Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Klotsende oksels

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Klotsende oksels

Ongelezen bericht door Naima »

Vandaag ging ik eens een alternatieve route lopen met Django. Op een gegeven moment komen we op een soort splitsing en ik zie dat op t ene pad iemand loopt met 2 loslopende honden. Ik kies dus het andere pad. Een paar minuten later zie ik 2 kinderen met een klein hondje (een x maltezer denk ik) spelen. Kinderen waren een jaar of 10 gok ik en gooiden met een balletje. Ik riep: Jongens, zouden jullie je hondje heel even bij je kunnen roepen alsjeblieft? Mijn hond is niet zo leuk met andere honden
Jongetje zei heel netjes 'ja mevrouw' maar helaas luisterde Mickey niet zoals je zou hopen en die kwam dus op Django afrennen (die aangelijnd was, hij mag van mij niet los op voor mij niet-overzichtelijke stukken en het is daar ook geen losloopgebied) :N: Ik liep ferm door in de hoop dat we dit kleine heerschap snel zouden passeren. Django had niet zoveel zin om mee te lopen, maar viel (nog) niet uit. Mickey was echter nogal volhardend en blééf meelopen en om ons heenspringen. Het zweet brak me werkelijk uit :ugh: en ik riep nogmaals dat ze hun hondje moesten pakken. 'Maar ik kan de riem niet vinden mevrouw'. Waarop ik zei dat hij dan g*dverd*mme die hond maar gewoon moest oppakken als hij niet wilde komen. Mickey begon inmiddels naar Django te happen en tja, Django loopt ook al niet echt over van zelfbeheersing.. Inmiddels probeerde ik nog steeds door te lopen met een grommende en uitvallende hond aan de riem en een blaffend en uitvallend klein hondje om me heen hupsend, hoewel hij wel zo slim was om nét ver genoeg uit de buurt te blijven. Django raakte totaal opgefokt (uiteraard) en zijn bek was soms maar centimeters van Mickey verwijderd. Ik had beiden handen echt nodig om mijn eigen hond te houden en beide benen om te blijven staan met +30 kilo uitvallende hond. Ik kon het kleine hondje dus niet uit onze buurt krijgen :N: :N: Toen Django begon te grommen en ook begon te happen, begon kind 1 te huilen en kind 2 schreeuwde: hij eet hem op, hij bijt hem!!!
En ik zag in gedachten idd al een dood hondje want die Mickeygozer speelde wel serieus met zijn leven en bleef naar Django komen, meelopen en happen. Gelukkig zag ik op een bepaald punt wel kans om 1 voet vrij te maken omdat ik met mn gewicht tegen een muurtje kon leunen en toen heb ik het hondje een trap gegeven. Niet te hard hoor, maar hij schrok wel ff en toen pakte godzijdank dat ene kind eindelijk huilend zijn hond op. Ik had echt het gevoel of ik 10 jaar ouder was geworden zeg pfff. Uiteindelijk is dat hondje dus zeker een meter of 600 meegelopen. Ik had zweetplekken tot aan mn knieën :blauwoog: :blauwoog: en ik voel nu al dat ik morgen spierpijn heb. Kindje zei nog wel 'sorry mevrouw en bedankt dat uw hond niet echt heeft gebeten'.

Volgende keer dus maar weer de oude vertrouwde verlaten routes :roos:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Re: Klotsende oksels

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

dat is niet zo mooi
lastig is dat he..... ik snap helemaal hoe je je voelt..
daarom heb ik voor zulke situaties een muilkorf bij me...
waarbij ik al enige handigheid heb gekregen in het snel omdoen...
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Expecting schreef:En ik zag in gedachten idd al een dood hondje want die Mickeygozer speelde wel serieus met zijn leven
Ik vind het heel lullig maar :smile:

Verder begrijp ik wat je bedoeld :ugh: Ook wel sneu voor die kinderen die hun hond niet te pakken kregen..
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik moet ook zo lachen bij de google ads onderaan het topic, stampé oplossingen voor zweetoksels :smile:

En dat dat jongetje je dan nog bedankt dat jouw hond de zijne niet heeft gebeten.

Zo stond ik kortgeleden met Otto en logeerhond Bugsy volkomen klem. De buurtchichuahua had het zoals gewoonlijk op Otto's achterpoten voorzien, evenals een Engelse bulldogteefje. Ik de chihuahua proberen weg te jagen, Ot en de EB vonden elkaar heeeeel leuk, en Bugsy (kruising Leonberger-heidewachtel en zenuwpees eerste klas) wist niet meer welke kant we nou op moesten.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Die google ads ja :smile: :smile: :smile: :smile:
Last van zweetplekken?
Bescherm jezelf tegen zweetplekken Voorkom plekken in je kleding

Droge oksels met Dysport
Maandenlang klachtenvrij, door de verzekeraars vergoed.

