Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

doodmoe wordt ik van sommige mensen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dianavdberkt
Zeer actief

doodmoe wordt ik van sommige mensen

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Ik ga bijna elke dag lekker wandelen met de twee 9-jarigen hier. Ze zijn lief en sociaal maar houden er niet van dat honden op hun afgestormd komen en houden er ook niet van neus aan neus te staan met vreemde honden. Dan kunnen ze fiks uithalen, soms met gaten tot gevolg.

Ik lijn ze dus ook netjes aan als er andere honden naderen en leg ze keurig op veilige afstand af. Luisteren dus super naar me en zullen ook niet bewegen voor ik zeg dat ze weer vrij mogen.

nu heb je hier naast de geluidswal een gebied waar je met je hond mag lopen, net als bij de nedereindse plas en in de meern de plas strijkviertel. Losloopgebieden tot april voor honden.

een keer in de zoveel tijd heb ik weer eens een aanvaring met eigenaren ( meestal vrouw) waarvan de hond of honden niet luisteren. ik waarschuw dus al vanuit de verte en vraag of ze de hond bij zich kunnen houden.

vandaag dus weer. mevrouw vond het onnodig om haar honden aan te lijnen omdat het losloop gebied was en vond dat ik met deze honden maar ergens moest gaan wandelen waar honden niet los mochten lopen. Op mijn vraag of het dan de bedoeling was dat mijn honden noooit meer losmochten kreeg ik volmondig een JA te horen. Op mijn vraag aan haar of het niet handig zou zijn een opvoed cursus voor haar honden te doen zodat ze luisterden kreeg ik geen antwoord. pffffffff.
ik heb haar ook gevraagd of het nu zo erg was om voor een tweetal meter de honden aan te lijnen of bij zich te houden. Vond mevrouw onnodig. vandaag of morgen ontplof ik.
nu zijn er gelukkig genoeg mensen die de hond gewoon bij zich roepen en weer vrij laten zodra ik er voor bij ben. Zoveel ruimte en zo weinig begrip. :tong: :tong: :tong: :tong: :tong:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: doodmoe wordt ik van sommige mensen

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mensen en potloden, Diana.
Volgende keer vragen of haar man beter luistert dan haar honden ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik vind dat je er niet van uit mag gaan dat loslopende honden in een losloopgebied onder appel staan. Als je hond kan uithalen (met gaten) vind ik dus dat je niets te zoeken hebt in een losloopgebied. :F:
Dianavdberkt
Zeer actief

EstherK schreef:Ik vind dat je er niet van uit mag gaan dat loslopende honden in een losloopgebied onder appel staan. Als je hond kan uithalen (met gaten) vind ik dus dat je niets te zoeken hebt in een losloopgebied. :F:
ik kan nu even niet inschatten hoe serieus je dit bedoelt door het groene lachebekje erachter. Meen je de uitspraak die je hier boven neerzet. Zal toch niet he.
Dianavdberkt
Zeer actief

Marjoleine schreef:Mensen en potloden, Diana.
Volgende keer vragen of haar man beter luistert dan haar honden ;)

Vind ik een heel goeie Marjolein. Zal ik volgende keer eens aan het mens vragen als ik r weer tegen kom.

Jij hebt mijn twee oudste honden een hele dag meegemaakt en ook gemerkt dat ze gewoonweg goed luisteren. ik hoef het toch niet te pikken dat elke hond op die van mij afgestormd komen omdat het een losloop gebied is.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

EstherK schreef:Ik vind dat je er niet van uit mag gaan dat loslopende honden in een losloopgebied onder appel staan. Als je hond kan uithalen (met gaten) vind ik dus dat je niets te zoeken hebt in een losloopgebied. :F:
Mee eens.
Niet dat ik er altijd blij van word als andere honden op mijn hond af komt denderen, maar je moet hier wel rekening mee houden. En als je (of je hond) hier niet tegenkunt, dan kun je een losloopgebied beter mijden.
Ik hou mijn hond overigens wel bij mij als ik zie dat een ander zijn / haar hond aangelijnd heeft of liever niet heeft dat een vreemde hond bij zijn / haar hond komt in een losloopgebied. Gewoon rekening houden met elkaar.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Ik zal dan wel raar zijn, maarre ik ga niet aan andere mensen vragen of zij hun hond aan willen lijnen omdat die van mij niet los kan :19:

