Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn hond trekt zn lip op tegen nieuwe pup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zinndy

mijn hond trekt zn lip op tegen nieuwe pup

Ongelezen bericht door Zinndy »

Hallo allemaal, ik ben net nieuw hier mijn naam is Cinn.
even in het kort.
Ik had een Berner sennen Bailey en ene duitse herder Tyson . Bailey was 2 toen pup Tyson kwam ( beide reutjes)
ging super!! waren echt de beste maatjes we hebben nooit problemen gehad ....Maar nu..... Nu is Bailey op 5 okt dood gegaan...
een maagtorsie..."zomaar" ...... hoe stom het ook klinkt...op nuchtere maag..smorgens héél vroeg....dierenarts kon hem niet meer helpen had ook inwendige bloeding...Ben er nóg elke dag verdrietig om. Tyson werd beetje depri.....wilde niet meer eten...niet spelen niks...liep alleen maar te zoeken... Nu was ie eindelijk weer zichzelf en we hebben besloten om er een pup bij te nemen, zodat ie weer een speelkameraadje heeft. Gister avond hebben we onze duitse herder pup gekregen. En hij vind em VRESELIJK!!!!
we hebben ze buiten kennis laten maken....en tyson eerst naar binnen gedaan...hij snuft eraan...enz...
MAAR...Tyson is nooit echt nooit bezitterig geweest op eten , speeltjes enz..en nu....Hij hangt beetje over de pup heen, heeft em gister al afgesnauwd toen de pup een brokje wilde pakken die op de grond lag..en vanmorgen toen ik beneden kwam....had Tyson een bot gevonden (waarschijnlijk van onder de bank vandaan hij verstopt ze overal) en toen de pup dichtbij kwam verstarde hij...en trok zn lip op...al zn tanden bloot..neus gerimpeld..en ik schrok er best van ....Hij doet het ook als de pup bij een van ons komt staan....hij drinkt wel samen, hij snuft eraan...hij laat het toe dat de pup op zijn kussen gaat liggen, ook al sturen wij de pup naar zn eigen kussen....
Is dit nu al gedoemd te mislukken?? een nieuwe pup? Hij vind er niks aan....hij wil ook niet meer bij komen terwijl ik eerst hem aanhaal..eten geef enz..
is dit puur stukje gewenning?? of heb ik een verkeerde keus gemaakt.....iK zou het zo jammer vinden als Tyson een hele andere hond word....daar doe ik hem ook geen plezier mee en hij gaat toch voor natuurlijk!
Het pupje is ook een reu......en is 7 weken. Tyson is net 3 .

Heeft iemand advies?
Sorry...ik begon met "even kort" maar dat is dus niet gelukt :-)
Afbeelding
alvast bedankt
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: mijn hond trekt zn lip op tegen nieuwe pup

Ongelezen bericht door _Jules_ »

