Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond 2 keer aangevallen!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ienepiens
Actief
Mijn ras(sen): x stabij

Mijn hond 2 keer aangevallen!!

Ongelezen bericht door ienepiens »

Sinds een paar maanden heb ik een jongen bij mij in de portiek wonen met hond.. Hond heeft hij altijd los.. Zag hem regelmatig voor de deur op de parkeerplaats zijn auto wassen en als hij dan water nodig had, ging hij naar binnen (3hoog) en liet zijn hond daar los zitten.. Mijn conclusie hieruit is dan ook dat zijn hond oke is..
En dat was in eerste instantie ook. Als ik portiek uitliep met mijn hond (aangelijnd) naar het losloopveld tegenover dan attendeerde hij even naar zijn hond, maar verder oke..
Maar ineens zie ik de hond met een noodgang op ons afrennen, en voordat ik het wist hing ze in Trixie (mijn hond).. Nou, behoorlijk geschrokken en enigzins verbaasd ben ik verder gelopen. Hij heeft geen woord gerept, niks gevraagd of wat ook..

Vervolgens laat hij zijn hond nog steeds los lopen... Zowel in de portiek als buiten.. En controle erover heeft hij niet, want als je 10 keer moet fluiten en 10keer moet roepen naar je hond, dan klopt er iets niet..

Vorige week is mijn hond weer gepakt.. En de hond ging maar door, bleef op trixie knallen.. Baasje had totaal niet door waar zijn hond was, lette niet op. En ik had hem geroepen, maar dat was dus al te laat...
Gelukkig is Trixie er goed vanaf gekomen, maar ik was er wel heel erg klaar mee.. Heb hem nog toegeschreeuwd dat ie verdorie zijn hond dan ook vast moet doen!!! Wederom geen geluid uit zijn mond.. Geen excuses, geen bezorgdheid naar mijn hond toe.. Helemaal niets!!

Ik ben er zo boos over!!!! Want ik moet dus rekening gaan houden met hem, terwijl mijn hond vast zit!! Ik durf de deur niet uit, als ik wat hoor in de portiek.. Aangezien het zo kan zijn dat zijn hond voor mijn deur staat. En hij zelf er niet bij is... Hij en zijn hond claimen alle ruimte, denken dat alles van hem is..
En het kutte eraan vind ik, dat het een stafford is!! Want dat beessie kan er niet zo veel aan doen..
Mijn hond is naar andere honden best onzeker en dat voelt die hond.. En die krijgt er zo natuurlijk ook wel de kans voor om er wat mee te doen...om te laten zien dat zij de baas is..

Het bezorgt me toch wel spanning hoor.. Continue om je heen kijken of dat beest niet ergens weg komt!! :boos:
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Mijn hond 2 keer aangevallen!!

Ongelezen bericht door Marina »

Dat is idd niet echt leuk te noemen.

Ik zou ook niet meer rustig de deur uit gaan.

Ik hoop dat je snel een oplossing met die man kunt vinden. Zoniet dan zou ik de politie inschakkelen.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Daar zou ik geen twee keer over na hoeven te denken: Ik ging naar de wijkagent/gebiedsagent of hoe die man bij jullie dan ook genoemd mag worden. :evil:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ma-Rianne schreef:Daar zou ik geen twee keer over na hoeven te denken: Ik ging naar de wijkagent/gebiedsagent of hoe die man bij jullie dan ook genoemd mag worden. :evil:
Inderdaad. Voor hetzelfde geld loopt het een keer helemaal uit de hand.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Woningbouw en wijkagent inschakelen.
Want dit loopt geheid een keer heel erg verkeerd af, en jij wilt niet in angst leven op deze manier.
:zweep:
ienepiens
Actief

Had ik nog niet opgeschreven maar heb vanmiddag ook contact gehad met de wijkagent!!
Maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik me daardoor beter voel :(

Hij zei dat deze hond niet word gezien als een agressieve hond, aangezien hij met mensen prima is.. En ook omdat mijn hond (nog) geen daadwerkelijke letsel heeft! Moet dus eerst een hond met gaten hebben!! :boos:
Maar oke.. Hij gaat wel heen en wat hij dan kan doen is deze jongen ADVISEREN om zijn hond aan de lijn uit te laten..
Als ik straat over steek heb je direct losloopgebied. De agent zei hierover dat het dan nog lastiger wordt, want jah, miss wil de jongen zijn hond daar wel los laten lopen!!??
Nou, mijn klomp brak! Ik heb hem ook gezegd dat ik wel een beetje zat ben dat dat als excuus wordt gebruikt. Loslopen prima, maar niet als jij je hond niet onder appel hebt, of niet met honden/mensen kan!! Hij gaf me gelijk maar het was wel zo volgens hem..