Wij hebben hier een heel mooi groot bos op 300 mtr en daar lopen nagenoeg alle honden los, Maar Nell van mij loopt ook aangelijnd. Ik blijf ze dan ook uit de buurt en de keren dat er toevallig 1 vanachter aangelopen komt die ik niet gezien heb en die ineens voor Nell komt te staan waarbij Nell nog wel eens het idee wil hebben een pitbull te zijn :piew: zijn gelukkig nog steeds op 1 hand te tellen, maar heb toch wel al 2x de opmerking gehad dat ik dan maar ergens anders moet gaan lopen als mijn hond niet “los” kan :19:

Dat laatste verdom ik. Maar ik gaat ze wel voor zover mogelijk uit de buurt en verwacht in ieder geval zeker niet dat een ander voor mijn hond zijn/haar honden gaat aanlijnen. Misschien moet jij dat ook niet doen. Een ander heeft namelijk niks met jou te maken en laten niet voor niets hun hond in een “losloopgebied” uit. Dan moet je idd zoals ik wel eens te horen heb gekregen in een gebied gaan lopen waar alle honden verplicht aangelijnd moeten zijn. Heb je geen gezeik ook.

Wat dat betreft kijk ik meer naar mezelf denk ik. En daarvan heb ik zoiets van dat ik niet een ander “overlast” wil bezorgen door van anderen te verlangen dat zij hun hond aan gaan lijnen omdat die van mij denkt een vechthond te zijn.

Jij zegt ze vanuit de verte al te “waarschuwen” door ze te vragen of ze hun hond bij zich willen houden, maar waarom loop je er dan niet zo omheen dat zij geen “last” van jou hebben? Stomme vraag misschien hoor, maar dat zou mijn idee zijn. Ik zou ze wetende dat ik met een niet zo ‘vriendelijke” hond loop niet eens passeren. Dan wacht ik gewoon tot ze weg
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Dianavdberkt schreef:
ik kan nu even niet inschatten hoe serieus je dit bedoelt door het groene lachebekje erachter. Meen je de uitspraak die je hier boven neerzet. Zal toch niet he.
Dat meen ik wel. Alleen ik weet ook dat dit tot zeer verhitte discussies kan leiden op dit forum.

Ik vind dat je bijtwonden moet voorkomen in een losloopgebied. Als je hond bijt moet je óf niet gaan óf de hond muilkorven.
Het kan toch niet zo zijn dat iedereen schichtig om zich heen moet kijken of er misschien een hond aan komt die gaten bijt in de jouwe.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ik zorg ervoor dat mijn honden niets kunnen doen als ze voor de zoveelste keer benaderd worden door vreemde honden. Tis toch te gek voor woorden dat ik mijn honden nooit meer los mag laten in een losloopgebied met ruimte genoeg voor iedereen. Wat is er mis mee om als je elkaar passeert even je hond bij je te houden of aan te lijnen.

Een hond is dan wel een roedel dier maar als twee roedels elkaar tegen komen heb je een probleem.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb ook een teefje dat niet altijd aardig is, maar meestal is ze dat wel.
Daar blijf ik niet voor weg want ze staat prima onder appèl.
Dat staat hier ook op de borden: ze mogen los mits onder appèl.
Dat is wel fijn want daar kan ik dus een ander ook op wijzen.

Maar er voor wegblijven doe ik niet.
In de stad loop ik ook het risico dat ik word beroofd: dat het niet mag weerhoudt sommige mensen niet.
Moet ik dan maar thuisblijven de rest van mijn leven?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Ik heb ook een teefje dat niet altijd aardig is, maar meestal is ze dat wel.
Dat is wat anders dan gaten bijten.
Dianavdberkt
Zeer actief

smoekie schreef:Ik zal dan wel raar zijn, maarre ik ga niet aan andere mensen vragen of zij hun hond aan willen lijnen omdat die van mij niet los kan :19:

Wij hebben hier een heel mooi groot bos op 300 mtr en daar lopen nagenoeg alle honden los, Maar Nell van mij loopt ook aangelijnd. Ik blijf ze dan ook uit de buurt en de keren dat er toevallig 1 vanachter aangelopen komt die ik niet gezien heb en die ineens voor Nell komt te staan waarbij Nell nog wel eens het idee wil hebben een pitbull te zijn :piew: zijn gelukkig nog steeds op 1 hand te tellen, maar heb toch wel al 2x de opmerking gehad dat ik dan maar ergens anders moet gaan lopen als mijn hond niet “los” kan :19:

Dat laatste verdom ik. Maar ik gaat ze wel voor zover mogelijk uit de buurt en verwacht in ieder geval zeker niet dat een ander voor mijn hond zijn/haar honden gaat aanlijnen. Misschien moet jij dat ook niet doen. Een ander heeft namelijk niks met jou te maken en laten niet voor niets hun hond in een “losloopgebied” uit. Dan moet je idd zoals ik wel eens te horen heb gekregen in een gebied gaan lopen waar alle honden verplicht aangelijnd moeten zijn. Heb je geen gezeik ook.