Misschien maar eens aanschaffen :F:

Nee niet leuk, maar je verteld het wel grappig. Ik heb zon hekel aan kleine kinderen die alleen de hond uitlaten, gaat zo vaak mis.
Afbeelding
Naima
Zeer actief

Ik vond het wel sneu voor die kinderen hoor, de ouders hadden moeten zeggen 'doe maar niet' maar aan de andere kant: hier in de buurt lopen heel veel mensen met hun hond niet aan de riem. Iedereen gaat er maar vanuit dat alle honden met elkaar kunnen :19: Het is mss een mentaliteitsissue hier in de buurt?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Expecting schreef:Ik vond het wel sneu voor die kinderen hoor, de ouders hadden moeten zeggen 'doe maar niet' maar aan de andere kant: hier in de buurt lopen heel veel mensen met hun hond niet aan de riem. Iedereen gaat er maar vanuit dat alle honden met elkaar kunnen :19: Het is mss een mentaliteitsissue hier in de buurt?
Ik denk in bijna elke buurt wel, behalve misschien als er veel drukke wegen zijn. Tenminste, ik heb in 3 verschillende buurten gewoond met hond, en overal liepen/lopen honden los in de wijk. De minste inderdaad in de drukste buurt, maar dan nog liepen daar honden gewoon los naast de trambaan :roll:
Overigens lopen er dan ook gewoon honden los die zelf als achterlijke aan komen stieren. Waarom de bazen van zo'n hond dan denken dat alles zo leuk met elkaar gaat snap ik al helemaal nooit :denken:

Kan me je klotsende oksels goed voorstellen, vreselijK! Aan de andere kant, je weet nu wel dat Django niet zomaar HAP en VAST doet, toch? :wink:
Afbeelding
Naima
Zeer actief

Moos schreef:
Expecting schreef:Ik vond het wel sneu voor die kinderen hoor, de ouders hadden moeten zeggen 'doe maar niet' maar aan de andere kant: hier in de buurt lopen heel veel mensen met hun hond niet aan de riem. Iedereen gaat er maar vanuit dat alle honden met elkaar kunnen :19: Het is mss een mentaliteitsissue hier in de buurt?
Ik denk in bijna elke buurt wel, behalve misschien als er veel drukke wegen zijn. Tenminste, ik heb in 3 verschillende buurten gewoond met hond, en overal liepen/lopen honden los in de wijk. De minste inderdaad in de drukste buurt, maar dan nog liepen daar honden gewoon los naast de trambaan :roll:
Overigens lopen er dan ook gewoon honden los die zelf als achterlijke aan komen stieren. Waarom de bazen van zo'n hond dan denken dat alles zo leuk met elkaar gaat snap ik al helemaal nooit :denken:

Kan me je klotsende oksels goed voorstellen, vreselijK! Aan de andere kant, je weet nu wel dat Django niet zomaar HAP en VAST doet, toch? :wink:
Nee dat doet hij idd niet denk ik, maar aan de andere kant heb ik ook mijn schoudergewrichten opgeofferd om te zorgen dat hij niet bij het hondje kon komen... En het is hier idd een rustige buurt: aan de ene kant loop je binnen 5 minuten een natuurgebied in, andere kant loop je een dijk op, recreatiegebied en -water is op 15 minuten lopen.
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dusty »

je kunt het inderdaad mooi vertellen :mrgreen:

maar kan me goed voorstellen dat dit je jaren van je leven kost! het is echt balen dat er nog zoveel mensen zijn die hun verantwoordelijkheid bij een ander neerleggen. als Mickey niet luisterd zouden die ouders ervoor moeten zorgen dat de kinderen hem niet zomaar ergens los laten lopen.
Afbeelding
Sprokkeltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..

Ongelezen bericht door Sprokkeltje »

Ik snap dat je het heel warm kreeg, maar laat je niet tegenhouden om andere routes te lopen hierdoor hoor...bij jouw eigen route kan je ook zomaar iets tegenkomen..

Ik moet heel erg lachen; Hij eet m op.... :smile:
Afbeelding
Naima
Zeer actief

Sprokkeltje schreef:Ik snap dat je het heel warm kreeg, maar laat je niet tegenhouden om andere routes te lopen hierdoor hoor...bij jouw eigen route kan je ook zomaar iets tegenkomen..