We zullen zien.. Hij laat me weten hoe het adviesgesprek met die jongen ging..
ienepiens
Actief

Marina schreef:Ik hoop dat je snel een oplossing met die man kunt vinden. Zoniet dan zou ik de politie inschakkelen.
Met hem ben ik niet in gesprek gegaan.. Maar dat komt ook door het type die hij is, en de overige overlast die hij bezorgd, en doordat hij niet eens het fatsoen heeft om te vragen naar mijn hond..
ienepiens
Actief

Nanna schreef:Over wat voor soort (als in ras) hond praten we eigenlijk?
Een stafford...
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Bah, wat een rotsituatie. :( Over welk losloopgebied gaat het? En is het een reu of een teef? Kun je de hond zelf niet proberen weg te brullen? Vaak schrikken ze daar wel van als een mens opeens zo tegen ze tekeer gaat.
Heb je de jongen/man al op een rustige manier aangesproken? Dan laat je Trixie bijvoorbeeld even binnen en loop je even naar hem toe. Eerst even een complimentje geven over zijn práchtige auto ;) en dan even proberen te overleggen. Ook uitleggen dat jouw hond angstig is e.d.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
SunDee
Actief
Mijn ras(sen): AM staffs
Contacteer:

Ongelezen bericht door SunDee »

Nanna schreef: Ondertussen ben je mooi klaar met zo'n figuur.
Dat is nog het meest irritante denk ik.
Lijkt me niet prettig als je niet eens fatsoenlijk je huis uit kan.
Politie? Of doen die daar niks aan?
Afbeelding
Deejay 19-11-2004 - 06-04-2010
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het een beetje een raar verhaal maar het kan best natuurlijk. Jammer dat het een stafford is.

Ik zou een werparm meenemen. Jij gaat zgn ballen met je hond en als die andere hond weer komt kun je hem een tik geven met dat dingen en NEE! zeggen. Die werparmen petsen best hard (zonder dat het kwaad kan) en misschien denkt de hond dan 2 keer na voor hij weer komt. Want ik begrijp dat jij er zelf niks aan doet? Die hond komt en klapt op jouw hond en dan gaan ze? Ik zou ingrijpen zelf. Die andere hond dat afleren. Iemand moet het toch doen en je laat je hond ook niet elke keer pakken. Die werparm had je toevallig bij de hand dus tja.... :engel:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

GMTA. Die werparm nam ik een poos geleden ook mee nadat een van de overburen een bijzonder hondagressieve hond had lopen (een teef van 6 maanden :hmmm: , een Mechelaartje) die mijn teef een keer had aangevallen. Mijn mechelaar redde zich uitstekend toen, maar ze had de pest aan ruzie. En die andere hond ontsnapte nogal eens....

Ik nam vanaf toen dus áltijd de werparm mee.
Met het ferme voornemen dat als de hond nóg een keer zou aanvallen, ze de derde keer zich wel zou bedenken.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Miranda schreef:GMTA.
Wat betekent dat?
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
ienepiens
Actief

-Gaby- schreef:Bah, wat een rotsituatie. :( Over welk losloopgebied gaat het? En is het een reu of een teef?
Ik woon aan het kanaal, westindischekade...
Zijn hond is een teef die ook nog pups boven heeft.. Mijn hond is ook teef...
MARC_S schreef:Ik vind het een beetje een raar verhaal maar het kan best natuurlijk. Jammer dat het een stafford is.

