Op een gegeven moment ben ik langzaam aan op Smuldier en Stawi overgegaan, totdat dit de hoofdmoot vormde. Hij luste het met graagte. (daarnaast krijg-ie ook altijd een klein prakje van het avond eten)
Hij is nu 13 maanden oud, en de laatste maand lijkt het alsof hij het verse vlees van Smuldier en Stawi minder lekker vind. Al het andere, (prakje van de warme maaltijd, en evt brokken) gaat er nog steeds in als koek, maar als ik een portie stawi of smuldier compleet in z'n bakkie doe, haalt-ie er z'n neus voor op!
Gisteren heeft z'n portie Stawi de hele dag onaangeroerd in z'n bakkie gelegen, totdat ik het savonds maar in de kliko gemieterd heb. De vis schotel later die avond echter, daar konnie niet genoeg van krijgen. Kook ik misschien te lekker?
Vanmorgen kreeg-ie een nieuw portie en hij kijkt me aan met zo'n koppie van 'wat moet ik daarmee'? Als proef op de som een bakje brokjes ernaast gezet en dat was binnen een paar minuten helemaal leeg.
Ik geef hem liever kompleet vers vlees, omdat ik het idee heb dat dit veel gezonder is. Hij drinkt dan ook veel minder en z'n ontlasting is 'mooier'.
Wat kan ik het beste doen? Gewoon stug volhouden met vers vlees en niks anders geven totdat-ie het op eet?
Alvast bedankt voor de evt suggesties.