Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Smaken verschillen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix
Aantal honden: 1

Smaken verschillen?

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Onze Lukas is altijd al een grote eter geweest, die werkelijk alles maar dan ook alles met graagte lust.
Op een gegeven moment ben ik langzaam aan op Smuldier en Stawi overgegaan, totdat dit de hoofdmoot vormde. Hij luste het met graagte. (daarnaast krijg-ie ook altijd een klein prakje van het avond eten)
Hij is nu 13 maanden oud, en de laatste maand lijkt het alsof hij het verse vlees van Smuldier en Stawi minder lekker vind. Al het andere, (prakje van de warme maaltijd, en evt brokken) gaat er nog steeds in als koek, maar als ik een portie stawi of smuldier compleet in z'n bakkie doe, haalt-ie er z'n neus voor op! :pffff: Hij ziet er goed uit en is zeker niet te dik, krijgt ook meer dan voldoende beweging. Waaraan kan deze omslag liggen?

Gisteren heeft z'n portie Stawi de hele dag onaangeroerd in z'n bakkie gelegen, totdat ik het savonds maar in de kliko gemieterd heb. De vis schotel later die avond echter, daar konnie niet genoeg van krijgen. Kook ik misschien te lekker? :F:
Vanmorgen kreeg-ie een nieuw portie en hij kijkt me aan met zo'n koppie van 'wat moet ik daarmee'? Als proef op de som een bakje brokjes ernaast gezet en dat was binnen een paar minuten helemaal leeg.
Ik geef hem liever kompleet vers vlees, omdat ik het idee heb dat dit veel gezonder is. Hij drinkt dan ook veel minder en z'n ontlasting is 'mooier'.
Wat kan ik het beste doen? Gewoon stug volhouden met vers vlees en niks anders geven totdat-ie het op eet?

Alvast bedankt voor de evt suggesties.
Afbeelding
Lucky luke
Zeer actief

Re: Smaken verschillen?

Ik moet erbij zeggen dat-ie de kip-versie nog wel erg lekker vind, maar de komplete versie niet meer.
Afbeelding
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

Denk dat je hem teveel verwend;) Als hij niet wil eten, gewoon na een half uur wegzetten en dan pas weer de avond aanbieden, en ook niks anders geven. Hij weet nu waarschijnlijk als hij niet eet dat hij toch wel wat anders krijgt wat lekkerder is :mrgreen:
Laatst gewijzigd door linda1985 op 14 apr 2010 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik zou gewoon afwisselen met de kvv. als ik mijn honden altijd maar hetzelfde voorzet eten ze ook minder graag, logisch ook.
Afbeelding
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

Ja ook dat, ik wissel hier ook veel af, en elke heb ik een ander merk vlees als 'hoofdvoeding' dan voer ik carnibest hoofdzakelijk en wissel de andere merken af, dan voer ik weer mee bibi enz..
Afbeelding
Lucky luke
Zeer actief

Heb nu Rodi kompleet gehaald, (rund en groente). Ziet eruit als hamburgers.
Morgen krijgt-ie een portie.
Vandaag lukt echt niet meer want hij heeft z'n buikje al vol gegeten aan gebakken zalmfilet met broccoli in kaas/basilicumsaus. :F:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Lucky luke schreef:Heb nu Rodi kompleet gehaald, (rund en groente). Ziet eruit als hamburgers.
Vandaag lukt echt niet meer want hij heeft z'n buikje al vol gegeten aan gebakken zalmfilet met broccoli in kaas/basilicumsaus. :F:
Waarom voer je 'm DAT dan???

Ik zou ook idd gewoon zijn eten neerzetten. Als hij het na 10 minuten niet opheeft, weghalen en pas bij de volgende etenstijd mag hij het weer proberen. Dan gewoon WEL hetzelfde geven.
Tussendoor ook geen beloninkjes, of kauwmateriaal...

Enne.. ik zou het echt houden op hondenvoer... geen mensenvoer..... voor een enkelt keerttje is een heel klein beetje niet erg natuurlijk; er valt hier ook wel 's wat ;-) maar er geen gewoonte van maken...

