Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stille loopsheid?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Stille loopsheid?

Ongelezen bericht door Rahne »

Ik begin een beetje te twijfelen aan mezelf..
Konah is nu 20 maanden en ik zit al een tijdje op haar 1ste loopsheid te wachten. Vorige week zondag met het lekkere weer naar een hondenstrandje toegeweest en daar waren een aantal kleine reutjes die allemaal erg veel interesse in haar hadden. Reuen jaagden haar allemaal na en snauwden ook elkaar af. In het begin heb ik haar laten gaan, ik dacht zelf dat ze nu wel snel loops zou gaan worden. Na een tijdje kreeg ik het toch benauwd omdat ze ook echt steeds op haar probeerden te klimmen en steeds aan haar zaten te likken etc. Ben toen weggegaan en heb thuis nogmaals gekeken maar geen bloed en ook niets gezwollen.
Heb haar iedere dag gecontroleerd maar ik zie en merk verder helemaal niets aan haar. De rest van de week weinig reuen tegen gekomen maar degene die ik wel tegen kwam vonden haar ook errug leuk.

Vandaag was het natuurlijk weer prachtig dus erg druk en de eerste labrador reu die we tegen kwamen besprong haar gelijk. Konah snauwde hem wel af maar hij bleef proberen dus maar snel doorgelopen. De rest van de ronde meerdere reuen tegen gekomen en allemaal probeerden ze erop te springen :ugh: Kan het zijn dat Konah misschien toch loops is ondanks dat ze dus niet bloed en er ook geen zwelling is? :denken: Aan haar gedrag merk ik verder niets vreemds en mijn andere honden reageren ook niet anders op haar.
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
Lillith
Zeer actief

Re: Stille loopsheid?

Ongelezen bericht door Lillith »

Er is pas een topic over geweest, moet je even zoeken :ok:
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Ik heb toevallig Konah ook gezien op het hondenstrandje in het Bergse Bos. Ik zag inderdaad ook die lab reu die jouw hond telkens besteeg. Maar hij deed dit ook bij mijn RR teefje die niet loops is. Het was gewoon een irritante hond en die baas zat totaal niet op te letten. Mijn herder reu kwam ook nog even kennis maken met Konah en hij vond dr ook wel erg lekker ruiken, dat wel. Hij liet er zelfs zn bal voor liggen. :engel:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

http://www.hondenforum.nl/plaza/fokken- ... 11175.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben er ook nog steeds niet uit ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

Joera schreef:Ik heb toevallig Konah ook gezien op het hondenstrandje in het Bergse Bos. Ik zag inderdaad ook die lab reu die jouw hond telkens besteeg. Maar hij deed dit ook bij mijn RR teefje die niet loops is. Het was gewoon een irritante hond en die baas zat totaal niet op te letten. Mijn herder reu kwam ook nog even kennis maken met Konah en hij vond dr ook wel erg lekker ruiken, dat wel. Hij liet er zelfs zn bal voor liggen. :engel:
Heej wat leuk dat er iemand van het forum was :D
Ja die vervelende reuen die op alles rijden komen we ook wel tegen soms en dan laat ik het ook gewoon gaan, Konah snauwt ze wel af als ze het zat is. Maar nu zijn het dus bijna alle reuen die op haar willen rijden, vandaar dat ik een beetje in paniek raakte want dat heb ik nog niet eerder meegemaakt :ugh: Bij mijn andere teven was het echt duidelijk te zien dat ze loops waren maar bij Konah merk ik nu dus echt niets behalve dan dus dat alle reuen achter haar aan zitten.
Marjoleine schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/fokken- ... 11175.html

Ik ben er ook nog steeds niet uit ;)
Bedankt voor de link :ok:
Lastig probleem dus, bij Konah is haar muts ook niet gezwollen maar ik laat haar voorlopig maar even aan de lijn todat de interesse van andere reuen weg is. Dat bloeden geeft wel troep maar het is toch wel fijn dat je dan zeker weet dat ze loops zijn en er rekening mee kan houden.
-Rahne-
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Als je ze wilt laten dekken is dat ook wel fijn :mrgreen:

Nouja. Dat zal pas gebeuren als het slecht uitkomt, schat ik.
In dit soort dingen slaat Murphy meestal toe ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Ik dacht trouwens voor de eerste loopsheid van mijn teefje ook dat ze een stille loopsheid had. Maar kort daarna werd ze echt loops, met het nodige bloed. :engel: Misschien moet ze ook weer loops worden?
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Konah is de tamaskan?
Stille loopsheid komt bij wolfhonden wel eens voor. Ook worden wolfhondachtige rassen laat loops.
ik denk dat ze misschien een soort "voorloopsheid" heeft en binnenkort echt loops gaat worden.

Flamme is gecastreerd. toch wordt ze iedere 9 maanden (dat was heet cyclus) lastig gevallen door reutjes en blijft ze zelfs staan tot dat ze echt proberen op de stappen.
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

flamme schreef:Konah is de tamaskan?
Stille loopsheid komt bij wolfhonden wel eens voor. Ook worden wolfhondachtige rassen laat loops.
ik denk dat ze misschien een soort "voorloopsheid" heeft en binnenkort echt loops gaat worden.

Flamme is gecastreerd. toch wordt ze iedere 9 maanden (dat was heet cyclus) lastig gevallen door reutjes en blijft ze zelfs staan tot dat ze echt proberen op de stappen.
Ja Konah is mijn tamaskan. Ik hoop dat ze binnenkort dan echt loops wordt en gaat bloeden, tot zover nog steeds niks..
-Rahne-
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ik hoop het ook voor je. Maar tot nu toe is het niks om je zorgen om te maken denk ik :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”