Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Inchecken tijdens wandeling

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dog Basic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Aantal honden: 3
Contacteer:

Inchecken tijdens wandeling

Ongelezen bericht door Dog Basic »

Tijdens de wandeling wil ik dat de honden mij in de gaten houden en ik niet de honden :wink: .

http://www.youtube.com/user/hondenschoo ... CDny9o6MVo

Hoe doen jullie dat? Hou jij de hond in de gaten of houd je hond jouw in de gaten......
Wanneer mensen hun intelligentie gebruiken,
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)

www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
Belle
Zeer actief

Re: Inchecken tijdens wandeling

Ongelezen bericht door Belle »

Het is bij mij in ieder geval de bedoeling dat de honden mij in de gaten houden i.p.v. andersom. Ik beloon aandacht voor mij dan ook, soms met alleen een 'goedzo' en soms met wat lekkers. (Isa moet ik op dit moment wel een beetje bij de les houden, maar dat zal de leeftijd wel zijn.)
Wat ik me afvroeg bij je filmpje is of je alledrie beloont (met voer) als je je duim naar een van de drie hebt opgestoken. De andere twee komen namelijk wel gelijk ook bij je.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

doe je dit de hele weg door?
Mijn hond houd mij ook wel in de gaten maar ze mag wel meer vrijheid dan je in je filmpje laat zien. Als pupzijnde heb ik dat omkijken beloont en heel soms als ze even wacht op mij krijgt ze een klopje maar niet meer als dat, mits ik zou merken dat de aandacht afbouwt
Verder een zeer duidelijk filmpje, heb nog bij je cirkeltraining gekeken, erg mooi om te zien, zou wel ooit een workshop willen volgen maar dat is offtopic
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer houdt mij in de gaten en ik hou hem in de gaten :engel:

Als hij voorop loopt, kijkt hij regelmatig om en onregelmatig beloon ik dat dmv 'goed zo' of wat lekkers of een aai, als hij in de buurt is en ik wat lekekrs bij me heb, wat zelden is. Het nadeel bij wat lekkers is dat hij de neiging heeft op mn hielen te gaan lopen. Ook als ik niets meer geef. Ook wil hij regelmatig niets lekkers aannemen buiten, maar dan blijft hij wel op mijn hielen lopen...

Als hij achter me loopt, ga ik ervanuit dat hij mij in de gaten houdt en tot nu toe gaat dat altijd goed; hij loopt niet weg. Af en toe kijk ik wel om, maar ik roep hem dan niet, tenzij ik het nodig vind.

Loopt hij erg ver vooruit en let hij naar mijn mening niet goed genoeg op, dan verstop ik me/sla een hoek/ga stukje rennen en beloon dan weer met stem/lekkers/aai als hij me gevonden/opgezocht heeft.
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Ik wil wel dat mijn honden mij in de gaten houden.. Als ze te ver weg gaan dan roep ik wel even kijk eens.. Dan kijken ze en komen ze terug naar mij.

Doe je dit de gehele weg ? Dat wandelt toch niet lekker ? Mijn honden willen ook graag even rauzen nou dan hebben ze eigelijk weinig oog voor mij en dat hoeft ook niet als ze lekker aan het spelen zijn vind ik.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Voor mij is het genoeg dat mijn honden me in de gaten houden, ze doen dat al van nature
Ze hoeven van mij ook niet steeds terug te komen, al gebeurt dat wel.
Maar ook dat doen ze uit zichzelf, krijgen even een aai en ze gaan weer verder.

Als ik naar je filmpje kijk krijg ik een beetje het gevoel dat jouw honden eigenlijk nooit helemaal 'vrij' zijn en dat staat me een beetje tegen.
Maar misschien zie ik dat alleen zo omdat ik het heel anders doe, dat kan natuurlijk ook ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

renee-uk schreef:Voor mij is het genoeg dat mijn honden me in de gaten houden, ze doen dat al van nature
Zo doet Vanna het ook :lol1:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

de enige hond die ik de gaten moet houden is charlie de llhasa. de rest houdt mij in de gaten want ik ben de balletjesgooier.
ellen
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Inge O schreef:
renee-uk schreef:Voor mij is het genoeg dat mijn honden me in de gaten houden, ze doen dat al van nature
zo doe ik het met vonkje ook.

mijn wartjes beperken zich vaker tot het even oogcontact maken vanop afstand en áls het al eens gebeurt dat ik ze bij me roep dan staat attack me zo aan te kijken van ' :roll: zie je nu niet dat ik hier bén :19: ??' :mrgreen: .
eigenwijs portret :LOL:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ollie gaat van nature eigenlijk maar zelden heel ver bij me vandaan en houdt me prima in de gaten. Komt uit zichzelf regelmatig buurten en dan krijgt ie ook een aai of wat lekkers, maar ik vraag niet van 'm dat ie elke 5 meter even oogcontact maakt.

