Vandaag was me weer een dagje wel.
Ik liep met mijn 4 uitlaathonden (ben pas gestart met een kleinschalige uitlaatservice met max. 6 honden) lekker te genieten in het bos (losloopgebied overigens) toen ik in de verte een andere uitlaatservice zag naderen met 10-12 honden.
Prima, niks aan de hand, maar toen kwam het.....wat ik vroeger ook altijd deed met mijn uitlaathonden (had toen ook een grotere uitlaatservice), ik lijnde ze altijd aan als er mensen, andere honden, ruiters joggers noem maar op aankwamen.
Deed ik dus nu ook, die muts ziet dat ook maar vertikt om de honden aan te lijnen of ook maar bij zich te roepen.
Ik zie inmiddels de bui al hangen en vraag vriendelijk of ze aub de honden terug wil roepen, omdat ik de mijne inmiddels al lang aan had gelijnd en ik geen zin had in een vechtpartij.
Het antwoord was heel duidelijk: "nee hoor, want ze zijn allemaal sociaal"
Inwendig kokend van nijd, krijg ik er nog net netjes uit: "maar ik vind dat niet prettig, wil je ze aub terugroepen want dit zijn niet mijn eigen honden, en ik lijn ze niet voor niks aan en ga al aan de zijkant van het bospad staan"
Die boerentrien werd toen ook nog pissed op mij: "ja wat denk je nou, dat ik met 10 riemen ga lopen, mooi niet, die onzin doe ik niet aan.
Inmiddels minder aardig merkte ik op of ze ooit van roedelgedrag etc,. had gehoord.
Nou meid stel je maar niet zo aan, mensen zoals jij die de honden aanlijnen veroorzaken de problemen
Ik heb voor de rest maar niks meer gezegd en een snoeiharde brul gegeven naar een wel erg overheersende reu, en ben toen doorgelopen, verongelijkt nagekeken door de uitlaatmiep.
Ben ik nou zo'n domme trut dat ik elke keer de honden aanlijn of wat is dat toch?
Ik ergerde me in elk geval groen en geel en weet welke uitlaatservice dat het was...
Twee van hun honden zijn nog zeker een 150 meter met mij meegelopen voordat ze uiteindelijk omdraaiden.
Enfin weer verder gewandeld lekker genoten, kom ik bij de parkeerplaats waar mijn caddy staat een man tegen met in zijn kielzog een luiskeels blaffende mechelaar teef en een pup van ik denk 12 weken, ook een mechelaar, overduidelijk moeder en zoon.
Man keek een beetje benauwd, dus ik groet die goeie man, waarop hij zegt: weet jij van wie die honden zijn
Nee dus, geen idee.
Nou kijk maar uit, die grote is vals
Nou viel reuze mee, niks vals alleen onzekerheid.
Maar goed wat nu, ik kijken of ik de pup aan kon lijnen, maar moeders was erg beschermend.
Uiteindelijk een hele tijd later had ik het pupsel aan de riem.
Ondertussen heeft de andere man de dierenambulance gebeld, die zouden er aankomen.
Die hadden het erg druk dus dat duurde even, maar geeft niet, ondertussen bleef het teefje mooi bij ons, maar we kregen haar niet aangelijnd.
Dierenambulance komt en na veel moeite lukte het me ook om de teef in de ambulance te krijgen.
Moest er ook nog politie bij komen waarom weet ik niet, dus konden we daar weer op wachten.
Uiteindelijk zijn onze gegevens opgeschreven, we werden netjes bedankt voor de moeite, en de honden zijn meegenomen naar het asiel in doetinchem.
In al die tijd was er bij politie nog geen melding gemaakt van een vermissing van teef en pup
Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen.....hoop dat ze bij de baasjes terugkomen.
En uiteindelijk was ik twee uur later dan gepland thuis, maar gelukkig weer een goede daad verricht.
Alleen jammer van een moeizaam begin van de wandeling
Pff heel verhaal maar moest het even kwijt
groetjes
corina