James heeft bij elke nieuwe hond hier lelijk gedaan de eerste paar dagen. Op rijden, grommen..
En nu slapen ze gezellig tegen elkaar aan :wink: Vind het alleen met een pup wel enger, die kan zichzelf niet verdedigen.
Laatst gewijzigd door _Jules_ op 22 dec 2010 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Ga eerst maar uit van het positieve, dat het kwestie van wennen is, maar neem wel je maatregelen. Ik zou als ik jou was de komende dagen als jullie de ruimte verlaten de pup apart doen, bijvoorbeeld door middel van een traphekje een deel van de woonkamer afschermen en dan ze scheiden, zo voorkom je dat het eventueel uit de hand loopt als je er niet bij bent. Verder zou ik je oudere hond niet teveel corrigeren, hiermee heb je kans dat hij de pup als schuldige gaat zien van de correcties. Leid eerder de pup veel af als hij te dicht in de buurt komt van de spulletjes van je oudere hond en ga veel met ze wandelen voor het roedelgevoel. Ik wens je veel succes!!
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Nelleke schreef:Ga eerst maar uit van het positieve, dat het kwestie van wennen is, maar neem wel je maatregelen. Ik zou als ik jou was de komende dagen als jullie de ruimte verlaten de pup apart doen, bijvoorbeeld door middel van een traphekje een deel van de woonkamer afschermen en dan ze scheiden, zo voorkom je dat het eventueel uit de hand loopt als je er niet bij bent. Verder zou ik je oudere hond niet teveel corrigeren, hiermee heb je kans dat hij de pup als schuldige gaat zien van de correcties. Leid eerder de pup veel af als hij te dicht in de buurt komt van de spulletjes van je oudere hond en ga veel met ze wandelen voor het roedelgevoel. Ik wens je veel succes!!
Ja, en trek altijd je oudere hond voor.
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Hij heeft tijd nodig om de pup te accepteren.
Wat je het beste kan doen is je er niet teveel mee bemoeien.
Tenzij hij heel onterecht de pup pakt natuurlijk.
Onze teef heeft 2 weken "lelijk" gedaan tegen onze laatste ridgebackpup.
Liep hij langs haar mand gromde ze,was ik eten aan het maken voor ze gromde ze.
Ik heb de pup eigenlijk ook wat genegeerd ,dus niet getroost of geknuffeld.
Zo mocht de pup niet meespelen met de 2 oudere honden,hij werd compleet genegeerd als hij mee wilde doen.
Het was hun manier om de regels duidelijk te maken.
Honden doen dat anders dan wij die denken niet ohh wat een lief onschuldig pupje.
Na 2 weken ging het beter en nu kunnen ze heel goed met elkaar overweg.

Geniet van jullie pup en geef het wat tijd.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik zou rondslingerende botjes, speeltjes etc misschien even weghalen (tijdelijk). Verder zal het wel goed gaan hoor. Pups snappen dat soort waarschuwingen meestal wel en volwassen honden zullen in de meeste gevallen alleen waarshuwen, niet opzettelijk extreem verwonden :ok:
Zinndy

woww...heel erg bedankt voor jullie reacties!

Ik trek idd mijn 'oude' hond voor ,moet ook eerlijk zeggen dat hij hiervoor nog nooit in contact is geweest met zo'n jonge pup.
meestal waren ze al rond een maand of 6/ 7 .....

Ik heb ook tegen mijn dochter gezegd ( 14 en vind al snel iets 'zielig' ) dat ook zij zich aan de regels moet houden en niet moet denken in termen als ahhh wat zielig als Ty hem terecht wijst...of wij de pup even negeren...daar heb ik alle vertrouwen in dat zij dat goed gaat doen..omdat we haar hebben uitgelegd dat het de honden alleen maar ten goede komt en honden nou eenmaal een andere 'taal' onderling hebben als wij.
Wij hebben tyson tot nu toe niet gecorrigeerd, hij heeft ook niet gebeten gelukkig, maar bromt en gromt af en toe als ie te dichtbij komt ( nu 3x zn lip opgetrokken sinds gisteravond ) en de pup loopt dan bij hem weg.
Ik laat ze soms samen even gek doen en plassen, maar neem ook zowel de pup en tyson apart mee...Tyson heeft natuurlijk véél meer beweging nodig..we lopen heel wat af saampies.....er ligt hier alleen zoveel sneeuw dat de pup zn pootjes helemaal verdwijnen in de sneeuw en ik de sneeuwbolletjes van zn billen en pootjes moet halen bij thuiskomst...dan droog ik em toch maar ff goed af.
Tyson ligt op dit moment lekker bij mij aan mn voeten, kont naar mij en hoofd zodat ie de kamer goed kan zien...
Morgen ga ik pup Mike even goed na laten kijken bij dierenarts want hij is érg mager!!
Hij (vr)eet wel heel erg goed.
Ik durf Tyson nu echter n iet zijn bot te geven.....en idd we hebben de pup nog maar sinds gister avond....laten we maar hopen dat het goed komt..