Je zou kunnen zeggen dat we elkaar in de gaten houden :) Gaat ie MI te ver bij me vandaan ofzo dan neem ik even een zijweggetje (zodra ik van het pad af ga staat ie naast me :P ) of roep ik 'm terug.

Ik vind het wel een heel knap filmpje, en zeker als je op de openbare weg loopt is het heel prettig als de honden je zo in de gaten blijven houden :)
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Moet je dit serieus met groenendaelers zo belonen met lekkers? Ik heb nooit lekkers op zak. Wel een bal moet ik toegeven; omdat dat bij mijn beauceron de ultieme beloning is. Ik leer haar er van alles mee, en snel. Of afleiden, als er uitvallende honden langskomen. Maar de bal zit zoveel mogelijk in mijn zak, want ik wil ook niet dat ze de hele tijd op de bal gericht is ;-)

Maar ik sluit me bij mijn voorgangers aan, ik wil dat mijn honden gewoon lekker vrij zijn. Natuurlijk wil ik ook dat ze me in de gaten houden, maar dan omdat we die "band" hebben en niet omdat ik dat als truukje heb aangeleerd.
Net als Inge's Vonkje, hoef ik ook mijn beauceron beslist niet te stimuleren om in de buurt te blijven. Innerlijk juig ik als ze lekker verderop snuffelt en zich vermaakt, haha. Hardop zeg ik niks, want als ik iets zou zeggen staat ze direct weer voor mijn neus...ja?? Zei je wat? Gaan we wat doen??
Mijn andere hond (briardxbouvier, dus ook al een herdertyp) gaat altijd haar eigen gangetje, ook wel eens een beetje uit zicht (het mijne, nooit het hare :ok:). Meer dan een vriendelijk woord of aaitje krijgen ze niet als ze omkijken of even teruglopen. Meestal een knipoog of een zoengeluidje (dat klinkt gekker zo dan het is). Ik zeg soms iets in de trant van: "goed zo wijffie, loop maar lekker door" Ik kan beide dames met de beste wil van de wereld niet kwijtraken :19: Maar ze letten op mij omdat ze op mij willen letten, vanzelf dus.

Ik kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat jouw honden dit echt nodig hebben, training met gebaren en koekjes...ik denk dat ze het wel tof vinden zo, al die beloningen :ok: Niet dat ik er wat op tegen heb natuurlijk, als het werkt en het voor alle partijen prettig is waarom niet? Maar mijn methode zou het beslist niet zijn. Een goede "kom" is toch voldoende?

Met jonge honden die me nog niet goed in de gaten houden, verstop ik me een paar keer. En dan letten ze wel beter op. That's it. Of ik sla zonder wat te zeggen een ander pad in...

Zoiets.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Zo mogen van mij wel lekker rennen en meestal kijken ze af en toe wel om of ik er nog ben. Nou staat de tibetaan niet echt bekend om zijn gehoorzaamheid dus af en toe fluit ik een keer en moeten ze direkt bij me komen en krijgen iets wat ze heel lekker vinden.
Als ik merk dat er eentje een beetje te zelfstandig op pad gaat krijg ik wel de zenuwen maar goed, in het bos laat ik ze wel los.
Die van 4 jaar bleef als pup al niet in de buurt dus vandaar het lekkers :wink:
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Pfaffke en vroeger Shaggy doen dat vanzelf..beide heren letten blijven/bleven in de buurt...Nina is iets bewerkelijker..die moet ik af en toe even terugfluiten..die gaat graag de benen strekken..en dat mag tot op zekere hoogte..koekjes heb ik bijna altijd bij me..en een balletje ter beloning
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik moet er niet aan denken om zo met mijn honden te wandelen..zou het echt super irritant als mijn honden zo deden. Ze houden mij wel in de gaten, maar rennen ook lekker alle kanten op, samen spelen. Ik moet wel Nacho in de gaten houden, die is een beetje dement en zit in zn eigen wereldje tijdens een wandeling. Dus af en toe moet ik ff schreeuwen en dan komt hij weer :engel:
Als de rest sloom doet, loop ik gewoon door en dan rennen ze mij vanzelf wel achterna.. Hier krijgt alleen Diaz nog af en toe een beloning voor het terugkomen, die is 19 weken. De rest niet.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ze zijn hier zelfstandig genoeg, maar kijken vaak genoeg even waar ik ben. Dat moet ook, want ik wissel nog wel eens van richting zonder dat te melden, dan leren ze het snel genoeg (he Nolan :engel:).
Afbeelding
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Rex houdt mij ook prima in de gaten en krijgt daar inmiddels niet elke keer meer een beloning voor. Hij loopt vaak een stuk vooruit en draait dan om om te kijken waar ik blijf.
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Inge O schreef:áls het al eens gebeurt dat ik ze bij me roep dan staat attack me zo aan te kijken van ' :roll: zie je nu niet dat ik hier bén :19: ??' :mrgreen: .
:LOL: Dat heeft Boomer ook zo af en toe, ik lig stiekum dubbel dan, maar hij moet wel even komen knuffelen, want ik heb m geroepen :LOL:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Dieber houdt mij heel goed in de gaten, vaak tikt ze met het langslopen even met haar neus tegen mijn been en dan krijgt ze een goed zo wijfie. In situaties die ze wat moeilijker vind (spelen met honden, een kat of iets dergelijks) dan vraag ik haar aandacht en krijgt ze wat lekkers als ze mij aankijkt.

