Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Die Luuk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Die Luuk

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik was vanmiddag in Dieren om Luuk en Tessa te laten titeren (Vaccicheck). Terwijl ik op de uitslag wachtte ben ik daar in het losloopgebied gaan wandelen. Een heel open gebied en Tessa nam het er lekker van, ze zag mij over een grote afstand nog lopen en bleef lekker háár ding doen. Toen ben ik haar maar gaan halen, ze laat zich dan heel makkelijk aanlijnen, loopt niet weg ofzo. Maar goed het is Luuk zijn verhaal, niet het hare.
Ik loop met Tessa aan de lijn terug naar het pad, met Luuk in het kielzog, gewoon loslopend. In de verte zie ik 2 mensen aan komen lopen met een Argentijnse Dog. In eerste instantie niks aan de hand totdat die Dog de geest kreeg. De eigenaren wilden hem nog pakken, maar hij was ze te snel af. Hij had zijn oog gericht op Luuk want toen hij Tessa en mij voorbij stoof, keek hij nog wel even naar ons, maar besloot om zich op Luuk te storten.
Ik schrok toch wel wat van het fanatisme van die Dog, maar hij was gemuilkorfd waardoor ik Luuk zijn kansen iets hoger inschatte. Terwijl die Dog langs me heen stoof keek ik om en zag dat Luuk zich groot maakte en zeer zeker niet genegen was om zich zo maar gewonnen te geven. Op het moment dat de Dog Luuk omver zou lopen ofzo, zet Luuk een stap opzij en de hond schiet door. Die Dog snapte het niet helemaal, hij kwam een hond tegen die zijn mannetje stond.
Beide honden waren niet van plan om zich aan elkaar te onderwerpen, maar wilden het ook niet echt uitvechten. Hoewel ik wel denk dat die muilkorf daar een positief aandeel in heeft gehad.
Die Dog wilde echt wel bijten en ik weet niet hoe het afgelopen was als Luuk idd gebeten was. Ik ben bang dat Luuk dan ook het gevecht was aangegaan.
Gelukkig konden wij (de bazen van de Dog en ik) de honden nog vrij makkelijk mee krijgen. En anders was de DA dichtbij :wink: .

Ik vertelde deze belevenissen van onze stoere Luuk, vanmiddag aan mijn man, terwijl Luuk heel vergenoegd in zijn mand op zijn knuffelbeer lag te sabbelen :love: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Die Luuk

Ongelezen bericht door Supernova »

Dan zit je hart wel even in je keel zeg :oeps:
Gelukkig is Luuk heel stoer en is het goed afgelopen :ok:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

gaaf dat stapje opzij, het is een slimmerd die Luuk :E:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Op het moment dat de Dog Luuk omver zou lopen ofzo, zet Luuk een stap opzij en de hond schiet door
Heel slim. :mrgreen: Zie het ook zo voor me.
Wel fijn dat die hond gemuilkorfd is zeg, lijkt me best eng.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Slimme hond :mrgreen:

Ow en nog vraagje, hoeveel kost zon titerbepaling eigenlijk? Ik wil ze ook niet meer laten enten.. Alleen beetje jammer dat mijn eigen dierenarts dit niet doet..
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

_Inge_ schreef:Slimme hond :mrgreen:

Ow en nog vraagje, hoeveel kost zon titerbepaling eigenlijk? Ik wil ze ook niet meer laten enten.. Alleen beetje jammer dat mijn eigen dierenarts dit niet doet..
Ik heb voor 2 honden 84 euro betaald, voor de één 47 euro en de 2e hond 37 euro. Maar het verschilt heel erg per DA heb ik begrepen.

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Hahaha, die Luuk inderdaad! En dan later zo onschuldig op z'n knuffelbeer sabbelen :I:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Hilde schreef:Hahaha, die Luuk inderdaad! En dan later zo onschuldig op z'n knuffelbeer sabbelen :I:
Ik zal het eens filmen. Als je hem ziet liggen met zijn poten over die beer heen en dan maar soppen, met heel hoge piepjes erbij, dan is het zo'n watje.

mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh geweldig... super die Luuk....
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Handige move van Luuk :ok:

Hoe vaak laat je de titer bepalen? Doe je dat eens in de drie jaar of....?

Deze dierenartsen voeren de vaccicheck uit:
http://www.nmlhealth.com/c,5779,,/Verko ... Check.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
schnauzer
Actief
Mijn ras(sen): Schnauzer

Ongelezen bericht door schnauzer »

Die luuk,

Ik herken dat wel met yari, die werd laatst opgejaagd door een rottweiler en berner. :jank:
Totdat hij het zat was, draait zich op maakt zich enorm vierkant en macho en je zag alle tandjes.. :lol: toen kozen de 2 grote jongens ervoor om maar om te keren.
En toch hebben ze een klein hartje.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”