Wat dat betreft kijk ik meer naar mezelf denk ik. En daarvan heb ik zoiets van dat ik niet een ander “overlast” wil bezorgen door van anderen te verlangen dat zij hun hond aan gaan lijnen omdat die van mij denkt een vechthond te zijn.

Jij zegt ze vanuit de verte al te “waarschuwen” door ze te vragen of ze hun hond bij zich willen houden, maar waarom loop je er dan niet zo omheen dat zij geen “last” van jou hebben? Stomme vraag misschien hoor, maar dat zou mijn idee zijn. Ik zou ze wetende dat ik met een niet zo ‘vriendelijke” hond loop niet eens passeren. Dan wacht ik gewoon tot ze weg

Dat probeer ik dus ook altijd maar dan verdommen die mensen het nog om de eigen hond onder controle te houden. Ze kunnen gewoon passeren met loslopende honden. Dit is geen enkel probleem mits ze maar niet neus aan neus staan of onder de staarten proberen te komen. Ik roep dit ook alleen tegen mensen die continu de hond lopen te roepen omdat het niet luisterd. ik passeer regelmatig honden die WEL onder controle staan en dat geeft dan ook geen enkel probleem.
Muk

smoekie schreef:Ik zal dan wel raar zijn, maarre ik ga niet aan andere mensen vragen of zij hun hond aan willen lijnen omdat die van mij niet los kan :19:
Is ook wel waar. Het moet geen omgekeerde wereld worden in een losloopgebied. Maar als ik zie dat iemand met zijn hond niet graag heeft dat mijn hond in de buurt komt snuffelen of er naartoe gaat, dan hou ik daar wel rekening mee.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Muk schreef:
Mee eens.
Niet dat ik er altijd blij van word als andere honden op mijn hond af komt denderen, maar je moet hier wel rekening mee houden. En als je (of je hond) hier niet tegenkunt, dan kun je een losloopgebied beter mijden.
Ik hou mijn hond overigens wel bij mij als ik zie dat een ander zijn / haar hond aangelijnd heeft of liever niet heeft dat een vreemde hond bij zijn / haar hond komt in een losloopgebied. Gewoon rekening houden met elkaar.
Het is iets waar je inderdaad (jammer genoeg) niet standaard vanuit kan gaan in een 'officieel' losloopgebied. Een reden voor mij om er liever niet te komen. Mijn honden staan prima onder appèl en/of zijn altijd bij me te roepen, maar de praktijk wijst uit dat dat niet voor elke loslopende hond geldt. Dat 'buurten' bij mijn honden loopt meestal best goed af, maar als de zoveelste pats-reu bij Billy aan komt zetten, heb ik er ook wel eens tabac van.
Stug doorlopen, dat doe ik dan in zo'n geval. :wink:
Afbeelding
Muk

Dianavdberkt schreef:Dat probeer ik dus ook altijd maar dan verdommen die mensen het nog om de eigen hond onder controle te houden.
Dit is standaard in een losloopgebied, dus ja daar moet je rekening mee houden. Gewoon omdat heel veel mensen hun hond niet onder appèl hebben. En als je daar niet tegen kunt dan werkt het ook om je hond op niet standaard uitlaattijden uit te laten.
smoekie
Zeer actief

Dianavdberkt schreef:Ik zorg ervoor dat mijn honden niets kunnen doen als ze voor de zoveelste keer benaderd worden door vreemde honden. Tis toch te gek voor woorden dat ik mijn honden nooit meer los mag laten in een losloopgebied met ruimte genoeg voor iedereen. Wat is er mis mee om als je elkaar passeert even je hond bij je te houden of aan te lijnen.

Een hond is dan wel een roedel dier maar als twee roedels elkaar tegen komen heb je een probleem.
Ik vind het niet te gek voor woorden als jij je hond niet meer los zou kunnen laten in een losloopgebied omdat jouw hond gaten kan maken bij andere loslopende honden die wel los kunnen lopen.