Ik moet heel erg lachen; Hij eet m op.... :smile:
Op de lange route die ik meestal met hem loop, lopen we over smalle dijkjes waar geen verkeer komt. Doordat het erg vlak is en er daar geen (noemenswaardige) bebouwing is, kan ik andere mensen (met of zonder hond) al van heel ver zien aankomen. Als Django losloopt, heb ik daardoor genoeg tijd om hem aan te lijnen en als er mensen willen passeren met hond zie ik die ook ruim vantevoren. Ik zie dan vaak iets heul interessants een stukje van de dijk af tot de andere hond voorbij is. :lol1: Enige nadeel daar is dat hij er 1 keer tussenuit is geschoten om achter een stier aan te gaan :N: Maar, stoere hond als hij is :smile: , kwam hij meteen terug toen die begon te loeien haha.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik was niet zo 600 meter doorgelopen, maakt het ook lastiger voor die kinderen om het hondje te pakken en het kan natuurlijk bij dat hondje ook opwekken van "ahh loop maar, loop maar, ik pak je wel'
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Het is heel erg voor jou (en voor de kinderen) maar je schrijft het wel erg leuk. :mrgreen:
Ik vind juist door dit soort akkefietjes dat kinderen nooit een hond alleen mogen uitlaten. En dit soort taferelen zijn ook waarom ik als er een loslopende hond aan komt rennen ik niet door loop in de ijdele hoop dat de hond opeens wel zou gaan luisteren naar de baas, maar de hond zelf weg jaag. Zouden die van ons gaan uitvallen aan de riem dat is fysiek gewoon te zwaar. De smousje van 9 kilo zou ik nog op kunnen tillen maar een mechelaar van 32 kg gaat niet... :8):
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Ik vind ook dat er veel te makkelijk wordt omgegaan met de hond en ze zomaar worden meegegeven aan kinderen!

Hier in de buurt ook, kan er echt saggo van worden als een kind zn hondje weer ik keihard mee rukt of hem juist niet kan houden en laat ontsnappen

waarom letten die ouders toch nooit op! :ugh:

Gelukkig dat het goed is afgelopen, kan me voorstellen dat je geschrokken bent!
Afbeelding
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Expecting schreef:Vandaag ging ik eens een alternatieve route lopen met Django. Op een gegeven moment komen we op een soort splitsing en ik zie dat op t ene pad iemand loopt met 2 loslopende honden. Ik kies dus het andere pad. Een paar minuten later zie ik 2 kinderen met een klein hondje (een x maltezer denk ik) spelen. Kinderen waren een jaar of 10 gok ik en gooiden met een balletje. Ik riep: Jongens, zouden jullie je hondje heel even bij je kunnen roepen alsjeblieft? Mijn hond is niet zo leuk met andere honden
Jongetje zei heel netjes 'ja mevrouw' maar helaas luisterde Mickey niet zoals je zou hopen en die kwam dus op Django afrennen (die aangelijnd was, hij mag van mij niet los op voor mij niet-overzichtelijke stukken en het is daar ook geen losloopgebied) :N: Ik liep ferm door in de hoop dat we dit kleine heerschap snel zouden passeren. Django had niet zoveel zin om mee te lopen, maar viel (nog) niet uit. Mickey was echter nogal volhardend en blééf meelopen en om ons heenspringen. Het zweet brak me werkelijk uit :ugh: en ik riep nogmaals dat ze hun hondje moesten pakken. 'Maar ik kan de riem niet vinden mevrouw'. Waarop ik zei dat hij dan g*dverd*mme die hond maar gewoon moest oppakken als hij niet wilde komen. Mickey begon inmiddels naar Django te happen en tja, Django loopt ook al niet echt over van zelfbeheersing.. Inmiddels probeerde ik nog steeds door te lopen met een grommende en uitvallende hond aan de riem en een blaffend en uitvallend klein hondje om me heen hupsend, hoewel hij wel zo slim was om nét ver genoeg uit de buurt te blijven. Django raakte totaal opgefokt (uiteraard) en zijn bek was soms maar centimeters van Mickey verwijderd. Ik had beiden handen echt nodig om mijn eigen hond te houden en beide benen om te blijven staan met +30 kilo uitvallende hond. Ik kon het kleine hondje dus niet uit onze buurt krijgen :N: :N: Toen Django begon te grommen en ook begon te happen, begon kind 1 te huilen en kind 2 schreeuwde: hij eet hem op, hij bijt hem!!!
En ik zag in gedachten idd al een dood hondje want die Mickeygozer speelde wel serieus met zijn leven en bleef naar Django komen, meelopen en happen. Gelukkig zag ik op een bepaald punt wel kans om 1 voet vrij te maken omdat ik met mn gewicht tegen een muurtje kon leunen en toen heb ik het hondje een trap gegeven. Niet te hard hoor, maar hij schrok wel ff en toen pakte godzijdank dat ene kind eindelijk huilend zijn hond op. Ik had echt het gevoel of ik 10 jaar ouder was geworden zeg pfff. Uiteindelijk is dat hondje dus zeker een meter of 600 meegelopen. Ik had zweetplekken tot aan mn knieën :blauwoog: :blauwoog: en ik voel nu al dat ik morgen spierpijn heb. Kindje zei nog wel 'sorry mevrouw en bedankt dat uw hond niet echt heeft gebeten'.

Volgende keer dus maar weer de oude vertrouwde verlaten routes :roos:
Ik vindt het wel heel lief van de kinderen dat ze dat zeiden, dat doet al weer veel goeds vindt ik, ipv van die snotkwallen die je nog naschelden ook. ik hoop dat d ekindjes zelf hier ook van geleerd hebben, ze vergeten het iig nooit meer :wink:

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”