Thanx allemaal...ik hou jullie op de hoogte
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Ik laat ze soms samen even gek doen en plassen, maar neem ook zowel de pup en tyson apart mee...Tyson heeft natuurlijk véél meer beweging nodig..we lopen heel wat af saampies.....er ligt hier alleen zoveel sneeuw dat de pup zn pootjes helemaal verdwijnen in de sneeuw en ik de sneeuwbolletjes van zn billen en pootjes moet halen bij thuiskomst...dan droog ik em toch maar ff goed af.
Ja die sneeuw is echt niet handig als je een pup hebt he? Mijn boomertje kreeg ik als pup de vorige winter en momenteel heb ik ook weer een pup, gelukkig is deze nu al zo groot dat hij in ieder geval niet met zijn buikje in de sneeuw hangt. Maar wat je ook kan doen is je pupje meenemen op de lange wandeling in een draagzak en hem zo nu en dan op veilige plekken los laten lopen met je andere hond. Zal je zien dat als je thuiskomt ze allebei heerlijk gaan slapen.
Zinndy

Ik hoop het maar...maar moet ik ondertussen nog iets doen aan Tyson zn plotselinge ( als in heeft ie nog nooit eerder gehad toen mijn andere hond nog leefde) bezitterigheid over ons, eten en speeltjes?
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik gok dat hij snel genoeg op een andere manier bezitterig wordt: tegen anderen over zijn pup.
Want hij mag het dan een stom ding vinden, wel zijn stomme ding natuurlijk!

Orpa wilde Fien ook wel stuk hebben in het begin.
Nou, Orpa (20 kilo) en Fien (800 gram), ik vond dat heel eng :N:

Tegenwoordig is Fien de enige die op Orpa's bed mag en wie naar die uk wijst is dood.
Niet dat ik dat dan goed vindt trouwens ;)
Maar ik bedoel maar, het went wel.
Zolang je maar je oudste hond bijvalt en zijn positie veilig stelt, zoals de anderen hier ook al aangeven.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Zinndy

Fijn om te lezen allemaal...mensen om mij heen roepen allemaal...wegdoen die pup...Tyson gaat voor....en hij laat duidelijk merken dat hij hem niet leuk vind.
Hmmm het is natuurlijk ook zo dat alleen omdat hij superomging met andere reu...hij niet per definitie deze nieuwe woef ook maar meteen leuk hoeft te vinden....
Ik bedoel...wij vinden toch ook niet iedereen aardig... :engel:
Ik denk dat het ook "erger" word gemaakt...( ze proberen me van alles aan te praten ) omdat ik reutjes heb...oke misschien is de kans groter dat het misgaat...maar ik hoorde dat mijn zusje nu ook twee honden heeft(greyhounds) en dat ene teefje deed net zo lelijk tegen de nieuwe pup als mijn Tyson nu doet..alleen das minder erg denk ik..kleiner ras...en t zijn teefjes...

Tyson probeert af en toe te spelen..nou ja meer van die schijnbewegingen door zn voorpoten enzo..vanmiddag toen ie op de grond lag alle 4 zn poten omhoog..(doet ie heel vaak) mocht de pup héél ff aan zn buik ruiken...echt maar 4 seconden ofzo....
Hij gaat ook vaak naar hem toe..snuft dan ff aan hem..als de pup zn eten niet opeet....blijft tyson écht van zn brokjes af...
net heb ik met ze gespeeld...tyson met zn eigen bal en de kleine met zijn speelgoed. Tyson komt ook echt niet aan het speeltje dat de pup heeft meegekregen van zijn eerste eigenaar...
maar komt ie te dichtbij...dan krijgt ie een grom wel of niet m,et ontblote lippen....dan loopt de pup weg en kijkt tyson me echt zo aan..oh jee word je niet boos dat ik gromde?
als de pup ...wat zeg ik toch steeds pup..hij heet gewoon Mike :tongue: in de gordijnen hangt..of hij doet een plasje staat tyson met zn oren naar achter naar me te kijken of komt naar me toe van.... hey zie je dat!!