Ik zou een werparm meenemen. Jij gaat zgn ballen met je hond en als die andere hond weer komt kun je hem een tik geven met dat dingen en NEE! zeggen. Die werparmen petsen best hard (zonder dat het kwaad kan) en misschien denkt de hond dan 2 keer na voor hij weer komt. Want ik begrijp dat jij er zelf niks aan doet? Die hond komt en klapt op jouw hond en dan gaan ze? Ik zou ingrijpen zelf. Die andere hond dat afleren. Iemand moet het toch doen en je laat je hond ook niet elke keer pakken. Die werparm had je toevallig bij de hand dus tja.... :engel:
Wat vind je raar dan?? :denken:
Ik heb zeker wel geprobeerd de hond er af te krijgen, maar het ging zo snel!! De 2de keer kwam de hond en ik ben er tussen gesprongen, heb geschreeuwd naar de hond, maar weer klapte die d'r op.. Ik kreeg 'm dr af, maar tot 3keer toe klapte ze me weer op mijn hond.. Dat beest is dan zo rap, wat moet ik dan??? En mijn hond vecht ook niet terug, die wil het liefst weg rennen, dus haar dan loslaten doe ik niet, want dan heb ik helemaal geen controle meer over de situate..
Maar miss kan ik wel iets van een werpstok meenemen idd.. :E:
Alhoewel ik dan wel bang ben dat dat niet in de goede aarde zal vallen :blauwoog:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

-Gaby- schreef:
Miranda schreef:GMTA.
Wat betekent dat?
Het is een internetafkorting voor 'Great Minds Think Alike' oftewel 'grote geesten denken gelijk'.
And few will ever climb
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Maar wat versta je onder aanvallen? Er is pas geleden een topic geweest over het feit dat het woord 'aanvallen' wel snel gebruikt wordt en ik vraag me dat nu dus ook af.
Begrijp me niet verkeerd hoor. Het is een ontzettend vervelende situatie en ik kan me voorstellen dat je er vreselijk van baalt. Dit is ook niet bepaald een normale gang van zaken. Maar een Stafford die een hond echt aanvalt, laat toch echt wel wat gaten achter.

Die agent vindt ik trouwens wel erg vaag met zijn verhaal dat hij eigenlijk niks kan doen.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

stefanie schreef:Maar wat versta je onder aanvallen? Er is pas geleden een topic geweest over het feit dat het woord 'aanvallen' wel snel gebruikt wordt en ik vraag me dat nu dus ook af.
Begrijp me niet verkeerd hoor. Het is een ontzettend vervelende situatie en ik kan me voorstellen dat je er vreselijk van baalt. Dit is ook niet bepaald een normale gang van zaken. Maar een Stafford die een hond echt aanvalt, laat toch echt wel wat gaten achter.

Die agent vindt ik trouwens wel erg vaag met zijn verhaal dat hij eigenlijk niks kan doen.
Wat Stefanie zegt, als een staff echt aanvalt heb je een zo goed als dood hondje, dus misschien dat het iets genuanceerder ligt?

Maar wat ik in dit specifieke geval zou doen, was een lading kipfilet in mijn zak, en dan 100 keer zonder mijn eigen hond op die staff toelopen, met enige autoriteit ZIT eisen en er een stuk kipfilet indouwen, omdraaien en weglopen en dat dus herhalen. Hele goeie kans dat je dan de 101ste keer met je hond erbij, een superbraaf zittende staff voor je hebt, die helemaal geen oog heeft voor jouw hond, maar die heel graag nog effe wil blijven zitten voor nog een happie.

If you can't beat them, join them. Zoiets.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

ienepiens schreef:Had ik nog niet opgeschreven maar heb vanmiddag ook contact gehad met de wijkagent!!
Maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik me daardoor beter voel :(

Hij zei dat deze hond niet word gezien als een agressieve hond, aangezien hij met mensen prima is.. En ook omdat mijn hond (nog) geen daadwerkelijke letsel heeft! Moet dus eerst een hond met gaten hebben!! :boos:
Maar oke.. Hij gaat wel heen en wat hij dan kan doen is deze jongen ADVISEREN om zijn hond aan de lijn uit te laten..
Als ik straat over steek heb je direct losloopgebied. De agent zei hierover dat het dan nog lastiger wordt, want jah, miss wil de jongen zijn hond daar wel los laten lopen!!??
Nou, mijn klomp brak! Ik heb hem ook gezegd dat ik wel een beetje zat ben dat dat als excuus wordt gebruikt. Loslopen prima, maar niet als jij je hond niet onder appel hebt, of niet met honden/mensen kan!! Hij gaf me gelijk maar het was wel zo volgens hem..

We zullen zien.. Hij laat me weten hoe het adviesgesprek met die jongen ging..

