijd al duidelijk de baas geweest.
Vreemde honden worden gedirigeerd (serieus ze zet regelmatig van vrienden tot stilstand omdat zij wel even verteld wie wanneer waarheen mag lopen :schrik: )
Maar Zoro mag daarintegen alles van haar, dat is haar echt vriendje :mann: )
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hier nu helaas geen katten meer maar wel jaren katten gehad die in harmonie met onze honden samenleefde.
Eerst Tijger een rode ''je weet wel'' htk ,die is in 1988 bij ons komen wonen.
In 2006 is hij overleden.
In die tijd heeft hij meerdere honden meegemaakt ,eigen maar ook opvangers.
Hij was echt enig met honden vooral pups ,mede omdat het een hermafrodiet was en zijn hormonen met hem op de loop gingen bij kittens en pups.
Hij heeft zijn huis gedeeld met bordeuaxdogs ,mastini ,keeshond ,fila brasileiro's ,boxer en klein mixje buiten de opvangers.
Een heerlijke kat ,echt zo'n once in a lifetime beestje :I:
Dit is Tijger
Hier met opvanger
Afbeelding

Afbeelding
Hier ook(Kito als pup)
Afbeelding
En hier met een eigen roedelleden
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

In 1996 is daar Mickey bijgekomen een zwartwitte je weet wel htk die toen al 12 jaar oud was.
Die was anders dan Tijger niet altijd vriendelijk en ook bereid zijn klauwtjes te gebruiken :O:
Met de honden was hij wel altijd goed.
Na het overlijden van Tijger is hij na een korte tijd bij mijn expartner gaan wonen ,daar was hij meer op gesteld en bij mij vond hij het vaak te druk.
Kleinkinderen die kwamen logeren dat vond hij maar niks ,al heeft hij naar de kinderen nooit lelijk gedaan.
Hij leeft overigens nu nog :wink:

Dit is Mickey
Met eigen roedelleden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar vreemde honden verblikte of verblooste hij ook nooit

Afbeelding

Met kleinzoon
Afbeelding

Loederblik

Afbeelding

Ik ben dol op katten al hebben wij er nu geen een.
We gaan veel heen en weer tussen ons buitenhuisje en hier en daar moet een kat wel bij passen ,en niet elke kat doet dat.
Maar wanneer de tijd en omstandigheden er weer rijp voor zijn dan wil ik er wel graag weer een ,een rode bij voorkeur.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

4 miauwende vuilnisbakken en 2 blaffende vuilnisbakken, en ze zijn allemaal vriendjes met elkaar. Alleen heeft Sjon weleens de behoefte om mijn correcties tov de katten wat kracht bij te zetten, maar dat mag hij niet van mij.

Afbeelding

Afbeelding

Helaas weinig andere zoete foto's paraat, ik vind het altijd zó schattig als honden en katten vriendjes zijn. :I:
Afbeelding
Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

Afbeelding
Afbeelding
Hier twee htk katten, en aan honden hebben we een bobtail, een boerenfox en een maltezer. Gaat prima, de boerenfox en de maltezer kunnen soms nog wel eens wat wild spelen met 1 van de katten, Maar die vind het allemaal prima
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

hier altyd al een hond en een kat gehad
nu 1 htk kat en 3 honden 2x boerenfox en een boerenhussel
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”