Dan moet je simpelweg op andere tijdstippen gaan lopen. Maar in ieder geval (naar mijn mening) niet van anderen gaan verwachten dat zij hun honden wel even voor jou gaan aanlijnen omdat die van jou "niet zo vriendelijk is en of zijn". En anders heb je ook nog de keuze om je hond een muilkof om te doen als je zo graag wilt dat deze ook los kan lopen :ok:

Edit:
Laatst gewijzigd door smoekie op 24 jan 2011 17:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik heb een super sociale hond.
die in een losloopgebied dus ook los loopt.
maar als ik iemand tegenkom die de hond vast heeft.
roep ik hem of bij me of lijn hem ff aan een jachtlijntje.
kleine moeite en scheelt aan beide kanten een hoop stress. :19:
vind het juist fijn dat mensen hun hond aanlijnen als ze niet heel
fijn zijn in de omgang.
dus zo doe ik wat terug.
smoekie
Zeer actief

Dianavdberkt schreef:Dat probeer ik dus ook altijd maar dan verdommen die mensen het nog om de eigen hond onder controle te houden. Ze kunnen gewoon passeren met loslopende honden. Dit is geen enkel probleem mits ze maar niet neus aan neus staan of onder de staarten proberen te komen. Ik roep dit ook alleen tegen mensen die continu de hond lopen te roepen omdat het niet luisterd. ik passeer regelmatig honden die WEL onder controle staan en dat geeft dan ook geen enkel probleem.

Dat snap ik wel. Dat heb ik zelf ook een enkele keer meegemaakt en toen zag ik de eigenaar ook niet (de hond wel op tijd gelukkig) en heb de hond gewoon op tijd met een "eh foei" weggestuurd.

Hoe dan ook vind ik dat je niet van andere mag verwachten dat zij voor jou(mij) de hond(en) aanlijnen. Als dat echt gevaar op kan leveren zeg ik op mijn beurt simpelweg wat ik al eerder zei dat je dan op andere (vroege/late) tijdstippen moet gaan lopen of als je de hond zo graag los wilt laten lopen een muilkorf om moet doen. (mijn keuze is dat in ieder geval zeker niet) :wink:

Edit:
Muk schreef:
Is ook wel waar. Het moet geen omgekeerde wereld worden in een losloopgebied. Maar als ik zie dat iemand met zijn hond niet graag heeft dat mijn hond in de buurt komt snuffelen of er naartoe gaat, dan hou ik daar wel rekening mee.
Tuurlijk, zou ik met een hond loslopen die wel los kan en er loopt iemand waarbij je ziet dat iemand niet wil dat jouw(mijne dus) hond bij die van hem/haar komt zou ik daar ook rekening mee houden en mijn eigen hond bij me houden en misschien ook wel aanlijnen maar tis naar mijn idee niet zo dat je dat moet verwachten. Tis mooi als mensen daar idd rekening mee houden (als ze het al in de gaten hebben) maar ik vind het geen reden om andere daarop af te rekenen zoals nu het geval is.
Laatst gewijzigd door smoekie op 24 jan 2011 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

krullie schreef:ik heb een super sociale hond.
fijn zijn in de omgang.
dus zo doe ik wat terug.
Dit doe ik dus ook, maar ik weet ook dat Bob graag naar andere honden gaat. Niet om te patsen maar om te spelen. En als meneer eenmaal aan het spelen is met een andere hond dan is het ook behoorlijk lastig om hem weer bij me te roepen als er iemand anders aankomt met het verzoek aan te lijnen. Ik hoop dus dat je tijdig roept :engel:
En de groeten van de mannen :zwaai
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