Ik kan de APV van Groningen zo 1,2,3 niet vinden op het net (doet het niet) maar die wijkagent praat onzin.
In ieder geval wat loslopen betreft, want aan de overkant is niet op de parkeerplaats dus daar geldt gewoon een aanlijngebod. Je mag ook geen 100 rijden binnen de bebouwde kom omdat het 100 meter verderop wel is toegestaan.
Daarnaast kan de hond net zo makkelijk worden aangemerkt als gevaarlijke hond omdat ze honden aanvalt, dat heeft niets te maken met wel vriendelijk zijn naar mensen. Het juiste artikel vind je in de APV, maar die werkt dus hier bij mij nu even niet. Er moet wel sprake zijn van enig letsel.
Als je de APV van Groningen hebt kun je het 1 en ander nakijken en nog eens vriendelijk onder de neus wrijven van de wijkagent. Zou je ook eens kunnen kijken naar een artikel over overlast, ook daar zou je het 1 en ander onder kunnen scharen.
Gr. Aniek

Afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Volgens de APV:
Artikel 2:53 Loslopende honden
1. Het is de eigenaar of houder van een hond verboden die hond te laten verblijven of te laten lopen:
a. binnen de bebouwde kom op de weg zonder dat die hond aangelijnd is;
b. op een voor het publiek toegankelijke en kennelijk als zodanig ingerichte kinderspeelplaats,
zandbak, speelweide, sportveld, strand of begraafplaats;
c. op een door het college aangewezen weg of plaats die gesloten is voor honden;
d. op de weg zonder voorzien te zijn van een halsband of een ander identificatiekenmerk dat de
houder of eigenaar duidelijk doet kennen.
2. Het verbod genoemd in het eerste lid geldt niet voorzover de eigenaar of houder van een hond zich
vanwege zijn handicap door een geleidehond laat begeleiden of als een eigenaar of houder van een
hond deze aantoonbaar gekwalificeerd opleidt tot geleidehond.
3. Het college kan plaatsen aanwijzen waar het verbod genoemd in het eerste lid, onder a niet geldt.
Maar aan de andere kant vind ik ook dat als een stafford aanvalt er toch over het algemeen wel aardig wat schade is.
En dat je hond er nu twee keer afgekomen is met geen schade vraag ik me wel af wat "aanvallen" precies inhoud.
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

en toch is hier precies hetzelfde aan de hand hoor...
een herder die vanaf honderden meters afstand op cas af komt rennen zodra ze hem in het vizier krijgt. cas is 2x door haar aangevallen.
met aangevallen bedoel ik dat hij op de grond gegooid werd, gebeten werd, vast gehouden werd, lag te gillen als een speenvarken en die hond dus niet los wilde laten.
verder hetzelfde verhaal als van ts, woont bij mij in de portiek, ze weigeren die hond aan een lijn uit te laten, ik roep de lift, kijk over de galerij heen of ik ze ergens zie lopen, loop vervolgens naar links waar geen leuke wandelplekken zijn omdat zij altijd rechts lopen. (en soms duiken ze alsnog ergens links op) ik loop niet meer na half 10 's avonds, dan is de kans te groot dat ik hen tegen kom. terwijl ik voorheen altijd rond 11 uur liep.
ik heb wat af gebeld en gemaild, gemeente, politie, woningbouw... ik krijg geen reactie, of de reactie dat ze er niks aan kunnen doen, of dat ze ze erop aanspreken maar vervolgens hoor je er niks meer van en merk je ook niet dat ze wel wat veranderen.
ook met de mensen zelf gesproken, gevraagd rond welke tijdstippen zij lopen, zodat ik ze kan ontwijken. tja... dat veschilt, de ene keer om 10 uur, de andere keer om 3 uur.
gevolg dat ik de eerste periode niet meer alleen durfde te lopen, en niet meer mijn eigen portiek binnen durfde maar een portiek verderop naar binnen ging. als de andere lift (hun lift) naar beneden komt terwijl ik op de mijne sta te wachten, moet ik kijken of die hond daar niet in zit.
regelmatig ben ik het hok van de containers in gedoken omdat ze onverwacht toch ineens uit de lift kwamen, heb ik een drukke weg over moeten rennen, heb ik cas over een muurtje gegooid.
gisteren na lange tijd scheelde het weer niet veel, die hond stond in de portiek achter gesloten deuren, en een buurvrouw wilde naar binnen...
tja, dat kon dus niet, wachten tot die hond niet meer bij de deur staat, dan gauw naar binnen. en zelf moest ik blijven wachten tot ze de lift in waren voor ik naar binnen kon.
als ik 10 seconde eerder was geweest, was het mis gegaan.
en die hond vertrouw ik dus voor geen meter, ik heb het gevoel dat als ik die een mep verkoop met een werpstok, dat het haar niks zal uitmaken om mij aan te vallen
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Volgende keer een busje deo in de hond zen ogen leegspuiten.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

loony schreef:Volgende keer een busje deo in de hond zen ogen leegspuiten.
Dewatte? :piew:

