Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Magnum en zijn training.

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Magnum en zijn training.

Ongelezen bericht door magnum »

Gister weer heerlijk getraind met Magnum, voor het KNPV zoekhonden programma.
Er was een collega mee die wou komen kijken, maar tevens ook foto's heeft gemaakt van de training.

Als eerste mocht Magnum kleine voorwerpjes zoeken, en deed dit zoals hij het altijd doet en dat gaat gewoon netjes.

Daarnaast meteen door naar de appel oefeningen. Magnum zal nooit een schoonheids prijs halen voor het appel, maar ben zo trots op ons. Sinds 3 weken heeft meneer door dat hij mij in de gaten moet houden, en zo mij kan volgen. Hij is meteen ook een stuk rustiger en relaxter, ook het aanvolgen naar de oefeningen toe gaat nu een stuk beter.
(op de foto's kun je zien hoe het nu gaat, oke hij loopt soms voor, maar we gaan niet voor de schoonheids prijs).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na het appel mochten we de grote voorwerpen doen, Magnum is nu zo goed als schoon op de voorwerpen, dit was hij absoluut niet. Maar nu zocht hij netjes en vond alle 3 de voorwerpen netjes, helaas in 1 voorwerp gebeten maar goed kunnen corrigeren op de stem. De andere 2 voorwerpen verwees hij netjes.
Afbeelding

Afbeelding

Na dit alles konden we gaan speuren, en ook dit ging opzich goed, ik moet nog altijd leren Magnum meer te vertrouwen want hij weet hoe het loopt en ik niet. Maar ook dat gaan we vanzelf nog leren, en dan gaat het helemaal goed komen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna ging mijn collega weg, maar wij hebben nog even man gerevierd en dat ging gewoon netjes hij vond de persoon blafte netjes en bleef ook mooi op afstand van de persoon. Dus al met al ging dit gewoon netjes. Al wil hij nog wel eens problemen hebben met het sturen van hem op commando.

En als laatste hebben we nog even gesorteerd, en dat ging gewoon super hij snuffelde goed aan de aangeboden lucht, en ging netjes rustig en zeker op de bak af. Dit resulteerde in 3x terug komen met de juiste buis.

Al met al weer super trots op mijn Ventje en ons als koppel.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Magnum en zijn training.

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Fijn dat het zo goed gaat!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

Mooie foto's!

Wat betreft het voorlopen, zou het schelen als je zakken niet zo vol zijn? Nu moet ie wel voorlopen om je aan te kunnen kijken omdat de zak in de weg zit.
Afbeelding
magnum
Zeer actief

Was de oplossing maar zo makkelijk mbt die zaken. Maar zelfs zonder hesje met zakken loopt hij voor. Ben niet voor niks al 6 jaar aan het trainen, heb kwa appel gewoon een moeilijke hond. We hebben al van alles geprobeerd, dus zoals het nu gaat ben ik super trots en de schoonheidsprijs daar gaat het mij niet om.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe je dit voor elkaar gekregen hebt Cindy :D

Fijn dat het zo goed gaat, het is echt een goede hond, en zo te zien gaat jouw vertrouwen ook langzaam vooruit :ok: Lekker he, als hij met speuren zo vol in de lijn gaat hangen, kom maar hoor, hier loopt het!

Het is bovendien een prachtige hond :I:
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

Was de oplossing maar zo makkelijk mbt die zaken. Maar zelfs zonder hesje met zakken loopt hij voor. Ben niet voor niks al 6 jaar aan het trainen, heb kwa appel gewoon een moeilijke hond. We hebben al van alles geprobeerd, dus zoals het nu gaat ben ik super trots en de schoonheidsprijs daar gaat het mij niet om.
Was maar een ingeving naar aanleiding van de foto's. Maar je mag zeker trots zijn! Ik kan me wel iets voorstellen bij een moeilijke hond qua appél, :ugh: . Kost heel wat denkwerk en dan ben je dus écht blij als je eindelijk een goede invalshoek kunt vinden, waar je mee verder kunt.
Afbeelding
magnum
Zeer actief

Gos schreef:Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe je dit voor elkaar gekregen hebt Cindy :D

Fijn dat het zo goed gaat, het is echt een goede hond, en zo te zien gaat jouw vertrouwen ook langzaam vooruit :ok: Lekker he, als hij met speuren zo vol in de lijn gaat hangen, kom maar hoor, hier loopt het!

Het is bovendien een prachtige hond :I:
Op deze foto's zie je het niet, maar werk met een balletje in de hand of onder mijn oksel. Heb dit trucje al eens eerder gepobeerd maar toen deed meneer er niks mee, en nu ineens wel. Kwam ik bij toeval achter, maar dat maakt niet uit als het uiteindelijk maar werkt en dat doet het op het moment.

Ook het speuren gaat steeds beter, al raakt hij nog wel soms het spoor bijster, maar vind het dan zelf weer terug en gaat dan zo mooi in de lijn hangen van hier is het kom maar. Hier moet ik soms nog wel wat meer vertrouwen hebben in Mag, maar ook dat komt vanzelf.

En dan te bedenken dat ik nu 2 certificeten train zowel het KNPV zoekhonden, als de Bond voor de Dienst hond.
Maar we kunnen het beide goed aan, en kunnen de certificaten goed uit elkaar houden.

Maar als dit een beetje kwa appel door blijft zetten in stijgende lijn, dan gaan we voor de najaars keuring.
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Heel netjes Cin,
Jij moet vertrouwen op hem, hij heeft een super neus;)
Jullie zijn nog steeds een mooie combie :p
Weet je al wanneer je naar een toetsing of keuring ga?
Ik hoop dat wij kunnen komen kijken, ik ben erg nieuwsgierig.

Knuf voor de maggie en je doerak ;) oow en jou :p
Si vis pacem, para bellum
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

magnum schreef:Was de oplossing maar zo makkelijk mbt die zaken. Maar zelfs zonder hesje met zakken loopt hij voor. Ben niet voor niks al 6 jaar aan het trainen, heb kwa appel gewoon een moeilijke hond. We hebben al van alles geprobeerd, dus zoals het nu gaat ben ik super trots en de schoonheidsprijs daar gaat het mij niet om.
Balletje onder je arm en af en toe laten vallen... als hij zover voorloopt valt ie op zn rug en dat wil ie niet :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
magnum
Zeer actief

Balletje onder de arm doe ik ook, maar als hij voorloopt en ik laat de bal vallen draait hij gewoon om en rent achter de bal aan. Hij springt niet op of iets om de bal te pakken, dus hij zal niet achterover vallen.

Maar op het moment hebben we weer een tegenslag met het appel, hij is zo druk en niet te bereiken. Maar zo zal het altijd wel bij hem blijven gaan kwa appel helaas.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”