Suzanne
Lucky luke
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
Lucky luke schreef:Heb nu Rodi kompleet gehaald, (rund en groente). Ziet eruit als hamburgers.
Waarom voer je 'm DAT dan???
"DAT" was het culinaire hoogstandje van vandaag, bedoeld voor ons avond eten. Oja, er zat ook nog rijst bij. :W:
Je d8 toch niet dat ik dit speciaal voor hem maak. :lol1:
Maar hij eet er wel lekker van mee, waarom ook niet? Er is genoeg, het is gezond en hij geniet er enorm van. (meer dan van de KVV of brokken :tongue: ) Ik schat dat z'n warme avond prakje gemiddeld zo'n 30% van z'n dagelijkse portie voer omvat. Maar vandaag meer dan 50. :wink:
Maar ik zal dus meer gaan varieren met KVV om het voor hem interressant te houden.
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Ik zou ook iets strenger zijn kwa voeren ;)

en ik snap dat je heel lekker kookt! maar wat goed voor ons is is niet altijd even goed voor hondjes, alle kruiden ed die je gebruikt bijvoorbeeld.

Ik zou het ook lekker op hondenvoer houden :ok:
Afbeelding
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Hahaha, de hond eet op stand :wink: . Geen wonder dat hij z'n eigen eten niet meer wilt eten. Zou ik dan ook niet meer doen. Hahaha!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ach, doe toch niet zo moeilijk!
Honden aten vroeger allemaal met de pot mee, al was dat vast geen zalm met broccoli :mrgreen:

In elk geval: ik til er niet zo zwaar aan.
Ik voer ook vers en de een houdt van afwisseling, de ander niet.
Daar let ik dus wel wat op: ik wissel af.
Soms samengesteld, soms kvv, net hoe het uitkomt.
En ja, honden lusten niet alles.
Toch niet gek?
Ik zie het probleem niet zo. Je kunt wel gaan roepen dat het "in de natuur ook niet zo is en ze eten maar wat de hondenpot schaft", maar ze léven niet meer in de natuur.

Dus dan wissel je gewoon af. En je geeft lekker af en toe tafelresten.
Probleem ook weer opgelost.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Oja, en wat die kruiden betreft: dus ik moet mijn honden uit de kruidentuin meppen?
Ze mogen geen bieslook snoepen en van de basilicum meten ze afblijven?

Ze gaan hun goddelijke gang maar, hoor.
Ze pikken hier ook wel eens een druifje of een tomaat en komkommers jatten ze ook. En appels.
Allemaal "menseneten" toch? :roll:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Nou ik vind niet dat alles wat er vroeger gedaan werdt ook gelijk goed is.
Je kunt ook zo denken, toen wisten ze niet beter...

Ik zeg ook niet dat de hond er dood aan gaat, maar er zijn betere dingen.

En kwa kruiden, als jij lekker zout of scherp gekruid vlees of vis hebt, lijkt me niet dat alle honden daar even goed tegen kunnen, waarom niet... omdat het hondje er niet op gemaakt is.

Tuurlijk hoef je niet alles volgens de boekjes te doen, doe ik ook niet!
maar als je een probleem hebt (nu dan met eten) zou ik toch even nagaan of je alles wel even goed doet.

Het is alleen maar mijn mening he, doe er mee wat je wil!
Afbeelding
Lucky luke
Zeer actief

Ik let er wel op wat-ie krijgt hoor, niet te gekruid en zeker niet te zout. (hou ik zelf ook niet van)
En de hoofdmoot blijft KVV.
De Rodi schijven vind-ie trouwens wel lekker, maar die paar pietleutige erwtjes erin liet-ie mooi liggen. :mrgreen:
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Lucky luke schreef:Ik let er wel op wat-ie krijgt hoor, niet te gekruid en zeker niet te zout. (hou ik zelf ook niet van)
En de hoofdmoot blijft KVV.
De Rodi schijven vind-ie trouwens wel lekker, maar die paar pietleutige erwtjes erin liet-ie mooi liggen. :mrgreen:
Die erwtjes laten heel veel honden liggen ;)
Fijn dat hij het lekker vindt.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”