Maar we kopen geen cosmetica die getest is op dieren, toch?
And few will ever climb
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

Ik maak hier hetzelfde mee, Sammie is al 4X door dezelfde loslopende hond (Engelse Staff) "aangevallen", in een aanlijngebied. Oké, ze was niet gewond, maar ik vind als een hond grommend aangestormd komt, dat je dat gerust als aanvallen mag zien. Die hond kom in elk geval niet met de bedoeling lekker samen te spelen.
Heb de eigenaar erop gewezen, dat ie zijn hond bij zich moet houden, maar hij vind het als kenner, dat zijn hond nouj eenmaal "hondentaal" spreekt.
De volgende keer maakt die hond toch kennis met m'n Lowa's, die ik nu ook gewoon op een korte ronde aantrek.

Edit: had het merk van m'n schoenen verkeerd gespeld.
Laatst gewijzigd door Jolande1961 op 16 okt 2010 17:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Als er geen letsel is, hoe klein dan ook, dan zie ik dat niet als echt aanvallen nee.
Het is bijzonder vervelend en hoogst irriant, maar aanvallen zie ik echt als iets anders.

Neemt niet weg dat de hond gewoon vast moet zitten, maar dat maakt het nog geen aanval.
Gr. Aniek

Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Is dat beter dan hairspray??? :engel:
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Sorry hoor, als mijn hond wordt aangevallen, doodsbang wordt en je moet die hond er echt af halen, dan is dat aanvallen, ook zonder gaatjes. Mijn rottweiler is een hele tijd geleden ooit aangevallen door een kruising staff en dat was zo'n stille aanval, geen waarschuwing niks, gewoon beet en vasthouden. Mijn hond had geen gaten, omdat het een stevige rottweiler was, met blijkbaar neushoornhuid, maar ik heb die hond tien minuten ervan af staan trappen. Dat was een aanval hoor.

Ik vind het dus echt onbegrijpelijk dat je er dan alleen voor staat, dat de wijkagent niets doet, dat je met die man zelf niet iets kunt bespreken. Ik weet niet zo goed wat ik zou doen. Zo'n plu meenemen of iets dergelijks is dan toch wel een idee. Iets in de ogen spuiten vind ik te heftig, maar die hond met een plu van je af proberen te houden, vind ik ok.
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Lillith schreef:
Ruikt beter :F:

Gaatjes of niet, een eigenaar moet niet zomaar zijn hond op anderen laten afrennen en dreigen. Voor hetzelfde geld is de slachtofferhond naar de kloten en verliest vertrouwen in andere honden of gaat eens zelf in de aanval.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

loony schreef:
Lillith schreef:
Ruikt beter :F:

Gaatjes of niet, een eigenaar moet niet zomaar zijn hond op anderen laten afrennen en dreigen. Voor hetzelfde geld is de slachtofferhond naar de kloten en verliest vertrouwen in andere honden of gaat eens zelf in de aanval.
Doe eens even lekker zeg.. discussies te over hier.. ik zit ook niet op buurtende honden te wachten, aggressief of overdreven frivool.. ga toch echt niet met deo. pepperspray in die bekken spuiten hoor.. wordt steeds gezelliger in nederland geloof ik.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

blondie schreef:
Doe eens even lekker zeg.. discussies te over hier.. ik zit ook niet op buurtende honden te wachten, aggressief of overdreven frivool.. ga toch echt niet met deo. pepperspray in die bekken spuiten hoor.. wordt steeds gezelliger in nederland geloof ik.
nou precies... weet je, als ik schrijf dat ik een hond wegschop bij mn honden dan krijg ik zo ongeveer het hele forum over me heen maar haarspray, deo en pepperspray is de gewoonste zaak van de wereld.... :denken:
Nou ik hou het gewoon op fysiek indien nodig ik heb geen spraytjes nodig daarvoor hoor... en mijn 43 heb ik altijd bij me.

Overigens vind ik aanvallen zonder gaatjes ook geen aanvallen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Oke, niks doen dan en gewoon toekijken als het eens misgaat.
Kopen we daarna wel een nieuwe hond.
Beter zo?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”