Misschien moeten we er niet te zwaar aan tillen en de 'natuur' zn gang laten gaan...we houden het natuurlijk wel goed in de gaten begrijp me niet verkeerd...en we zullen sommige situaties dan ook uit de weg gaan...omdat Mike natuurlijk nog erg klein is en Tyson toch bijna 50 kilo weegt!

vandaag bij dierenarts geweest...behalve een klein navelbreukje en lange nageltjes was ie gezond..hij was wel mager wat ik al zei...woog 3,7 kilo. Onze Tyson was op zelfde leeftijd toch ruim 7 kilo!!

Ik wil jullie heel erg bedanken voor de reacties tot nu toe...tjah..je schrikt toch wel ff als je je lieve hondje ineens dit gedrag ziet vertonen....
alle tips op dit gebied zijn welkom
bezitterigheid ken ik niet en weet dus ook niet precies hoe ik dit moet aanpakken...Ik vind het nu alleen "zielig" dat ik Tyson gene bot kan geven,..daar geniet hij nou juist altijd zo van :(

tot snel
groetjes
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

De pup slaapt vast nog veel,dan kun je de oudere hond zijn bot geven. Heb je het kleintje in een bench?
Afbeelding
Zinndy

wat fijn al die reacties!

Tyson wil geen bot op de momenten dat ik het een mooie tijd of plek vind haha zul je zien
En de pup zit niet in een bench..ik ben een hele slechte slaper en als ik slaap slaap ik heel licht...ik hoor ze snachts niet..als ik beneden kom ( meestal rond 5 uur ) dan liggen ze allebij op hun eigen kussen.

Mike komt bij mensen uit huis vandaan , net als Tyson trouwens. De papa en mama hond waren er net zoals nog 2 van zijn zusjes.
ze kon het boekje niet vinden...en toen ik doorvroeg zei ze dat alleen de pups die al vroeg gereserveerd waren geent waren omdat die ook duurder waren zoiets...pffffff ja maar dan heb je de pup dus al in handen...dus vandaag maar direct naar dierenarts gegaan en alles geregeld. Dus slechte fokker.... ja aan ene kant dus wel....maar niet in de zin van broodfokker ofzo....

maar goed daar heeft Mike niet om gevraagd natuurlijk en aangezien wij voor hem hebben gekozen gaan we ons uitersete best doen hem een beetje op gewicht te krijgen en door een consequente opvoeding hem een liefdevol , goed en stabiel leven te geven .

Ik kom net met ze van buiten en Tyson was even knettergek in de sneeuw....die had spontaan even last van zogenaamde dichtgevroren flappers ofzo :tongue: want hij was me goed aan uitdagen, bomen aan het uitgraven en met pup spelen.. maar goed ik ben de baas..... :tongue: Tyson kan 1 ding heel goed en dat is tot 3 tellen.
Voordat we bij 3 zijn, doet hij toch wat er van hem gevraag word, meestal als je alleen al zegt ik tel tot 3....is al genoeg
Dus kwam hij toch braaf bij me en zijn we met zn drietjes naar huis gewandeld en nu liggen ze lekker te slapen.
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Als ik dat zo allemaal lees gaat dat heel erg goed komen met die twee
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Over de grote lijnen kan ik me aansluiten bij de andere reacties en zal niet veel toe kunnen voegen. Je hebt je pup nog maar net en als ik het zo lees vrij normaal hoe je andere hond doet naar de pup. Beetje vreemd dat je omgeving nu al zegt dat je de pup weg zou moeten doen, heb je lekker veel ondersteuning aan :oohja: Dat komt echt wel goed, hij probeert ook de pup duidelijk te maken wat wel of niet kan. Het moet op deze manier onderling duidelijk worden hoe de rangorde is. Je zult zien dat het steeds leuker gaat worden samen. Jou rol hierin is de oudere hond voortrekken en de pup op de tweede plaats laten komen. Eerst begroeten, eerst eten, eerst naar buiten etc. Voorkom dat je de pup steeds gaat beschermen, dan kan het op den duur wel op een conflict uitdraaien. als extra opmerking: dit geldt ook voor je dochter, zij moet ook de oudste voortrekken ook al is dat puppie juist voor hen het leukst.
Kijk verder goed naar de honden, als het goed is zal de pup een lagere houding aannemen, zich terug trekken, wat hij nu ook al doet (soms niet gelijk de eerste keer). over het niet geven van een bot nu denk ik wel heel anders, ik denk dat hij gewoon zijn bot kan hebben als jij er bij bent, hij mag de pup best afsnauwen, daarmaa leert de pup dat hij af moet blijven van dingen die niet van hem zijn. Dit snauwen is ook maar tijdelijk, als de pup het eenmaal dor heeft danzal hij er echt niet meer heen gaan en heeft de oudere hond geen reden meer om te snauwen. De eerste weken er wel voor zorgen dat jij er veel bent en duidlijk aan beide honden kunt laten zien dat jij de echte baas bent.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Jij hebt Pasha de eerste dag met Ushi niet willen zien. Het leek wel een pitbull :N:
En dan moet je ze nu zien, het zijn de beste vriendinnen. Ik had niet gedacht dat het niet goed zou komen, maar hoe het nu gaat.. Dat had ik nooit durven te dromen!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Zinndy