Reny schreef:
fijn zijn in de omgang.
dus zo doe ik wat terug.
Dit doe ik dus ook, maar ik weet ook dat Bob graag naar andere honden gaat. Niet om te patsen maar om te spelen. En als meneer eenmaal aan het spelen is met een andere hond dan is het ook behoorlijk lastig om hem weer bij me te roepen als er iemand anders aankomt met het verzoek aan te lijnen. Ik hoop dus dat je tijdig roept :engel:
ik hoef eigenlijk niet te roepen.
mijn hond loopt er omheen met een boog.
maar ik wil gewoon laten zien aan de andere eigenaar.
dat hij kan ontspannen.
zonder te stressen of mijn hond naar zijn/haar honden toe zal komen als ze dat niet willen.
ben ik erlangs mag hij weer los.
okee mits hij echt heeeeelemaal omloopt.
dan lijkt me de boodschap duidelijk. :F:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb ook laatst zoiets meegemaakt. Eerst liep ik met Jigzy ergens en kwam er een DH reu aangerend. Hij was aardig opdringerig en vervelend bezig, ik zie Jigzy haar houding veranderen en dan is het oppassen geblazen. Ik tilde haar dus op tot de eigenaar er op zijn dooie gemakje aankwam. Begon ook het kleine reutje vervelend te doen. Kreeg hij de hond niet te pakken, Jigzy begon aardig te flippen in mijn armen. Uiteraard was het mijn schuld want ik had haar niet op moeten tillen. Eindelijk had hij dat beest te pakken dus ik loop snel door laat hij hem weer los :S: Toen was ik diegene die aardig begon te flippen daar :mrgreen:
Een week later kwam ik diezelfde combinatie honden tegen toen ik met Tyra liep. Dit keer met de vrouw. Beide honden renden dwars door een paar struiken en een sloot om bij ons te komen. We schrokken ons dood. Ook meteen opdringerig doen op haar beginnen te rijden etc. Zegt die vrouw ja die kleine luistert nog niet zo goed. Toen zei ik nou die grote ook niet :F: Had ze eindelijk de honden weer bij elkaar geroepen en van mijn hond afgekregen ging de duitser met de bal van Tyra er vandoor :roll:
Ik ben nu 2x meer dan schappelijk geweest de volgende keer ga ik meteen schoppen. Ik loop hier nu al 4 jaar en laat mij niet de pret verpesten door wat onopgevoede beesten en lakse eigenaren.
Heb jij je hond niet onder controle dan loop je risico's, gebeten worden door een andere hond is daar maar 1 van.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

fijn zijn in de omgang.
dus zo doe ik wat terug.
Dat dus :ok: Ik weet niet waarom een hond aangelijnd of strak naast het been moet lopen, dus neem ik - ook in een losloopgebied - het zekere voor het onzekere en lijn mijn hond even aan voor het passeren. Ik heb daar geen moeite mee, het is sociaal gedrag naar mijn idee. We kunnen toch hier en daar wel iets voor elkaar doen?
Als ik uit de verte denk dat de hond die nadert een probleem is voor Boyke (reu, bepaald type), dan lijn ik hem ook even aan (ook al vallen er geen gaten) en waardeer het dan wel als de ander daarop zijn hond ook eventjes bij zich houdt. Hoe kun je überhaupt veilig lopen in een losloopgebied met honden die niet onder apel staan? Ze kunnen dan toch ook de benen nemen, de weg op rennen etc :19:
Laatst gewijzigd door Flevo Bordertje op 24 jan 2011 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik vind dat jij zelf je honden moet aanlijnen. Niet andere mensen.
Ik lijn James ook aan als ik andere honden zie aankomen, ga niet aan andere mensen vragen of hun de hond willen aanlijnen. Zeg wel dat hij niet met andere honden kan als de hond te dichtbij kom. En dan roepen ze de hond gewoon en lopen ze door.
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef: Heb jij je hond niet onder controle dan loop je risico's, gebeten worden door een andere hond is daar maar 1 van.
Bijten is ook een uiting van je hond niet onder controle hebben.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ik snap je hoor, ik lijn Bob ook altijd aan als ik een aangelijnde hond zie (dus ook in losloopgebied). Met uitzondering van ééntje, die loopt aangelijnd omdat ze blind is. Na 3 keer te hebben aangehoord dat ik Bob niet hoefde aan te lijnen doe ik dat bij haar niet meer :F:
Maar verder: kleine moeite groot plezier.

Maar als Bob eenmaal aan het spelen is met een hond en er komt in de verte iemand me andere honden met de vraag of ik Bob wil aanlijnen dan gaat dat meer moeite kosten, want tijdens het spel slaan zijn oren dicht :N:
En de groeten van de mannen :zwaai
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Zo herkenbaar dit, alleen is die van mij een stukje kleiner dan die van jou ;) En ook ik loop gewoon in een losloop gebied en als ik het niet vertrouw, dan gaat hij aan de lijn. Hij luistert perfect, dus ik zie het probleem niet. En ook ik vraag af en toe of mensen hun hond even bij zich kunnen houden. Dan houden we het namelijk gezellig en kan iedereen lekker wandelen. Natuurlijk loop ik niet tijdens spitsuur in het bos, ik probeer altijd vroeg of laat te gaan, maar ik vind dat mijn hond net zo veel recht heeft om lekker te kunnen rennen, als iedere andere hond.

