even in het kort.
Ik had een Berner sennen Bailey en ene duitse herder Tyson . Bailey was 2 toen pup Tyson kwam ( beide reutjes)
ging super!! waren echt de beste maatjes we hebben nooit problemen gehad ....Maar nu..... Nu is Bailey op 5 okt dood gegaan...
een maagtorsie..."zomaar" ...... hoe stom het ook klinkt...op nuchtere maag..smorgens héél vroeg....dierenarts kon hem niet meer helpen had ook inwendige bloeding...Ben er nóg elke dag verdrietig om. Tyson werd beetje depri.....wilde niet meer eten...niet spelen niks...liep alleen maar te zoeken... Nu was ie eindelijk weer zichzelf en we hebben besloten om er een pup bij te nemen, zodat ie weer een speelkameraadje heeft. Gister avond hebben we onze duitse herder pup gekregen. En hij vind em VRESELIJK!!!!
we hebben ze buiten kennis laten maken....en tyson eerst naar binnen gedaan...hij snuft eraan...enz...
MAAR...Tyson is nooit echt nooit bezitterig geweest op eten , speeltjes enz..en nu....Hij hangt beetje over de pup heen, heeft em gister al afgesnauwd toen de pup een brokje wilde pakken die op de grond lag..en vanmorgen toen ik beneden kwam....had Tyson een bot gevonden (waarschijnlijk van onder de bank vandaan hij verstopt ze overal) en toen de pup dichtbij kwam verstarde hij...en trok zn lip op...al zn tanden bloot..neus gerimpeld..en ik schrok er best van ....Hij doet het ook als de pup bij een van ons komt staan....hij drinkt wel samen, hij snuft eraan...hij laat het toe dat de pup op zijn kussen gaat liggen, ook al sturen wij de pup naar zn eigen kussen....
Is dit nu al gedoemd te mislukken?? een nieuwe pup? Hij vind er niks aan....hij wil ook niet meer bij komen terwijl ik eerst hem aanhaal..eten geef enz..
is dit puur stukje gewenning?? of heb ik een verkeerde keus gemaakt.....iK zou het zo jammer vinden als Tyson een hele andere hond word....daar doe ik hem ook geen plezier mee en hij gaat toch voor natuurlijk!
Het pupje is ook een reu......en is 7 weken. Tyson is net 3 .
Heeft iemand advies?
Sorry...ik begon met "even kort" maar dat is dus niet gelukt

alvast bedankt

TARAK