Lieve mensen...ik ben zó gelukkig!!

Ik ben vanmorgen al heel vroeg ( ik ben ziek, dus slaap bijna niet ) met allebij de woeffies aan het spelen en ineens neemt tyson het over ..en gaat héél voorzichtig met Mike spelen....bek wagenwijd open..lippen omhoog getrokken....hij ging op de grond liggen voor de kleine en ze gingen samen met speelgoed spelen, en met elkaar...en de kleine rolde steeds over hem heen....uiteindelijk zijn ze samen in slaap gevallen..naast elkaar...ben zo blij!! Alleen toen Tyson wakker werd ging ie met zn dikke kont bovenop Mike zitten :oohja:
weet dat het nog oppassen geblazen is , het blijft 50 kilo tegen over 4 kilo, maar nu zag ik de Tyson zoals ik hem ken...ik heb gewoon zon ontzettende lieve herder :I: maar dat wist ik eigenlijk al ....
Het ene oortje van Mike staat ook ineens rechtop....
hier twee fotootjes van net

AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door Zinndy op 21 dec 2010 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

Wat kun je dan blij zijn hè? :cheer: Het komt best goed hoor tussen die 2! 2 Reuen hoeft niet fout te gaan, het is in ieder geval een betere combinatie dan 2 teven. Laat je niks aanpraten door je omgeving, gewoon zelf oordelen :ok:
Atiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shi'tzu

Ongelezen bericht door Atiana »

Zinndy schreef:Fi...
maar komt ie te dichtbij...dan krijgt ie een grom wel of niet m,et ontblote lippen....dan loopt de pup weg en kijkt tyson me echt zo aan..oh jee word je niet boos dat ik gromde?

Dit gedrag komt mij heeel bekend voor, als ie een snauw heeft gegeven en dan naar het baasje kijken betekent ik heb m op zn lazer gegeven effe kijken of het baasje de pup ''voortrekt'' het is heeel normaal dat ie zo reageert het is nog een indringer en een pup moet opgevoed worden ''honden'' manieren zeg maar een pup kan heel opdringerig zijn en de eerste hond zegt in honden taal je respecteerd mij en daar mee uit ik heb dit zelf mee gemaakt en scheet in me broek zou maar zeggen, want bij mij is er ook een heleboel gegrom weglopen van de pup en negeren ervan en zelfs terecht wijzen (bijten) hij keek altijd daarna naar mij en zelf heb je een hartverzwaking maar je moet er niet op reageren (wel als het enstig vechten is,neem dan wel de pup uit de kamer en laat de oudere in huis lopen straf hem er niet voor) nu liggen ze met zn 5 en in bed naast elkaar en soms is er zelfs nog gegrom naar elkaar dan komt er een AH!! van mij en dan is het over..