En wat is nou de moeite om even je hond bij je te houden???? Ik lijn die van mij altijd aan als ik iemand met aangelijnde hond zie aankomen, dat is toch gewoon sociaal om dat te doen? Nu gaat het er om dat de honden niet altijd even makkelijk zijn met andere honden, maar wat nou als een hond vanwege een blessure niet los mag? Moeten die mensen dan ook maar niet in een losloop gebied gaan lopen? Zorg gewoon dat je hond onder appel staat en zorg ervoor dat iemand anders geen last heeft van jou en je hond.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Reny schreef:Ik snap je hoor, ik lijn Bob ook altijd aan als ik een aangelijnde hond zie (dus ook in losloopgebied). Met uitzondering van ééntje, die loopt aangelijnd omdat ze blind is. Na 3 keer te hebben aangehoord dat ik Bob niet hoefde aan te lijnen doe ik dat bij haar niet meer :F:
Maar verder: kleine moeite groot plezier.

Maar als Bob eenmaal aan het spelen is met een hond en er komt in de verte iemand me andere honden met de vraag of ik Bob wil aanlijnen dan gaat dat meer moeite kosten, want tijdens het spel slaan zijn oren dicht :N:
Ik vind het wel een beetje dom om langs spelende honden te marcheren en te eisen dat de honden aangelijnd worden :wink:
chant
Zeer actief

Ongelezen bericht door chant »

Hier is een klein losloopgebied. Er zijn er maar twee hier in de buurt. een is erg onoverzichtelijk en daar loop ik dus zelden met Dex, die niet met vreemde reuen op kan schieten. Hij kan inderdaad ook gaten bijten.
Het kleine gebiedje loop ik dus wel. De meeste honden ken ik en ik weet waar hij wel en niet mee op kan schieten. Ik lijn hem dan aan en loop gewoon door zodat hij niet kan gaan zitten fixeren. Als het mogelijk is loop ik de andere kant op. de mensen waar hij niet mee kan lijnen ook gerust voor die 10meter hun hond aan en dat gaat prima. Ik moet toegeven dat Tommy ook wel goed helpt en bijna alle honden met hem kennis maken en Dex niet eens aankijken :mrgreen: Soms is er toch iemand die de hond een afstand van 200meter laat overbruggen om eens even te komen patsen bij Dex. Dan word het toch wel erg lastig en kan het hem niet kwalijk nemen als hij uitvalt. Andersom lijn ik Tommy ook aan als iemand zijn honden aanlijnt als ik er aan kom. Lijkt me een kleine moeite. Natuurlijk ga ik niet op een drukke zondagmiddag wandelen, maar op de minder drukke tijden.
smoekie
Zeer actief

Valerie schreef:Heb jij je hond niet onder controle dan loop je risico's, gebeten worden door een andere hond is daar maar 1 van.
Je hebt in een losloopgebied altijd de kans dat 2 honden die normaliter goed los kunnen en goed met andere honden kunnen ineens op elkaar klappen.

Maar als jij van te voren al weet dat die van jou dat niet kan moet jij je hond gewoon aangelijnd houden en dat heeft niets te maken naar mijn idee of de ander zijn hond wel of niet onder controle heeft. Diegene loopt in losloopgebied omdat diegene er van uit gaat dat de honden die daar lopen ook daadwerkelijk los "kunnen" (niet agressief zijn) zonder op die van hem/haar te klappen. :19:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik lijn Charlie normaal gesproken niet aan in losloopgebied. In het bos ook niet wanneer mensen met aangelijnde honden langs komen.
Los kijkt ze daar niet eens naar andere honden, dus ik zou niet weten waarom.
Mijn hond is niet sociaal, maar wanneer ze niet aangelijnd is jaagt ze opdringerige buurters die niet onder appél staan wel weg met een snauw of ontwijkt ze ze.
Ik vind dat wanneer je honden schade aanrichten bij sociale honden die komen buurten in losloopgebied je daar op de normale tijden niets te zoeken hebt.

Ja, pas toen er een heel oud hondje met staar aan kwam en op een paar cm afstand recht in haar ogen bleef staren heb ik haar even aangelijnd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”