Daan houdt mij redelijk goed in de gaten, nu hij ouder wordt blijft hij wel eens wat achter. Hij heeft de neiging om achter benen aan te lopen dus ik moet in de gaten houden dat hij de goede benen volgt. Zijn zicht en gehoor worden minder dus ik moet meer op hem letten dan voorheen. Wordt de afstand te groot dan kan ik hem niet meer bereiken.
Als ik met Dieber train in volgen of zit, af en blijf dan blijft Daan binnen een straal van 1 meter bij me in de buurt want elk snoepje wat Dieber verdient betekent een snoepje voor Daan.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Izzy houdt mij in de gaten door af en toe een oog op mij te werpen of zich even om te draaien en stil te gaan staan. Als ze dan ziet dat ik nog steeds dezelfde kant op loop gaat ze weer verder met haar eigen ding. Ik meld bijna nooit dat ik van richting verander, ze heeft dus weinig keus en moet mij af en toe wel naar me kijken.

Ik ben het met mijn voorgangers eens dat jouw honden wel erg vaak omkijken en mij niet helemaal vrij lijken en dat zou ik voor mijn hond niet willen.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Rebble schreef: Ik ben het met mijn voorgangers eens dat jouw honden wel erg vaak omkijken en mij niet helemaal vrij lijken en dat zou ik voor mijn hond niet willen.
nee dat is het niet, ik denk dat mijn honden misschien nog wel vaker omkijken.
Waardoor het voor mij lijkt dat de honden van TS zich niet vrij gedragen is het dwangmatige/aangeleerde in dat omkijken
Ze doen het omdat het verwacht wordt en de mijne doen het omdat ze het zelf nodig vinden.
Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn honden letten op mij omdat ik niet op hen let.
Ik sla dus gewoon zonder iets te zeggen paden in bijvoorbeeld.
ik heb ze op die manier geleerd te wachten als er paden splitsen en dar wachten beloon ik af en toe, melden ook.
Ik heb Orpa geleerd te melden als er andere mensen/honden aankomen en dat beloon ik ook. Menen is dus duim, zeg maar ;)

Verder gaan ze hun gang maar zolang ze maar opletten, en melden is uiteraard braaf.
Met name voor de stabijs trouwens, wetters letten van nature erg goed op en die hava zou ik niet kwijtraken als ik zou willen, die loopt altijd binnen een straal van 5 meter ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Mijn honden letten op mij, ik maak zelf ook veel gerbuik van voerbeloningen. Wel ff wennen dat dit niet meer voor tara opgaat, nu ze slecht ziet en hoort. Ff omschakelen... :oeps:
Overigens hadden die van mij al lang en breed in de sloot gelegen. Dat dan weer wel. :mrgreen:
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

renee-uk schreef: Waardoor het voor mij lijkt dat de honden van TS zich niet vrij gedragen is het dwangmatige/aangeleerde in dat omkijken
Ze doen het omdat het verwacht wordt en de mijne doen het omdat ze het zelf nodig vinden.
mee eens...hier doet vanna het ook, omdat ze t zelf nodig acht
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ze moeten mij in de gaten houden en dat doen ze eigenlijk ook bijna altijd.
Dat 'bijna' natuurlijk weer vanwege Puchu :LOL: :LOL: Kaya doet dat altijd, Puchu doet het bijna altijd, behalve als die gier echt lokt of
dat konijn, of of of.
Een hele enkele keer gaat Puchu te ver weg en dan wordt hij weer even terug gefloten, maar in principe lopen ze niet verder dan een meter of 10 á 15 bij mij vandaan. Regelmatig komen ze even bij mij langs, Kaya iets te vaak, Puchu soms iets te weinig, maar al met al mag ik zeker niet mopperen. Beide zijn geen weglopers en blijven dus heel goed in de buurt.
Verder gaan ze hun gang tijdens de wandeling, in vraag nooit om een 'check' behalve als er iets is waardoor ze bij me moeten komen (wandelaars, joggers of andere honden), maar ze komen dus uit zichzelf regelmatig even 'checken'.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

