Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mank..

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer
Aantal honden: 1

Mank..

Ongelezen bericht door meg1986 »

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan niet echt iets vinden... Dus vandaar een nieuw topic...

Ik heb een boomertje wat mank loopt. Ik ben zelf wezen stappen gisteren avond en hij heeft dus de avond en nacht bij mijn zus doorgebracht. Zij kent hem heel goed en hij loopt blijkbaar sinds vanmorgen mank. Ze belde mij meteen... Hij heeft geen trappen gelopen, is wel op het bed gesprongen en er zelf weer afgesprongen, en is onder het bed gekropen.

Hij loopt als je van voren kijken links achter mank. Ik mag overal aan zitten, alleen bij zijn voetzooltjes probeert hij wel iets of wat te happen (niet gemeen maar zoals hij speels hapt). Ik mag zijn been strekken en buigen, geen enkel probleem... Ik heb ook bij de heupen gevoeld maar ik voel niets bijzonders...Hij belast het pootje helemaal niet overigens, en bij zitten gaat hij heel gek zitten. Hij is nog wel net zo vrolijk als anders en rent op en neer met zijn bot...

Zou het al tijd zijn om een dierenarts te bellen of kan ik beter tot morgen of dinsdag wachten, en hem rustig aan laten doen... Ik ben nogal overbezorgd normaal maar ik twijfel heel erg nu... :denken:

Graag tips?
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Mank..

Ongelezen bericht door blondie »

Als hij dat pootje helemaal niet belast zou ik me wel een beetje zorgen maken.
Maar bovenal bij manken neem ik tegenwoordig de da adviezen de keren dat ik wél met een mankert gegaan ben nog steeds mee. Niet laten rennen en een weekje aan de riem uitlaten en verder rust houden.
Check ook even de zooltjes wat beter, er kan een doorn inzitten of een glassplinter :wink: al is het maar een ienieminie splintertje wat er zit, heb dat zelf gehad met mijn eigen voet, en miniscuul klein glasstukje had pijn aan mijn voet met lopen maar kon niets zien, uiteindelijk een heel klein stukje glast gevonden wat ik er uit moest duwen.
En Finn had het ook eens, een doorn van een roos in zijn poot.
Als je zeker weet dat er niets in de voetzooltjes zit zou ik zelf even lijnrust doen, blijft hij die poot echt niet gebruiken zou ik zelf naar een da gaan morgen.
meg1986
Zeer actief

blondie schreef:Als hij dat pootje helemaal niet belast zou ik me wel een beetje zorgen maken.
Maar bovenal bij manken neem ik tegenwoordig de da adviezen de keren dat ik wél met een mankert gegaan ben nog steeds mee. Niet laten rennen en een weekje aan de riem uitlaten en verder rust houden.
Check ook even de zooltjes wat beter, er kan een doorn inzitten of een glassplinter :wink: al is het maar een ienieminie splintertje wat er zit, heb dat zelf gehad met mijn eigen voet, en miniscuul klein glasstukje had pijn aan mijn voet met lopen maar kon niets zien, uiteindelijk een heel klein stukje glast gevonden wat ik er uit moest duwen.
En Finn had het ook eens, een doorn van een roos in zijn poot.
Als je zeker weet dat er niets in de voetzooltjes zit zou ik zelf even lijnrust doen, blijft hij die poot echt niet gebruiken zou ik zelf naar een da gaan morgen.
Dankje voor je reactie.. Ik had zelf ook al het idee om het een dagje aan te kijken. Misschien dat ik hem zo even lekker onder de douche zet. Wie weet is dat ook wel goed, en dan spoelt het eventueel ook schoon als er iets in zit...

Ik heb de zooltjes nagekeken maar ik kan niets vinden.... :19: hij heeft ook te veel haar... daarom dacht ik misschien even in nattigheid, dan kan ik beter kijken...

Hij loopt altijd aan de riem, ivm de weg hier. Hij belast het pootje niet echt, al probeerde hij er net wel op te gaan staan... En vervolgens weer niet, het lijkt wel of hij op het puntje van zijn pootje loopt zeg maar, op zijn tenen in onze taal... heel apart...
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

meg1986 schreef: Hij is nog wel net zo vrolijk als anders en rent op en neer met zijn bot...
Oh, met dat aan de lijn houden om niet te laten rennen, bedoelde ik wat rustig houden dus in huis ook maar even wat rustiger aan doen :mrgreen:
Het kan een natuurlijk een spierblessure of verzwikking zijn. Maar goed het kan van alles zijn. Zelf zou ik het even aankijken of het met rust en rustig lopen wat beter gaat. Maar je kent je eigen hond natuurlijk het best.
meg1986
Zeer actief

blondie schreef:
meg1986 schreef: Hij is nog wel net zo vrolijk als anders en rent op en neer met zijn bot...
Oh, met dat aan de lijn houden om niet te laten rennen, bedoelde ik wat rustig houden dus in huis ook maar even wat rustiger aan doen :mrgreen:
Het kan een natuurlijk een spierblessure of verzwikking zijn. Maar goed het kan van alles zijn. Zelf zou ik het even aankijken of het met rust en rustig lopen wat beter gaat. Maar je kent je eigen hond natuurlijk het best.
Sorry mijn rennen was ook iets te enthousiast getypt, hij komt in elk geval gewoon vrolijk binnen, oortjes vrolijk... Ik vraag me echt af wat hij heeft gedaan... :(
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”