Zodra we een groter huis hebben, zouden we graag een 2e hond er bij willen hebben.
Alleen twijfel ik alleen of ik mn andere hond er niet te kort mee zal doen..
Nu hebben we een frans bulletje van 7 jaar (gecastreerd). Dit is écht mijn maatje. Ik heb hem meegenomen vanuit mijn ouderlijk huis. Toen hij zo'n 4 jaar was (en nog thuiswoonde) kwam er een klein pupje bij. Dit ging allemaal goed en meneer leefde best wel weer op. Het is alleen een lobbes wat redelijk over zich heen kan laten lopen thuis.
Sinds ik uit huis ben, pas ik nog best vaak op het hondje van mn moeder en vice versa. Ook wandelen we veel samen. Het gaat nog steeds goed en alles speelt leuk met elkaar, maar ik merk wel dat hij ook goed vind zodra ze uit elkaar gaan en hij weer lekker 'alleen' thuis is.
Soms gedraagt hij zich al echt als een oud mannetje. Beetje mokkerig e.d. Maar eenmaal op gang gekomen of in het bos heeft hij ook weer zn speelse momenten.
Als we een tweede hond erbij zouden doen, gaan we voor een grote hond. Nu ligt de voorkeur bij een Cane Corso (We hebben ons hier al goed in verdiept, met fokkers en eigenaren gepraat e.d.) En wij vinden dat deze hond goed bij ons zal passen, en ook wel bij ons bulletje denken we.
We willen dan graag met een pupje beginnen.
Ik vind het alleen moeilijk in te schatten hoe onze bull erop gaat reageren. Ik heb een paar jaar bij een hondenuitlaat service gewerkt en daar trok hij wel meerendeel op met de grotere rassen (hovaward, rottweilers, labradors) Meneer was toen alleen wel wat jonger.
Hij is niet jaloers aangelegd, oid en erg sociaal ook naar andere honden. Ik weet alleen niet hoe hij zal reageren met een tweede hond erbij, en dan ook een van groot formaat. Een pup vind hij misschien wel leuk, maar misschien heeft ie na een tijdje zoiets van “oke leuk, maar nu mag 'ie wel weer gaan”
Lang verhaal geworden, sorry. Op dit moment is het ook nog niet aan de orde, maar zit er al veel over na te denken. En wil mijn beste maatje niet te kort doen, of minder happy maken
Wat vinden jullie? En hoe zijn (voor de gene met meerdere honden) jullie er mee omgegaan om te komen tot een tweede (of meer) hond(en)?