toen Kita in haar Bananentijd zat, ben ik een keer, onder het uitspreken, "oke, daag" in de auto gestapt en weggereden (bospad af met 2 auto's per dag) en toen ze over haar poten vallend achter me aan kwam, ben ik nog iets verder gereden. Toen ben ik gestopt en heb haar zonder een woord te zeggen in laten stappen. "Oke, daag" is nu nog goed voor onmiddelijke reactie :lol1: . Afgezien daarvan houdt ze me prima in het oog tijdens het wandelen en sla ik af en toe zonder iets te zeggen een andere richting in, maar verder niet, verder mag ze gewoon haar gang gaan. Pol is een ander verhaal, die mag al lang niet altijd los en als hij los mag, roep ik 'm toch geregeld even terug, want als die de hort op gaat, kan ik een uur op 'm blijven wachten :boos:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Inge O schreef:
M@rleen schreef:
Inge O schreef:áls het al eens gebeurt dat ik ze bij me roep dan staat attack me zo aan te kijken van ' :roll: zie je nu niet dat ik hier bén :19: ??' :mrgreen: .
:LOL: Dat heeft Boomer ook zo af en toe, ik lig stiekum dubbel dan, maar hij moet wel even komen knuffelen, want ik heb m geroepen :LOL:
attack ook :mrgreen: .

en dan komt ze aan met zo'n gezicht van 'hèhè, ze moet weer haar zin hebben hoor :roll: '.
Daan kan ook zo kijken. Je ziet aan zijn hele snoet van 'ja, ik sta hier en je kunt ook naar mij toe komen' als hij ziet dat ik iets lekkers uit mijn zak pak dan komt hij het lekkers ophalen om vervolgens weer zijn eigen ding te doen
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

mijn hond houd mij in de gaten.
ik laat hem lekker zijn gang gaan.
soms komt hij wel eens haastig aanlopen en dan zeg ik: was je me weer kwijt? :tong:
als we in een groep mensen komen dan zie je hem meteen al die mensen afspeuren naar mij,
gauw het baasje zoeken. :ok:
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

renee-uk schreef:
Rebble schreef: Ik ben het met mijn voorgangers eens dat jouw honden wel erg vaak omkijken en mij niet helemaal vrij lijken en dat zou ik voor mijn hond niet willen.
nee dat is het niet, ik denk dat mijn honden misschien nog wel vaker omkijken.
Waardoor het voor mij lijkt dat de honden van TS zich niet vrij gedragen is het dwangmatige/aangeleerde in dat omkijken

Nou ja, dat bedoel ik ook met het niet vrij zijn :ok: . Ze kijken continue om om te kijken of er mss een duim opgestoken wordt en er een beloning volgt. Izzy houdt mij dus ook in de gaten maar meer tussen neus en lippen door, zeg maar.
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Nanna schreef:
Inge O schreef: ja, zo zie ik het ook, terwijl dit voor een herder (en helemaal voor een belg) toch niet nodig is om die verwachting er nog eens extra in te trainen?
maar goed dat is dus blijkbaar verschillend hoe baasjes dat ervaren.
Dat contrôlefreak gedoe zou voor mij ook zó helemaal niks zijn :mrgreen: Ik zou er helemaal gek van worden.
Maar goed, de volgende vindt het weer leuk. En als de honden er geen probleem mee hebben is het mij goed hoor.
Ik doe het niet omdat ik het zo leuk vind, maar omdat er bij ons in het park ook best veel mensen lopen die niet van honden houden, er mensen zitten te vissen, kleine kinderen spelen etc.. En omdat Belle een hond is die graag haar eigen gang gaat. ik wil ze dus binnen gezichts- en terugroepafstand hebben, zodat ik kan voorkomen dat iemand last van ze heeft.
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Belle
Zeer actief

kipo schreef:toen Kita in haar Bananentijd zat, ben ik een keer, onder het uitspreken, "oke, daag" in de auto gestapt en weggereden
Dat heb ik ook een keer met de bloedhond geprobeerd. Die was niet onder de indruk, het was eerder het tegenovergestelde, zo van "Joepie :cheer: , baas gaat weg, dan ben ik vrij om mijn neus achterna te gaan". Het enige wat er bij haar op zat was geduld hebben :19:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”