Ik lijn ze dus ook netjes aan als er andere honden naderen en leg ze keurig op veilige afstand af. Luisteren dus super naar me en zullen ook niet bewegen voor ik zeg dat ze weer vrij mogen.
nu heb je hier naast de geluidswal een gebied waar je met je hond mag lopen, net als bij de nedereindse plas en in de meern de plas strijkviertel. Losloopgebieden tot april voor honden.
een keer in de zoveel tijd heb ik weer eens een aanvaring met eigenaren ( meestal vrouw) waarvan de hond of honden niet luisteren. ik waarschuw dus al vanuit de verte en vraag of ze de hond bij zich kunnen houden.
vandaag dus weer. mevrouw vond het onnodig om haar honden aan te lijnen omdat het losloop gebied was en vond dat ik met deze honden maar ergens moest gaan wandelen waar honden niet los mochten lopen. Op mijn vraag of het dan de bedoeling was dat mijn honden noooit meer losmochten kreeg ik volmondig een JA te horen. Op mijn vraag aan haar of het niet handig zou zijn een opvoed cursus voor haar honden te doen zodat ze luisterden kreeg ik geen antwoord. pffffffff.
ik heb haar ook gevraagd of het nu zo erg was om voor een tweetal meter de honden aan te lijnen of bij zich te houden. Vond mevrouw onnodig. vandaag of morgen ontplof ik.
nu zijn er gelukkig genoeg mensen die de hond gewoon bij zich roepen en weer vrij laten zodra ik er voor bij ben. Zoveel ruimte en zo weinig begrip.