Geef ze samen eten maar de ouder eerst en samen uitlaten maakt heeel veel goed..oftewel wat allemaal voor mij gezegt is..

Veel sucses en geniet van je pup en je zal zien dat het wel maatjes worden de rangorde moet alleen vast gesteld worden en zoals ik al lees gaat het al heel goed!!!
Onderschift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik ben eigenlijk wel blij met dit topic. Hier komt over 4 weken ook een minipupje bij een Tomas van 30 kg. Ik vermoed dat Tomas er ook niet blij mee is.
Voordien kwamen de pupjes bij Bruno en dat was zo'n geweldige hond, die wilde alleen vrolijk kennismaken maar als de pup dan begon te gillen was Bruno beledigd en keek de pup niet meer aan.
Tomas is een stuk minder zelfverzekerd en reageert daarom ook totaal anders dan Bruno.
Ik was al van plan het te laten gaan want een killer is het nu ook niet bepaald.
Ik ben dus benieuwd hoe het bij jou verloopt.
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Heerlijk om te lezen dat het goed gaat. Zorgen om niets dus. Geniet vooral en beterschap voor jezelf.
Zinndy

Dank je wel allemaal...ja beterschap kan ik wel gebruiken blehh...griep heerst volgens mij.... en vrijdag moet ik eigenlijk optreden..geen idee of ik dat ga redden..maar ik ben echt superblij met hoe het nu gaat en ben blij met jullie!! fijne reacties gehad...thanx
en ik wilde nog even zeggen...wat hebben jullie allemaal mooie foto's etc..mooi gemaakte kerstafbeeldingen met de honden enzo!!
mn complimenten, wou dat ik dat kon :oohja:

Marie jose, wat leuk dat er een pup bij komt!

en idd Ty kijkt me dan echt zo aan..van..zag je dat!! wat ik deed ik gaf em mooi op zn donder en wat ga jij nu doen??
maar ik negeer de pup dan gewoon...Tyson heeft zn werk gedaan.....en als ik de pup bijvoorbeeld uit mn broekspijpen moet halen en zeg 'nee'dan komt Ty meteen met zn grote kop erbij staan zo van...hmm wat doe jij.....krijgt er een op zn donder?
wat zijn het toch geweldige beesten he...Ondanks dat ik pas mijn grote liefde en beste vriendje ben verloren (Bailey) prijs ik mezelf elke dag gelukkig...dat ik Tyson heb..kan er zo van genieten alleen al door naar hem te kijken, hij geeft me zo onzettend veel liefde...en nu de kleine telg erbij...heerlijk!
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Fijn om te horen dat het zo goed gaat en ja, van dat samenspel kun je echt genieten :wink:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Dit zijn de betere berichten :ok:
Geniet er maar lekker van :cheer:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Zo te lezen gaat het allemaal goed komen bij jullie! :D

Ik heb ook twee reuen. De jongste is nu 2 1/2 en de oudste 4 1/2. In het begin was het ook aftasten. Ik heb ze het (meestal) zelf uit laten zoeken. Ging het te mal dan greep ik wel even in. Ik heb ze trouwens van het begin af aan elk in een aparte ruimte eten gegeven. Dit omdat de jongste (een Saarlooswolfhond) nogal een schrokop is en zijn bak in een mum van tijd leeg heeft. Kelan, onze collie ,eet veel rustiger. Hij krijgt zijn eten altijd in de hal. Dan kan hij rustig aan doen :wink:

Soms hebben ze wel een "meningsverschil". Buitenstaanders denken dan dat ze elkaar elk moment af gaan maken, maar het is tot nu toe altijd storm in een glas water :lol1: Alleen ben ik voorzichtig met kluiven. Die geef ik ze altijd elk in een aparte ruimte. Doordat de een sneller kluift dan de ander komt er geheid ruzie van als ik ze samen laat.... :N:

