Ik loop met Tessa aan de lijn terug naar het pad, met Luuk in het kielzog, gewoon loslopend. In de verte zie ik 2 mensen aan komen lopen met een Argentijnse Dog. In eerste instantie niks aan de hand totdat die Dog de geest kreeg. De eigenaren wilden hem nog pakken, maar hij was ze te snel af. Hij had zijn oog gericht op Luuk want toen hij Tessa en mij voorbij stoof, keek hij nog wel even naar ons, maar besloot om zich op Luuk te storten.
Ik schrok toch wel wat van het fanatisme van die Dog, maar hij was gemuilkorfd waardoor ik Luuk zijn kansen iets hoger inschatte. Terwijl die Dog langs me heen stoof keek ik om en zag dat Luuk zich groot maakte en zeer zeker niet genegen was om zich zo maar gewonnen te geven. Op het moment dat de Dog Luuk omver zou lopen ofzo, zet Luuk een stap opzij en de hond schiet door. Die Dog snapte het niet helemaal, hij kwam een hond tegen die zijn mannetje stond.
Beide honden waren niet van plan om zich aan elkaar te onderwerpen, maar wilden het ook niet echt uitvechten. Hoewel ik wel denk dat die muilkorf daar een positief aandeel in heeft gehad.
Die Dog wilde echt wel bijten en ik weet niet hoe het afgelopen was als Luuk idd gebeten was. Ik ben bang dat Luuk dan ook het gevecht was aangegaan.
Gelukkig konden wij (de bazen van de Dog en ik) de honden nog vrij makkelijk mee krijgen. En anders was de DA dichtbij
Ik vertelde deze belevenissen van onze stoere Luuk, vanmiddag aan mijn man, terwijl Luuk heel vergenoegd in zijn mand op zijn knuffelbeer lag te sabbelen