Er was een collega mee die wou komen kijken, maar tevens ook foto's heeft gemaakt van de training.
Als eerste mocht Magnum kleine voorwerpjes zoeken, en deed dit zoals hij het altijd doet en dat gaat gewoon netjes.
Daarnaast meteen door naar de appel oefeningen. Magnum zal nooit een schoonheids prijs halen voor het appel, maar ben zo trots op ons. Sinds 3 weken heeft meneer door dat hij mij in de gaten moet houden, en zo mij kan volgen. Hij is meteen ook een stuk rustiger en relaxter, ook het aanvolgen naar de oefeningen toe gaat nu een stuk beter.
(op de foto's kun je zien hoe het nu gaat, oke hij loopt soms voor, maar we gaan niet voor de schoonheids prijs).

Na het appel mochten we de grote voorwerpen doen, Magnum is nu zo goed als schoon op de voorwerpen, dit was hij absoluut niet. Maar nu zocht hij netjes en vond alle 3 de voorwerpen netjes, helaas in 1 voorwerp gebeten maar goed kunnen corrigeren op de stem. De andere 2 voorwerpen verwees hij netjes.

Na dit alles konden we gaan speuren, en ook dit ging opzich goed, ik moet nog altijd leren Magnum meer te vertrouwen want hij weet hoe het loopt en ik niet. Maar ook dat gaan we vanzelf nog leren, en dan gaat het helemaal goed komen.

Hierna ging mijn collega weg, maar wij hebben nog even man gerevierd en dat ging gewoon netjes hij vond de persoon blafte netjes en bleef ook mooi op afstand van de persoon. Dus al met al ging dit gewoon netjes. Al wil hij nog wel eens problemen hebben met het sturen van hem op commando.
En als laatste hebben we nog even gesorteerd, en dat ging gewoon super hij snuffelde goed aan de aangeboden lucht, en ging netjes rustig en zeker op de bak af. Dit resulteerde in 3x terug komen met de juiste buis.
Al met al weer super trots op mijn Ventje en ons als koppel.