Vroeger heb ik twee teven gehad. Als die ruzie kregen was het veel erger dan dat mijn twee reuen "ruzie" hebben. De teven moest ik altijd uit elkaar halen. Die hielden niet zo snel op ,met vechten..... :blauwoog:

Dus ik zou niet naar die andere mensen luisteren die vinden dat je de pup weer weg moet doen. Jullie doen het prima :wink:

Wat een droppie is Mike, zeg...... :I: Tyson is ook een knapperd! Geniet maar van ze!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

ja dan kun je blij zijn op zulke momenten. Dat gaat helemaal goed komen hoor

EN die onderschriften de meeste vragen of andere forumleden dat kunnen maken. Voor mij heeft ook iemand anders het gemaakt want ik kan dat ook zelf niet.

In de diversen hoek heb je een crea bea topic daar willen mensen vast wel iets maken als je dat zou willen.
:ok:

Die van mij heeft Renee-uk gemaakt. En ik ben er heel blij mee, zo heeft ze er verschillende voor mij gemaakt en ook nog voor andere.
Maar er zijn er meerdere die het kunnen . Vraag het daar maar is, ik weet zeker dat ze het voor jou ook willen doen
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik lees hier dat het getolereerd word als een volwassen hond een pupje afsnauwt, maar waar de rol van het baasje dan.
De leider (de baas dus) bepaalt toch ten alle tijden wat er gebeurt, dus grommen, afsnauwen word dus niet geaccepteerd.
Of sla ik de plank nu mis?
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

->Chanty<- schreef:Ik lees hier dat het getolereerd word als een volwassen hond een pupje afsnauwt, maar waar de rol van het baasje dan.
De leider (de baas dus) bepaalt toch ten alle tijden wat er gebeurt, dus grommen, afsnauwen word dus niet geaccepteerd.
Of sla ik de plank nu mis?
Wat ik zelf zou doen is; in het geval van wegsnauwen, dus als de volwassen hond niet wil dat de pup hem nadert, gewoon even aankijken.De volwassen hond hoeft niet te accepteren dat een nog wat vreemde pup binnen zijn grens komt. Als de volwassen hond de pup opzoekt en dan gromt en snauwt zou ik de volwassen hond wegsturen.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Inge O schreef:de zaak strak 'onder de duim houden' omdat jij zogezegd de opperleider bent is nooit een goed idee.
:ok: Niet met honden die veel tijd met elkaar door moeten brengen, lijkt mij inderdaad.

Buiten (dus met 'vreemde' honden) laat ik het ze meestal niet echt zelf uitzoeken, maar 'regel' ik het veel sneller. Met 'eigen' honden (in mijn geval honden van familie of vrienden) laat ik het veel meer gaan. Daar moeten ze hun eigen evenwicht vinden. Bovendien ken ik die honden en weet ik ook of ik een correctie kan laten gaan.

Fijn dat het nu al zo leuk gaat tussen je 2 hondjes :cheer:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Frenk schreef:
Inge O schreef:de zaak strak 'onder de duim houden' omdat jij zogezegd de opperleider bent is nooit een goed idee.
:ok: Niet met honden die veel tijd met elkaar door moeten brengen, lijkt mij inderdaad.

Buiten (dus met 'vreemde' honden) laat ik het ze meestal niet echt zelf uitzoeken, maar 'regel' ik het veel sneller. Met 'eigen' honden (in mijn geval honden van familie of vrienden) laat ik het veel meer gaan. Daar moeten ze hun eigen evenwicht vinden. Bovendien ken ik die honden en weet ik ook of ik een correctie kan laten gaan.

Fijn dat het nu al zo leuk gaat tussen je 2 hondjes :cheer:
Nou met mijn twee takketeven indertijd liet ik niks gaan hoor, maar dat is dan wel weer iets totaal anders dan pup en volwassen hond ;)

inderdaad fijn dat het goed gaat met de twee hondjes van TS :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”