Ik post niet zo vaak hier, lees wel veel mee omdat er vaak interessante dingen tussen staan
Maar nu moet ik toch even wat voorleggen aan de ervaren fokkers, ben namelijk totaal onzeker of onze Jessy nou drachtig is of niet.
Bij haar 1ste nestje vorig jaar had ze een klein nest van 4 pups. We hebben toen geen echo gedaan omdat ik haar duidellijk zag groeien vanaf 5,5 week.
Als ze drachtig is begint ze vandaag aan de 6de week dracht (dag 43). Maar ik merkte dat ze niet echt een buikje kreeg. Wel heeft ze al vanaf de 3de week dracht heldere, wittige uitvloei wat voor mij een zeker teken was dat ze drachtig was. Maar omdat ze niet groeide toch maar gisteren naar de DA geweest voor een echo, en we zijn nog niets wijzer! Volgens haar zag ze een keer een pup voorbij komen maar het kon volgens haar ook een nier zijn...... Ze zei dat het erg moeilijk was om met 42 dagen dracht sowieso een echo te doen en om pups te herkennen (is dit echt zo??). Haar conclusie was uiteindelijk dat Jessy naar alle waarschijnlijk de vruchtjess gesorbeerd had. Een flinke domper dus!
Maar ik twijfel toch. Ondanks dat ze niet echt in omvang gegroeid is heeft ze al wel megatepels en een melklijst. Toen ik haar net uitliet slijmde ze ook alweer.
Heeft iemand van jullie zoiets al eens meegemaakt? We wilden eigenlijk naar een andere kliniek heen voor een echo, maar daar zien we toch vanaf. Al dat gestress, we moeten nu maar gewoon afwachten. Ik denk dat als ze al drachtig is dat ze waarschijnlijk een klein nestje zal krijgen. We hebben ontzettend veel aanmeldingen voor dit nestje, op dit moment 5 teven - 6 reuen "gereserveerd". Het zou echt jammer zijn.....
Hier foto's van Jessy, dag 31:

En hier een foto van dag 39:

Ik zal ook nog een foto plaatsen van Jessy zoals ze er uitziet.