Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Graag hulp.......

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

daan_86
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herdershond

Graag hulp.......

Ongelezen bericht door daan_86 »

Hallo allemaal,

Ik post niet zo vaak hier, lees wel veel mee omdat er vaak interessante dingen tussen staan :ok:
Maar nu moet ik toch even wat voorleggen aan de ervaren fokkers, ben namelijk totaal onzeker of onze Jessy nou drachtig is of niet.

Bij haar 1ste nestje vorig jaar had ze een klein nest van 4 pups. We hebben toen geen echo gedaan omdat ik haar duidellijk zag groeien vanaf 5,5 week.
Als ze drachtig is begint ze vandaag aan de 6de week dracht (dag 43). Maar ik merkte dat ze niet echt een buikje kreeg. Wel heeft ze al vanaf de 3de week dracht heldere, wittige uitvloei wat voor mij een zeker teken was dat ze drachtig was. Maar omdat ze niet groeide toch maar gisteren naar de DA geweest voor een echo, en we zijn nog niets wijzer! Volgens haar zag ze een keer een pup voorbij komen maar het kon volgens haar ook een nier zijn...... Ze zei dat het erg moeilijk was om met 42 dagen dracht sowieso een echo te doen en om pups te herkennen (is dit echt zo??). Haar conclusie was uiteindelijk dat Jessy naar alle waarschijnlijk de vruchtjess gesorbeerd had. Een flinke domper dus!

Maar ik twijfel toch. Ondanks dat ze niet echt in omvang gegroeid is heeft ze al wel megatepels en een melklijst. Toen ik haar net uitliet slijmde ze ook alweer.

Heeft iemand van jullie zoiets al eens meegemaakt? We wilden eigenlijk naar een andere kliniek heen voor een echo, maar daar zien we toch vanaf. Al dat gestress, we moeten nu maar gewoon afwachten. Ik denk dat als ze al drachtig is dat ze waarschijnlijk een klein nestje zal krijgen. We hebben ontzettend veel aanmeldingen voor dit nestje, op dit moment 5 teven - 6 reuen "gereserveerd". Het zou echt jammer zijn..... :ugh:

Hier foto's van Jessy, dag 31:
Afbeelding
Afbeelding

En hier een foto van dag 39:
Afbeelding

Ik zal ook nog een foto plaatsen van Jessy zoals ze er uitziet.
Groetjes,
Daniëlle

Duitse Herder Werkhondenkennel "vom Heiligental"
Website: http://www.vom-heiligental.com
Afbeelding
daan_86
Vaste gebruiker

Re: Graag hulp.......

Nanna schreef:
daan_86 schreef: Al dat gestress, we moeten nu maar gewoon afwachten.
Dat dus ;-)
Ik denk niet dat iemand hier op het forum alziend is en zó kan vertellen of ze wel of niet drachtig is.
Dat vroeg ik ook niet, dat zou wel super zijn natuurlijk, haha :W: Mij gaat het erom of iemand al eens zo'n soort ervaring heeft gehad. Ik ben gewoon erg onzeker hierover en was benieuwd naar andere ervaringen/verhalen.
Groetjes,
Daniëlle

Afbeelding
daan_86
Vaste gebruiker

Nanna schreef:Wel gehoord van iemand's Staffordteef die een operatie nodig had. Beestje was wel gedekt dus een echo om te kijken of ze drachtig was (natuurlijk linke soep met rö-fo's en narcose). Helaas pindakaas, niet drachtig, dus geopereerd.
Paar weken later kreeg mevrouw VIJF pups :smile:
Kijk, daar wordt een mens nou positief van, hahaha :smile: :F:
Groetjes,
Daniëlle

Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

we gaan gewoon duimen voor een leuk aantal pups Danielle! :cheer:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Wenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Wenda »

Als mijn dierenarts het verschil niet ziet tussen een nier en een pup zou ik een andere dierenarts opzoeken met verstand van echo's maken :wink:

De duimen gaan hoor!
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
christiane
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collies
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door christiane »

we blijven hopen
Afbeelding
miekemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door miekemuis »

gewoon afwachten
een dag niet geteckeld is een dag niet geleefd Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Wenda schreef:Als mijn dierenarts het verschil niet ziet tussen een nier en een pup zou ik een andere dierenarts opzoeken met verstand van echo's maken :wink:

De duimen gaan hoor!
Nou idd.
Ik ga ook mee duimen voor jullie!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
heppiedepeppie
Actief
Mijn ras(sen): Beagles

Ongelezen bericht door heppiedepeppie »

daan_86 schreef: Ze zei dat het erg moeilijk was om met 42 dagen dracht sowieso een echo te doen en om pups te herkennen (is dit echt zo??).
Een dierenarts kan (met een goed echo apparaat) uitstekend de vruchtjes/pupjes herkennen hoor! Wij laten altijd een echo maken met 4 weken (28 dagen) ter bevestiging. Daarna voor controle nogmaals met 42 en 56 dagen. Bij 42 dagen herken ik zelfs de puppen.
Je ziet dan ook geen vruchtjes meer, maar kloppende hartjes, ruggegraatjes, ribjes en zelfs staartbotjes. Bij het huidige nest van Mystic zagen we met de 6 weken echo een pup constant kwispelen met zijn/haar staartje. Verder twee pupjes die lekker met de pootjes aan het spelen waren.
Bij de 8 weken echo zagen we complete hondjes. Zelfs mijn oppas herkende iets en die ging pas voor het eerst mee.

Dus of ze heeft niks, waardoor de DA niks kan zien of de DA heeft een wat minder kwalitatief apparaat gebruikt. Of zoals eerder gemeld... een DA met meer ervaring opzoeken...

Hieronder de echo van Mystic met 7,5 weken. Linksonder een pup staartbotjes en ribben goed te zien. Rechtbovenin vruchtblaas met pup. Kopje is uitstekend te herkennen. Midden zie je nog een pup en de pootjes zie je hier vooral.
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”