http://www.youtube.com/user/hondenschoo ... CDny9o6MVo
Hoe doen jullie dat? Hou jij de hond in de gaten of houd je hond jouw in de gaten......
Moderator: moderatorteam

Zo doet Vanna het ookrenee-uk schreef:Voor mij is het genoeg dat mijn honden me in de gaten houden, ze doen dat al van nature
Ze hoeven van mij ook niet steeds terug te komen, al gebeurt dat wel.
Maar ook dat doen ze uit zichzelf, krijgen even een aai en ze gaan weer verder.
eigenwijs portretInge O schreef:zo doe ik het met vonkje ook.renee-uk schreef:Voor mij is het genoeg dat mijn honden me in de gaten houden, ze doen dat al van nature
Ze hoeven van mij ook niet steeds terug te komen, al gebeurt dat wel.
Maar ook dat doen ze uit zichzelf, krijgen even een aai en ze gaan weer verder.
mijn wartjes beperken zich vaker tot het even oogcontact maken vanop afstand en áls het al eens gebeurt dat ik ze bij me roep dan staat attack me zo aan te kijken van 'zie je nu niet dat ik hier bén
??'
.

Inge O schreef:áls het al eens gebeurt dat ik ze bij me roep dan staat attack me zo aan te kijken van 'zie je nu niet dat ik hier bén
??'
.

nee dat is het niet, ik denk dat mijn honden misschien nog wel vaker omkijken.Rebble schreef: Ik ben het met mijn voorgangers eens dat jouw honden wel erg vaak omkijken en mij niet helemaal vrij lijken en dat zou ik voor mijn hond niet willen.

mee eens...hier doet vanna het ook, omdat ze t zelf nodig achtrenee-uk schreef: Waardoor het voor mij lijkt dat de honden van TS zich niet vrij gedragen is het dwangmatige/aangeleerde in dat omkijken
Ze doen het omdat het verwacht wordt en de mijne doen het omdat ze het zelf nodig vinden.
Daan kan ook zo kijken. Je ziet aan zijn hele snoet van 'ja, ik sta hier en je kunt ook naar mij toe komen' als hij ziet dat ik iets lekkers uit mijn zak pak dan komt hij het lekkers ophalen om vervolgens weer zijn eigen ding te doenInge O schreef:attack ookM@rleen schreef:Inge O schreef:áls het al eens gebeurt dat ik ze bij me roep dan staat attack me zo aan te kijken van 'zie je nu niet dat ik hier bén
??'
.
Dat heeft Boomer ook zo af en toe, ik lig stiekum dubbel dan, maar hij moet wel even komen knuffelen, want ik heb m geroepen
.
en dan komt ze aan met zo'n gezicht van 'hèhè, ze moet weer haar zin hebben hoor'.

renee-uk schreef:nee dat is het niet, ik denk dat mijn honden misschien nog wel vaker omkijken.Rebble schreef: Ik ben het met mijn voorgangers eens dat jouw honden wel erg vaak omkijken en mij niet helemaal vrij lijken en dat zou ik voor mijn hond niet willen.
Waardoor het voor mij lijkt dat de honden van TS zich niet vrij gedragen is het dwangmatige/aangeleerde in dat omkijken
Ze doen het omdat het verwacht wordt en de mijne doen het omdat ze het zelf nodig vinden.

Ik doe het niet omdat ik het zo leuk vind, maar omdat er bij ons in het park ook best veel mensen lopen die niet van honden houden, er mensen zitten te vissen, kleine kinderen spelen etc.. En omdat Belle een hond is die graag haar eigen gang gaat. ik wil ze dus binnen gezichts- en terugroepafstand hebben, zodat ik kan voorkomen dat iemand last van ze heeft.Nanna schreef:Dat contrôlefreak gedoe zou voor mij ook zó helemaal niks zijnInge O schreef: ja, zo zie ik het ook, terwijl dit voor een herder (en helemaal voor een belg) toch niet nodig is om die verwachting er nog eens extra in te trainen?
maar goed dat is dus blijkbaar verschillend hoe baasjes dat ervaren.Ik zou er helemaal gek van worden.
Maar goed, de volgende vindt het weer leuk. En als de honden er geen probleem mee hebben is het mij goed hoor.
Dat heb ik ook een keer met de bloedhond geprobeerd. Die was niet onder de indruk, het was eerder het tegenovergestelde, zo van "Joepiekipo schreef:toen Kita in haar Bananentijd zat, ben ik een keer, onder het uitspreken, "oke, daag" in de auto gestapt en weggereden